PDA

View Full Version : Brv Racing Raceverslag


Luc VDC
30-03-2008, 23:15
Terug online voor de getrouwe raceverslagen zoals ik sedert laaaange jaren deed.
(voorheen en door de jaren heen noemden mijn teams achtereenvolgens: Garden Machinery Racing, daarna GM Racing, daarna: Panic Racing, daarna een jaartje naamloos en nu dus: BRV RACING)
Na een eerste kennismaking met de voor mij grotendeels onbekende crew konden we werk maken van de racevoorbereidingen want Bruno Vermeeren en ik gingen zeker gaan voor een podium en het potentieel zowel technisch als pilootkundig is er.... de ouwe rot in de racerij en het onstuimige jeugdige aan Bruno.
Zaterdag voormiddag chronoritten van 9 u tot 10 u.
Bruno en ik hadden afgesproken om zeker geen risico's te nemen voor een tijd te plaatsen... in een Endurance wedstrijd van 3 uur is dit geen noodzaak, in tegenstelling tot de Sprintcup waar wij voorheen beiden afzonderlijk reden waren de chrono's voor de startplaats héél belangrijk want er waren slechts 15 rondjes per wedstijd!
De racebaan lag er nog vochtig bij en Bruno vertrok op slickx, uiteraard kon deze geen behoorlijke chrono plaatsen want de banden kwamen maar niet op temperatuur.
Na een 4 tal rondjes van Bruno kreeg ik dan de regenbanden en de baan droogde plaatselijk een beetje op, het zou zonde zijn van de nieuwe banden te verbranden op droog wegdek.
Zodoende had ik slechts 2 rondjes om een tijd te plaatsen en klokte een 3'11" af welke goed was voor een 4 de plaats in klasse 4 op 22 wagens.
Een 3 de ronde zat er niet meer in omwille van de inmiddels nu wel snel opdrogende baan en ik besloot mijn regenbanden te sparen.
Ik vertrok efkes op slickx maar kreeg deze ook niet opgewarmd en ik kwam terug binnen na 2 rondjes.
De chronorondjes werden echt heel voorzichtig gereden en er was zeker mogelijkheid om 5 à 6 " sneller te gaan,.... maar dan met een bepaald risico.
Terloops: ik merkte toen reeds op dat de sequentiele vitessepook niet vanzelf naar zijn oorspronkelijke positie terugsprong bij het schakelen.... maar ik vond dit geen probleem op zich en schonk er verder niet veel aandacht aan....
Algemeen tevredenheid met de goede startpositie en er kon nu werk gemaakt worden van simulatieoefeningen voor de crew in bandenwissels, tankbeurten enz.... ( 5 à 6 maal hebben ze banden gewisseld tot wanneer ze de normtijd bekwamen!)
Dan was het onze beurt als piloten om de vlugge pilootwissel in te oefenen en de mecano's hadden op hun beurt hun pleziertje om ons te zien zweten van ons talrijke in en uitstappen (lees springen!)
Inmiddels werd het tijd om de motor op te starten, en omdat ik het best ons "beestje" door de jaren heen ken met zijn dikwijls grillige opstart kreeg ik de eer.
Bruno ging de start nemen.
De motor startte gewillig maar toen ik wou schakelen kreeg ik hem in geen enkele versnelling ! .... algemene paniek en hulpeloosheid.... de boite was inwendig aan het rammelen toen we hem uiteindelijk van de grond in een versnelling kregen.
Daar ging onze eerste deelname !!!!!
De boite was in een voorgaande training stuk gegaan en hersteld door "iemand" en bleek nu terug slecht te zijn.....
Dus wij danken deze "tuner" voor deze schitterende resultaten!
Dus de eerste race is uiteraard onze "schraprace"... hopelijk rest er genoeg tijd om die bij een echt bekwaam iemand te laten herstellen (die hebben we hoor, dit zal gebeuren bij R-Tec) want binnen 14 dagen is de tweede manche in aantocht.... iets te snel voor ons.
Dus iedereen begrijpelijk teleurgesteld, Bruno de crew en ik welke speciaal ook 1000 km aflegde om te kunnen racen, al deze tegenslagen door de jaren heen laten hun sporen en hebben de beslissing voor mij tot stoppen als gevolg eind dit seizoen....
Sportieve groeten
Luc

guntha
30-03-2008, 23:27
Jammer dat je gaat stoppen. Wel te begrijpen als je altijd meer tegenslag hebt dan geluk met je hobby.
Dees jaar zien we jullie toch nog zeker terug hoop ik?

Luc VDC
30-03-2008, 23:46
@ Guntha
Hey, Hold your horse,man!
Ik Stoppen, ja , maar dan pas einde raceseizoen 2008,hé ? eerst nog wat (proberen) podiums mee te pikken en dan pas stoppen, Bruno is 21 jaar jong en gaat verder door, wat en hoe daar beslist hijzelf over uiteraard.
Groeten,hé
Luc Vdc

Bruno Vermeeren
31-03-2008, 00:15
Review Dunlop First Race (Spa-Francorchamps)
Afgelopen zaterdag (29/03/08) verscheen BRV Racing aan de start van de openingsmanche van het DSMEC kampioenschap te Spa-Francorchamps. Net zoals vorig jaar werd deze openingsmanche niet het gehoopte succes voor BRV Racing. Na een natte qualifying waar Bruno op slicks vertrok, gevolgd door Luc op regenbanden werd een mooie 4de chrono op het bord gezet in klasse 4. Deze tijd kon nog verbeterd worden maar gezien de weersomstandigheden werden geen onnodige risico’s genomen en was BRV Racing tevreden met het resultaat.

“Voor de race wilden we de wagen warm laten draaien maar Luc merkte op dat de boîte niet normaal reageerde. We hebben dan maar beslist om deze race niet te betwisten en de boîte niet volledig stuk te rijden. Aangezien het reglement ons toelaat het slechtste resultaat te schrappen maken we nog steeds kans op een mooie eindklassering. Er staan immers nog 6 races op het programma.” Blikte Bruno terug op deze eerste manche van het DSMEC seizoen.

Dank aan onze partners, team en vrienden!
Video Jan Braken: http://www.youtube.com/watch?v=Bq2Jsna5ud8

Selespeed
03-04-2008, 11:08
De pech blijft jullie achtervolgen.

Ik plan er de volgende keer bij te zijn, dus hopelijk is alles gerepareerd tegen dan :)

Luc VDC
03-04-2008, 11:36
@ Selespeed
't is niet gelofelijk ,hé die pech ?
Ik heb nog nooit een seizoen zonder problemen meegemaakt.
Meestal en altijd voor 95% is het door slechte revisies of fouten gemaakt door de motor/boitebouwer welke teveel zaken aan het toeval overlaat.
Bij een racewagen moet men telkens rekening houden met het "onmogelijke" welke toch kan stuk gaan en halve of voorlopige herstellingen kunnen niet !
Ik laat het je tijdig weten of we het halen tegen volgende week de boite hersteld te krijgen, 9/10 zal het lukken via R-Tec en dank aan Johan (de vader van Bruno Vermeeren) welke zich de "benen van onder het lijf loopt" om het onmogelijke toch gedaan te krijgen:worship: (vandaar dat er "Dank u Papa" op de achterbumper staat en verdiend!)
Zoniet zal Bruno alleen rijden met z'n Golf 2 voor 1 wedstrijd, ik kom dan niet af voor de race.... ik zal het je zeker laten weten.
Groeten
Luc

sir-osi
05-04-2008, 01:48
Beste Luc En Bruno,

Laat jullie niet ontmoedigen en zorg dat je er staat volgende race.

Dit zal de race in klasse 4 alleen maar spannender maken gezien de waarde verhoudingen tussen de eerste 10 auto's in deze klasse. Jullie kunnen zeker in de top meedrijden.

Luc VDC
05-04-2008, 08:30
@ Sir-osi
Dank voor aanmoedigingen, inderdaad zijn Bruno en ik niet van plan een figurantenrol te gaan spelen in onze klasse 4 en een dikke revanche te nemen.
Gelukkig is er het schrapresultaat van 1 race, dus dat geeft ons een herkansing en verplicht ons aan de Duitsland race mee te doen (net de race welke we wilden gebruiken als schrapresultaat)
De stand van zaken is: we hebben 2 boites waarvan 1 reeds raceklaar gemaakt is door de mecanieker welke m'n vorige boite in de soep heeft laten draaien.... dus in uiterste nood en met een bang hart kan deze geplaatst worden .... op dat moment steken we een kaars aan in Scherpenheuvel dat ze stand houdt:D .... deze is terug opgebouwt met een licht gescheurde en gelaste carter en volgens R-Tec kan dit niet de krachten overleven in het inwendige van de boite.
De 2de boite is binnen bij R-TEC (die welke de vorige race de geest gaf) en maandag 07/04 of dinsdag komen de onderdelen toe uit France, dan zouden we ze kunnen afhalen op donderdag 10/04 en plaatsen. (dus het zal een race worden achter de schermen want op vrijdag zijn er reeds trainingen)
Deze boite zal dan ook 100% perfect zijn en pakweg een 3/4 van een seizoen meegaan.
We gaan dan achteraf de 2de boite "op het gemakske" terug bij R-Tec doen om deze perfect te laten reviseren met een vernieuwde carter enz...
Sportieve groeten!
Luc

Bugalfa
05-04-2008, 21:29
Ja, del Castello : pech daar zijn we cracks in hè (ik ook) maar dit seizoen zijn we zowaar concurrenten of misschien toch bondgenoten wie weet . Zelf kom ik pas 8-6 in aktie misschien komen we dan als enige toe met onze 100Lit. tank (tiens vanwaar komt die...) zonder bijtanken !

Luc VDC
06-04-2008, 11:33
@ Bugalfa
Zwijg me van je (mijn!) 100 L. tank, we hebben er een nieuwe moeten kopen..een mens weet alles niet op voorhand,hé ? (dit wegens het verdwijnen van de "modernere" Sprinterscup waarbij we een tankje van 30L. hadden....gewicht,hé)
Zo lang nog voor je eerste deelneming ????:bye:
Groeten
Luc

Luc VDC
09-04-2008, 08:56
Ik kreeg enkele Pm mailtjes binnen van personen welke me vroegen of we het gingen halen voor de boite revisie tijdig klaar te krijgen.
Dank zij R-Tec en de crew (vader Bruno) hebben ze gisteren dinsdag 08/04 de boite kunnen ophalen rond 23u30 !
(R-Tec is nu ook het tecnisch centrum voor de "nieuwe" Clio Cup en ze hadden het ongelooflijk druk met de Clio's)
Deze zal dus vandaag geplaatst en worden en mooi afgewerkt worden op donderdag....
Er rest ons enkel als bedanking aan de crew een mooi resultaat te plaatsen zodat ze de vruchten plukken van hun inspanningen.
Bruno en ik staan mentaal op scherp en hopen op een mooie revanche :champagne:
Groeten
Luc Vdc (Brv Racing Megane 444)

Selespeed
09-04-2008, 09:14
Ik zal alvast erbij zijn. :)

Weet iemand de inkomprijs voor enkel zaterdag? Of moet je onmiddellijk een weekend ticket kopen?

Bart.Vandecavey
09-04-2008, 09:19
5 neuroots...

PieterVG
09-04-2008, 20:12
Ik zal er ook bij zijn Luc, kijk er naar uit om jullie nog eens in actie te zien!

Bruno Vermeeren
09-04-2008, 23:25
Na een lange dag hebben we nu de motor gestart en de boit getest, super het is gemaakt! Nu kunnen we gaan slapen en morgen gaan we de wagen uitlijnen en inladen voor de qualificatie van Vrijdag en ons goed voorberiden op de race.

Tot gauw iedereen

Graag wil ik mijn VADER en PETER (mecano) bedanken voor de tijd en stres die ze er in gestoken hebben

Luc we made it ;-)