Luc VDC
30-03-2008, 23:15
Terug online voor de getrouwe raceverslagen zoals ik sedert laaaange jaren deed.
(voorheen en door de jaren heen noemden mijn teams achtereenvolgens: Garden Machinery Racing, daarna GM Racing, daarna: Panic Racing, daarna een jaartje naamloos en nu dus: BRV RACING)
Na een eerste kennismaking met de voor mij grotendeels onbekende crew konden we werk maken van de racevoorbereidingen want Bruno Vermeeren en ik gingen zeker gaan voor een podium en het potentieel zowel technisch als pilootkundig is er.... de ouwe rot in de racerij en het onstuimige jeugdige aan Bruno.
Zaterdag voormiddag chronoritten van 9 u tot 10 u.
Bruno en ik hadden afgesproken om zeker geen risico's te nemen voor een tijd te plaatsen... in een Endurance wedstrijd van 3 uur is dit geen noodzaak, in tegenstelling tot de Sprintcup waar wij voorheen beiden afzonderlijk reden waren de chrono's voor de startplaats héél belangrijk want er waren slechts 15 rondjes per wedstijd!
De racebaan lag er nog vochtig bij en Bruno vertrok op slickx, uiteraard kon deze geen behoorlijke chrono plaatsen want de banden kwamen maar niet op temperatuur.
Na een 4 tal rondjes van Bruno kreeg ik dan de regenbanden en de baan droogde plaatselijk een beetje op, het zou zonde zijn van de nieuwe banden te verbranden op droog wegdek.
Zodoende had ik slechts 2 rondjes om een tijd te plaatsen en klokte een 3'11" af welke goed was voor een 4 de plaats in klasse 4 op 22 wagens.
Een 3 de ronde zat er niet meer in omwille van de inmiddels nu wel snel opdrogende baan en ik besloot mijn regenbanden te sparen.
Ik vertrok efkes op slickx maar kreeg deze ook niet opgewarmd en ik kwam terug binnen na 2 rondjes.
De chronorondjes werden echt heel voorzichtig gereden en er was zeker mogelijkheid om 5 à 6 " sneller te gaan,.... maar dan met een bepaald risico.
Terloops: ik merkte toen reeds op dat de sequentiele vitessepook niet vanzelf naar zijn oorspronkelijke positie terugsprong bij het schakelen.... maar ik vond dit geen probleem op zich en schonk er verder niet veel aandacht aan....
Algemeen tevredenheid met de goede startpositie en er kon nu werk gemaakt worden van simulatieoefeningen voor de crew in bandenwissels, tankbeurten enz.... ( 5 à 6 maal hebben ze banden gewisseld tot wanneer ze de normtijd bekwamen!)
Dan was het onze beurt als piloten om de vlugge pilootwissel in te oefenen en de mecano's hadden op hun beurt hun pleziertje om ons te zien zweten van ons talrijke in en uitstappen (lees springen!)
Inmiddels werd het tijd om de motor op te starten, en omdat ik het best ons "beestje" door de jaren heen ken met zijn dikwijls grillige opstart kreeg ik de eer.
Bruno ging de start nemen.
De motor startte gewillig maar toen ik wou schakelen kreeg ik hem in geen enkele versnelling ! .... algemene paniek en hulpeloosheid.... de boite was inwendig aan het rammelen toen we hem uiteindelijk van de grond in een versnelling kregen.
Daar ging onze eerste deelname !!!!!
De boite was in een voorgaande training stuk gegaan en hersteld door "iemand" en bleek nu terug slecht te zijn.....
Dus wij danken deze "tuner" voor deze schitterende resultaten!
Dus de eerste race is uiteraard onze "schraprace"... hopelijk rest er genoeg tijd om die bij een echt bekwaam iemand te laten herstellen (die hebben we hoor, dit zal gebeuren bij R-Tec) want binnen 14 dagen is de tweede manche in aantocht.... iets te snel voor ons.
Dus iedereen begrijpelijk teleurgesteld, Bruno de crew en ik welke speciaal ook 1000 km aflegde om te kunnen racen, al deze tegenslagen door de jaren heen laten hun sporen en hebben de beslissing voor mij tot stoppen als gevolg eind dit seizoen....
Sportieve groeten
Luc
(voorheen en door de jaren heen noemden mijn teams achtereenvolgens: Garden Machinery Racing, daarna GM Racing, daarna: Panic Racing, daarna een jaartje naamloos en nu dus: BRV RACING)
Na een eerste kennismaking met de voor mij grotendeels onbekende crew konden we werk maken van de racevoorbereidingen want Bruno Vermeeren en ik gingen zeker gaan voor een podium en het potentieel zowel technisch als pilootkundig is er.... de ouwe rot in de racerij en het onstuimige jeugdige aan Bruno.
Zaterdag voormiddag chronoritten van 9 u tot 10 u.
Bruno en ik hadden afgesproken om zeker geen risico's te nemen voor een tijd te plaatsen... in een Endurance wedstrijd van 3 uur is dit geen noodzaak, in tegenstelling tot de Sprintcup waar wij voorheen beiden afzonderlijk reden waren de chrono's voor de startplaats héél belangrijk want er waren slechts 15 rondjes per wedstijd!
De racebaan lag er nog vochtig bij en Bruno vertrok op slickx, uiteraard kon deze geen behoorlijke chrono plaatsen want de banden kwamen maar niet op temperatuur.
Na een 4 tal rondjes van Bruno kreeg ik dan de regenbanden en de baan droogde plaatselijk een beetje op, het zou zonde zijn van de nieuwe banden te verbranden op droog wegdek.
Zodoende had ik slechts 2 rondjes om een tijd te plaatsen en klokte een 3'11" af welke goed was voor een 4 de plaats in klasse 4 op 22 wagens.
Een 3 de ronde zat er niet meer in omwille van de inmiddels nu wel snel opdrogende baan en ik besloot mijn regenbanden te sparen.
Ik vertrok efkes op slickx maar kreeg deze ook niet opgewarmd en ik kwam terug binnen na 2 rondjes.
De chronorondjes werden echt heel voorzichtig gereden en er was zeker mogelijkheid om 5 à 6 " sneller te gaan,.... maar dan met een bepaald risico.
Terloops: ik merkte toen reeds op dat de sequentiele vitessepook niet vanzelf naar zijn oorspronkelijke positie terugsprong bij het schakelen.... maar ik vond dit geen probleem op zich en schonk er verder niet veel aandacht aan....
Algemeen tevredenheid met de goede startpositie en er kon nu werk gemaakt worden van simulatieoefeningen voor de crew in bandenwissels, tankbeurten enz.... ( 5 à 6 maal hebben ze banden gewisseld tot wanneer ze de normtijd bekwamen!)
Dan was het onze beurt als piloten om de vlugge pilootwissel in te oefenen en de mecano's hadden op hun beurt hun pleziertje om ons te zien zweten van ons talrijke in en uitstappen (lees springen!)
Inmiddels werd het tijd om de motor op te starten, en omdat ik het best ons "beestje" door de jaren heen ken met zijn dikwijls grillige opstart kreeg ik de eer.
Bruno ging de start nemen.
De motor startte gewillig maar toen ik wou schakelen kreeg ik hem in geen enkele versnelling ! .... algemene paniek en hulpeloosheid.... de boite was inwendig aan het rammelen toen we hem uiteindelijk van de grond in een versnelling kregen.
Daar ging onze eerste deelname !!!!!
De boite was in een voorgaande training stuk gegaan en hersteld door "iemand" en bleek nu terug slecht te zijn.....
Dus wij danken deze "tuner" voor deze schitterende resultaten!
Dus de eerste race is uiteraard onze "schraprace"... hopelijk rest er genoeg tijd om die bij een echt bekwaam iemand te laten herstellen (die hebben we hoor, dit zal gebeuren bij R-Tec) want binnen 14 dagen is de tweede manche in aantocht.... iets te snel voor ons.
Dus iedereen begrijpelijk teleurgesteld, Bruno de crew en ik welke speciaal ook 1000 km aflegde om te kunnen racen, al deze tegenslagen door de jaren heen laten hun sporen en hebben de beslissing voor mij tot stoppen als gevolg eind dit seizoen....
Sportieve groeten
Luc