De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   FIA GT 24 uur van Spa 2006, de nieuwtjes vooraf (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=12618)

Stranger 03-07-2006 21:26

Omdat Creation het te druk heeft met de LMP1 wagens en dus geen tijd vrij kan maken om Spa te doen met de Lister, hoe graag ze het ook willen.

Viper GTS-R*** 03-07-2006 21:35

Quote:

Originally Posted by Grig-O
Mag ik de link eens??
Er zal wel iets van waarheid inzitten e ;)

Op Pitstop tv staat bij persberichten iets over de 24 uren...
Niet echt veel nieuwe dingen maar er staat dat er geen Ferrari's komen al leek het mij wel duidelijk dat Larbre en Cirtek zouden komen.

Hier is de link: http://www.endurance-info.com/module...eb708761b89979
Of je er belang aan moet hechten aan die info op dat forum.. weet ik niet zo zeker. En ivm bericht op pitstoptv, geen ferrari's... dacht vandaag te weten via de site maar nog steeds geen entry list:s, hoop toch nog op de Larbre 550 net zoals die van Cirtek-RAR...

Grig-O 03-07-2006 22:06

Ze spreken ook niet over de 997 en de BMW,... die er dan wel komen.
Dus volgens mij zijn die Ferrari's nog niet afgeschreven, maar volgens mij zijn ze gewoon nog niet ingeschreven.
Nochtans die van Larbre is zeker aangezien die op Care Racing staat. Van waar komt het bericht dat RAR zou komen?

Over dat forum: t'is altijd 'BMW-en-force' die info heeft over bepaalde inschrijvingen dus miss wel te vertrouwen. (Ik hoop het toch) :)

Viper GTS-R*** 03-07-2006 22:19

Quote:

Ze spreken ook niet over de 997 en de BMW,... die er dan wel komen.
Dus volgens mij zijn die Ferrari's nog niet afgeschreven, maar volgens mij zijn ze gewoon nog niet ingeschreven.
Nochtans die van Larbre is zeker aangezien die op Care Racing staat. Van waar komt het bericht dat RAR zou komen?

Over dat forum: t'is altijd 'BMW-en-force' die info heeft over bepaalde inschrijvingen dus miss wel te vertrouwen. (Ik hoop het toch) :)

Denk ook niet dat Pitstoptv de lijst al heeft mogen bekijken hoor, dus zij weten het ook niet allemaal hé. En die 550 op affiche is al aangehaald dat het die van Cirtek-RAR zou zijn... zelfde livery en die van Larbre is totaal anders, met wit streep, ofwel witte vlamachtige livery

Grig-O 03-07-2006 22:27

Aja er staat er één op de affiche, het zou al raar zijn moest er geen aan de start staan...
De livery van Larbre zal wel dezelfde zijn als in Le Mans, dus die vlamachtige e

Viper GTS-R*** 03-07-2006 22:48

Quote:

De livery van Larbre zal wel dezelfde zijn als in Le Mans, dus die vlamachtige e

Tenzij ze de 2de 550 gebruiken die vorig jaar FIA GT reed, dan is het die met de witte streep van voor op motorkap. Nouja we zien wel, livery speelt niet rol dat de 550 er maar staat;) Voor wie het miss vergeten is, Larbre heeft tot nu toe nog steeds het GT1 record op Spa op hun naam staan met een Ferrari 550!! Wel tijdens de testdag (2005) in een rondje van: 2:14.513!!

Grig-O 03-07-2006 22:50

Met een 550! Nog niet afgeschreven dus :)

Viper GTS-R*** 04-07-2006 01:10

Heb men lijst nog eens aangepast en post hem hier nog eens zodat je niet moet teruggaan naar Pg18

GT1
Aston Martin DBR9
Phoenix Racing
#5 J-D Deletraz/A. Piccini/M. Fässler
BMS Scuderia Italia
#23 F. Babini/C. Pescatori//T. Enge
#24 F. Gollin/M. Ramos/G. Lancieri/M. Malucelli
Race Alliance
#33 K. Wendlinger/P. Peter/R. Lechner/C. Bouchut

Maserati MC12
Vitaphone Racing
#1 M. Bartels/A. Bertolini/E. Van de Poele
#2 J. Davies/T. Biagi/V. Vosse

Saleen S7-R
Zakspeed
#9 S. Bert/J. Janis/U. Alzen

Corvette C5-R
SRT
#35 D. Hart/C. Buncombe/Horion/M. Soulet
#. V. Radermecker/B. Delhez/P. Kuismanen/M. Palttala

Corvette C6-R
GLPK Carsport
#4 B. Longin/A. Kumpen/M. Hezemans/K. Mollekens
PSI Experiènce
#34 P. Bornhauser/J. Menten/F. Bouvy/J-P Belloc

GT2
Porsche 996 GT3-RS
Renauer Motorsport
#52 W. Kaufmann/L. Moro/tba
Felbermayr-Proton
#69 H. Felbermayr/G. Ried
AB Motorsport
#72 A. de Castro/R. Premoli/B. Barbaro
Autoracing Club Bratislava
#77 M. Konopka/S. Rosina

Porsche 996 GT3-RSR
Renauer Motorsport
#53 H. Knauss/M. Jurasz
Felbermayr-Proton
#66 C. Ried/H. Felbermayr Junior
Ebimotors
#74 L. Moccia/E. Busnelli/J. Mowlem
#75 E. Collard/L. Riccitelli/R. Dumas

Ice Poll Gordon Racing
#78 Y. Lambert/C. Lefort/M. Goossens
James Watt Automotive
#81 P. Daniels/P. Cook/A. Simonsen
Race Alliance
#99 L. Lichtner-Hoyer/T. Gruber

Ferrari 430 GT
JMB/GruppeM Racing
#55 T. Sugden/I. Alexander/tba
#56 A. Gosse/P. Kutemann/tba

AF Corse
#58 M. Salo/J. Melo/S. Ortelli
#59 M. Bobbi/R. Aguas/T. Scheider

Scuderia Ecosse
#62 N. Kinch/A. Kirkaldy/M. Franchitti
#63 C. Niarchos/T. Mullen/A. Simonsen

GPC Sport
#70 G. Gardel/F. de Simone/A. Montermini
RSV Motorsport
#71 P. Sundberg/F. Romero/R. Severin/M. Ligonnet

Spyker C8 GT2R
Spyker Squadron
#80 J. Bleekemolen/J. Kane

Ferrari 360 Modena
Team De Radiguès
#79 P. Belmondo/D. De Radiguès/C. De Pauw/A. van den Hove

G2
Chrysler Viper GTS-R
Red Racing
#182 R. Yvonne

Porsche 996 GT3-RS
First Motorsport
#105 P. van Delm/J-C Meert/M. Martin
Verbist Racing
#106 F. Verbist/R. Maes
Prospeed Competition
#194 F. Lamot/R. Penders/tba

Porsche 997 GT3-RSR
Manthey
#911 T. Bernhard/M. Lieb/P. Lamy
#997 L. Luhr/M. Tiemann/S. Maassen

Gillet Vertigo
Belgian Racing
#101 B. Leinders/R. Kuppens/J. D'ambrosio

BMW Z4 GT
Duller Motorsport
#103 D. Quester/D. Werner/M. Duez

G3
Porsche 996 GT3 Cup
Jean Charles Levy
#117 P. Levy/J-C Levy/M. Mitieus/G. Tremblay
Prospeed
#95 F. Duval/. Kerkhove/P. Nelissen/C. Kelders

Dodge Viper GT3
Pilotage Passion
#111 P. Nozier/R. Brouard/tba
Pouchelon Racing
#112 M. Dumarey/A. Reid/I. Khan/P. van Splunteren
#113 G. Duqueine/ G. Lesoudier/B. Rousselot/T. Stepec
#114 M. Trolle/R. Bera/C. Demigneux/P. Lemarie
Signa Motorsport
#116 L. Neff/P. Chaillet/L. Deman/C. Geoffroy

Aston Martin DBRS9
BMS Scuderia Italia
#25 D. Allessi/F. Groppi/T. Seiler/D. Stancheris

PorscheGT 04-07-2006 01:30

Is er nog altijd niets over bouchut bekend gemaakt ofzo? Misschien is die, als ze meedoen, 3de piloot bij larbre? Of toch ergens op een andere aston ofzo?
Zou spijtig zijn moest ie niet aan de start komen..

Integra 04-07-2006 08:41

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R***
Tenzij ze de 2de 550 gebruiken die vorig jaar FIA GT reed, dan is het die met de witte streep van voor op motorkap. Nouja we zien wel, livery speelt niet rol dat de 550 er maar staat;) Voor wie het miss vergeten is, Larbre heeft tot nu toe nog steeds het GT1 record op Spa op hun naam staan met een Ferrari 550!! Wel tijdens de testdag (2005) in een rondje van: 2:14.513!!

Die tijd was volledig te danken aan Pedro Lamy. ;)

Viper GTS-R*** 04-07-2006 11:51

Quote:

Originally Posted by Integra
Die tijd was volledig te danken aan Pedro Lamy. ;)

Das juist;) Awel Pedro Lamy - Gabriel Gardel - Christophe Bouchut
Zet hen gedriën op de Larbre 550, zonder problemen zouden zij toch wel hoog MOETEN kunnen eindigen. Top Team en Top Piloten laten een race legende wagen nog steeds blinken hoor:)

btw Vonka Racing schrappen van de lijst??
--> http://www.racecarsdirect.com/cars/d...id=38714&cat=0
(gevonden langs de post van Bramzel op 10/10's;))

Brecht 04-07-2006 12:56

Zou Bouchut misschien niet uikomen bij SRT, het zou me alvast niet verbazen.

Bramzel 04-07-2006 13:10

Bouchut rijd in de Spa 24u altijd bij high-profile teams, en met alle respect; SRT is dat (nog) niet. Ik denk eigenlijk dat Bouchut op Spa weer bij Larbre rijdt.

Belle 04-07-2006 13:30

Hoe komt het eigenlijk dat Lamy niet meer op de 997 RSR rijdt?

Jochie 04-07-2006 13:58

De piloten voor de 997RSRs zijn :
Lucas Luhr
Marcel Tiemann
Timo Bernhard
Romain Dumas
Sascha Maassen
Pedro Lamy

gwyllion 04-07-2006 14:00

Jochie, bedankt voor deze bevestiging. Wanneer wordt dit officieel bekend gemaakt?

Jochie 04-07-2006 14:03

Er is vandaag een pers communiqué gedaan door Manthey met deze namen.

Belle 04-07-2006 15:02

Lamy moet dus geschrapt worden bij Larbre...

PorscheGT 04-07-2006 15:40

Vond dit daarstraks op endurance-info .. Tekening van de 997 van Manthey. Moest ie er zo echt gaan uitzien, mooie livery toch :)

http://img469.imageshack.us/img469/4762/00000971wy.jpg

GT2-R 04-07-2006 15:49

Livery lijkt mij persoonlijk niet zo geweldig, maar die achtervleugel. Die ziet er niet slecht uit met luchthappers! Go Manthey en co...:gas:

Brecht 04-07-2006 15:50

Livery zo wat gebasseerd op de Porsche LMP2 Spyder, in de gele DHL kleuren.

marcel 04-07-2006 16:54

dielijkt bijna op een ferrari 430

Viper GTS-R*** 04-07-2006 22:04

Romain Dumas op Manthey?? Kan ik moeilijk geloven, is aangekondigt op endurance info dat hij op Ebimotors rijd met E. Collard en L. Riccitelli...
En dat Lamy op Manthey 997 rijd, weten we morgen eh
Maar zou hem toch liever op Larbre 550 of DBR9 zien rijden ...
Omdat het nog allemaal officieus is laat ik hem nog even in het rood bij Larbre DBR9 staan.

Stranger 04-07-2006 22:30

Lamy op de Porsche van Manthey en nu ook nog Mollekens op de Corvette van GLPK (zie Autosport.be en Pitstop.tv).

Die Ferrari 550 gaat er niet komen...

Jochie 05-07-2006 00:54

Quote:

Romain Dumas op Manthey?? Kan ik moeilijk geloven, is aangekondigt op endurance info dat hij op Ebimotors rijd met E. Collard en L. Riccitelli...
En dat Lamy op Manthey 997 rijd, weten we morgen eh
Maar zou hem toch liever op Larbre 550 of DBR9 zien rijden ...
Omdat het nog allemaal officieus is laat ik hem nog even in het rood bij Larbre DBR9 staan.

Mij niet gelaten maar ik heb de namen zoals gezegd overgenomen uit de pers communique van deze middag, weinig officieus aan denk ik.

Viper GTS-R*** 05-07-2006 10:46

Quote:

Originally Posted by Jochie
Mij niet gelaten maar ik heb de namen zoals gezegd overgenomen uit de pers communique van deze middag, weinig officieus aan denk ik.

Heb het nu ook gelezen op meerdere site's dus heb Lamy er ook bijgezet (nadat ik de Larbre dbr9 maar heb geschrapt;))
Romain Dumas vind ik toch nog steeds raar, 1 week nadat het op endurance-info word bekend gemaakt dat hij bij Ebimotors gaat rijden, zegt iederen (Jochie, endurance-info, projectlemans etc..) dat hij ook in de line up van Manhey zit... daar komt verwarring van hé:rolleyes:

Viper GTS-R*** 05-07-2006 10:53

En we weten eindelijk waar onze Bouchut gaat rijden se, Race Alliance!
http://www.endurance-info.com/articl...d=2295&thold=0
Christophe Bouchut-Karl Wendlinger-Philipp Peter Op de DBR9 dus, en wat met Robert Lechner??

Benny_B 05-07-2006 11:03

Op Infocourse staan ondertussen de eerste foto's van de nieuwe Porsche 997 GT3-RSR

http://www.endurance-info.com/articl...d=2296&thold=0

Romain Dumas zal ook enkel tijdens de test vandaag de porsche besturen, tijdens de race zal hij gewoon de ebimotors porsche rijden.

Pour les 24 Heures de Spa, le Manthey Racing pourra s'appuyer bien évidemment sur le soutien technique de Porsche, mais bénéficiera également du concours de quatre pilotes officiels Porsche : Timo Bernhard, Romain Dumas (pour les tests) , Lucas Lühr et Sascha Maassen. Ces quatre hommes seront épaulés par Marcel Tiemann et par le portugais Pedro Lamy. Le Manthey Racing est paré de ce côté-ci

Viper GTS-R*** 05-07-2006 11:08

Quote:

Originally Posted by Benny_B
Romain Dumas zal ook enkel tijdens de test vandaag de porsche besturen, tijdens de race zal hij gewoon de ebimotors porsche rijden.

Nu hebben we eindelijk eens duidelijk wat Romain gaat doen:)
Ben toch blij dat hij tijdens de race zelf op Ebimotors rijd, op Manthey zitten toch al grote namen genoeg hé;)

Viper GTS-R*** 05-07-2006 13:12

En wie zen naam vinden we op de BMW Z4
Marc Duez;)
http://www.projectlemans.de/content/view/2147/53/

gwyllion 05-07-2006 14:08

Quote:

Christophe Bouchut-Karl Wendlinger-Philipp Peter Op de DBR9 dus, en wat met Robert Lechner??

Ze rijden gewoon met 4.
Quote:

Peter, Wendlinger und Lechner werden im blauen Aston Martin unterwegs sein. Interessant ist die Ergänzung dieses Trios: Christophe Bouchut erweitert zum Quartett!
bron: projectlemans.de

gwyllion 05-07-2006 14:13

Quote:

Originally Posted by Benny_B

Raar, want het testwerk vandaag wordt toch door Lucas Lühr en Marcel Tiemann gedaan.

gwyllion 05-07-2006 14:16

Quote:

Nu hebben we eindelijk eens duidelijk wat Romain gaat doen:)
Ben toch blij dat hij tijdens de race zelf op Ebimotors rijd, op Manthey zitten toch al grote namen genoeg hé;)

Ze zullen alle Porsche fabrieksrijders moeten gebruiken om weerwerk te bieden aan de sterke lineup van AF Corse: Matteo Bobbi/Jaime Melo/Stephane Ortelli en Rui Aguas/Mika Salo/Timo Scheider.

wedebe 05-07-2006 15:12

Vooralsnog mis ik de Lamborghini, de Balfe Saleen en de Viper GTS-R op de entrylist.

gwyllion 05-07-2006 15:22

Deze middag heeft SRO een persconferentie gehouden en de voorlopige deelnemerslijst staat nu online: http://www.proximus24hours.com/pictu...list_03-07.pdf

Het misterie met Romain Dumas is nu volledig opgehelderd: Marc Lieb rijdt in zijn plaats bij Manthey en Dumas gewoon in Ebimotor.

Viper GTS-R*** 05-07-2006 15:58

Quote:

Originally Posted by wedebe
Vooralsnog mis ik de Lamborghini, de Balfe Saleen en de Viper GTS-R op de entrylist.

46 wagens op de entry list, dat is niet mis als voorlopige lijst!
Red Racing Viper staat er nog niet op omdat ze nog maar 1 piloot hebben.
Balfe heeft vorig jaar ook niet deelgenomen (toen met Mosler) aan de 24uren...
Patrick Bornhauser op de C6-R van PSI...
En Joel Camathias naast David Hart op de SRT C5-R...
Toch wel onverwachte namen vind ik...

EDIT: heel raar zie eens : http://www.fiagt.com/results.php entry list op fiagt.com en die van de persvoorstelling zijn totaal niet dezelfde... kijk maar eens goed naar de PSI en SRT wagens... en piloten?

Jochie 05-07-2006 16:47

Quote:

Originally Posted by gwyllion
Het misterie met Romain Dumas is nu volledig opgehelderd: Marc Lieb rijdt in zijn plaats bij Manthey en Dumas gewoon in Ebimotor.

Vreemd na dit maar ik ga het niet verder tegenspreken.

Quote:

Originally Posted by Manthey PR
Der Porsche Werksfahrer Lucas Luhr und Marcel Tiemann (beide Monaco) werden bei der Testfahrt abwechselnd im Cockpit des neuen Porsche sitzen.

Porsche unterstützt Manthey-Racing beim Test- und späteren Renneinsatz in
Spa nicht nur in der Fahrzeugausrüstung, sondern auch durch den Einsatz der
Werksfahrer Timo Bernhard (Dittweiler), Romain Dumas (Frankreich), Lucas
Luhr und Sascha Maassen (Belgien), die mit Marcel Tiemann und Pedro Lamy
(Portugal) die Marathon-Distanz Ende Juli in Angriff nehmen sollen.

wedebe 05-07-2006 17:05

Quote:

46 wagens op de entry list, dat is niet mis als voorlopige lijst!

Ik wil niet negatief doen en hoop dat ik ongelijk heb, maar meestal vallen er van de voorlopige lijst meer auto's af als dat er nog bijkomen.

Dankzij de komst van de GT3 auto's is er qua aantal een redelijke lijst ontstaan. Ik vind het GT1 veld toch mager met 10 auto's.

Viper GTS-R*** 05-07-2006 19:04

Quote:

Originally Posted by wedebe
Ik wil niet negatief doen en hoop dat ik ongelijk heb, maar meestal vallen er van de voorlopige lijst meer auto's af als dat er nog bijkomen.

Dankzij de komst van de GT3 auto's is er qua aantal een redelijke lijst ontstaan. Ik vind het GT1 veld toch mager met 10 auto's.

Das juist ja, en 10 GT1's is niet zo veel oké maar als deze alletien voor de overwinning kunnen gaan.. dan kan dat nog tof worden hé!
Prestaties van de Red Racing Viper GTS-R vielen toch wat tegen (2.28 in AM en 2.31 in PM) op de testdag vandaag, maarja circuit is onbekend voor team en piloot + die piloot is nu niet meteen de snelle man die we kennen hé. Hoop toch dat het team nog de (snellere) piloten vinden en af komen naar de 24 uren...

Stranger 05-07-2006 19:46

Quote:

EDIT: heel raar zie eens : http://www.fiagt.com/results.php entry list op fiagt.com en die van de persvoorstelling zijn totaal niet dezelfde... kijk maar eens goed naar de PSI en SRT wagens... en piloten?

Beide lijsten kloppen niet :)

All times are GMT +2. The time now is 18:26.