De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Leinders test Jordan ? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=6928)

Megane 30-01-2004 07:57

Dat is nu wel 2 keer op korte tijd.

Eerst een Lister en onmiddelijk vertrekken, en nu een Jordan. :no:
Begint zijn palmares een beetje anders te kleuren. Dit jaar had men ook meer verwacht in de Nissan denk ik, heb hem vorig jaar ergens horen zeggen dat 2003 hij de kampioen zou worden. :frusty: :frusty:

Volgens mij kan hij beter ergens een discipline gaan zoeken om wat te verdienen ipv te investeren, leeftijd begint ook mee te tellen.

ICEMAN 30-01-2004 13:05

Wat zijn dat voor **k*ls! Ze beweren dat er geen olie was, Zonta ga da ni uit zenne duim zuige ze.

gwyllion 30-01-2004 15:19

Quote:

Originally posted by ICEMAN
Wat zijn dat voor **k*ls! Ze beweren dat er geen olie was, Zonta ga da ni uit zenne duim zuige ze.
Ze zeggen toch niet dat er geen olie ligt? Ze zeggen gewoon het de fout van Leinders was. Als er al olie lag, zal dat echt wel niet de moeite geweest zijn: niemand anders is er over uitgeschoven.

ICEMAN 30-01-2004 16:58

En Zonta dan? die ging der bena af MET TC!

airco 30-01-2004 18:25

kijk als tijdens een GP iedereen crasht die over een olieplek gaat .... dan komen er gewoon geen wagens aan.

A.J. 30-01-2004 18:35

Quote:

Originally posted by airco
kijk als tijdens een GP iedereen crasht die over een olieplek gaat .... dan komen er gewoon geen wagens aan.
:D :D :D

:gas: :frusty: :applaus:

marcel 30-01-2004 20:07

Quote:

Originally posted by airco
der is toch recent een GP op de nurburgring geweest waar er olie aan de pit-entry lag. iedereen ging daar rond...

Mr.Dallara 04-02-2004 16:38

Ik heb net gezien dat er op www.basleinders.be een 10tal fotos staan van Bas z'n test met de Jordan.

Schoone fotokes!

ERIC 04-02-2004 20:46

Met 300.000 Euro had Bas zich verschillende seizoenen in de kijker kunnen rijden in in andere boeiende kampioenschappen, met veel meer feed-back voor zijn sporsor op lange termijn.

Mr.Dallara 04-02-2004 22:28

Ja, dat kan wel kloppen.
Maaaaaaaaar als bas op z'n bewuste test de panne van het dak had gereden, dan was hij "binnen". (Want een goede indruk had hem sowiezo geholpen aan een F1 (test) zitje)

En dan, ... had 300.000 € eigenlijk een peulschil geweest.

Maar ja, nu terug naar de realiteit: dan kan je idd (achteraf) zeggen dat Bas idd met 300.000 heel wat meer had kunnen doen dan 1 dagje "rond te toeren" op Barcelona...

Maar ja, als je alles weet voor je aan iets begingt... ... dan hadden we al lang een belg in de F1 denk ik!

airco 05-02-2004 01:37

Quote:

Originally posted by Mr.Dallara
Ja, dat kan wel kloppen.
Maaaaaaaaar als bas op z'n bewuste test de panne van het dak had gereden, dan was hij "binnen". (Want een goede indruk had hem sowiezo geholpen aan een F1 (test) zitje)

En dan, ... had 300.000 € eigenlijk een peulschil geweest.

Maar ja, nu terug naar de realiteit: dan kan je idd (achteraf) zeggen dat Bas idd met 300.000 heel wat meer had kunnen doen dan 1 dagje "rond te toeren" op Barcelona...

Maar ja, als je alles weet voor je aan iets begingt... ... dan hadden we al lang een belg in de F1 denk ik!

Denk je ?

Persoonlijk ben ik van mening dat testresultaten er vrij weinig toe doen ....

enerzijds heb je de topteams (fabrieksteams) die enkel toptalenten recruteren .... Aan zo een carriere hoef je op je 29 niet meer te beginnen zonder F1-ervaring

Anderzijds heb je de teams die het moeilijk hebben (Minardi, Jordan, ....)
Daar tellen de rijderskunsten niet ... enkel de hoeveelheid cash die je meebrengt. Zie maar naar wat er de voorbije jaren allemaal gepasseerd is bij die teams.

Ik denk dat op dit ogenblik de rijderskwaliteiten (tijden) nog slechts voor een 10% meetellen in de beslissing of je al dan niet een zitje krijgt.

gouwyf 05-02-2004 08:26

Quote:

Originally posted by Mr.Dallara
Ja, dat kan wel kloppen.

Ik denk dat dat toch wel een heel optimistische visie is. En zeker bij iemand als Jordan. Als de deal met Trust daar doorgaat dan heb je "Trust Jordan" en dat is nou net iets wat nog niemand ooit goed bekomen is ;)

Als Bas daar iets getoond had, dan zou hij het bij volgende onderhandelingen inderdaad waarschijnlijk iets gemakkelijker gehad hebben, maar je moet nog altijd dat koffertje met geld meebrengen en ze zullen er dan misschien zelfs 1 miljoen € afdoen als je echt schitterend presteert. Maar het feit blijft dat je dan nog altijd 3 à 4 miljoen € moet meebrengen om te mogen rijden, wat voor een land als België niet simpel is om ergens los te krijgen.

Dat eerste miljoen € dat lukt nog om te vinden, maar om daar voorbij te geraken, dat wordt knap lastig. Marc Goossens had in 1996 hetzelfde probleem (had ook een toezegging voor 1 miljoen €) plus het feit dat Diniz toen ook nog eens lastig deed over testkilometers die aan hem beloofd waren. Ik vermoed dat het voor David Saelens niet anders was (om er maar een paar te noemen die het de laatste jaren ook geprobeerd hebben).

Mr.Dallara 08-02-2004 20:30

Blijkbaar zijn de €300.000 die Bas moest betalen voor z'n F1 test toch nuttig geweest:

Dit lijd ik af uit het volgende bericht dat zonet verchenen is op www.autosport.be

Quote:

F1 - Bas Leinders: Alles blijft mogelijk !

Sinds die fameuze woensdag 21 januari, de dag waarop Bas Leinders de kans kreeg het stuur te nemen van een Formule 1 op het circuit van Barcelona, werd in de coulissen druk onderhandeld om onze landgenoot te lanceren in de functie van testpiloot bij Jordan Grand Prix. Op dat vlak blijft alles mogelijk.

Na de testgalop op Catalaanse bodem, had het management van Leinders het vereiste budget geraamd op 2 miljoen euro om verder te kunnen discussiëren met Eddie Jordan om die fel begeerde job als 3de piloot in de wacht te slepen. Goed nieuws: die som werd verzameld door het team rond de Belgische piloot.

"We kunnen stellen dat er, na de test, een tweede doel bereikt is," vertelt Bas. "Het team Jordan-Ford werd onmiddellijk op de hoogte gebracht. De bal ligt nu in hun kamp. We weten dat er nog andere piloten in de running zijn en de inzet stijgt van dag tot dag. Maar, in de Formule 1 is alles mogelijk, zeker vandaag de dag."

Om dit te illustreren kunnen we de toestand van het Jordan team begin februari even bekijken. De nieuwe eenzitter, gedoopt EJ14, werd recent voorgesteld en de eerste rondjes toonden aan dat de wagen potentieel heeft. De Duitser Nick Heidfeld, bevestigd als eerste piloot, had het privilege de wagen zijn vuurdoop te geven. Ook het partnership met Benson & Hedges werd reeds bevestigd. Een situatie die in het voordeel speelt van een Britse piloot voor het zitje als tweede piloot. Allan McNish en Ralph Firman azen op een kans. Dat geldt niet meer voor de Nederlander Jos Verstappen, ondanks de aanwezigheid van het logo van zijn hoofdsponsor op de flanken van de wagen tijdens de eerste rondjes.

Maar, in voorbije uren is de situatie weer veranderd. Dat vertelt Bas. "Tegen alle verwachtingen in, lijkt Giorgio Pantano momenteel de beste papieren te hebben om tweede piloot te worden van Jordan-Ford. Hij heeft in elk geval de steun van een grote Monegaskische sponsor die doorslaggevende argumenten op tafel zou kunnen leggen." We herhalen het nog eens: alles blijft mogelijk!

Dat geldt voor het tweede zitje. Blijft het derde stuur, waar Leinders zijn zinnen op heeft gezet. "Het is belangrijk te preciseren dat de testpiloot die vrijdagochtend de vrije trainingen rijdt, in de voorbije twee seizoenen niet meer dan 6 Grote Prijzen gereden mag hebben. Dat beperkt de keuze van de teammanagers. Dat betekent, bij voorbeeld, dat McNish en Firman niet in aanmerking komen voor die functie."

In de onmiddellijke entourage rond Bas Leinders wordt alles in het werk gesteld om het beslissingsproces te versnellen. Het begin van het "F1" avontuur dateert van iets meer dan twee maanden geleden. Ondertussen is al een hele weg afgelegd. Heel wat inspanningen. De werkers achter de schermen laten de armen zeker niet hangen, zoals Bas bevestigt. "Indien we er nu niet in zouden slagen de rol van derde piloot te bemachtigen, dan zullen we ons concentreren op een deelname aan de Grote Prijs van België. Het is ook nog mogelijk om in de loop van het seizoen opgenomen te worden in een testteam."

Leinders wil bovendien ook wedstrijdritme opdoen, indien de onderhandelingen langer mochten aanslepen. "Er zijn mogelijkheden in de World Series of andere evenwaardige kampioenschappen. Indien er de komende twee weken geen oplossing wordt gevonden in de Formule 1, zal alles in het werk gesteld worden om me zoveel mogelijk te laten rijden in de best mogelijke omstandigheden."

Om dit overzicht van de huidige situatie af te sluiten, onderlijnen we nog eens hoe enthousiast het brede publiek reageerde op de projecten van Bas de voorbije weken. "Na de test kreeg ik ontelbare sympathiebetuigingen. Ik moet toegeven dat ik zelf verrast ben. Mensen die ik absoluut niet ken spreken me op straat aan om te vragen hoe het met de onderhandelingen staat. Dat bewijst dat de Formule 1 enorm veel mensen bezighoudt, zeker niet alleen de autosportliefhebbers. Dat enthousiasme werkt extra motiverend voor de mensen rondom mij. Ik voel me gesteund en dat is fantastisch."

Mr.Dallara 08-02-2004 20:42

Wel goed nieuws dus:

- Bas heeft op minder dan 3 weken tijd zomaar effe 2 miljoen € (80 miljoen ouwe franken hé!!!) gevonden bij de sponsors!

- Benson & Hedges gaat het komende jaar Jordan blijven sponsoren, positief! Want op die manier is er dus meer geld in het laadje bij Jorden, en wil dit misschien zeggen dat een 3de piloot minder geld moet meebrengen...

- Het is voor 90% zeker dat de tweede piloot bij Jordan Giorgio Pantano wordt! Op die manier dus geen McNish of Firman als derde piloot, en dus ook weer twee concurenten minder voor Bas! (aangezien zij dus al meer dan 6GP hebben gereden en dan dus geen testpiloot mogen zijn)

- En Bas lijkt ook zeer positief over de toekomst moest het “F1 avontuur” aanslepen… …dan spreekt hij (natuurlijk!) over de World Series.

Dus: nu maar met z’n allen hopen dat Giorgio Pantano gaat tekenen bij Jordan! En dat zo op die manier de kans wat groter word dat we een Belg in de F1 gaan hebben…

Gilles 23-02-2004 23:08

Geen plaats voor Bas bij Sauber, werd me bevestigd ... :D

All times are GMT +2. The time now is 17:53.