De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Leinders test Jordan ? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=6928)

gwyllion 15-01-2004 14:27

Quote:

Leinders lines up Jordan test

Dallara-Nissan racer joins list of hopefuls angling for race seat

Belgium's Bas Leinders will test for Jordan-Ford in the team's first outing of 2004 at Barcelona in Spain next week.

The 28-year-old will get his first taste of an F1 car on January 21, the second day of Jordan's four-day test session.

"I'm very happy that Jordan have given me the opportunity to do my first Formula 1 test," said Leinders. "I, along with all Belgians, am looking forward to this. Hopefully we can do a good job and see what the future brings."

Team principal Eddie Jordan said: "I'm pleased to give Bas Leinders this opportunity in F1. He has proved himself to be a talented and persistent driver in the junior categories and this chance is well deserved. I'm delighted to see the Belgian Grand Prix return to the calendar – we have great memories associated with the track at Spa-Francorchamps, where we scored our historic one-two maiden victory – and it would be great if there was a Belgian driver participating as well."

Leinders possesses a CV bristling with titles in the junior formulae, including British and European Formula Ford title in 1995, the Formula Opel EuroSeries in 1996 and the German Formula 3 Championship in 1998. He finished third in the highly-competitive Dallara-Nissan World Series in 2002 and '03.
bron: www.autosport.com

JPMontoya 15-01-2004 15:08

Als autosport.com het zegt geloof ik het nu ook !
Hopen dat hij veel kilometertjes kan maken en meteen een goede indruk nalaten en wie weet dan misschien een testzitje...

The Interceptor 15-01-2004 18:27

het is nu officieel ook, foto's van het passen van het stoeltje staan al op f1world.be

zelfs de ticketsverkoop van spa steunt bas, je kan een weekend ticket bas leinders kopen, zo betaal je 25 euro meer, de organisatie legt daar nog eens 25 euro bij, dit om bas aan een eventueel stoeltje te helpen tijdens de Belgische GP ...

Eddie Jordan zelf noemde deze test meer dan verdiend wegens Basjes palmares in de junior klassen, mijn mening is toch dat als er 1 Belg voor de moment een F1 test verdiend, het toch wel Marc Goossens is !!!! :D

maar nu gaan we eindelijk weten wat de Snelste man ter wereld in zen mars heeft :confused: :D :D :D

Baron 15-01-2004 18:53

... mijn mening is toch dat als er 1 Belg voor de moment een F1 test verdiend, het toch wel Marc Goossens is !!!! :D

Toch een beetje objectief blijven graag! :no:
De prestaties van Marc Goossens mogen er best zijn, maar qua palmares is er in België op dit moment toch niemand die aan Bas Leinders kan tippen.

Belgisch, Brits en Europees Formule Ford kampioen
Duits Formule 3 kampioen
2 x 3e in de Nissan World Series

Die cijfers spreken voor zich. Bas heeft deze test dubbel en dik verdiend!

Baron 15-01-2004 18:55

Nog een titel van Bas Leinders vergeten :

Europees Opel Lotus kampioen

The Interceptor 15-01-2004 19:07

Quote:

Originally posted by Baron
Toch een beetje objectief blijven graag! :no:
De prestaties van Marc Goossens mogen er best zijn, maar qua palmares is er in België op dit moment toch niemand die aan Bas Leinders kan tippen.

Ik zeg niet dat Bas de test niet verdiend he!!!

En Marc zijn palmares mag er ook wel wezen hoor!!

1989: europees karting kampioen, en 3e in't WK

1991: Brits FFord kampioen met maar liefst 11 zeges en ook winnaar van het prestigieuze Formule Ford Festival!!!

3e in Britse F3 in 1993

in de F3000 2 keer 3e overal en 3 zeges!!

24u van Zolder 2 keer gewonnen en in 1997 4e algemeen in Le Mans, 2e in de klasse!

Maar met zijn 34 zal F1 rijden wel niet meer makkelijk zijn natuurlijk :(

JPMontoya 15-01-2004 19:15

Toch raar dat je M. Goossens daar vermeld als rijder die F1 verdiend, wanneer heeft ie voor het laatste met een monocoque van enige betekenis gereden - ik bedoel dan een volledig seizoen, oké, misschien die eenmalige test voor SWS, maar ik denk toch dat Bas degene is die het meest aanspraak er op maakt, hij heeft tenslotte, veel ervaring in eenzitterij, terwijl dat de ervaring van 1-zitters van Marc toch enigsinds in het verleden is terug te vinden. De laatste maal was dat het die paar races voor Astromega in F3000 ?

Anyhow, dat is niet echt zo belangrijk, wat meer belangrijk is, is dat sedert P. Adams nog eens echt een Belg volwaardig een F1 aan de tand mag voelen, oké, je kan zeggen Saelens, maar dat waren maar een paar rondjes op een promotiedag bij Minardi.

Bas, laten rijden in Spa, daar zou ik echt niet op hopen hoor, voor een race, zonder ernstige reden, laat je niet zomaar een van de vaste rijders aan de kant, volgens mij.

The Interceptor 15-01-2004 19:25

Het is inderdaad van 2001 geleden dat Marc nog in een eenzitter geracet heeft, met Coloni racing toen, waar hij net als het jaar ervoor bij Astromega het team nog aan de nodige puntjes wist te helpen!! En vorig jaar heeft hij 2 keer getest met de SWS, waar hij goed werk leverde!!

Ik denk ook niet dat bas verder zal komen dan een test, en moest hij het nodige geld bijeenkrijgen testpiloot, wat zeker al niet slecht is, en zo komt ons België landje idd eindelijk nog eens wat meer in beeld in het F1 wereldje !!! En hopelijk krijgen zo enkele Belgische bedrijven meer interesse in deze sport om mannen als een Verdonck of d' Ambrosio hogerop de helpen!!!

Scapa 15-01-2004 19:31

Leinders verdient deze test zeker en vast. Hopelijk kan hij iets laten zien (natuurlijk wel niet teveel verwachten) en wie weet wat komt er dan uit de bus... Er zijn natuurlijk nog andere Belgen die het verdienen maar daar koop je in de autosport en zeker in F1 niet veel mee. d'Ambrosio en Heylen zullen hun kans nog wel krijgen als ze zo blijven voortdoen: Heylen via Mercedes en d'Ambrosio via Renault. Verdonck heeft zeker het talent dat zou er nog wat meer moeten uitkomen vind ik.

Bart.Vandecavey 15-01-2004 22:34

Ik denk dat het verschil is dat Marc Jordan verder zou kunnen helpen met het afstellen (en ontwikkelen) van de wagen.

The Interceptor 15-01-2004 23:37

Quote:

Originally posted by Bart.Vandecavey
Ik denk dat het verschil is dat Marc Jordan verder zou kunnen helpen met het afstellen (en ontwikkelen) van de wagen.
Zo denk ik er ook over!!! Marc zou een perfecte testpiloot zijn om te zoeken naar de afstellingen!! Dat heeft hij al meermaals bewezen: vorig jaar heeft hij bij de wagen van Géné (zelf Willials testpiloot) een probleempje opgelost bij zijn F Nissan, en met zijn wederoptredens in de F3000 (Astromega in 2000 en Coloni in 2001) heeft hij telkens het team er weer wat bovenop geholpen wat vooral bij Astromega uitstekend gelukt is, zonder Marc had Alonso absoluut niet gewonnen in Spa, en die zege heeft Alonso wel aan een Minardi zitje geholpen het jaar erop!!

Guido 15-01-2004 23:45

Wees bovendien maar gerust, dat ŕlle teambazen wel eens meekijken naar wie er allemaal rijdt. 't kan nooit geen kwaad om rondjes te draaien in een F1, op voorwaarde dat je het goed doet natuurlijk.

JPMontoya 15-01-2004 23:57

en de website van pas is wat aangepast nav de test
-> www.basleinders.be

FormulaV-JH495 16-01-2004 00:39

Way the Go BAS ....

moore 17-01-2004 18:47

vanavond zal ik naar de nieuwjaarsreceptie gaan van bas leinders waar hij ook zal aanwezig zijn en hij over zijn plannen
van 2004 zal praten das hou jullie zeker op de hoogte

All times are GMT +2. The time now is 01:18.