De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Racing Festival 01/02-10-05: Traningen en Race (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=11397)

marcel 04-10-2005 12:27

tiens, ik dacht altijd dat Pouhon = de dubbele linkse?

Raceboy 04-10-2005 12:35

Quote:

Originally Posted by marcel
tiens, ik dacht altijd dat Pouhon = de dubbele linkse?

klopt. Waar de BMW eraf is gegaan heeft geen naam eigenlijk. Ze noemen het soms wel is speaker's corner omdat het de enige bocht is die zichtbaar is vanuit de speaker's cabine.

jeep 04-10-2005 14:47

Ik heb nadien in de Belcar tent gesproken met Olivier, volgens hem is de schade zeer beperkt gebleven.

Eddy V 04-10-2005 15:34

Toch heeft Speakers Corner (post 11) ooit eens een naam gekregen van een dorp / stad. Maar voorlopig weet ik niet meer welke naam.

Mark 04-10-2005 15:41

Quote:

Originally Posted by Eddy V
Toch heeft Speakers Corner (post 11) ooit eens een naam gekregen van een dorp / stad. Maar voorlopig weet ik niet meer welke naam.

Was een gehucht ;) :D ..................Bruxelles

Maarten 04-10-2005 15:44

tja, in de gesproken taal worden voor de 180 graden daarvoor wel eens Bruxelles of Rivage gebruikt, laat ons het knikje naar links meenemen in deze benoeming of gewoon 'de linkse na de Bruxelles'

Pascal 04-10-2005 18:19

Quote:

Ik denk zelfs dat elke bocht (of toch de meeste) een naam van een (hoofd)stad heeft. "Bruxelles" is gekend maar de meesten zijn onbekend. Inderdaad; ook ik weet ze niet. Maar als ik me niet vergis hebben ze eens in een programmaboekje van de F1 gestaan. Ik weet niet meer welk jaar. De enige hoofdstad die ik onthouden heb is "Rome". Dat zou naar verluidt Combes zijn. Iemand meer info hierover of heb ik me iets laten wijsmaken ????

C U

Mark 04-10-2005 19:18

off-topic: De laatste rechtse bocht van de "chicane" Le Combe heet Malmedy. (Staat ook een bordje van langs het circuit)

El Torro 04-10-2005 19:20

Officieel is het:
La Source, Eau Rouge, Radillion, Kemmel, Les combes, Malmedy, Rivage, Pouhon, Des Fagnes, Stavelot, Blanchimont, Busstop en weer bij La Source.

Eddy V 04-10-2005 20:58

Busstop is geen officiele naam. Niet dat dit iets uitmaakt, want alleen zo is hij gekend.
Busstop is destijds door Engelse toeschouwers bedacht, maar ik zou niet weten waarom. :o

Raceboy 04-10-2005 21:12

Quote:

Busstop is geen officiele naam. Niet dat dit iets uitmaakt, want alleen zo is hij gekend.
Busstop is destijds door Engelse toeschouwers bedacht, maar ik zou niet weten waarom. :o

Het moet inderdaad wel door engelse zijn want hij lag aan de verkeerde kant :D

Eddy V 04-10-2005 21:27

Ha, ik weet dat zo nog niet. Hangt er vanaf van waar de bus komt. ;)

strepper 04-10-2005 21:28

Quote:

Originally Posted by jeep
Thomaske, sorry dat ik weer moet reageren er zijn wel degelijk beelden van het voorval en een tweede punt zijn wel de tijd opnames en die zijn zeker juist. Als je de eerste ronde van SC achter een wagen hangt en de daarop volgende rondes voor deze wagen hangt tijdens dezelfde SC dan ben je die toch voorbij gestoken (of heeft Bart ne ronde stilgestaan en op dezelfde plaats proberen in te schuiven) of zie ik dit verkeerd. Bert heeft beroep aangetekend tegen de voorlopige uitslag omdat de mensen van TT-racing niet onmiddellijk na het voorval een klacht hebben neer gelegd. En pas nadien en dan zou je eventueel het feit van koers vervalsing kunnen inroepen.

Weet je wat ik het ergste aan dit voorval vindt is dat het weer is een storry rond Bertje boemboem gebeurt. Onze zogezegde pro rijder verziekt wel heel het sfeertje met dit gebeuren. Ik heb zelf de reactie gehoort van ne pro rijder(Mark) als het werkelijk is gebeurt dat ze gepasseerd zijn onder geel moeten we ons daar bij neerleggen. En heeft TT racing gelijk dat ze voor hun zaak vechten. Ook al is dit dan zeer nadelig voor ons in het kampioenschap het zij dan zo.

Ik heb dit weekend samen gewerkt met Bert en ik ben er zeker van dat er zeer weinig piloten zijn die zo met hun job bezig zijn als Bert.
Dat kan niet gezegd worden van het gros van de Belcarpiloten en daar is er zeker ene bij die me ne dikke bak rijd.
Na een jaar afwezigheid tot de conclusie gekomen dat het een arm kampioenschap is.

Peter Baert 04-10-2005 23:36

De onboardbeelden uit de Porsche van Penders tonen duidelijk aan dat Couwberghs in de fout gaat en inderdaad onder SC heeft ingehaald.
Bewijs op www.skynet.be/pitstoptv .

Thomaske 05-10-2005 08:22

Ik wil dit niet tegenspreken. Als ze het kunnen bewijzen is 't zo. Maar is er op die beelden ook te zien dat ze op de vorige post geel zwaaide?

Mvg...

JPMontoya 05-10-2005 08:40

Hallo, hoe dom is die Couwberghs wel niet. Hij verdiend die straf dubbel en dik.
Ik kon toch een gele vlag ontwaren bij de vorige post.

Peter Baert 05-10-2005 09:02

Quote:

Originally Posted by JPMontoya
Hallo, hoe dom is die Couwberghs wel niet. Hij verdiend die straf dubbel en dik.
Ik kon toch een gele vlag ontwaren bij de vorige post.

Als je zelf zou geracet hebben, denk ik niet dat je dit soort opmerkingen zou maken.
De eerste SC-melding werd gegeven in de eerste rechtse van Stavelot. Bij nauwkeurig visioneren van het beeld zie je de baanpost het bord omhoog steken en de gele vlag geven. Ik neem aan dat Couwberghs op dat moment ongeveer in het spoor zit van Penders. Wachtend op het moment om Penders voorbij te gaan, vol geconcentreerd op de Porsche van Penders en niet op de baanposten langs de weg. Na Stavelot haalt Couwberghs dan in, na 3 posten met geel en SC ...

Couwberghs heeft een fout begaan en zal ook in beroep 30 seconden straftijd krijgen. Een autosporter is ook maar een mens.

PS. Je maakt zelf ook een fout. Niet "hij verdiend", maar "hij verdient".

;)

Eddy V 05-10-2005 09:16

Typische opmerkingen over het zien en niet zien van gele vlaggen. Indien je, zoals Peter zegt, vlak achter een wagen hangt en deze wil inhalen kan het best zijn dat je een gele vlag niet ziet (of pas als het te laat is).
Maar, en hier komt natuurlijk de hamvraag, wie bewijst dat je het wel of niet zag? Als rijder zou je het namelijk moeten zien. Dus ligt de fout altijd bij de rijder: als rijder MOET je er voor zorgen dat je alle vlaggen en signalisaties ziet.
Maar het is meestal een kwestie van wat men WIL zien in plaats van wat men KAN zien. Een veel voorkomend probleem tegenwoordig.
Heeft ook veel te maken met de mentaliteit van ik ben (vul zelf in)rijder en daarom gelden voor mij andere wetten.

Bramzel 05-10-2005 11:35

Was het niet mogelijk geweest om gelijk na het inhalen de positie terug te geven? Lijkt me toch dat hij toen hij Penders voorbij was die vlaggen wel zag? Maja, al met al is het gewoon een normale straf, of er nu opzet in het spel was of niet.

djwaard 05-10-2005 12:52

Hmm, normaal meng ik me niet in zulke discussies, maar nu kan ik het even niet laten.

JPM,

"dom" ben je niet als je een bloeiende zaak hebt, die tot één van de beste in haar soort gerekend wordt, althans in Vlaanderen.

"Dom" ben je ook niet als je racet op de manier waarop de door jou aangesproken piloot het doet.

"Dom" ben je niet als je een passie voor autosport jarenlang weet te voeden door telkens weer een zitje op te eisen, zowel op onverhard als op circuit.

"Dom" ben je niet als je een kleine vergissing maakt, die dan ook perfect bestraft kan en waarschijnlijk zal worden.

"Dom" ben je niet als je na een duidelijke split tussen twee partijen nog bij allebei over de vloer kan komen. Daarvoor heb je bepaalde kwaliteiten nodig.

"Dom" ben je niet als je ondanks de doorgaans lovende kritieken met je beide voeten op de grond blijft staan, en bovenal een vriendelijke en open mens blijft.

Om alle misverstanden te vermijden, ik sta niet dichter bij de betreffende piloot dan de gemiddelde depaddock.eu'ter. Maar als je bekijkt hoe hoog met sommige andere "sterpiloten" wordt opgelopen, kan ik het niet laten om het bij gelegenheid ook eens op te nemen voor een echt talent.

Met oprecht vriendelijke groet,

J.

jeep 05-10-2005 13:06

djwaard, ben het volledig met je eens over de persoon Bart en over zijn rijders kwaliteiten kunnen we alleen maar zeer positief zijn.

extricationhunk 05-10-2005 17:31

Ik vind het langs een zijde laf van lamot en penders. Na die 3 of 4 schitterende prestaties die, ze vooral in mijn opzicht, aan bart te danken zijn, hem dan gaan aanklagen... laf. Waarom? omdat bart eens vooruit kan in het o zo moeilijke wereldje? Niet te min moeten natuurlijk de regels gerespecteerd worden.

jeep 05-10-2005 18:27

Quote:

Originally Posted by extricationhunk
Ik vind het langs een zijde laf van lamot en penders. Na die 3 of 4 schitterende prestaties die, ze vooral in mijn opzicht, aan bart te danken zijn, hem dan gaan aanklagen... laf. Waarom? omdat bart eens vooruit kan in het o zo moeilijke wereldje? Niet te min moeten natuurlijk de regels gerespecteerd worden.

Ik vindt het woord laf niet echt van toepassing, zowel Frans als Rudi hebben veel respect voor Bart en anders om ook. En na dit voorval ben ik er zeker van dat dat nog zo is. Ik kan best begreipen waarom ze een klacht indienen, het gaat hier wel om de algemene titel waar ieder puntje van groot belang is.

extricationhunk 05-10-2005 21:35

dat begrijp ik, maar wie heeft daar mede voor gezorgd? hoedanook het is en blijft natuurlijk een fout van bart... Een fout die hij niet snel meer zal maken me dunkt.
Hoe komt het in feite dat bart van team verandert is? was dit eenmalig?

jeep 05-10-2005 23:05

Als dat eenmailg is weet ik niet maar Bart is wel een zeer graag geziene gast bij vele teams. En om in beroep te gaan wwas geen keuze van Bart maar wel van Bert.

JPMontoya 05-10-2005 23:06

excuses voor de ongenuanceerde uitspraak. Ik neem bij deze mijn woorden terug.

djwaard 05-10-2005 23:29

Bijzonder sportief ;)

Mark 06-10-2005 12:49

Wat betreft de crash van GPR/Dumaery en Xerox Corvette.............zijn die het gevolg van de aanpassingen aan het circuit vanwege de F1? De wagens komen terecht op het spekgladde natte groene asfalt aan de rechterkant van Blanchimont, spinnen en knallen vervolgens links in de vangrails. In vroeger dagen toen er nog grind en gras lag ging niemand daarover heen........met als gevolg geen crashes ;)

Spa is een F1-veilig circuit maar niet voor andere vormen van autosport.

Bramzel 06-10-2005 13:04

Quote:

Originally Posted by Mark
Wat betreft de crash van GPR/Dumaery en Xerox Corvette.............zijn die het gevolg van de aanpassingen aan het circuit vanwege de F1? De wagens komen terecht op het spekgladde natte groene asfalt aan de rechterkant van Blanchimont, spinnen en knallen vervolgens links in de vangrails. In vroeger dagen toen er nog grind en gras lag ging niemand daarover heen........met als gevolg geen crashes ;)

Spa is een F1-veilig circuit maar niet voor andere vormen van autosport.

Groen = verf, verf bij regen = glad. Dat hoort elke coureur te weten, of het nou F1 of GT is.

Ik ben echter met je eens dat het asfalt ipv grind niet overal beter is. De GLPK crash op Spa afgelopen zomer had bijv. volgens mij een stuk minder schade veroorzaakt als daar gewoon grind had gelegen.

Eddy V 06-10-2005 13:37

Eigenlijk fout, die verf moet van een bepaalde FIA reeks stammen met keuringen enz.
Men mag niet zo maar eender welke verf op de baan kwakken, idem voor de witte lijnen. Deze verven zijn "schuifbestendiger" dan normale verven.
Het blijft natuurlijk een typisch belachelijk FIA idee.

Zwart: dient om op te rijden, al de rest afblijven aub. Maar dat is voor de hedendaagse pilootjes te veel gevraagd. Vroeger hadden we baan, een beetje gras en dan: BENG! Maar je had wel respekt voor de bochten.

Euh Mark, vroeger met grindbak op Blanchimont gingen ze er net zo oerend hard af aan de linker zijde.

Maarten 06-10-2005 14:45

ik kan je verzekeren dat je zelfs bij onze fun cup met 130pk sowieso wielspin krijgt als je de witte lijnen in de regen raakt! Dan mag het nog speciale verf zijn, spinnen doet dat direct lijkt me!

TT Racing 06-10-2005 18:02

Vandaag het bericht gekregen dat GLPK hun beroep tegen onze klacht intrekken.

Scapa 06-10-2005 18:24

Quote:

Originally Posted by TT Racing

Hiermee wordt ook de discussie hieromtrent op dit forum gesloten ;)

Mark 06-10-2005 18:26

Quote:

Euh Mark, vroeger met grindbak op Blanchimont gingen ze er net zo oerend hard af aan de linker zijde.

Idd, maar ik denk het aantal ongevallen per gereden "Blanchimont-kilometer" nu een stuk hoger ligt.

jeep 06-10-2005 19:26

Quote:

Originally Posted by TT Racing

Dat is pas schitterend nieuws dan hebben we zeker een spetterend feestje na de laatste manche. En niet de discussie wie nu eindelijk kampioen is.

extricationhunk 06-10-2005 22:58

Bart heeft naar de beelden gezien gekregen via bart raes en hij heeft direct zijn fout ingezien..(kreeg ik te horen van de xste persoon in de knoet)

Nicki_Mks 10-10-2005 20:03

Is er nu al een uitslag, laat staan een tussenstand?

Autofan 11-10-2005 10:53

Quote:

Originally Posted by Nicki_Mks
Is er nu al een uitslag, laat staan een tussenstand?

De uitslag is als volgt met de straffen:
1 SRT
2 PSI #4
3 TT Racing
4 GLPK
5 PSI #5
6 Kuismanen Competition
...

Een tussenstand is er nog steeds niet op belcar.com :(

All times are GMT +2. The time now is 11:02.