De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Toerisme wagens (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=36)
-   -   DTM 2007 nieuwtjes (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=13636)

Raceboy 10-12-2006 16:40

Problemen met de organisatie? Niets van gemerkt. Och in MAgny-cours kunnen ze ook kegeltjes omver knallen.

Viper GTS-R*** 10-12-2006 23:51

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 196040)
Jammer, geen Le Mans meer.

Idd. zeer spijtig, wilt dit zeggen geen herhaling van onze trip van dit jaar voor 2007? Laten we hopen dat men DTM & FFSA Serries terug samen brengen maar nu op Magny, dan mag je mij alvast terug opschrijven hoor ;)

Mark 13-12-2006 00:55

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R*** (Post 196085)
Idd. zeer spijtig, wilt dit zeggen geen herhaling van onze trip van dit jaar voor 2007? Laten we hopen dat men DTM & FFSA Serries terug samen brengen maar nu op Magny, dan mag je mij alvast terug opschrijven hoor ;)

Die reis was voor VZW De Paddock een eenmalige (succesvolle) onderneming. Of er in 2007 weer een reis is? Geen idee, daarover heeft het bestuur van de VZW nog geen beslissing genomen.

Wat ik wel weet is dat de ITR(DTM) en de ACO (SRO?) langdurig hebben liggen te rotzooien over dat weekend in Le Mans. Heel wat keren gebeld naar de mensen van de ITR ivm dat weekend. De vriendelijke Duisters gaven aan dat het wel zou doorgaan maar ze konden niks bevestigen. Onder het motto van: "Het blijven Fransen ;) "

Bramzel 13-12-2006 01:12

Wat heeft SRO nu weer met de ACO van doen behalve dat het FFSA dat weekend ook reed?

Raceboy 13-12-2006 01:16

Quote:

Originally Posted by Bramzel (Post 196222)
Wat heeft SRO nu weer met de ACO van doen behalve dat het FFSA dat weekend ook reed?

Circuit is eigendom van de ACO?

Bramzel 13-12-2006 01:41

Quote:

Originally Posted by raceboy (Post 196224)
Circuit is eigendom van de ACO?

En wat heeft dat met SRO te maken? ITR lag met de ACO te rotzooien, maar ik snap niet waarom Mark daar de SRO bij vermeld.

Raceboy 13-12-2006 01:43

Quote:

Originally Posted by Bramzel (Post 196226)
En wat heeft dat met SRO te maken? ITR lag met de ACO te rotzooien, maar ik snap niet waarom Mark daar de SRO bij vermeld.

organisatie FFSA-GT, die Duitsers hebben namelijk niet de gewoonte om lokale bijprogrammas te hebben.

Bramzel 13-12-2006 10:45

Zover was ik ook al gekomen. Nu moet je me alleen nog steeds uitleggen waarom die iets te maken zouden hebben met het gemekker tussen het ITR en de ACO. Ging dat over in wat voor vorm de FFSA mee zou doen? Was de deelname van het FFSA dat weekend een discussiepunt voor ITR?

FIRE 13-12-2006 17:39

Di Resta naar DTM volgens touringcartimes.com:
http://www.touringcartimes.com/news.php?id=892

Mark 13-12-2006 21:47

Quote:

Originally Posted by Bramzel (Post 196232)
Zover was ik ook al gekomen. Nu moet je me alleen nog steeds uitleggen waarom die iets te maken zouden hebben met het gemekker tussen het ITR en de ACO. Ging dat over in wat voor vorm de FFSA mee zou doen? Was de deelname van het FFSA dat weekend een discussiepunt voor ITR?

Heb totaal geen idee waar het werkelijke probleem lag. Dat gaat zo'n Duitser ook niet vertellen aan mij ;) Of de ACO en/of SRO moeilijk deden? Ik weet het echt niet. Ging het over het tijdschema? Het aantal gratis VIP kaarten? Het kan allemaal.......

Saillant detail: We weten inmiddels wel de reactie van Ratel op de plannen van Bartels en Hezemans voor een FIA GT demo tijdens een DTM weekend :)

Bramzel 13-12-2006 23:33

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 196277)
Heb totaal geen idee waar het werkelijke probleem lag. Dat gaat zo'n Duitser ook niet vertellen aan mij ;) Of de ACO en/of SRO moeilijk deden? Ik weet het echt niet. Ging het over het tijdschema? Het aantal gratis VIP kaarten? Het kan allemaal.......

Saillant detail: We weten inmiddels wel de reactie van Ratel op de plannen van Bartels en Hezemans voor een FIA GT demo tijdens een DTM weekend :)

Dus je kent de details absoluut niet, je weet niet wie welke rol speelt, maar insinueert wel dat SRO er mee te maken heeft. Ik herinner me dat je nogal fel van leer hebt getrokken tegen mensen als ze aan het gissen waren, of ongefundeerde geruchten/ideeen de wereld in slingerden. Is dit weer zo'n typisch geval van Mark-de-administrator die boven de wet staat?

Mark 13-12-2006 23:49

Quote:

Originally Posted by Bramzel (Post 196312)
Dus je kent de details absoluut niet, je weet niet wie welke rol speelt, maar insinueert wel dat SRO er mee te maken heeft. Ik herinner me dat je nogal fel van leer hebt getrokken tegen mensen als ze aan het gissen waren, of ongefundeerde geruchten/ideeen de wereld in slingerden. Is dit weer zo'n typisch geval van Mark-de-administrator die boven de wet staat?

Hmmm, ik geef alleen aan dat er problemen waren tussen de ITR en de "Franse kant" van dat bewuste weekend. Of de ITR of de "Fransen" de spelbreker waren laat ik in het midden. Geef alleen aan wat die Duitser destijds heeft gezegd..........en dat hoeft uiteraard niet de juiste kant van het verhaal te zijn. Die kan natuurlijk ook in zijn eigen voordeel spreken ;)

Ik beschuldig toch niemand? Ik schrijf alleen dat de bewuste partijen (waarbij ik een vraagteken plaats achter SRO) een tijdje hebben liggen stoeien met elkaar. Ongefundeerde geruchten? Weet toch 100% zeker wat ik destijds aan de telefoon heb gehoord.

Welke gerucht lees je dan in mijn bericht?

Ik boven de wet? Dacht het niet. Voor iedereen gelden dezelfde wetten hier. Ben je het daarmee niet eens? Report this post to a moderator ;) Dan krijg ik wel een ferme tik op de vingers van mijn collega's. Het spelletje is af en toe heel simpel :) Kun je het beter? Bewijs je dan als moderator ;)

Bramzel 14-12-2006 00:20

Door SRO te vernoemen in die zin geef je sterk de indruk dat die er iets mee te maken zouden hebben, en als dat niet je bedoeling is dan formuleer je de zin nogal ongelukkig. En als je daar verder geen aanwijzingen voor hebt (of hebben ze dat specifiek vernoemd aan de telefoon) dan noem ik dat een ongefundeerde gissing.

FIRE 18-12-2006 15:59

Quote:

Audi have signed former Porsche sportscar stars Lucas Luhr and Mike Rockenfeller for their DTM and sportscar projects.
...
http://www.autosport.com/news/report.php/id/56054

smiley 18-12-2006 16:32

ik denk dat ze hen meer naar audi hebben gehaald om ook met de r10 te rijden en zo goede rijders van porsche af te nemen..

gwyllion 18-12-2006 16:44

Quote:

Originally Posted by smiley (Post 196654)
ik denk dat ze hen meer naar audi hebben gehaald om ook met de r10 te rijden en zo goede rijders van porsche af te nemen..

Luhr en Rockenfeller zullen in DTM rijden. Luhr zal zeker in de R10 aantreden, voor Rockenfeller is dit onduidelijk.

Door de beslissing van Dyson om in LMP2 te gaan racen met Porsche RS Spyder, lijkt het niet langer zeker dan Audi wel in ALMS zal racen aangezien ze geen tegenstand in LMP1 hebben. Waarschijnlijk moet Audi dus noodgedwongen in LMS racen... Van het plan om met 4 R10s te racen (2x ALMS en 2x LMS) zal er niets in huis komen :(

Bramzel 18-12-2006 19:24

Ik betwijfel of Audi zich terug gaat trekken uit het ALMS, daar is de amerikaanse markt veel te groot voor.

smiley 02-01-2007 16:18

het is nog altijd niet zeker of bjork dit jaar in de dtm voor audi rijd !
het zou tussen hem en een engelsman gaan.. maar wie dat is ?????
http://www.touringcartimes.com/news.php?id=917

ik vraag me ook af of het voor een 2006 of 2007 wagen is.. ik dacht dat ook timo scheider voor een 2007 wagen van audi in de running zou zijn !
en ekstrom,kristensen en tomczyk lijken me al zo goed als zeker voor een 2007 wagen...

FIRE 02-01-2007 16:32

Quote:

Originally Posted by smiley (Post 198038)
het is nog altijd niet zeker of bjork dit jaar in de dtm voor audi rijd !
het zou tussen hem en een engelsman gaan.. maar wie dat is ?????

Waarschijnlijk is deze Engelsman Porsche Supercup kampioen Richard Westbrook

smiley 02-01-2007 16:58

zou ook wel een mooie aanwinst zijn voor audi denk ik !
hij heeft echt goed gereden in de supercup 2006 !

gwyllion 03-01-2007 14:07

Audi zal dus waarschijnlijk 3 DTM rookies hebben volgend jaar: Lucas Luhr, Mike Rockenfeller en Richard Westbrook (of Thed Bjork). Ik denk dat we ondertussen wel kunnen stellen dat Dirk Muller niet voor Audi zal uitkomen.

Frentzen is al weg bij Audi, dus moeten er vermoedelijk nog 2 piloten hun DTM zitje opgeven. Dan kom je automatisch bij Kaffer en Stippler terecht.

Het lijkt mij logisch dat het 2007 zitje naar Scheider of Luhr zal gaan; hopelijk niet naar Abt. Scheider heeft de nodige DTM ervaring en Luhr heeft zijn Porsche RS Spyder ervaring.

Mijn gokje voor Audi DTM lineup:
  • Team Abt (2007): Kristensen, Ekstrom, Tomczyk, Luhr
  • Team Phoenix + Rosberg (2006): Abt, Scheider, Rockenfeller, Westbrook
  • Futurecom (2005): piloten met voldoende budget

Mark 04-01-2007 02:25

Quote:

Originally Posted by gwyllion (Post 198193)

Mijn gokje voor Audi DTM lineup:
  • Team Abt (2007): Kristensen, Ekstrom, Tomczyk, Luhr
  • Team Phoenix + Rosberg (2006): Abt, Scheider, Rockenfeller, Westbrook
  • Futurecom (2005): piloten met voldoende budget

Volgens diverse berichten in de Motorsport Aktuell mag je er vanuit gaan dat als Miss Stoddart een MB'06 zitje krijgt, dan is dit ook van toepassing voor Vanina Ickx.

Futurecom? Wellicht Equipe Verschuur?

gwyllion 04-01-2007 13:45

Mijn gok voor Mercedes lineup:
  • 2007: Spengler, Schneider, Green, Häkkinen/Paffett (eventueel Margaritis)
  • 2006: Margaritis, la Rosa, Mücke, di Resta
  • 2005: Lauda, Stoddart

smiley 04-01-2007 15:11

ik zie stoddart wel met een 2006 mercedes rijden ! ze heeft overlaatst ook nog met mucke motorsport getest dacht ik.. maar dat kan ook zijn voor een 2005 wagen..

Raceboy 11-01-2007 23:20

Pfaffett in een 2006 wagen

Quote:

Gary Paffett is set to make his return to the DTM in a year-old Mercedes, this week's Autosport magazine reveals.

Mercedes-Benz motorsport chief Norbert Haug is unwilling to make any changes to the current HWA squad, which is made up of Bernd Schneider, Bruno Spengler, Mika Hakkinen, and Jamie Green.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/56207

smiley 12-01-2007 00:03

dat lijkt me nogaal raar... een dtm 'kampioen' in een jaar oude wagen zetten, zou natuurlijk wel mooi zijn als heij de 2007 mercedessen voorblijft met een 2006 wagen !

Bramzel 12-01-2007 00:12

Quote:

Originally Posted by smiley (Post 199377)
dat lijkt me nogaal raar... een dtm 'kampioen' in een jaar oude wagen zetten, zou natuurlijk wel mooi zijn als heij de 2007 mercedessen voorblijft met een 2006 wagen !

Ik denk dat het meer een kwestie is dat Pfaffet laat aan kwam kakken en dat alle 2007 stoeltjes al vergeven zijn.

gwyllion 12-01-2007 00:13

Quote:

Originally Posted by raceboy (Post 199361)
Pfaffett in een 2006 wagen

... als hij volgende jaar in DTM wil racen. De 4 2007 zitjes zijn al aan de mannen van vorig jaar beloofd. Het is nog wel niet zeker dat Paffett naar DTM terugkeert.

smiley 12-01-2007 00:16

ja, maar in 2007 zullen ze bij hwa met (waarschijnlijk) 4 nieuwe c klasses rijde (echt nieuw, ook andere buitekant gewoon de nieuwe c klasse :d)
en als dan paffett in de ouwe c klasse toch regelmatig die nieuwe 'inmaakt'.. jah das ook wel mooie reclame dan :D
tis misschien meer om op veilig te spelen.. wanneer de nieuwe c klasse nix is dan hebbe ze paffett nog om met de oude c te presteren..

smiley 15-01-2007 21:08

er is noog hoop voor ickx !! :crazy: :rolleyes:

Quote:

Audi testet in Spanien
Die Saisonvorbereitungen für die DTM Saison 2007 laufen auf Hochtouren. In dieser Woche testet Audi in Spanien mit fünf Fahrzeugen. Neben den letztjährigen Audi-Werksfahrern Tom Kristensen, Christian Abt, Vanina Ickx und Martin Tomczyk kommen auch Mike Rockenfeller und Lucas Luhr zum Einsatz.
(dtm.de)

Raceboy 15-01-2007 21:11

Ickx is zelfs een redelijk zeker van haar zitje.

smiley 15-01-2007 21:12

:eek:
nja misschien dat ze het dit jaar wel goed doet..

FIRE 15-01-2007 21:15

misschien wel....maar ik heb er weinig vertrouwen in. ;)

Bramzel 15-01-2007 21:44

Ach, anders kan ze altijd nog cursussen gaan geven 'Carriere verkloten voor gevorderden' ;)

A.J. 15-01-2007 21:46

in de regen kwalificatie in Barcelona kon ze zich tonen.
Voor de rest was wagen en team niet alles.
Als je weet wat ze met de Dallara Judd deed en met wagens zoals de Belmondo en Larbre Viper dan mag je haar hoger inschatten dan hier gebeurt...

Mark 15-01-2007 21:59

Quote:

Originally Posted by Bramzel (Post 199793)
Ach, anders kan ze altijd nog cursussen gaan geven 'Carriere verkloten voor gevorderden' ;)

Sinds wanneer staat een fabriekscontract van Audi gelijk aan een 'Carriere verkloten voor gevorderden'? Die mag je me dan weleens uitleggen.........weleens gekeken hoe Duiste fabrikanten met hun coureurs omgaan? Dat gaat wat eerbiediger dan bij ons. Mooi voorbeeld is Bernd Schneider. Enkele jaren geen topprestaties maar MB blijft zijn helden in ere houden. En verdomd, wie was er in 2006 in kampioen?

Weleens gekeken welk team verantwoordelijk was voor de inzet van de Audi's? Midland, gaat er een belletje rinkelen?

Zoals AJ terecht opmerkt, haar prestaties in de endurance wedstrijden waren bijzonder goed te noemen. Of hebben we last van het lange termijngeheugen?
Ickx is qua coureur wellicht meer een endurance-tante dan een sprint-trees.

smiley 15-01-2007 22:04

dan zou het beter zijn dat ze lmes of fia gt ofzo gaat rjden... want in de dtm bakt ze er toch tot nu toe nix van..

Raceboy 15-01-2007 22:12

Quote:

Originally Posted by smiley (Post 199800)
dan zou het beter zijn dat ze lmes of fia gt ofzo gaat rjden... want in de dtm bakt ze er toch tot nu toe nix van..

En voorlopig rijdt er volgens mij toch geen audi LMS of FIA GT dus ze plaatsen haar in de wachtkamer in de DTM

Bramzel 15-01-2007 23:08

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 199795)
Sinds wanneer staat een fabriekscontract van Audi gelijk aan een 'Carriere verkloten voor gevorderden'? Die mag je me dan weleens uitleggen.........weleens gekeken hoe Duiste fabrikanten met hun coureurs omgaan? Dat gaat wat eerbiediger dan bij ons. Mooi voorbeeld is Bernd Schneider. Enkele jaren geen topprestaties maar MB blijft zijn helden in ere houden. En verdomd, wie was er in 2006 in kampioen?

Weleens gekeken welk team verantwoordelijk was voor de inzet van de Audi's? Midland, gaat er een belletje rinkelen?

Zoals AJ terecht opmerkt, haar prestaties in de endurance wedstrijden waren bijzonder goed te noemen. Of hebben we last van het lange termijngeheugen?
Ickx is qua coureur wellicht meer een endurance-tante dan een sprint-trees.

Tut tut, niet zo agressief :p Dat bedoelde ik dus precies. Ze was in het enduranceracen een aardige naam aan het verwerven, helemaal met de Dallara bij Rollcentre. Daar presteerde ze keer op keer goed, en bleek een constante tante te wezen. Maar nu zit ze bij DTM in de situatie dat ze nog vrijwel niet positief in het nieuws geweest is. Crashes, niet in de buurt blijven van die andere vrouw, achteraan het veld continu, etc. Dus daarom zeg ik dus, probeer niet die sprint-trees te zijn maar doe waar je goed in bent: enduranceracen. Op deze manier ben ik van mening dat ze door vast te houden aan het DTM d'r carriere aan het verkloten is.

Mark 17-01-2007 21:49

Quote:

Originally Posted by gwyllion (Post 198193)
Frentzen is al weg bij Audi, dus moeten er vermoedelijk nog 2 piloten hun DTM zitje opgeven. Dan kom je automatisch bij Kaffer en Stippler terecht.

Stippler zien we niet meer terug in de DTM maar blijft wel verbonden aan Audi. In 2007 gaat hij van start in het Zweeds toerwagenkmapioenschap en in enkele wedstrijden voor een Italiaanse Superstars klasse. Bron: MSA 16-01

All times are GMT +2. The time now is 15:46.