![]() |
Quote:
Quote:
Alfa Romeo soap, part 999: Quote:
|
Wordt Colciago nou een fabrieksrijder of een privateer?
|
Toen Colciago vorig jaar voor JAS actief was mocht hij geen punten scoren voor het privateers kampioenschap. Dus ik verwacht gewoon dat hij komend seizoen ook als fabrieksrijder gezien wordt (zeker ook vanwege de situatie van Coronel).
|
Enigzins terug naar het oude handicap gewicht systeem:
Quote:
Is naar mijn mening een goede beslissing. Dit jaar was het over de top wat betreft maximale handicap gewicht. |
Factory entries
Chevrolet [3 cars] Robert Huff (GBR) - Chevrolet Racing (Ray Mallock Ltd) - Chevrolet Lacetti [confirmed] Nicola Larini (ITA) - Chevrolet Racing (Ray Mallock Ltd) - Chevrolet Lacetti [confirmed] Alain Menu (SUI) - Chevrolet Racing (Ray Mallock Ltd) - Chevrolet Lacetti [confirmed] BMW [probably 5 or 6 cars] Jörg Müller (GER) - BMW Team Germany (Schnitzer Motorsport) - BMW 320si [confirmed] Augusto Farfus (BRA) - BMW Team Brazil (Schnitzer Motorsport) - BMW 320si [confirmed] Alessandro Zanardi (ITA) - BMW Team Italy-Spain (ROAL Motorsport) - BMW 320si [confirmed] Félix Porteiro (ESP) - BMW Team Italy-Spain (ROAL Motorsport) - BMW 320si [confirmed] Andy Priaulx (GBR) - BMW Team UK (Racing Bart Mampaey) - BMW 320si [confirmed] Duncan Huisman (NED) - BMW Team Holland (Racing Bart Mampaey) - BMW 320si [speculation] Richard Göransson (SWE) - BMW Team Sweden (Racing Bart Mampaey) - BMW 320si [speculation] SEAT [probably 5 to 6 cars] Yvan Muller (FRA) - SEAT Sport - SEAT León [confirmed] Gabriele Tarquini (ITA) - SEAT Sport - SEAT León [confirmed] Jordi Gené (ESP) - SEAT Sport - SEAT León [probably] Tom Coronel (NED) - SEAT Sport - SEAT León [speculation] Michel Jourdain (MEX) - SEAT Sport - SEAT León [speculation] Roberto Colciago (ITA) - SEAT Sport Italy - SEAT León [confirmed] Maurizio Ceresoli (ITA) - SEAT Sport Italy - SEAT León [speculation] Alfa Romeo [probably semi-factory, probably 2 or 3 cars] James Thompson (GBR) - N.Technology - Alfa Romeo 156 [speculation] Gianni Morbidelli (ITA) - N.Technology - Alfa Romeo 156 [speculation] Salvatore Tavano (ITA) - N.Technology - Alfa Romeo 156 [speculation] Honda [probably semi-factory, probably 2 cars] Dirk Müller (GER) - JAS Motorsport - Honda Accord Euro R [speculation] Rickard Rydell (SWE) - JAS Motorsport - Honda Accord Euro R [speculation] James Thompson (GBR) - JAS Motorsport - Honda Accord Euro R [speculation] Mazda [speculation] ... - Prodrive - Mazda3 [speculation] Independent entries Chevrolet Maurer Motorsport - Chevrolet Lacetti [speculation] Chevrolet Denmark (Perfection Racing) - Chevrolet Lacetti [probably 2 cars, only selected events] BMW Wiechers Sport - BMW 320si [probably 1 or 2 cars] Proteam Motorsport - BMW 320si [probably 2 cars] SEAT GR Asia - SEAT León [probably 2 cars] Volvo Polestar Racing - Volvo S60 [probably 2 cars, only selected events] |
http://www.racecarsdirect.com/viewlisting.php?view=5212
te hopen zien we die volgend jaar in het wtcc of btcc :drewl: http://www.racecarsdirect.com/photos...379_medium.jpg |
Quote:
|
ik weet niet zeker of dit eentje uit de btcc 2001 is, tis is een s2000 alfa en heeft ook een nieuwere neus..
hij is trouwens nieuw staat er in het artikel.. |
Quote:
|
Quote:
|
AP-remmen waren verplicht btcc materiaal(anders zit er brembo op 'n Alfa !), zo ook achterspoiler, etc. = gewoon ex. GA btcc-car met nieuw"smoeleke" .
|
er staat onder tussen 1 van de chevy's van maurer te koop..
zullen ze verdergaan als team met 1 wagen ?? bastuck (wat dit seizoen met de 2de chevy reed) rijdt volgend jaar met een kissling astra in de adac procar.. maar gaan ze die 2de chevy dan verkopen.. te hopen houden ze de andere toch en maken ze hem een beetje up to date zodat ze met radermecker misschien nog eens wat wtcc kunnen rijden... |
Quote:
Dus Farfus komt uit voor BMW Team Germany ipv Team Brazil. Quote:
Vanwege TV coverage betwijfel ik of dit een goed idee is. Bovendien is er ondanks de extra tijd tussen de races voor de teams geen extra tijd om aan de wagens te werken. |
Quote:
|
Quote:
|
Spanjaard Felix Portiero word teamgenoot van Zanardi bij het BMW Team Italy-Spain voor een full seizoen wtcc!
Quote:
|
Quote:
|
Zoas Yvan Muller vorig jaar dat was ook een "leerjaar".
|
Quote:
Buiten het fijt dat hij nog enkele circuits gaat moeten leren kennen, lijkt me de WTCC dan ook bijna op maat geschreven voor hem. Ik ben alvast heeeeel benieuw hoe hij het gaat doen. |
Terting misschien in STCC met officiele Audi team KMS.
Bron: http://www.touringcartimes.com/news.php?id=921 |
Quote:
|
Quote:
|
Rangoni blijft bij Proteam, Sharp zijn teamgenoot?
Quote:
Overigens verwacht ik Sharp eigenlijk bij GR Asia. |
Thompson naar Alfa/N.Technology:
http://www.touringcartimes.com/news.php?id=931 |
WTCC komt naar Zandvoort! CPZ heeft een 3-jarig contract getekend, en op 6 mei 2007 zal de eerste WTCC race op zandvoort een feit zijn.
bron: http://www.telesport.nl/1063355/WK_t...rt.html?p=11,1 Mooie opsteker weer, 2007 gaat een goed jaar worden voor NL qua autosport. Een F1 team, een nederlandse sponsor bij een topteam in F1, en races in NL van WTCC, DTM, A1GP, Champcars en natuurlijk de Masters of F3. Natuurlijk gebeurt dit weer nadat ik ben geemigreerd.... Murphys law anyone? ;) |
Ik hoef nu steeds minder ver te gaan reizen voor de steeds grotere en leukere evenementen. Nu nog een grote endurance race (LMS, Fia GT) en alles is voor mij kompleet.
|
Niet te vroeg juichen a.u.b.:
Hoewel de Raad van State zich nog dient uit te spreken over de definitieve toewijzing om de bestaande geluidsvergunning voor Zandvoort uit te breiden, blijft Ernst optimistisch nu er een nieuw topevenement aan de kalender is toegevoegd. (ook volgens dat zelfde krantenbericht). Maar de A1 is natuurlijk ook doorgegaan! |
Zoveel lawaai maken die WTCC's toch niet? En als RBM er mag testen, waarom zouden ze er dan niet mogen racen? Natuurlijk is een volle grid iets luider als een enkele wagen, maar dan nog. Dus ik denk dat het qua geluid wel goedkomt.
|
Geweldig gewoon, de autosport in NL zit echt in een lift. Hopen dat die bomenknuffelaars niets verpesten.
|
Quote:
"hoeveelheid geluid" = aantal rondjes * het geproduceerde geluid (in dB's) per doorkomst. Als een F1 daar zou testen heeft hij bij wijze na 5 rondjes zijn "hoeveelheid geluid" verbruikt. Best leerzame kost omdat document op de site van CPZ te lezen ;) |
6 mei...WTCC naar zandvoort...
Hans Ernst (dir.zandvoort)heeft met de wtcc een contract getekend voor de komende 3 jaar !!! |
Mexico out, ZAndvoort in
Quote:
|
Quote:
|
Uitzendschema Eurosport:
Quote:
|
Quote:
Dus geen Coronel in een SEAT Sport fabrieksauto? |
Quote:
RfB dus eventueel met FWD wagens in WTCC. Welk merk zou dit zijn? Honda, SEAT, Alfa? Corthals naar GR Asia? |
het zou om nieuwe wagens gaan, daarbij stel ik mij dan de leon voor
(alfa is toch al redelijk 'oud' net als de accord, en van de chevy's zijn er geen meer vrij denk ik, tenzij rml er heeft bijgebouwd en jah bmw is rwd) |
Waar lees je dat het "nieuwe" wagens zijn? Persoonlijk zou ik graag wat extra Accords zien (of een "exoot" zoals de Volvo S60).
|
Quote:
|
Oeps, iets te snel gelezen. Met steun van constructeur bedoelt hij de Belgische importeur?
|
All times are GMT +2. The time now is 09:35. |