De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   24 uur van Zolder 2012 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=20712)

BSOT 24-08-2012 07:50

Er bestaan geen SOT wagens met Alfa motoren momenteel. Het staat je natuurlijk altijd vrij een Super 7 of proto te voorzien van een dikke Alfa V6.

Wat betreft gratis rijden...het zijn concurrerende merken dus dat zal niet gaan hè ;)

GT2-R 25-08-2012 14:08

VDS met een Wolf voor Raphaël van der Straten zelf, Marc Hallaert, Jean-Marc Bourdouch, Christophe Geoffroy en René Brugmans. Zijn vijf piloten toegelaten trouwens?

Vraag me ook af of dit een invloed heeft op de Z4's. Het lijkt me van niet maar je weet maar nooit!

fenixracing 25-08-2012 14:46

Ik geloof dat ze niks met elkaar te maken hebben. Raphaël van der Straten is toch van vds adventure ford mustang niet?

RKG 25-08-2012 15:24

Quote:

Originally Posted by fenixracing (Post 276135)
Ik geloof dat ze niks met elkaar te maken hebben. Raphaël van der Straten is toch van vds adventure ford mustang niet?

Teams hebben inderdaad niets met elkaar te maken.

De namen van de proto's lopen vlot binnen. Maar vind dat het op GT/touring gebied nog maar mager is.

BSOT 25-08-2012 16:05

Quote:

Originally Posted by RKG (Post 276136)
Teams hebben inderdaad niets met elkaar te maken.

De namen van de proto's lopen vlot binnen. Maar vind dat het op GT/touring gebied nog maar mager is.

Vlot zou ik niet echt durven zeggen :) het is trekken en sleuren om de wagens te bemannen maar elk uur komt er wel een bevestiging binnen. De tijd dat ze met 3 rijden is qua budget al eventjes voorbij dus rijden ze met 5 waardoor je voor elke wagen 2 extra piloten nodig hebt.

Qua bezetting: inderdaad, teams mogen de wagens met max. 6 bezetten.

The Stickerman 25-08-2012 18:28

Nog een bekend ex Belcar piloot op een Wolf erbij. Ik laat de eer aan het team om te zeggen wie dat is.

Grig-O 25-08-2012 18:39

Quote:

Originally Posted by BSOT (Post 276137)
Qua bezetting: inderdaad, teams mogen de wagens met max. 6 bezetten.

6??? Ik vraag me stilaan af of dit nog wel uithouding is. Duidelijk een maatregel om zoveel mogelijk auto's ingeschreven te krijgen, dus commercieel gezien een goede stap. Maar op sportief vlak?

Mvg

BSOT 25-08-2012 18:55

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 276139)
6??? Ik vraag me stilaan af of dit nog wel uithouding is. Duidelijk een maatregel om zoveel mogelijk auto's ingeschreven te krijgen, dus commercieel gezien een goede stap. Maar op sportief vlak?

Mvg

Publiek heeft daar geen last van.
In commercieel moeilijke tijden kan je voet bij stuk houden en geen deelnemers hebben of je gezond verstand gebruiken en de kosten delen door meerderen. Ooit al stints gereden van 1h45 met een proto? Vele teams zullen blij zijn met 5 te zijn.

Tevens, hoe meer piloten op een wagen hoe meer deelnemers weer de weg vinden naar circuit. Een wagen met 3 of 4 is zoveel financieel als fysiek de dag van vandaag niet haalbaar.

En qua uithouding, volgens mij blijft de 24h even lang duren met 4 dan met 6 piloten dus op sportief gebied weinig impact.

Je hebt toch al kaartjes gekocht Grig-O? :)

Grig-O 25-08-2012 20:09

Quote:

Originally Posted by BSOT (Post 276140)
Publiek heeft daar geen last van.
In commercieel moeilijke tijden kan je voet bij stuk houden en geen deelnemers hebben of je gezond verstand gebruiken en de kosten delen door meerderen. Ooit al stints gereden van 1h45 met een proto? Vele teams zullen blij zijn met 5 te zijn.

Tevens, hoe meer piloten op een wagen hoe meer deelnemers weer de weg vinden naar circuit. Een wagen met 3 of 4 is zoveel financieel als fysiek de dag van vandaag niet haalbaar.

En qua uithouding, volgens mij blijft de 24h even lang duren met 4 dan met 6 piloten dus op sportief gebied weinig impact.

Je hebt toch al kaartjes gekocht Grig-O? :)

Goed, ik kan je begrijpen. :) Geldt die maatregel ook voor de andere deelnemers (GT/Toerisme)?
Ik heb een herexamen op maandag 10 september, je kan de consequenties al raden, neem ik aan. Zo niet had ik voor een Belgische autosportwebsite kunnen werken, nu valt dat plan in het water. :rolleyes:
Afspraak volgend jaar dan maar! ;)

Mvg

BSOT 25-08-2012 20:40

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 276141)
Goed, ik kan je begrijpen. :) Geldt die maatregel ook voor de andere deelnemers (GT/Toerisme)?
Ik heb een herexamen op maandag 10 september, je kan de consequenties al raden, neem ik aan. Zo niet had ik voor een Belgische autosportwebsite kunnen werken, nu valt dat plan in het water. :rolleyes:
Afspraak volgend jaar dan maar! ;)

Mvg

Een reglement moet voor iedereen gelijk zijn, anders heeft het weinig zin deel te nemen. Iedereen heeft het over de proto's en de GT 3. Maar watch de
BMW 120 diesel welke stints kans afwerken van 3 uur.

Grig-O 26-08-2012 00:40

Quote:

Originally Posted by BSOT (Post 276142)
Een reglement moet voor iedereen gelijk zijn, anders heeft het weinig zin deel te nemen. Iedereen heeft het over de proto's en de GT 3. Maar watch de
BMW 120 diesel welke stints kans afwerken van 3 uur.

Niet zo vanzelfsprekend, in Spa mogen bepaalde auto's ook slechts met 3 rijders aan de start komen, terwijl dit op andere wagens 4 bedraagt.
Maar bedankt voor de info! ;)

Mvg

fenixracing 27-08-2012 08:59

@ grig o ik besef zeker dat dit nodig is. Ondertussen heb ik de flyer gezien en ben ik wat te hard van stapel gelopen. Het festival is kleiner volgens mij maar duur nu 2 dagen. Als je het 2 dagen kunt noemen. Zaterdag is wel al helemaal uitverkocht.
Ik zal er vanaf vrijdag op de camping zijn. En kijk er nu al naar uit, maar ik zou stil aan toch wel deelnemerslijst willen zien.

Niels 28-08-2012 20:40

Quote:

Originally Posted by fenixracing (Post 276165)
@ grig o ik besef zeker dat dit nodig is. Ondertussen heb ik de flyer gezien en ben ik wat te hard van stapel gelopen. Het festival is kleiner volgens mij maar duur nu 2 dagen. Als je het 2 dagen kunt noemen. Zaterdag is wel al helemaal uitverkocht.
Ik zal er vanaf vrijdag op de camping zijn. En kijk er nu al naar uit, maar ik zou stil aan toch wel deelnemerslijst willen zien.

Voorlopige deelnemerslijst is vrijgegeven door CZ, 30 inschrijvingen waarvan bijna tweederde proto's uit de SOT. Eén WRT Audi versus één VDS BMW.

Dries DS 29-08-2012 12:21

Er is nog werk aan de winkel om die 30 auto´s allemaal "gevuld" te krijgen, maar ik ben er rotsvast van overtuigd dat men er dag en nacht mee bezig is.

Het is ook niet simpel in deze tijden van recessie en verval. Koppel daaraan nog de zeer zwakke laatste edities, de concurrentie van de 24u Barcelona en van het raceweekend in Mettet en men kan niet anders dan tot de conclusie komen dat men in Zolder voor een loodzware opdracht staat. Maar nogmaals: dat eraan gewerkt wordt, daar ben ik zeker van !

RKG 29-08-2012 13:15

Ik had toch meer BRCC en Supercar challenge wagens verwacht.

Mattiallemakki 29-08-2012 16:29

Ik denk dat iedereen wel gehoopt heeft op de deelnemers aantallen van vroeger, ik moet toegeven dat de promotors erg hun best doen om deelnemers aan te trekken. Alleen maar jammer dat het niet lukt. Na alle tramelant omtrent speedworld/RACB en een nieuwe start van KRONOS kan er in 2013 wellicht een goed kampioenschap worden neergezet met deze race erin als hoogte punt.

Dries DS 29-08-2012 16:41

Eerlijk gezegd: ik dus ook. Daar was zelf speciaal iemand voor aangetrokken...

Quote:

Racingworld.be op 23 febr. 2012 :

Onder impuls van CEO, Thierry Deflandre, besloot Circuit Zolder om Jacky aan te spreken om de wedstrijd opnieuw op haar sokkel te plaatsen en er een topevenement van te maken.
De (weinige) communicatie die er officieel komt, komt uit de hoek van BRI en uitzonderlijk eens een reactie van Deflandre. Wat is er van die ´waarde heer´ Jacky Andrzejewski ? Niks meer van gehoord de laatste tijd.
Haal de proto´s weg van de inschrijvingslijst, en er schieten er 12 over. Dat zijn er dan 20 minder dan vorig jaar.... Goed, vorig jaar was de DSC erbij betrokken, maar die waren dus met geen 20. Dus wat heeft men met het speciaal aanstellen van iemand voor het redden van de 24U bereikt ? NIETS, zonder de inbreng van de SOT hadden ze op heden 12 (twaalf !) auto´s gehad. Ze moesten in Zolder een standbeeld oprichten voor de SOT´ers die hen uit de str... komen helpen, of ze konden hun handeltje opdoeken. En het moest dan nog wel een topevenement worden dankzij die heer Andrzejewski. Ofwel niet gewerkt, ofwel niet bekwaam. In beide gevallen goed voor een C4 :mad:

Dries DS 29-08-2012 17:55

Pro Speed met 1 auto : http://www.speedactiontv.be/24_H_Zol...ed-9929-1.aspx

Bouvy dus blijkbaar toch niet op een proto...

BSOT 29-08-2012 18:00

Quote:

Originally Posted by Dries DS (Post 276195)
Prp Speed met 1 auto : http://www.speedactiontv.be/24_H_Zol...ed-9929-1.aspx

Bouvy dus blijkbaar toch niet op een proto...

Raar, Bouvy op 2 wagens in 1 wedstrijd, hoe gaat hij dat doen. En wat met Dylan Derdaele?

Dries DS 29-08-2012 18:02

Quote:

Originally Posted by BSOT (Post 276196)
Raar, Bouvy op 2 wagens in 1 wedstrijd, hoe gaat hij dat doen.

Wel, RED kleeft op de ene auto en BULL op de andere ;)

Nee, effe serieus. Ik verschoot er ook van toen ik het las. Begon me direct vragen te stellen, en kwam plots bij volgende gadachte: die Wolf proto kwam die niet van een vrij "gerenomeerd" team met "een zeer goede naam" ? Het zou mij dus niet verwonderen dat ... ;)

RKG 29-08-2012 20:23

Heeft Leinders ook niet op 2 wagens gezeten in Dubai?

Dries DS 29-08-2012 20:26

Is wel een ander reglement, Kris ;)

RKG 29-08-2012 20:37

Quote:

Originally Posted by Dries DS (Post 276201)
Is wel een ander reglement, Kris ;)

Ja die moeite heb ik mij niet gedaan om die 2 reglementen naast elkaar te leggen ;)

Bart.Vandecavey 29-08-2012 20:38

Quote:

Originally Posted by Dries DS (Post 276197)
Wel, RED kleeft op de ene auto en BULL op de andere ;)

Nee, effe serieus. Ik verschoot er ook van toen ik het las. Begon me direct vragen te stellen, en kwam plots bij volgende gadachte: die Wolf proto kwam die niet van een vrij "gerenomeerd" team met "een zeer goede naam" ? Het zou mij dus niet verwonderen dat ... ;)

Volgens de site van Wolf:
<quote>Based near Brussels, Guess Racing Europe proved a <b>30-years experience</b> in Motorsports on both GT and LM-Cars.
Like us, they have the same desire to win supported by a strong experience and I am sure they will be able to make our market grow in Belgium, Netherlands and Luxembourg and create a strong basis for other projects for the future".</quote>

christophe 29-08-2012 20:55

Quote:

Originally Posted by Bart.Vandecavey (Post 276203)
Volgens de site van Wolf:
<quote>Based near Brussels, Guess Racing Europe proved a <b>30-years experience</b> in Motorsports on both GT and LM-Cars.
Like us, they have the same desire to win supported by a strong experience and I am sure they will be able to make our market grow in Belgium, Netherlands and Luxembourg and create a strong basis for other projects for the future".</quote>

Zijn de mannen van het vroegere JMT ;)

Nelson 29-08-2012 21:07

Mettet

Quote:

Originally Posted by Dries DS (Post 276189)
Er is nog werk aan de winkel om die 30 auto´s allemaal "gevuld" te krijgen, maar ik ben er rotsvast van overtuigd dat men er dag en nacht mee bezig is.

Het is ook niet simpel in deze tijden van recessie en verval. Koppel daaraan nog de zeer zwakke laatste edities, de concurrentie van de 24u Barcelona en van het raceweekend in Mettet en men kan niet anders dan tot de conclusie komen dat men in Zolder voor een loodzware opdracht staat. Maar nogmaals: dat eraan gewerkt wordt, daar ben ik zeker van !

Volgens Dries Heymans is Mettet slechts goed voor 5 gemiste piloten in de 24u maar persoonlijk ken ik er zeker 10 die, indien de 24u niet samen zouden vallen, in Zolder aanwezig zouden zijn. Het belang van punten voor het kampioenschap zoals de BGDC of Be trophy speelt zeer zeker z'n rol.

Pegasus 29-08-2012 21:46

http://sport.turbomagazine.be/news_N...ste_kans_.html

"Aan de supporters en autosportliefhebbers. Ontloop jullie verantwoordelijkheid niet en draag ook bij tot het succes."

Naar mijn bescheiden mening als autosportfanaat (geld om zelf te rijden heb ik namelijk niet) ligt de verantwoordelijkheid niet bij de supporters. De Belgische racefan moet het al jaren stellen met relatief magere kampioenschappen die door (communautair) getouwtrek uiteindelijk de dieperik zijn ingegaan. Terwijl in de buurlanden verschillende nationale kampioenschappen floreren (DSC, BTCC, DTM, ADAC GT, VLN, FFSA GT, British GT,...) blijven de Belgische liefhebbers op hun honger zitten. Dat er nu enkele partijen zoals SOT opstaan om van de 24 Uren van Zolder weer een topevenement te maken is heel nobel, maar als het afgeleverde 'product' mager is blijven de (betalende) fans weg. En geef ze eens ongelijk..

NetForce84 30-08-2012 10:30

Quote:

Originally Posted by Pegasus (Post 276206)
http://sport.turbomagazine.be/news_N...ste_kans_.html

"Aan de supporters en autosportliefhebbers. Ontloop jullie verantwoordelijkheid niet en draag ook bij tot het succes."

Naar mijn bescheiden mening als autosportfanaat (geld om zelf te rijden heb ik namelijk niet) ligt de verantwoordelijkheid niet bij de supporters. De Belgische racefan moet het al jaren stellen met relatief magere kampioenschappen die door (communautair) getouwtrek uiteindelijk de dieperik zijn ingegaan. Terwijl in de buurlanden verschillende nationale kampioenschappen floreren (DSC, BTCC, DTM, ADAC GT, VLN, FFSA GT, British GT,...) blijven de Belgische liefhebbers op hun honger zitten. Dat er nu enkele partijen zoals SOT opstaan om van de 24 Uren van Zolder weer een topevenement te maken is heel nobel, maar als het afgeleverde 'product' mager is blijven de (betalende) fans weg. En geef ze eens ongelijk..

:applaus:
Volledig mee eens.
Het moet nu juist lukken dat ik het weekend van de 24H Zolder moet werken maar anders was ik toch niet van plan om er naartoe te gaan...

beukenoot666 30-08-2012 20:16

WRT dreigt met forfait :( hoop dat er nog een paar van de DSC bijkomen kmis die gt1's wel :p

Mark 30-08-2012 21:02

WRT mag met zo'n mentaliteit thuisblijven! Heeft het fabrieksteam schrik in de poten voor de locals en proto's? Die ene wagen meer of minder maakt het verschil ook niet meer op +\- 25 deelnemers.

beukenoot666 30-08-2012 22:23

bwaah hoe meer wagens hoe beter! Kvind het alleen spijtig dat het allemaal zo'n toppers zijn waardoor de 'mindere' wagens ontbreken op het schouwspel.. Een paar clio's en BMW's zouden het startveld zeker vergroten en het showgehalte verhogen...

Mattiallemakki 01-09-2012 00:26

Quote:

Originally Posted by beukenoot666 (Post 276212)
bwaah hoe meer wagens hoe beter! Kvind het alleen spijtig dat het allemaal zo'n toppers zijn waardoor de 'mindere' wagens ontbreken op het schouwspel.. Een paar clio's en BMW's zouden het startveld zeker vergroten en het showgehalte verhogen...

Een aantal jaar geleden reden er 2 Clio's mee, toen werd op dit forum geroepen dat die eigenlijk niet in het veld thuis hoorde.....

Vanaf dit tijdstip gezien zal de 2012 versie niet veel meer brengen dan de voorgaande jaren. Wellicht kan in 2013 de 24u opgenomen worden in het SC kampioenschap EN in een "belcar" kampioenschap. Dan haal je uit 2 vijvers wagens binnen. Als men dan de punten voor ieder kampioenschap apart verdeeld geeft dit daarin geen problemen. De SC kalender is met 9(!) weekenden erg lang, als deze terug gebracht wordt naar 5 weekenden EN de 24u heb je mooie kalender.

fenixracing 03-09-2012 17:17

Bij deze waarschuw ik iedereen die van plan was om naar de camping te gaan. De camping ligt dit jaar buiten het circuit. Die van supersonic krijgen de camping binnen het circuit. Volgens mij zijn ze het noorden kwijt in zolder. De mensen die voor de 24hr komen zetten ze buiten het circuit ,op loop afstand. Goed bezig om de fans terug te lokken. Dat niet alleen de prijs voor de camping bedraagt 25€ . Maar die supersonic moeten maar 10€ betalen. Welke debiel heeft dat geregeld, zolder zet de mensen die de laatste moeilijke jaren hun gesteund hebben zomaar in de kou.

BSOT 03-09-2012 17:25

Quote:

Originally Posted by fenixracing (Post 276263)
Bij deze waarschuw ik iedereen die van plan was om naar de camping te gaan. De camping ligt dit jaar buiten het circuit. Die van supersonic krijgen de camping binnen het circuit. Volgens mij zijn ze het noorden kwijt in zolder. De mensen die voor de 24hr komen zetten ze buiten het circuit ,op loop afstand. Goed bezig om de fans terug te lokken. Dat niet alleen de prijs voor de camping bedraagt 25€ . Maar die supersonic moeten maar 10€ betalen. Welke debiel heeft dat geregeld, zolder zet de mensen die de laatste moeilijke jaren hun gesteund hebben zomaar in de kou.

In de paddock te veel lawaai lezen we op alle mogelijke fora. Buiten de paddock waar een shuttle jullie van en naar de camping brengt die voorzien is van alle fasciliteiten weer niet goed. We volgen alles en indien er opmerkingen zijn waar we iets kunnen aan doen dan proberen we dat. Dan voer je iets uit waarvan je denkt, dat komt de service van de autosportliefhebbers ten goede, dan lees je dit. Misschien moet je dan maar € 10 betalen en op de SC camping gaan staan. Goedkoop, dichtbij en lekker dicht bij de boem boem. Normaal kan ik best wat kritiek verdragen maar nu kwam er even stoom uit de oren :)

fenixracing 03-09-2012 21:34

Nu moet ik wel zeggen dat we die info wel niet gehad hebben. Maar toch hou ik mijn twijfels. De camping in het circuit was zeer gemakkelijk. Zo kon je rond gaan en als dorst of honger had even terug gaan, en terwijl kon je langst het circuit terug. Nu moet je een stuk terug wandelen, zonder je iets ziet van het circuit. En daar kom ik toch in eerste plaats voor. Qua overlast was het enige de bass test smorgens vroeg voor mij dan(kwestie geluid dan toch). En tot hoe laat rijdt dat busje rond en hoeveel busjes , want als je met zijn alle staat te wachten kan het lang duren voor je ergens bent. Kwestie het geld blijf ik bij mijn punt. Ik ga nu al +- 15jaar naar de camping meestal vanaf woensdag of donderdag. Dus dat betekent dat ik 75 tot 100 € kwijt ben. En meestal neem ik nog een hoop mensen mee, dus hebben we een dubbele plaats nodig. Ik koop altijd mijn tickets volle pot. De enigste keer dat ik korting heb gekregen was met de broodzakken van bongue.
Want hier hier volg ik jouw volledig in, betaal gewoon de volle pot en help het circuit. Dus waarom mag ik niks zeggen dat ik het onfair vindt dat die van sc maar 10€ moeten betalen voor de zelfde accommodatie dan ons. Ze zitten zelfs beter, geen busje nemen geen stuk wandelen zonder iets te zien, Je begrijpt wat ik bedoel.Terwijl de hoofdact toch de 24hr moet zijn niet? Ik wil hier geen ruzie over want ik heb enorm veel respect voor sot. Ze laten duidelijk zien dat het goed in elkaar zit en dat ze samen een sprong willen maken. En dit is waar het gt gebeuren in belgie de mist in ga. Beetje begrijpelijk naar wat er allemaal gebeurt is maar toch. Ik zal er zowie zo zijn vanaf vrijdag. Maar ik heb mijn twijfels over de camping.

Dries DS 05-09-2012 16:37

Quote:

En het moest dan nog wel een topevenement worden dankzij die heer Andrzejewski. Ofwel niet gewerkt, ofwel niet bekwaam. In beide gevallen goed voor een C4

Het is zo ver : exit Andrzejewski ! :applaus:
Al dient er wel bij gezegd te worden dat hij (met instemming van CZ) ook voor Kronos werkte. Zoals T. Deflandre het zegt: twee heren dienen is niet altijd makkelijk... Maar is dat al niet langer een gezegde dat als een paal boven water staat ;) ?

Mitchio 06-09-2012 12:51

Nu moede mij toch eens uitleggen waarom de BMW van VDS dit weekend rondrijdt met het volgende boven het startnummer: belcarseries.com ... overschotten van startnummers zeker ;p

Grig-O 06-09-2012 15:30

"Nog nooit zo weinig volk gezien voor een 24 uur", was de commentaar op een forum... Het gaat van kwaad naar erger.

Trouwens, waarom staan er slechts 9 (!) prototypes aan de start?

Grig-O 06-09-2012 15:52

Deze lijst is er eentje uit april dit jaar en zou de eerste 20 deelnemers aan de 24 Uur van Zolder 2012 moeten omvatten:

Belgian Audi Club 1 Audi R8 WRT

Yokohama Team Skylimit 2 Porsche 996 Cup
JR Motorsport 1 BMW M3 Silhouette

BMW Clubsport Trophy 2 BMW 325i
Fred Bouvy 1 Renault Mégane (?)
DVB Racing 2 o.a. Viper
First Motorsport 1 Porsche 997 Supercup
Team Marc VDS 1 BMW Z4
Speedlover 1 Porsche 997 Supercup
Belgium Racing 1 Porsche 997 Supercup
Race Art (NL) 1 Corvette
JR Racing (NL) 1 BMW M3 Silhouette
Mad and Daring (ex-Selleslagh) 1 Corvette
Power Motorsports 1 BMW M3 Silhouette
European Formula Racing 1 BMW M3 V8
Moritz Racing 1 Marcos

Enig commentaar lijkt mij hier tevens overbodig...

Mitchio 06-09-2012 16:03

Weinig volk ... tis wel donderdag vandaag, en er zijn nog geen 24 uur :D Hopelijk zaterdag een ander geval, maar dat zal wel geen probleem zijn met de 30.000 man die naar Supersonic komt zeker :applaus:

All times are GMT +2. The time now is 18:23.