![]() |
Quote:
|
Quote:
"De Geest van de wet primeert boven de Letter van de wet" Indien we jou redenering toepassen op de GP van Monaco 2 jaar geleden ...... - Arrows kwam toen met voorvleugels waar op de neus nog een extra vleugel gemonteerd was recht in het gezichtsveld van de piloot http://www.f1racing.net/photo/monaco/thu47b.jpg ==> voor de letter van de wet ... geen probleem. Er was niks wat dit verbood aan Arrows. Toch duurde het maar een uurtje of ze waren verboden. Heel de voorbereiding van Arrows voor Monaco naar de vuilbak. Als er nu een situatie ontstaat die door het reglement niet voorzien is, maar die volgens de organisator tegen de geest van de reglementen is ...... Waarom zouden ze dat dan niet mogen verbieden. |
De oplossing : al de reeds gereden GP' s opnieuw rijden :+ :+ :D :D
Dit met reglementaire banden ;) C U |
Quote:
en iedereen die tickets had mag opnieuw gaan zien met hetzelfde ticket ;) |
Quote:
Toon mij waar ik geflamed heb op Ferrari en Schumacher?? Enkel naar de FIA heb ik zwaar uitgehaald. De verwijzing naar Ferrari en Schumacher was er naar een uitspraak die jij eerder hebt gemaakt en staat bovendien in een aparte alinea. Uw beoordeling is dus niet alleen fout, ook de suggestie om maar niet te posten is ongepast, maar bon, zand erover. De keuze die de FIA heeft is zoals Sennake aanhaalt. Als de banden niet reglementair zijn, dienen alle punten afgepakt waar deze banden werden gebruikt. En ik weet als techneut maar al te goed, en zij trouwens ook, dat geen enkele reglement waterdicht te krijgen is aangezien de ingenieurs zullen blijven zoeken in het "op het randje" gebied. (ingenieur - ingenieus) Kwestie van de FIA is om daar een beetje volwassen op te reageren, maar dat lukt niet altijd even goed. Boeiend? Who cares. ;) |
Quote:
Waarschijnlijk is dat de reactie waar je als Mercedes-fan op hoopt, maar of dat dan de volwassen reactie is durf ik te betwijfelen. |
Quote:
Ongeacht wat wij ervan denken. De FIA is de baas en wat zij beslissen, is wet. Net als de scheidsrechter die onterecht een penalty geeft of verkeerdelijk een rode kaart trekt. ;) |
Quote:
|
Nu is het enkel nog wachten op een bandenconstructeur die een band ontwikkelt die in nieuwe toestand de gewenste breedte heeft, tijdens de race aanzienlijk breder wordt en op het einde van zijn "looptijd" terug de gewenste breedte aanneemt :+
Dit doet me terugdenken aan Tyrrell die ooit hun minimum gewicht behaalden door een extra ballast aan loodbolletjes mee te nemen in hun wagens, die vlak na de start "gedropt" konden worden en aldus een enorm gewichtsvoordeel opleverden... Dit is niet uit mijn duim gezogen (in tegenstelling tot het voorgaande), dit is ECHT gebeurd! Maar het heeft (uiteraard) niet lang geduurd... |
Quote:
Zo gingen enkele mooie resultaten van Brundle en Bellof verloren. |
Quote:
|
<i>2003 Formula One Techincal Regulations
ARTICLE 2: GENERAL PRINCIPLES 2.4 Compliance with the regulations. Automobiles must comply with these regulations in their entirety at all times during the Event. Should a competitor feel that any aspect of these regulations is unclear, clarification may be sought from the FIA Formula One Technical Department. </i> dit komt uit het regelement ... kort samengevat ... de banden moeten dus STEEDS aan de eisen voldoen en niet enkel bij de start. |
Gilles ...
Stond dit al in het reglement .... Of is dit recent aangepast in het licht van de gebeurtenissen omtrent de banden. |
Quote:
PS: Ik ben Ferrari-fan ;) |
er is dus NIETS aan het regelement veranderd ... de FIA heeft gewoon gezegd ... vanaf nu controleren we ook de banden na de race omdat we gehoord hebben dat de banden van Michelin breder zijn dan toegelaten na de race ...
daar komt het zo op neer. |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Eerst moesten ze een band ontwikkelen die zijn groeven lang genoeg kan houden. Nu dit gelukt is konden ze met een gerust hart klacht indienen tegen Michelin :+ :+ |
Quote:
Er is een opsomming van 4 dingen over NIEUWE banden ... en dan staat er: "Furthermore" ... VERDER ... moet de band 270 mm breed zijn... en de wagen moet STEEDS aan de regelementen voldoen ... dus is Michelin in fout ... Ross Brawn geeft trouwens toe dat Ferrari het gemeld heeft en Michelin heeft al nieuwe banden getest wat wil zeggen dat ze niet recht in hun schoenen zouden staan ... :fight: |
De discussie over wie wat en hoe in het reglement, heeft nu wel lang genoeg geduurd. 't zal de FIA uiteindelijk zijn die beslist. Amen to that.
Maar wat interessanter is, is de manier waarop de puzzel van eerdere geruchten etc in elkaar begint te passen. Er zitten nog tegenstrijdigheden in op dit moment, maar tijd brengt raad. De commentaar van Michelins zijde: Quote:
en iets verder zegt Pierre Dupasquier op dezelfde website f1.racing-live.com Quote:
Tevens staat er te lezen nog steeds op dezelfde site dat Ross Brawn toegegeven heeft dat zij de kat de bel hebben aangebonden... Quote:
Quote:
Vast en zeker to be continued. |
Quote:
Een van die regels zegt: de nieuwe banden moeten max 270mm breed zijn (in de veronderstelling dat er geen gat in het reglement is, dus dat de Furthermore bij die 4 punten hoort). Dus altijd moeten nieuwe banden max 270 mm breed zijn. Simple as that. Dus t is nie da de banden altijd max 270 mm breed moeten (wederom in de veronderstelling dat er geen gat is). |
Ik stel mij toch volgende vraag: hoe kunnen ze dat nu exact meten als de mannen na het afvlaggen van de race een hele ronde op het vuile deel van de baan rijden en zo gewoon alle rommel op baan kleeft?
Stel u voor dat ze de piloten een mesje meegeven en ze dan tijdens de uitloopronde stoppen, even uitstappen en alle banden platsteken :D Zo er iets in het reglement staan dat dit verbied? |
Quote:
wel .... Nu gaat het plots op 6 dagen .... toch rare mensen daar bij Michelin zele :rolleyes: |
Quote:
|
ah well....
als het hun lukt en ze halen het kampioenschap met één van hun teams binnen, dan is het extra krediet voor Dupasquier en de zijnen... |
Het is normaal dat een bedrijf op 2 paarden wedt : enerzijds trachten te bewerkstelligen dat ze hun "oude" banden mogen behouden door (o.a.) te stellen dat ze niet rond geraken, anderzijds alle zeilen bijzetten om het onmogelijke toch trachten te verwezenlijken. Trouwens, het hebben van een nieuwe band betekent nog lang niet dat hij competitief is, zwijgen van superieur aan Bridgestones...
Dus daar zou ik niet al te veel achter zoeken, dat lijkt me een normale reactie, daarvoor hoef je echt niet schizofreen te zijn. Wat niet betekent dat ik daar goed tegen kan : in mijn jonge tijd had je ook altijd van die gasten die tijdens de examens panikeerden en beweerden van NOOIT op tijd alles geblokt te krijgen, en na de examens kwamen ze buiten met 90 % of zo :rolleyes: Krijg ik dus wel de kriebels van eh! Maar dit even terzijde en off-topic. Wat Stijn zegt houdt trouwens ook wel steek : ik heb vandaag nog staan kijken in de ateliers van GLPK naar de gebruikte banden van de laatste 24 uren, en ik vraag me in godsnaam af hoe je het loopvlak van een versleten band waar een centimeter "pick-up" aankleeft, definiëert :confused: :confused: :confused: |
de pick-up eraf schrapen ?
weet uberhaupt al niet of zoiets lukt ? |
Quote:
|
Quote:
|
Ja tis toch logisch dat Michelin een nieuwe band aant ontwikkelen is???? En die zal did nog niet 100% klaar zijn tegen monza. Dermee dat ze er mee moeten testen hé...
|
Nog een bedenking : als ze de banden controleren vlak na de race, zijn ze nog heet en dus breder dan na pakweg een uur of zo, als ze afgekoeld zijn... Wordt daar ook rekening mee gehouden? Zie dat de Bridgestones vlak na de race ook te breed zijn door uitzetting van de hitte :D Iedereen gediskwalificeerd!
En als er nu ne slimme een bandenwissel doet 1 ronde voor het einde en dus met nieuwe banden finisht? (Als zijn voorsprong het al toelaat natuurlijk)... Tja, dan zullen ze de gebruikte bandensets wel moeten wegmoffelen natuurlijk... |
Quote:
|
De reden dat de piloten in de uitloopronde naast de lijn gaan rijden om rubber "op te rapen" is niet ontstaan om de groeven te bedekken maar vooral om de minimum rijhoogte te verhogen. Dat ze maar snel terug met "slicks" gaan rijden....
|
Quote:
Quote van een woordvoerder van de FIA: Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Ik denk wel niet dat je van zo'n banden nog topprestaties moet verwachten... |
Er zijn er nog die dat doen hoor en redelijk wat zelfs! Een band op sommige plaatsen heel warm maken en op andere wat minder is volgens mij niet echt bevorderlijk voor de prestaties ;)
|
dit is geen sluikreclame, maar een mooie vergelijking ...
http://www.f1world.be/f1-filesco.php?id=2751_0_3_0_C let vooral op die foto ... héél erg duidelijk waar het probleem is. |
Ferrari in beroep tegen uitslagen 2003 ???
Ferrari dreigt ermee alle resultaten van het huidig seizoen aan te klagen. Het Italiaanse team vindt dat de Michelin-teams de verzamelde WK-punten niet verdiend hebben omdat ze 'illegale banden' hebben gebruikt. “Ferrari is heel verveeld en gefrustreerd met deze zaak”, aldus Ferrari’s technisch directeur Ross Brawn. “Een groot deel van de Michelin-teams hebben illegale banden gebruikt – en we weten niet hoe lang ze dit al doen.” Ferrari-rijder Michael Schumacher leidt momenteel het kampioenschap met één punt voorsprong op Williams-rijder Juan Pablo Montoya. McLaren-rijder Kimi Raikkonen staat op de derde plaats, op twee punten van de wereldkampioen. Een protest zou kunnen betekenen dat het kampioenschap in de rechtzaal beslist wordt. “Het zou fout zijn, moest een auto het kampioenschap winnen en de hele tijd op illegale banden gereden hebben”, gaat Brawn verder. “De competitie zou zijn waarde verliezen en we mogen mensen niet het kampioenschap laten winnen wanneer zij zich niet aan de regels houden.” Wordt ongetwijfeld vervolgd... Bron: F1Racing.nl Ferrari's technisch directeur Ross Brawn zou graag willen dat de teams die op eender moment met de illegale Michelin's reden, gediskwalificeerd zouden worden. Dat verklaarde hij in het magazine Autosport. "We zijn er over deze zaak nog niet uit, we zijn het aan het bekijken. De metingen werden uitgevoerd meteen na de Grote Prijs van Hongarije en de resultaten waren dat de banden breder waren als toegelaten.We zijn nu aan het bekijken wat we gaan doen maar we zijn allerminst tevreden met de huidige situatie. Een wagen met illegale banden kan toch niet het kampioenschap winnen?" Als Ferrari degelijk in beroep zal gaan tegen de race-uitslagen waarbij de Michelin-teams op illegale banden reden - het zal weliswaar moeilijk zijn om dat tijdstip te achterhalen, maar Autosport meent te zeggen dat Michelin sinds de GP van San Marino haar illegale banden inzette - zal het gebruik maken van artikel 179B van de Internationale Sportieve Code. Deze regel zegt dat het mogelijk kan zijn dat oude resultaten veranderd worden indien er een 'nieuw element' ontdekt is. Verder liet Mark Webber vandaag ook weten dat de nieuwe bandensituatie verre van gunstig is en dat de 'nieuwe' Michelin banden niet goed functioneren onder zijn Jaguar. Dit kan wel eens de kanteling in het wereldkampioenschap zijn. Bron: F1World.be |
Quote:
Hetgeen ik raar vind is dat onze Ron Dennis zich nog niet heeft laten horen, de andere michelin-teams hebben toch al gereageerd. Maarja Ron is altijd de eerste om te janken als hij nog maar denkt dat er kans is dat een ander team de regels overtreden heeft, maar als hij zelf in overtreding is dan is hij nergens te bespeuren. Door die kerel heb ik een hekel aan McLaren. Spijtige zaak want ik heb zeker veel respect voor Kimi en David. |
All times are GMT +2. The time now is 00:37. |