De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Technisch & Sportief reglement 2004 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=6887)

Driesco 17-01-2004 22:21

Zo had ik het ook begrepen, maar voor het het seizoen starten zo ik graag voor onzelf weten of het zo is. Uitgaande van het reglement is het juist wat we denken, maar dan zit ik toch met gemengde gevoelens. Stel je voor, 1 wedstrijd voor het einde is er een mooi duel tussen 2 wagens die strijden in TB voor de eindoverwinning. Wij, als TC wagen eindigen op de 2de plaats tussen de 2 wagens in TB. Is de derde dan de grote verliezer omdat er een wagen van een andere klasse komt tussenhangen of krijgt de derde de punten van de tweede en wij de max in TC + punten van de tweede in TB. Zo kan je met een kleine wagen toch veel punten pakken in het kampioenschap ?

A.J. 18-01-2004 00:04

Dag Driesco.
Als er geen 5 deelnemers zijn in klasse TC dan kom je in klasse TB terecht met de configuratie van TC.
Wat de punten betreft zal er gewoon geen TC bestaan. Dus jij bent een volwaardige TB deelnemer. Dus de enige titels waar jij dan voor kan strijden is de TB klasse en de Toerismewagen divisie en natuurlijk de Drivers Challenge.

Enkele jaren geleden was er ook een GTTC trophy omdat er toen enkele TC wagens waren en enkele GTC mar in beide klassen niet genoeg voor een eigen klasse

A.J. 18-01-2004 00:06

Quote:

Originally posted by Marshal
Uitgaande van het sportief reglement 2003:

De punten die je eventueel haalt in TB neem je mee naar TC...............je bent dus niet elke wedstrijd de winnaar in TC ;)

Althans zo begrijp ik, als rasechte amateur:D , het reglement.

Deze regel telt enkel als er minstens 1 wedstrijd gereden wordt met minstens 5 TC wagens. Anders worden geen punten overgedragen naar de TC klasse. en wat betreft die 5 wagens, dit gaat over vast ingeschreven wagens, niet de gastrijders.

Driesco 18-01-2004 11:06

Dan zullen we nog 4 clio's moeten inschrijven in de Belcar hé :)
Bedankt voor de info Andy. We zien elkaar zeker de 30ste

flugel 18-01-2004 12:11

[QUOTE]Originally posted by TTke
[B]
Quote:

Awel, vanuit de organisatie hadden ze die wagen nooit mogen toelaten als die effectief niet conform het reglement kon toegelaten worden. Smaakmaker of niet, dat heeft er niets, maar dan ook niets mee te maken. Dan zou er wel iemand anders smaakmaker zijn geweest. Als "smaakmaker" nu ook al een criterium moet zijn...De organisatie/technische commissie moet toch scheidsrechter en boeman spelen indien nodig, en niet die verantwoordelijkheid naar de teams toeschuiven. Dat levert alleen maar onnodige onderlinge wrevel op. Ik vind dit toch wel straf, laat alles en iedereen dan maar toe en pas als iemand klacht indient, dan gaan we misschien iets ondernemen. Das toch om te lachen. Waar dienen dan ook die technische controles voor, technische specs van de wagens, etc. Is dat dan allemaal voor de show?

En het gaat hier niet over het feit dat een reglement in het voordeel van iemand geschreven is. Reglement is reglement, en tenslotte is dat de enige leidraad die teams zouden mogen hebben, een vorm van rechtszekerheid. Voor mijn part 10 Vipers in de Belcar, zelfs DTM wagens, maar niet op een ogenblik dat andere teams hun keuze al gemaakt hebben in functie van een driejarig reglement. Kan je je al inbeelden dat ze nu, in het nog uit te brengen reglement 2004, DTM wagens gaan toelaten? Awel, dat is waar het om gaat. Bij mij kan dat niet, ook al zijn die wagens stuk voor stuk smaakmakers en zou ik die heel graag bezig zien. De meeste teams hebben hun investeringen al lang gedaan op basis van bestaande regels. Dat ze die reglementen pas in februari of maart uitvaardigen...als dat dan voor het jaar nadien is, dan zou dat HEEEL goed zijn, maar niet meer voor een seizoen dat in april start.

In andere sporten is het simpel een reglement op te stellen, in gemotoriseerde sporten kan je altijd alles interpreteren... Kritiek geven op een organisatie is makkelijk, en idd een reglement zou gevolgd moeten worden door iedereen, 'k denk dat dat in het merendeel vd gevallen wel zo is... maar, dat is enkel het sportieve luik, een kampioenschap zoals Belcar moet kunnen "verkocht" worden aan de media e.d. en laat het nu net die "grote" teams zijn die zorgen voor die mediabelangstelling dan denk ik dat je als organisator wel 2 keer na voor je zomaar uw reglement bovenhaalt... en direkt njet zegt tegen vragen van die toch wel belangrijke teams (commercieel dan)

Wat ik wil zeggen, sportief reglement ok, maar laat dat alsjeblief een beetje ruim interpreteerbaar zijn, ik denk dat de meeste teams op voorhand wel weten in wat voor kampioenschap ze stappen eh...

TTke 18-01-2004 17:01

Quote:

Originally posted by flugel
In andere sporten is het simpel een reglement op te stellen, in gemotoriseerde sporten kan je altijd alles interpreteren... Kritiek geven op een organisatie is makkelijk, en idd een reglement zou gevolgd moeten worden door iedereen, 'k denk dat dat in het merendeel vd gevallen wel zo is... maar, dat is enkel het sportieve luik, een kampioenschap zoals Belcar moet kunnen "verkocht" worden aan de media e.d. en laat het nu net die "grote" teams zijn die zorgen voor die mediabelangstelling dan denk ik dat je als organisator wel 2 keer na voor je zomaar uw reglement bovenhaalt... en direkt njet zegt tegen vragen van die toch wel belangrijke teams (commercieel dan)

Wat ik wil zeggen, sportief reglement ok, maar laat dat alsjeblief een beetje ruim interpreteerbaar zijn, ik denk dat de meeste teams op voorhand wel weten in wat voor kampioenschap ze stappen eh...

Flugel, ik ben ervan overtuigd dat ge nen hele toffe zijt, en ge denkt tenminste na over wat je zegt, ttz er zit een redenering achter, ook al verschilt ze op een aantal punten van de mijne:

1. Groot gelijk wat betreft de moeilijkheid en het vrij interpreteren van een sportreglement. Het eerste wat men doet is trachten te lezen wat er niet staat en dus...Maar eigenlijk hoort dat voor een stuk bij de kracht van een team en zorgt dat mede voor de soms erg levendige discussie rond dat thema. Leuk, want het gaat om een interpretatie van wat geschreven staat, en een beetje animo moet er zijn. Daar houdt de pers ook wel van.

2. Kritiek geven klinkt zo negatief. Ik denk dat sommige mensen zich te vlug persoonlijk aangevallen voelen wanneer op-of bemerkingen gegeven worden over zaken waar ze zelf bij betrokken zijn en dan vlug de "doe het dan zelf" of "de beste stuurlui staan aan wal" mentaliteit naar boven halen. In godsnaam, we willen toch allemaal het beste voor onze sport. Ik denk dat hier niemand de zaak wil afbreken, of kapot maken, maar allleen maar mooier en beter wil maken voor iedereen.

3 Dat van die grote teams en die mediabelangstelling, daar ben ik het niet volledig met je eens. Wat is een groot team en moet je daar anders mee omgaan? Ik denk het niet, want als zij er morgen daarom niet meer zijn, dan krijg je automatisch wel een ander groot team, dat op zijn beurt dan de meeste media-aandacht trekt. Twee maten en gewichten is verkeerd wat mij betreft. Anders zou je het beter andersom doen en de kleinere teams anders behandelen, zodat zij ook groter en beter worden, waardoor het globale niveau van je deelnemers stijgt. Commercieel veel interessanter denk ik. Dat is dezelfde redenering vind ik, maar vanuit een andere hoek bekeken.

4.En wat dat verkopen van dat kampioenschap betreft, daar zouden we nog wel eens een ander boompje kunnen over opzetten. Want er zijn tal van commissies, maar geen enkele waar het imago, de uitstraling, de mediatisering van de Belcar besproken wordt met de teams. Misschien kunnen we daar is een apart onderwerp voor lanceren, een soort van ideeenbus op dit forum waar positieve dingen kunnen uitkomen, bruikbaar voor de organisatie. Naar mijn mening liggen er nog heel wat opportuniteiten om de Belcar meer in de media aandacht te brengen.

Gelukkig zijn er verschillende meningen, want die brengen de varieteiten in het leven.

pipo 25-01-2004 22:29

Zijn er nu eigenlijk al nieuwe reglementen?????

mse 09-02-2004 17:53

het nieuwe technisch en sportief reglement is ons vandaag toegestuurd. weinig nieuwigheden maar dat wisten we al.
Alles is in te kijken via onze site link belcar

Scapa 09-02-2004 23:22

2. ....Mediagroup Van Dyck Belcar 2004 staat verder open voor chassis van het type “silhouet” zoals gebruikt in het “FFSA-Championnat de France Supertourisme 2001-2004”, “BTCS-Silhouette Light 2003-2004”, “DMSB-V8Star 2001-2003 ”, “BRSCC-VSR 2000-2003”, “CAMS-V8 Supercar Championship 2003-2004”, “NZ-V8 Touring Cars 2003-2004 ”, “SAM-V8 Series 2003-2004” of SCV8 Supercar Championship 2004 ...
:eek:

96. De gebruikte brandstof moet commerciële brandstof zijn, verkrijgbaar aan een pompstation. Er mogen geen andere additieven aan worden toegevoegd dan deze welke in de normale verkoop beschikbaar zijn.

Welke biturbo rijdt er op gewone brandstof tijdens de 2 en 4 uurs races?

Mark 09-02-2004 23:31

Quote:

Originally posted by stijnconinx
2. ....Mediagroup Van Dyck Belcar 2004 staat verder open voor chassis van het type “silhouet” zoals gebruikt in het “FFSA-Championnat de France Supertourisme 2001-2004”, “BTCS-Silhouette Light 2003-2004”, “DMSB-V8Star 2001-2003 ”, “BRSCC-VSR 2000-2003”, “CAMS-V8 Supercar Championship 2003-2004”, “NZ-V8 Touring Cars 2003-2004 ”, “SAM-V8 Series 2003-2004” of SCV8 Supercar Championship 2004 ...
:eek:

Volgens mij hebben we op hetzelfde moment hetzelfde gedacht :eek:

Maar nu valt een kwartje bij mij, in het boekje Start 84 staat naast een nieuwtje van die Audi RS6 ook een "praatje" over een silhouette uit onverwachte hoek.

Ik kon die mededeling eerst niet plaatsen, wat is er nu "onverwacht" aan een ouwe Procar of FFSA silhouette...............maar na deze toevoeging moet we dus iets verwachten uit deze hoek....................

Het Nederlandse Jetstream met zijn V8Star bolides? Of toch die Holden Monaro?........................kan niet wachten tot de eerste race :D

pipo 09-02-2004 23:38

Quote:

[B]

Welke biturbo rijdt er op gewone brandstof tijdens de 2 en 4 uurs races?

Meer als da ge zou denken.

Mark 10-02-2004 00:08

TrouwenS veel ruimte is er niet om de nieuwe Viper van USCarworld te ontwikkelen...........of ben ik weer es te vlug ;)

Quote:

INDELINGEN EN KLASSEMENTEN

26 Divisie- en Klasse-indeling
Deelname aan Mediagroup Van Dyck Belcar 2004 is voorbehouden aan wagens die voorkomen op de lijst "Merken en Types", als bijlage 2 bij dit reglement.
·Divisie GT: vanaf 1551 cc tot en met 8000 cc
·Klasse GTA:
·GT-wagens vanaf 3601 cc voor wagens met meer dan 2 kleppen per cilinder en vanaf 3801 cc voor wagens met 2 kleppen per cilinder.
Chrysler Viper Competition Coupé: volgens het specifieke reglement van de serie.
·Lamborghini Diablo/Murciélago Cup: volgens het specifieke reglement van de serie.
Zouden we ook een Lambo mogen verwachten? Staat wel heel specifiek omschreven..............kan me niet herinneren dat het in 2003 ook zo stond vermeld.

Scapa 10-02-2004 00:13

Quote:

Originally posted by Marshal
Volgens mij hebben we op hetzelfde moment hetzelfde gedacht :eek:

Maar nu valt een kwartje bij mij, in het boekje Start 84 staat naast een nieuwtje van die Audi RS6 ook een "praatje" over een silhouette uit onverwachte hoek.

Ik kon die mededeling eerst niet plaatsen, wat is er nu "onverwacht" aan een ouwe Procar of FFSA silhouette...............maar na deze toevoeging moet we dus iets verwachten uit deze hoek....................

Het Nederlandse Jetstream met zijn V8Star bolides? Of toch die Holden Monaro?........................kan niet wachten tot de eerste race :D

Ik had het daarstraks maar even vluchtig gelezen. Het gaat enkel over het chassis. Net daarnet dit nog tegen gekomen:

Een chassis uit de Divisie Silhouet moet worden voorzien van een motor behorend tot de merkengroep van het gebruikte koetswerk, met maximum 6 cilinders en een maximale inhoud van 3200 cc

Baron 10-02-2004 00:51

Quote:

[B]2. ....Mediagroup Van Dyck Belcar 2004 staat verder open voor chassis van het type “silhouet” zoals gebruikt in het “FFSA-Championnat de France Supertourisme 2001-2004”, “BTCS-Silhouette Light 2003-2004”, “DMSB-V8Star 2001-2003 ”, “BRSCC-VSR 2000-2003”, “CAMS-V8 Supercar Championship 2003-2004”, “NZ-V8 Touring Cars 2003-2004 ”, “SAM-V8 Series 2003-2004” of SCV8 Supercar Championship 2004 ...
Dit is niet zo een slechte zet van de organisatie.
Ik denk dat we wel wat Guest-wagens mogen verwachten die her en der in Europa in garages staan te verkommeren en voor wie het gevaar dreigt dat ze buiten elk reglement vallen.
Trouwens, de Dutch Supercars zijn in dezelfde vijver aan het vissen. Maar in de Belcar komen deze wagens natuurlijk veel beter tot hun recht! :D

Raceboy 10-02-2004 01:02

V8stars genoeg. Die rijden toch niet dit jaar. (mss nooit meer? :s) KRijgen we dan in de kwalifs weer leuke duwpartijtjes ? :D

Scapa 10-02-2004 01:08

Quote:

Originally posted by raceboy
V8stars genoeg
Aangezien zij in de Silhouette klasse worden ondergebracht (en bijgevolg maximum 6 cylinders mogen hebben en 3.2L cylinderinhoud) zijn het maar V6Stars. :D Toch weer een rare wending in het reglement als je het mij vraagt :rolleyes:

Raceboy 10-02-2004 01:10

Quote:

Aangezien zij in de Silhouette klasse worden ondergebracht (en bijgevolg maximum 6 cylinders mogen hebben en 3.2L cylinderinhoud) zijn het maar V6Stars. :D Toch weer een rare wending in het reglement als je het mij vraagt :rolleyes:
2 dichtlassen? of volgooien met beton? :D

Scapa 10-02-2004 01:15

Quote:

Originally posted by raceboy
2 dichtlassen? of volgooien met beton? :D
Gewoon twee cylinders eraf zagen en klaar is kees :D

De Jaguar en Ford V"8"Stars kunnen de motor van Mondeo= X-Type Silhouette overnemen. Ik zie Audi-Volkswagen eerder deze richting uitgaan precies. Alhoewel, zowel de A6 als de Passat worden binnenkort vervangen: beetje onlogisch om voor het oude model nog te promoten...

Mark 11-02-2004 18:34

Quote:

Hmmmmm, praatjes van een ander forum........verteld door de kerel achter deze website http://gto-racing.nexenservices.com

Quote:

No less than 9 silhouette cars are announced in the newly introduced Division 3. Loris de Sordi and his Ford Mondeo still present in 2003 will have to consider new entrants as strong contenders.
Indeed, add to this car 2 other Mondeos for Vincent Radermecker and Olivier Muytens or Nicolas Stelandre.
Jérôme Thiry will drive the X-Type Jaguar winner of the 2003 Miles of Spa.
Steve Van Bellingen intend to enter 2 Schnitzer 6 cylinders prepared BMW M3 Silhouette ( 425 bhp ).
5 more cars are also announced, two from England and 3 from Netherland origins. Forum DSC.com
Tja wat moet ik daar nu weer van denken?

Scapa 11-02-2004 19:05

Die vijf buitenlandse silhouettes wil ik eerst nog zien ;)

Where's the logic? :confused:

Minimumgewicht Silhouette: 1000 kg
Minimumgewicht TB: 1025 kg

Silhouettes mogen evenveel cilinderinhoud hebben als TB's, namelijk 3200cc. MAAR er is bijna geen enkele TB die 1025 kg weegt, de meesten wegen 1100 kg én méér! Voor een Silhouette met z'n buizenchassis en volledig polyester carrosserie is dit natuurlijk geen probleem: die kunnen zelf nog kiezen waar ze gewicht bijleggen om het minimum te bereiken! Dit is gewoon pure voortrekkerij van de Silhouette-klasse :no:

Heel goe bezig, echt...

pipo 11-02-2004 19:54

Ze beginnen het door te krijgen!!

Mark 11-02-2004 20:06

Toch baart deze wending in het reglement mij enige zorgen voor de toekomst. Waarom zou je je de moeite getroosten om een eigen Toerisme wagen te bouwen of een echte (dure) Toerisme wagen te kopen als je voor een schijntje een silhouette kan kopen die de potentie heeft om alle Toerisme wagens naar huis te rijden..........zelfs GTB's mogen in hun speigels kijken ;)

Voor 2004 zal het nog niet al teveel gevolgen hebben, maar iemand die plannen gaat maken voor 2005 zal de "route Silhouette" niet links laten liggen..........

Naar mijn bescheiden mening komt de klasse TB onder druk te staan voor zijn bestaansrecht, ik zal wel weer als zwartkijker worden afgeschilderd............maar op een forum mag iedereen zijn gefundeerde mening ventileren.

Overtuig mij van mijn ongelijk! ;)

Scapa 12-02-2004 19:23

Quote:

Originally posted by pipo
Ze beginnen het door te krijgen!!
Wat beginnen ze door te krijgen? Zou je dit even willen verduidelijken?

Het einde van de echte Toerismes, zou wel eens goed kunnen. Het lijkt er sterk op dat ze zoveel mogelijk Silhouettes uit de BTCS willen weglokken. Die willen wel naar de Belcar komen maar niet zomaar: ze willen niet achteraan bengelen en eisen daarom de nodige garanties ;) Lobby-werk dus. Ach, de "echte" toerismes zullen dan hun heil maar ergens anders moeten zoeken: BTCS lijkt een goei alternatief ;)

Driesco 12-02-2004 19:29

Oei oei, dan geef je die mannen toch gewoon een koekje van eigen deeg. Zo een buizenmachien is niet altijd sneller dan een toerisme hoor ! Ik juig het allemaal alleen maar toe. Zij die wel aan die sillouettes komen que snelheid kunnen alleen maar aan publiciteit winnen.

Heb me nog niet in deze gesprekkend gemengd, maar wat ik wel weet is dat sommigen Belcar rijden met een wagen die met veel moeite onder de 1. 48" gaat. Dan moet je je toch niet gepakt voelen dat je niet meekan ? Sommige mannen van de Clio Cup rijden sneller dan sommigen in de Belcar. Wat betreft het klassement is het voor ons niet goed, maar wees nu eens eerlijk, wie is er al rijk geworden van een overwinning in TB of TA. Wie is er kunnen stoppen met werken van een kampioenschaptitel in zijn klasse. Man, man, niet te veel van wakker liggen, gewoon gaaas geven en niet achterom kijken. :)

pipo 12-02-2004 23:17

Quote:

Die vijf buitenlandse silhouettes wil ik eerst nog zien ;)

Where's the logic? :confused:

Minimumgewicht Silhouette: 1000 kg
Minimumgewicht TB: 1025 kg

Silhouettes mogen evenveel cilinderinhoud hebben als TB's, namelijk 3200cc. MAAR er is bijna geen enkele TB die 1025 kg weegt, de meesten wegen 1100 kg én méér! Voor een Silhouette met z'n buizenchassis en volledig polyester carrosserie is dit natuurlijk geen probleem: die kunnen zelf nog kiezen waar ze gewicht bijleggen om het minimum te bereiken! Dit is gewoon pure voortrekkerij van de Silhouette-klasse :no:

Heel goe bezig, echt...

Dit beginnen ze door te krijgen. De twee maten en gewichten van het reglement.
Voor dit jaar geen probleem maar volgend jaar?????

Nog zoiets, wie gaat er controleren of je een cup Lambo of cup Marcos bij hebt??

Bart.Vandecavey 12-02-2004 23:28

Die silhouetten rijden niet in T maar in S... Het is niet langer een onderdeel van Tourisme maar een aparte klasse...

pipo 12-02-2004 23:47

Quote:

Originally posted by Bart.Vandecavey
Die silhouetten rijden niet in T maar in S... Het is niet langer een onderdeel van Tourisme maar een aparte klasse...
Nee, maar ze rijden wel mee voor het algemeen klassement.

R@ce@holiC 12-02-2004 23:50

Quote:

Originally posted by pipo
Nee, maar ze rijden wel mee voor het algemeen klassement.
Als ze niet langer in T rijden maar in S , welk algemeen klassement bedoel je dan???

pipo 12-02-2004 23:56

het ALGEMEEN klassement, en ook het pilotenklassement.
Voor het publiek is de eerste de eerste, ongeacht in welke klasse je rijdt. Als je 15e eindigt en je bent eerst in jouw klasse, niemand zal het weten.

Daan Vanhout 15-02-2004 01:02

Beste lezers van de paddock,

Enkele maanden terug was er enige verwarring over de uitsluiting van de Qvick Mini naar aanleiding van het niet voldoen van de minimale 25% "race tijd" van de tweede piloot. E.e.a. is te lezen in de deze thread: http://forum.depaddock.eu/showthread...4225#post74225

Nu lees ik met zeer veel plezier de paddock maar reageer bijna nooit op een thread. Wat ik wel concludeer na het lezen van de nieuwe reglementen voor 2004 is dat de paddock waarschijnlijk ook wordt gelezen door de opstellers van de nieuwe Belcar reglementen. De volgende zaak is toch wel frappant te noemen, ik zal mij nader verklaren:

De "commotie" is destijds onstaan naar aanleiding van artikel 33 van het sportief reglement 2003:

Quote:

33. Elke piloot die aan het kampioenschap deelneemt in de Divisies GT en Toerisme kan punten scoren op voorwaarde dat hij tenminste 25% van de duur van een wedstrijd heeft gereden, tenzij anders vermeld door middel van een schriftelijke nota van de Koersdirecteur en de Sportcommissie. SPORTREGLEMENT 2003 www.belcar.com
Naar aanleiding van de diskwalificatie van Qvick gaf ik in een post een aantal mogelijke voorbeelden die erop konden duiden dat de reglementen niet helemaal waterdicht waren.

Quote:

Originally posted by Daan Vanhout
Een pitstop of reparatie in de pits is naar mijn mening een onderdeel van een wedstrijd. Het voorbeeld dat Qvick op autosport.be is in dat kader een zeer treffend voorbeeld. Rijder 1 rijdt 75% van de wedstrijd, rijder 2 neemt over en wordt vlak voor de finish geconfronteerd met een langdurige pitstop. Op deze manier kan hij dus niet aan zijn 25% komen, wordt deze wagen dan uit de uitslag gehaald? Een lichtelijk kromme redenering, een team bestraffen om te finishen. Let wel, de wagen moet 70% van de afstand hebben afgelegd van de winnaar in zijn klasse.

Laat ik een ander voorbeeld geven wat nooit te controleren is. Stel een rijder valt stil met pech langs de baan, de onfortuinlijke piloot weet na langdurige knutselen zijn wagen aan de praat te krijgen en wederom te vertrekken. Nooit en te nimmer is de exacte stilstand tijd te bepalen, je kunt hoogtens een indicatie geven van de stiltandtijd in die ene ronde aan de hand van de tijdregistratie. In het extreme geval kun je dus nooit bepalen of het 24.9% of 25.1% was.

Zoals Qvick op autosport.be stelt, het is een regel in het sportreglement die op verschillende manieren te begrijpen is. Helemaal eenduidig is de regel niet, oftewel mocht je advocate zijn dan zou je hier een zaak van kunnen maken. Volgens mij leest een (aantrekkelijk vrouwelijk) persoon in toga weleens dit forum ;)
Voordat ik wordt afgeschoten, het is MIJN opvatting van het sportreglement. Het kan best zijn dat ik ernaast zit, maar vindt het wel leuk om hier over na te denken.Heren van de sportcommissie van de Belcar, fijne vergaderingen toegewenst voor het Sportreglement 2004 ;)
Als ik het desbetreffende punt lees in het Sportreglement 2004 lees kan ik niet anders concluderen dat de vergaderingen voor het Sportreglement zeer fijn zijn geweest ;) Het bewuste artikel 34 (was vorig jaar 33) is aangepast. Het woord "gereden" is vervangen door "achter het stuur te zitten" ...........wat dus inhoudt dat de wagen ook mag stilstaan ;)

Quote:

Om geklasseerd te worden, moet elke piloot minstens 25% van de duur van de wedstrijd - dit is de tijd dat de piloot aan het stuur zit, ongeacht of de wagen in beweging is - hebben afgelegd. Er moeten minstens twee piloten per wagen worden geklasseerd. Indien er slechts twee piloten op een wagen zijn ingeschreven, en één van beide piloten heeft geen 25% van de duur van de wedstrijd afgelegd, wordt deze wagen uit de uitslag van de wedstrijd geschrapt. Sportreglement 2004 Belcar
Of de paddock een positieve invloed heeft gehad op het desbetreffende artikel in het Sportreglement durf ik niet te beweren, maar wel leuk om dit feitje te constateren ;)

Driesco 15-02-2004 13:57

Waar kan ik het reglement nu ergens downloaden ??

Thomaske 15-02-2004 14:12

Driesco als je het over het Belcar-regelement hebt kan je dithalen op de website www.belcar.com

Bart.Vandecavey 15-02-2004 14:22

Quote:

Originally posted by Thomaske_GLPK
Driesco als je het over het Belcar-regelement hebt kan je dithalen op de website www.belcar.com
Dat is het reglement van vorig jaar Thomaske

Ik dacht dat het nieuwe op de site staat van mse

mse 15-02-2004 14:33

dat klop op www.m-s-e.org link belcar kan je beide reglementen bekijken en downloaden.
er was ook nog een begeleidend schrijven bij waar kort in uitgelegd staat wat er is verandert; Staat niet online , degene die er interesse in hebben laten het maar weten.

All times are GMT +2. The time now is 05:45.