De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   FIA GT 24 uur van Spa 2006, de nieuwtjes vooraf (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=12618)

Grig-O 27-06-2006 23:26

Hoe is het nu eigelijk met Walter Lechner?

Viper GTS-R*** 27-06-2006 23:27

Quote:

Originally Posted by Grig-O
Kweet niet of iemand het al gemerkt heeft, maar er gaat ene Bruno Senna deelnemen aan de Britse formule 3 race...

Tof om te weten maar wel verkeerde thread veronderstel ik;)

Viper GTS-R*** 27-06-2006 23:28

Quote:

Hoe is het nu eigelijk met Walter Lechner?

Als Race Alliance geen piloten vinden dan zal het logischerwijze een trio Walter Lechner - Karl Wendlinger - Philipp Peter worden op de Aston.

Grig-O 27-06-2006 23:30

Euh...
Dat is toch Robert Lechner?
Ik had het over de jongere zieke broer

Integra 28-06-2006 00:27

Quote:

Euh...
Dat is toch Robert Lechner?
Ik had het over de jongere zieke broer

Die schijnt aan de betere hand te zijn.

JPMontoya 28-06-2006 17:15

Quote:

Gembloux, 26 juni 2006 – De 21-jarige, Jérome d’Ambrosio zal samen
met Bas Leinders en Renaud Kuppens aan de start staan van de 24 uren
van Spa op 29 juli. Vorig jaar was de jonge Belg al van de partij achter
het stuur van de Gillet Vertigo Streiff. Het avontuur duurde niet lang
maar Jérôme hoopt het nu langer vol te houden.

Jérome d’Ambrosio : “Ik ben zeer blij dat Belgian Racing terug beroep
op mij gedaan heeft om met de Gillet Vertigo te racen in Spa. Het was
mij vorig jaar heel goed meegevallen en hopelijk kan ik meehelpen om
een goed resultaat neer te zetten voor de enige Belgische wagen.”
In tegenstelling tot vorig jaar zal het team bestaan uit drie piloten in
plaats van vier.

Tony Gillet : “Met Bas en Renaud hebben we twee zeer ervaren piloten
die fysiek ook zeer sterk zijn en Jérôme heeft vorig jaar al bewezen dat
hij zijn plaats heeft tussen deze twee heren. Ik denk dat dit het sterkste
rijders trio is dat met de Gillet Vertigo ooit aan de start van een 24 uren
heeft gestaan.”
Mijns inzien een ongelukkige keuze

Belle 28-06-2006 17:19

Quote:

Originally Posted by JPMontoya

Waarom vind je dat? Omdat D'Ambrozio een vrij zwak seizoen aan het rijden is?

Bart.Vandecavey 28-06-2006 17:45

Quote:

Hij had inderdaad beter een andere auto uitgezocht...

JPMontoya 28-06-2006 18:19

...dubbelpost...

JPMontoya 28-06-2006 18:20

Waarom:

Primo: Jerome D'Ambrosio is een eenzitter piloot én geen endurance piloot...Vraagt een totaal andere aanpak...zeker voor een 24uren wedstrijd.

Secundo: Jerome heeft vorig jaar de Vertigo kapot gereden...Er was duidelijk gezegd dat Leinders & Kuppens (en ook de andere) een rondetijd van 2.37 moesten rijden als normtijd. Jerome reed al in zijn eerste relay met een volle tank 2.35. Een jong broekje dat is even gerenomeerde en zeer ervaren Vertigo piloten is even iets wil laten zien...dat is niet de spirit om een 24u aan te vangen..
Een goed resultaat in een 24u race is het werk van een team waarbij liefst alle piloten de wagen op een zelfde manier behandelen...

24uren 2004 = Leinders + Kuppens + Ugeux + Team = succes
24uren 2005 = Leinders + Kuppens - D'ambrosio + Team = failure

Tertio
D'ambrosio heeft 0,0000001 endurance race ervaring. Hoe kan je verwachten van iemand die enkel FR 2.0/WS 3.5 ervaring heeft een goeie 24u kan rijden.

Quattro
Vertigo is nu eenmaal geen porscheke (niets tegen de mensen die met een Porsche deelnemen aan de 24u) maar Vertigo is toch wel iets lastiger om te besturen dan een Porsche.
Als je weet dat het Bas Leinders (die toch wel een pak meer ervaring had als D'ambrosio op het ogenblik dat hij bij Vertigo kwam) er een lange tijd heeft moeten over doen om even snel als Renaud Kuppens in de Vertigo te worden dan weet je toch genoeg.

Desalniettemin GAAN WE ERVOOR!!!! beginnende vanaf vrijdag in Oschersleben met de nieuwe 3.9L motor & 30 Belgian Horse Power meer!!!!

marcel 28-06-2006 20:16

Quote:

Waarom:

Primo: Jerome D'Ambrosio is een eenzitter piloot én geen endurance piloot...Vraagt een totaal andere aanpak...zeker voor een 24uren wedstrijd.

Tertio
D'ambrosio heeft 0,0000001 endurance race ervaring. Hoe kan je verwachten van iemand die enkel FR 2.0/WS 3.5 ervaring heeft een goeie 24u kan rijden.

Mark Goossens is ook van de eenzitterij naar endurance gegaan.
recenter voorbeeld: Jan Heylen komt uit de Duitse F3, reed vorig jaar Mégane Trophy, een pure sprinters cup.

samen hebben ze wel de 24uren van Zolder gereden, met de Corvette, én gewonnen

JPMontoya 28-06-2006 20:26

Quote:

Originally Posted by marcel
Mark Goossens is ook van de eenzitterij naar endurance gegaan.
recenter voorbeeld: Jan Heylen komt uit de Duitse F3, reed vorig jaar Mégane Trophy, een pure sprinters cup.

samen hebben ze wel de 24uren van Zolder gereden, met de Corvette, én gewonnen

Tegenargument:

Jan Heylen had al weldegelijk ervaring in GT alvorens
hij in Zolder aantrad. Spaans GT,...

Marc Goossens had ook al een pak meer ervaring & heeft z'n eerste 24uurs ervaring toch ook opgedaan in een Porsche.

Beide piloten hadden alvorens naar Enduranceracing te trekken al veel meer ervaring...

Leinders is toch het beste bewijs dat de Vertigo onder de knie krijgen tijd vraagt en die was in het jaar dat hij naar Vertigo kwam testpiloot bij Minardi.

Grig-O 28-06-2006 22:06

!!!!!!!! de affiche staat nu op de site van de 24 uren!!!!!!!!!!!!!
Dus krijgen we de juiste poster die niet bewerkt is...

...

De aston achteraan is dus van Larbre aangezien de 'kangoeroereclame' te zien is.
Denk ik e

Grig-O 28-06-2006 22:12

@Viper GTS-R (en ook aan de anderen als ze het weten) :Leuk de Maserati van Racing Box staat er bij...
Hoeveel procent ben je daarvan zeker?

En zijn er veel vermoedens dat de Viper van AD naar Spa komt?

Barwell ging één of twee Astons inzetten.
En verder is het zeker dat er één Aston van Team Modena naar Spa komt, maar de tweede?

Viper GTS-R*** 28-06-2006 22:22

@ Grig-O: heb Racing Box Mc12 erbij gezet omdat ze in begin van seizoen zeiden dat ze enkele Europese manches zouden kunnen betwisten. Ze hebben dit niet meteen gedaan omdat ze de wagen niet eens competitief in Italiaanse GT kregen, nu dat probleem opgelost is zou het wel eens kunnen dat ze toch naar Spa komen. Maar dat zien we nog wel hé.
Ivm AD-Sport, heb ik erbij gezt maar is echt puur gegist hoor:) zou wel leuk zijn dat ze ermee komen. Hebben ook al eens meegereden met een Porsche in 2003 waarmee ze toen Belcar reden dus nu met de Viper zou wel intresant kunnen zijn... zal miss afhangen met de resultaten van morgen en op Lausitz...

All times are GMT +2. The time now is 23:04.