De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   belcar race 3: euro race (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=10634)

Mark 02-06-2005 12:39

Quote:

Originally Posted by TT Racing
Onmogelijk, want het chassis van 2002 is te ver verschillend van de 2004 versie om die evoluties te gebruiken.

Weeral iets bijgeleerd, dank u ;)

TT Racing 02-06-2005 12:41

Quote:

Originally Posted by Mark
Weeral iets bijgeleerd, dank u ;)

graag gedaan ;)

Belle 02-06-2005 16:51

Quote:

Originally Posted by ICEMAN
Hier zegt Vosse dat hij diezelfde dag als de start van de 24 Uur van Le Mans uit het gips mag. Komt de Spa Euro Race dan toch te vroeg voor Vincent?

Bron: RACINGWORLD

Inderdaad, maar ik dacht dat Vosse het had over de kwalificaties die op 5 juni doorgaan...en dat hij er dus over een paar dagen van verlost zal zijn. Ik mag het in ieder geval hopen, want hij zou wel een gemis zijn tijdens Spa Euro Race.

teun{crg} 02-06-2005 20:46

gegarandeerd als die der wel bij zal zijn !! zo zijn die mannen wel !!

pascual 02-06-2005 21:11

De echte knippen dat gips er zelf af om te kunnen rijden!

Mark 02-06-2005 22:03

Quote:

Originally Posted by TT Racing
Verder is de vergelijking moeilijk te doen.

Vergelijken is bijna niet te doen, welke kist nu intrensiek sneller is en zoja.........hoeveel per rondje. De enige redelijke vergelijking die er te maken is om naar de tijden van de kwalificaties te kijken op Le Mans. In 2002 was de snelste tijd een 3:56.600, in 2004 was dat een 3:52.158.

Puur op cijfermatige basis is het verschil tussen een full blood 2002 ACO spec C5-R en een full blood 2004 ACO spec C5-R ongeveer +/- 1.9% Zeer gevaarlijk deze uitspraak, want de volgende externe factoren kunnen van invloed zijn op dit verschil:

-Veranderingen aan het circuit tussen 2002 en 2004, al is het maar een curbstone die iets hoger of lager ligt
-Het weer, beide waren droge en warme jaren maar identiek is het nooit qua temperatuur, wind en relatieve vochtigheid
-De banden, op twee jaar tijd zal daar toch wel enige vorm van evolutie inzitten
-De afmetingen van restrictors, vleugels e.d.. De ACO wil die weleens veranderen om iedereen op hetzelfde "peil" te houden.
-Coureurs, maar bij Chevrolet gebruiken ze vaak dezelfde coureurs.

Haal je deze factoren uit dat verschil dan kon het weleens minder zijn dan die 1.9% performance verschil. Alleen het technisch reglement van de ACO blijft een groot vraagteken voor mij. Hoeveel beperkingen hebben ze de C5-R opgelegd in die twee jaar?

Om terug te keren naar de huidige vergelijking tussen de SRT 2002 plus versie en de GLPK 2004 versie denk ik dat het verschil tussen die twee wagens in tienden van procenten is uit te drukken met het voordeel voor GLPK. Let wel, beide wagens zouden dan wel via hetzelfde technische reglement moeten rijden, Belcar of FIA GT.

Ben ik aan het halucineren ? :D Of kom ik in de buurt van het werkelijke verschil?

teun{crg} 03-06-2005 18:44

dat is een mooie uitspraak van u , maar stel ze zijn alletwee volgens het belcar regelement gebouwd en wie denkt u dat dan wint ??
rijd SRT dit jaar mee met de 24 uur van francochamps ?? anders komen we er snel achter wie de snelleren auto is !

Raceboy 03-06-2005 18:46

Quote:

Originally Posted by teun{crg}
rijd SRT dit jaar mee met de 24 uur van francochamps ?? anders komen we er snel achter wie de snelleren auto is !

dan kom je er niet achter want dan moet SRT weer met het groep 2 reglement rijden terwijl de GLPK corvette in groep 1 aantreed.

pascual 03-06-2005 20:42

Quote:

Originally Posted by raceboy
dan kom je er niet achter want dan moet SRT weer met het groep 2 reglement rijden terwijl de GLPK corvette in groep 1 aantreed.

En vergeet de piloten niet hé! Dat maakt nog het meeste verschil zeker bij zo'n auto.

Brecht 03-06-2005 20:54

Quote:

Originally Posted by pascual
En vergeet de piloten niet hé! Dat maakt nog het meeste verschil zeker bij zo'n auto.

Ja inderdaad, en vermits Marc Goossens voor de 24H van Spa rijdt met de Aston Martin, valt de beste piloot bij SRT weg. Zet bv. Kumpen tegen Goossens allebei met hun Corvette, dan zou er wel wat vuurwerk te zien zijn.

Greetzz.. Corvetteboy

strepper 03-06-2005 20:58

de winnaar zal snel bekend zijn ...

Mark 03-06-2005 22:39

Quote:

Originally Posted by strepper
de winnaar zal snel bekend zijn ...

Wat dacht je van 31 juli 16.00 ? :+ (of net iets later als ze de start weer verknallen :)

tarzancorner 04-06-2005 09:20

nieuwe tijdschema belcar start om 17.15 er is namelijk een klasse uit
gevallen de mg power trophy

Thomaske 05-06-2005 20:22

Komen de Daikin meiden met iemand extra afgezakt naar Spa of rijden ze 6uren met hun tweetjes?

Mvg

ICEMAN 05-06-2005 20:32

Tot nu toe rijden ze nog met hun 2tjes. Misschien dat dit nog kan veranderen, maar dat weet ik niet.

All times are GMT +2. The time now is 13:00.