![]() |
Uitzonderlijk had men het bij RTL deze keer blijkbaar bij het rechte eind en waren de commentaren op de andere zenders dus minder betrouwbaar: Kubica zou zo goed als 'ongedeerd' uit zijn spectaculaire crash gekomen zijn :worship: .
De Pool zou zelfs eerstdaags het ziekenhuis mogen verlaten, met enkel wat kneuzingen als letsel... |
Dat is echt wel een klein wonder hoor. Toen ik de crash zag moest ik meteen denken aan die van Senna in 1994. Bijna identieke impact en bijna identieke situatie na de crash : een armzalig stukje monocoque met daarin een levenloos lichaam. Ik geef toe dat ik het ergste vreesde. Er spookte allerlei dingen in mijn hoofd, maar vooral de statistische wet die zegt dat er om de 12 à 13 jaar een dodelijk ongeval gebeurt in de F1 deed me huiveren. (1958: Hawthorn, 1970: Rindt; 1982: Villeneuve; 1994: Senna). Gelukkig loopt het allemaal niet zo dramatisch als ik gevreesd had en misschien zijn de wagens nu eindelijk zodanig goed gebouwd dat zo'n crash niet dodelijk hoeft te zijn. Laat het ons hopen.
Voor de rest een zeer verwarrende koers gezien die wel erg spannend was in zijn geheel, maar uiteindelijk is Hamilton nooit bedreigd geweest en heeft hij liefst 4 keer de anderen het nakijken gegeven. De Ferrari's waren redelijk onzichtbaar, en wat er met Alonso scheelde weet ik niet, maar ik denk dat ik hem in zijn ganse carrière samen nog nooit zoveel fouten zien maken heb als in 1 koers gisteren. In elk geval denk ik wel dat hij een technisch probleem had toen Sato hem voorbij ging, wat niets afdoet aan de puike prestatie van Sato hoor. Op naar de volgende GP dan maar, eens kijken of de kaarten nu werkelijk zo geschud zijn zoals het eruit zag gisteren, of dat de gevestigde waarden maar één keer overhoop geschud werden... |
Quote:
|
Quote:
|
Wat ik vreemd vind is dat Fisico en Massa uit wedstrijd genomen worden omdat ze pitlane uitrijden terwijl dit niet mocht . Terechte beslissing . Maar Alonso rijdt enkele ronden daarvoor de pitlane binnen wanneer dit niet mocht onder SC en hij wordt hierdoor bestraft met een stop en go .
Of heb ik het mis ? |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Ik vind overigens dat het wel erg lang duurde vooraleer de pitlane open verklaard werd nadat de SC op de baan kwam. Enfin, het is nu de moment om dit allemaal eens op een rijtje te zetten en met een goede oplossing naar buiten te treden denk ik... |
Op een gegeven moment, tijdens de pace car laps, reed Webber 2é.
Raikonnen en Alonso komen binnen voor te pitten tijdens deze pace car laps, Webber wacht tot de race terug open is om te pitten en valt zo ver terug. ( ik dacht 11 tegenover bovengenoemde, 7 en 8) Welke logica zit hier achter of ging het team hier totaal in de fout? |
Quote:
|
even ter verduidelijking van Pitlane procedures onder safty car: Pitlane sluit op het moment dat sc op de baan komt (volgens RTL zou tanken op dat moment wel mogen om te voorkomen dat men stil valt banden wisselen mag niet) pitlane gaat open op het moment dat alle piloten achter de sc zijn aangesloten. op dat moment mogen de gedubbelden zich ook ontdubbelen. Het einde van de Pitlane sluit op het moment dat de eerste wagens zich op het rechte stuk begeven en gaat pas terug open op het moment dat iedereen voorbij de uitgang is.
|
Mijn eerste gedacht ging naar Greg Moore (wel geen F1)
Fim van het ongeval (@ Mods, indien dit niet past, verwijderen) http://www.youtube.com/watch?v=hl2pQ...elated&search= |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 00:13. |