Quote:
Originally Posted by GT2-R
(Post 270936)
Ik vraag me af waarom men het zo moeilijk maakt. Waarom koopt men geen chassis wat zich al bewezen heeft (Acura ARX01c bijvoorbeeld) en probeert men met dit als basis iets nieuws te ontwikkelen?
|
Omdat dit niet écht vernieuwend is?
Ik begrijp de meeste reacties hier niet. Over smaken kan getwist worden, dus laten ons nu niet discussiëren of deze wagen nu wel of niet mooi is, maar een thinking-outside-the-box project als dit kan alleen maar toegejuichd worden!
In auto(sport)wereld waar "vernieuwing" betekent een stille en zogezegd ecologisch-verantwoorde diesel Le Mans laten winnen (alhoewel de motor zelf toch nog altijd een viertakt is, een meer dan 100-jaar oud concept) en KERS (die men in wagens stoppen met, jawel, dezelfde oeroude motoren om ze een beetje zonder naft te kunnen laten rijden) is revolutionair denken toch wel echt welkom.
Okee, er zit nog altijd een verbrandingsmotor in, maar dit nieuwe design heeft hen wel de mogelijkheid gegeven om die motor veel kleiner en krachtiger te maken om toch nog dezelfde prestaties te geven.
Hoe zou men dit met een HPD chassis hebben kunnen bereiken? Hoe vernieuwend kan men zijn met eender welk bestaand chassis of een nieuw chassis die toch maar wel in dezelfde geest geontworpen is?
Een staaltje van conservatief denken in deze thread. Zelfs al lukt de Delta Wing zoals hij moet volgend jaar, dan hoop ik van harte dat ze het jaar erna er toch weer bij zijn
|