De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   1000KM de Spa 2011 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=20409)

joost 02-05-2011 17:02

Quote:

Originally Posted by joost (Post 267935)
Ze waren al allemaal de deur uit, maar één iemand (2 tickets) heeft afgezegd en is zo correct geweest het te melden. Wie mij via deze weg: joost.custers@turbomagazine.be zijn kandidatuur stelt, kan gratis naar Spa!

J

De gelukkige is ondertussen op de hoogte!

Neo-242 02-05-2011 17:25

Is het vrijdag ook betalend toegang of gratis?

papi 02-05-2011 20:57

1000 km de spa

Ik denk dat het nu donderdag gratis is ipv vrijdag.

A.J. 02-05-2011 22:10

zondag zal het ook gratis zijn denk ik :)

Niels 03-05-2011 21:58

Quote:

Originally Posted by marcel (Post 267900)

Min één OAK Pescarolo (niet gerepareerd na crash Le Mans testdag) en ook geen Hope hybride Oreca (niet competitief/klaar).

Grig-O 04-05-2011 16:29

Wanneer gaan de forfaits eindelijk stoppen? De Lola van Guess Europ ook afwezig in Spa. Wat een professionalisme bij sommige teams... (Lees: géén professionalisme)

The Stickerman 04-05-2011 17:52

Guess Racing Europe

Dank u over uw compliment in verband met ons professionalisme.
Als je eens zou weten wat men allemaal meemaakt voordat je zo een project kunt laten bollen. Op 4 maanden tijd is dit team geëvolueerd van een Amerikaanse Lola-AER, dan een open Lola-Judd naar tenslotte een moderne Lola Coupe-Judd. Bijna onmogelijk om het aantal overzeese en andere bezoeken bij te houden.
Wij laten ons niet vangen aan de drang om absoluut te moeten rijden, niemand verplicht ons daartoe. Het moment dat we aan de start zullen staan betekent dat er op dat moment genoeg testen gebeurd zijn zodat lui die aan de andere kant van de vangrail staan om kritiek te spuien hun mond gesnoerd wordt.
Natuurlijk vindt iedereen in het team het spijtig dat we onze thuiswedstrijd niet rijden maar de beslissing om deze week ergens anders te testen ipv de wedstrijd te rijden bewijst dat dit team de zaken zeer professioneel aanpakt.

Grig-O 04-05-2011 18:12

Het is toch schrijnend hoe de wagen wel ingeschreven wordt, maar dan de dag voor de start van het event plots forfait geeft. Dat is niet professioneel, hoe je het ook draait of keert. Er werden trouwens al vraagtekens rond dit project geplaatst door een journalist in het begin van het jaar.

EDIT: "Over twee weken start in Paul Ricard de Le Mans Series en voorlopig staan er 39 wagens op de deelnemerslijst, al zijn daar bij ook twijfelachtige namen als het Belgische Guess Racing Europ en Mik Corse."

Hopelijk doe ik er niet verkeerd aan te zeggen dat dit fragment afkomstig is van Turbomagazine.nl. Dit is dus niet de eerste keer dat de wagen plots forfait geeft, doet me een beetje denken aan PMB Motorsport.

marcel 04-05-2011 20:07

Je weet nooit waarom zo'n team plots forfait moet geven. Ik denk dat het als team interessanter is om op voorhand al een inschrijving te doen, en achteraf nipt te moeten afzeggen omdat je het niet haalt, dan alles nipt in orde te krijgen, maar niet meer kunnen inschrijven omdat je te laat bent.

The Stickerman 04-05-2011 20:23

Guess Racing Europe

1. Lees meermaals en zeer aandachtig de reglementen LMS. Dan zul je begrijpen waarom een wagen voor het hele seizoen ingeschreven wordt.
2. Ik ken journalisten die het kunnen van een jong "manneke" serieus in twijfel trokken. Intussen is hij wel dik wereldkampioen F1.
3. Het team is "Europees" samengesteld...
- 2 Italiaanse ingenieurs ex Minardi
- 1 full engineer Judd
- 1 Italiaanse mecanieker ex Racing Box
- 2 Tire engineers van Cooper Tires
- 1 Duitse, 1 Noorse en 1 Belgische piloot voor de Europese wedstrijden.
- Een zeer ervaren Belgische raadgever
- Een directie met meer dan 20 jaar ervaring.
... en noemt daarom Guess Racing Europ

Voor de rest ben je natuurlijk vrij uw eigen mening te hebben, van mij heb je nu genoeg info gekregen.

Mark 04-05-2011 23:42

Leuke discussie :)

Dat een full-year entry goedkoper is dan race-by-race? Logisch toch? Als je dan een koerske mist? Niks aan de aan de hand toch, qua munten is een full-year entry goedkoper dan.

Tja journalisten? Bestaan die wel in de autosport? In de Benelux zijn er hooguit 5 te vinden. Wat is een journalist? Iemand doe objectief de feiten beschrijft voorzien van "de gedachte" van het medium waarvoor hij het schrijft.

Iemand die journalist wilt spelen en tevens persbabbels schrijft voor teams of coureurs? Zoiets kun je niet serieus nemen. Een journalist die kritiek heeft op Gues Europe? Wellicht heeft zo'n gast de opdracht verloren bij Gues Europe en reageert nu wat zuurtjes op Gues Europe.

Het zal wel weer cru en hard klinken maar als je het niet snapt, de oorzaak en gedrag van mensen is altijd terug te vinden in de munten die er rondgaan ;)

gwyllion 05-05-2011 10:52

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 267996)
Het is toch schrijnend hoe de wagen wel ingeschreven wordt, maar dan de dag voor de start van het event plots forfait geeft. Dat is niet professioneel, hoe je het ook draait of keert. Er werden trouwens al vraagtekens rond dit project geplaatst door een journalist in het begin van het jaar.

EDIT: "Over twee weken start in Paul Ricard de Le Mans Series en voorlopig staan er 39 wagens op de deelnemerslijst, al zijn daar bij ook twijfelachtige namen als het Belgische Guess Racing Europ en Mik Corse."

De zin die daarna kwam, was "Uiteraard zal de première van de Aston LM P1 de attractie van het weekend zijn." Dat heeft de desbetreffende journalist toen goed voorspeld. Ik vond de publieke test sessie van Aston Martin niet bepaald attractief :cool:

Trouwens het forfait van Hope Racing toont aan dat het niet eenvoudig is voor een klein prive team om een hybride wagen te ontwikkelen. Als je ziet hoe moeilijk het ervaren en kapitaalkrachtige Prodrive het heeft om de nieuwe Aston Martin motor betrouwbaar te maken, dan weet je genoeg...

@The Stickerman: Ik moet wel toegeven dat het ambitieus is om direct met een LMP1 wagen te beginnen en met een nieuwe bandenleverancier. Het zou logischer zijn om in LMP2 te beginnen en nadien op te klimmen. Rebellion Racing is hier een goed voorbeeld van.

BTW op http://pitlane-vision.com/fils-dactu...e-paddock.html kan je de eerste foto's uit de paddock zien. Het is trouwens wel even wennen dat de race op zaterdag is. De eerste trainingen zijn dus reeds deze namiddag :gas:

gwyllion 05-05-2011 11:34

Voor de mensen die weekend niet ter plaatse kunnen zijn, is het interessant om te weten dat je de wedstrijd uitgebreid kan volgen op internet:

Grig-O 05-05-2011 12:25

De organisatoren hebben zich vanmorgen verontschuldigd voor de flop in Paul Ricard, een mooi gebaar!

Mark 05-05-2011 23:41

Heeft die Newton nou elk jaar prijs op Spa? 2 jaar terug vol in de muur bij start/finish richting La Source.

http://www.autosport.nl/news/22502/s...000km_spa.html

All times are GMT +2. The time now is 00:12.