De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Autosport algemeen (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=6)
-   -   Straftijden, penalties, stop-en-go's, sancties, uitsluitingen - Spa Euro Race (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=5317)

Kelly Jamers 13-06-2003 11:50

Quote:

Originally posted by joost
Ik zou hier eigenlijk wel willen bij vertellen dat ik de heer Vieane na een procar-wedstrijd in Spa ooit hetzelfde heb zien doen bij het inrijden van de pitlane (aan de busstop) met de Moreau, toen in een BMW. Mathias is ook niet heilig...
ik zeg niet dat mathias heilig is,
maar de manier waarop...
toen het in zolder begon,
in het onboard gesprekje,
was het zelfs de bedoeling van ook jacobs van de baan te rijden en niet alleen viaene...
en er was niet eens een reden voor...

Driesco 13-06-2003 12:14

Quote:

Originally posted by Kelly Jamers
komaan driesco!!
laat gaan die banaan!!

Alleen voor een banaan laat ik hem staan.
Alleen voor een nieuwe ruit haal ik hem er uit :)

We zullen wel zien, zou eigenlijk wel heel graag willen.

schumivill 13-06-2003 15:46

De eerste sancties in Clio-cup een feit.

Quote:

4. De piloot van de wagen Nr. 56 (M. Heydens) :
Intrekking van de punten en premies van manche 2 omwille van onaanvaardbaar opvliegend gedrag dat het imago van Renault onwaardig is, dit in de paddock na afloop van manche 2.

Dat van Heydens versta ik wel nie goe,ge moogt dus al nie meer van uw neus maken ook blijkbaar,het ging toch over wat er gebeurde "op de baan"?

/* aangezien de discussie hier al werd geopend op aangeven van vincent, heb ik je post hierbij gevoegd en enkel de desbetreffende paragraaf weerhouden, mvg, Bart, moderator @ depaddock.eu */

Kelly Jamers 13-06-2003 16:18

Re: De eerste sancties in Clio-cup een feit.

Quote:

Originally posted by schumivill
Dat van Heydens versta ik wel nie goe,ge moogt dus al nie meer van uw neus maken ook blijkbaar,het ging toch over wat er gebeurde "op de baan"?

/* aangezien de discussie hier al werd geopend op aangeven van vincent, heb ik je post hierbij gevoegd en enkel de desbetreffende paragraaf weerhouden, mvg, Bart, moderator @ depaddock.eu */

heydens nam tenminste initiatief om in te grijpen.
ge ziet,
eerst moet het gebeuren dat de piloten aan het vechten gaan,
en dan gaan ze uiteindelijk ingrijpen...

vincentdb2001 13-06-2003 16:27

Quote:

Wegens de talrijke incidenten in het begin van het seizoen, hebben de organisatoren van de Renault Sport Clio Elf Cup beslist om te reageren. Na eerst al enkele heethoofden op het matje te hebben geroepen, hebben de verantwoordelijken binnen Renault België Luxemburg de deelnemers aan de Cup nu een charter van sportiviteit laten tekenen : 100 % Sport Attitude . In de overeenkomst werden 13 punten opgenomen, die de ondertekenaar belooft te respecteren . Met betrekking tot de organisatie, het technische gedeelte van de Cup maar ook tot het gedrag op de piste en in de paddock . Bedoeling is weer een geest van sportiviteit over de Cup te laten regeren.

www.autosport.be
Quote:

Originally posted by schumivill

Ook in de paddock dus ;)

Vincent

schumivill 13-06-2003 16:30

En zo leren we altijd bij :D ,ik moet toch es wa meer gaan lezen :p

Baron 13-06-2003 17:09

[B]Dat van Heydens versta ik wel nie goe,ge moogt dus al nie meer van uw neus maken ook blijkbaar,het ging toch over wat er gebeurde "op de baan"?

Ik heb het voorval zelf niet gezien, maar als ik het goed begrepen heb ging het om meer dan "van uw neus maken". Er zouden blijkbaar ook enkele rake klappen gegeven zijn.

Ottooke 13-06-2003 20:02

In deze thread was al te lezen:
Waarna Heydens Vroman volledig terecht in het parc fermé hardhandig duidelijk maakt dat dat soort acties echt niet door de beugel kunnen.
Verder had ik in die thread ook al voorspeld dat beide heren een straf konden krijgen: Wat betreft Vroman - Heydens, opzettelijk een tik geven is uiteraard niet goed te keuren, maar dat Heydens in het parc fermé "hardhandig" duidelijk maakt dat dit niet kan, is ook niet echt sportief. De beslissing of iets al dan niet door de beugel kan hangt af van de koersdirectie en Renault België, Heydens moet niet het recht in eigen handen gaan nemen.
Eindelijk wordt er dus iets ondernomen. We zullen de volgende race wel zien of de betreffende mensen hun les hebben geleerd.

Kelly Jamers 14-06-2003 11:32

Ik bedoel wel degelijk dat ik begrijp dat heydens vroman heeft aangepakt,
op 4 raceweekends is het 3 keer gebeurd dat vroman in de laatste ronde iemand een serieuze tik verkoopt of iemand van de baan rijdt.
Bij de nissan world series was dat jacobs in de rea,
spa belpro was dat ludovic simon in la source,
en spa euro was dat heydens in la source.
Telkens in de laatste ronde om nog een plaats te kunnen winnen waar het eigenlijk niet meer mogelijk was om nog een plaats te kunnen winnen en telkens dat de aangereden persoon een heel aantal plaatsen verloor door het incident!!
toch logisch dat als renault dat allemaal zo laat gebeuren dat ne mens daar gefrustreerd van geraakt,
heydens heeft blijkbaar voor deze oplossing gekozen,
wat ik begrijp,
want heydens is een zeer correcte piloot, sportief in de race en heeft nog nooit iemand iets in de weg gelegd tijdens de race.
NU heeft renault tenminste ingezien dat ze moesten ingrijpen,
nogmaals: jammer dat er eerst klappen moesten vallen.
Misschien doe ik hier niet goed aan om namen te laten vallen,
maar ik weet dat ik en nog vele anderen nog altijd recht in de schoenen staan en dat de piloten die hun straf verdienen dat ook mogen weten dat er veel mensen zijn die er zo over denken,
vandaar dat ik niet rond de pot draai en gewoon zeg over wie ik spreek...

Supra 28-06-2003 12:03

een gouden raat van mijn pa ( zegt hij telkens opnieuw en opnieuw...) altijd helm op houden als je uitstapt... met de 10 uren 2 jaar geleden kwam ook een piloot van zen neus maken in het parc fermee, 5 min later had pa nog altijd zijn helm op... miss een trauma van toen

NGT Racing 29-06-2003 10:02

Quote:

Originally posted by Supra
een gouden raat van mijn pa ( zegt hij telkens opnieuw en opnieuw...) altijd helm op houden als je uitstapt... met de 10 uren 2 jaar geleden kwam ook een piloot van zen neus maken in het parc fermee, 5 min later had pa nog altijd zijn helm op... miss een trauma van toen
binnenkort een schelp mee op de verplichte kledinglijst : helpmpje, branvrije overal, brandrvrij mutsje en schelp :D :D

Supra 30-06-2003 13:30

schelp ???

Bart.Vandecavey 30-06-2003 14:50

tegen onverwachte schoppen onder de gordel zeker...

Supra 30-06-2003 17:43

:D :D

All times are GMT +2. The time now is 06:33.