De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Autosport algemeen (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=6)
-   -   Doping in autosport: ja of nee ? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=6011)

laurent 08-09-2003 11:35

Quote:

Originally posted by A.J.
Als jij dit aanneemt voor waarheid :confused:
Misschien een beetje goedgelovig :D

niet goedgelovig, omdat ik de "positieve" bijwerkingen ken van cocaine.... :-)

dus het komt wel redelijk over als er gezegd wordt van piloten die opt scherp van de snede rijden, of zelfs bijna hun perfecte lijn geprojecteerd zien op de tarmac

Piet Konijn 08-09-2003 15:04

Quote:

Originally posted by Marshal
In de tijden dat Charles Z. rondreed met een groep C zal dit waarheid zijn geweest. Denk alleen niet dat het voor de rijders bedoeld was. Reeds enkele jaren geniet Charles Z. van Hotel Nederlandse Staat ;)

Trouwens zijn zoon rijdt op dit moment in de F3 Euroseries, weet je meteen waar die Z. voor staat.

Ja de familie Zwolsman he,

heb daar in de tijd nog karting mee gereden, moet naar t schijnt geen gewoon familie zijn he

Mark 08-09-2003 18:53

Quote:

Originally posted by Piet Konijn

heb daar in de tijd nog karting mee gereden, moet naar t schijnt geen gewoon familie zijn he

Ach wat is gewoon? ;) Toen ze +/- 10 jaar geleden de wagens gingen ophalen bij ome Charles kwamen ze met een trailer niet toe :D

Trouwens, Shannon Racing in de jaren '95 / 96' was ook zo een organisatie met Sponsorbelangen in F1 (Forti), diverse F3 en FRenault teams in verschillende landen. Het was een sponsor die zijn teams heel goed liet samenwerken, die vrachtwagens hebben wat kilometers gereden door Europa :D

Maaruh, terug naar het onderwerp: Zou LSD niks zijn? Het amerikaans leger heeft daar in het verleden driftig mee liggen te spelen.........om de onoverwinnelijke soldaat te krijgen. Wie gaat de proef aan? :D

laurent 08-09-2003 22:31

well.. u give me
1) Een Lister
2) Een heeel mooie trailer
3) Heeeel mooie pitspoezen
4) een heel goed team (don't worry, iedereen kan wel een postje krijgen ;-))
5) Alles wat nodig is (banden, benzine, catering etc)

dan wil ik gerust LSD testen
en daarna coke, champi's etc

;-)

Baron 09-09-2003 21:25

Quote:

Originally posted by Marshal
Ach wat is gewoon? ;) Toen ze +/- 10 jaar geleden de wagens gingen ophalen bij ome Charles kwamen ze met een trailer niet toe :D

Trouwens, Shannon Racing in de jaren '95 / 96' was ook zo een organisatie met Sponsorbelangen in F1 (Forti), diverse F3 en FRenault teams in verschillende landen. Het was een sponsor die zijn teams heel goed liet samenwerken, die vrachtwagens hebben wat kilometers gereden door Europa :D

Maaruh, terug naar het onderwerp: Zou LSD niks zijn? Het amerikaans leger heeft daar in het verleden driftig mee liggen te spelen.........om de onoverwinnelijke soldaat te krijgen. Wie gaat de proef aan? :D

LSD is niet geschikt als dopingmiddel. De uitwerking ervan is immers onvoorspelbaar. Je kan een zogenaamde "bad trip" krijgen met allerlei onaangename hallucinaties als bijwerking.
In de jaren '80 en begin jaren '90 zijn er in rally en rally-raid wel piloten geweest die Captagon genomen hebben. Captagon wordt in examenperiodes door studenten genomen die één of meerdere nachtjes willen doorblokken. Als je geen last hebt van de eventuele bijwerkingen (maag- en darmklachten) is het werkelijk een wondermiddel dat de vermoeidheid helemaal wegneemt. Ideaal voor bijvoorbeeld een Parijs-Dakar. Als ik mij goed herinner is zelfs Guy Colsoul ooit betrapt op het nemen van Captagon; het spul staat immers wel op de verboden lijst van het IOC.

A.J. 09-09-2003 22:38

Klopt inderdaad, Baron, dat van Guy Colsoul. Toen gingen de rally's nog van 's morgens tot een gat in de nacht, tegenwoordig zijn ze veel minder lang.

wat die "bad trip" betreft: Daar hebben sommige piloten géén LSD voor nodig om ne slechte trip te hebben :D

P De Sonville 10-09-2003 01:01

doping

Was het niet Gaby Goudezeune die ooit betrapt werd op gebruik van captagon in Ieper????

yannick88 10-09-2003 02:13

Quote:

Originally posted by Kelly Jamers
Philip en ik hebben altijd een probleem want ze zeggen dat een man niet mag en dat een vrouw moet voor een sportprestatie.
We hebben nog altijd geen oplossing gevonden...

Ik kan je die oplossing wel anders zeer makkelijk aanbieden zonder de tussenkomst van Philip

Baron 10-09-2003 10:39

Re: doping

Quote:

Originally posted by P De Sonville
Was het niet Gaby Goudezeune die ooit betrapt werd op gebruik van captagon in Ieper????
Zou kunnen. Er zijn in die periode meerdere piloten betrapt. Het ging niet alleen om Guy Colsoul.

yannick88 16-09-2003 13:55

Quote:

Alle voorstellen zijn welkom....

Hallo Kelly ,

Hoe zit het nu voor volgend weekend ?

Kelly Jamers 16-09-2003 14:19

Quote:

Originally posted by yannick88
Hallo Kelly ,

Hoe zit het nu voor volgend weekend ?

Ik weet niet of dit de geschikte plaats is om mijn verhaal te doen maar k ga het toch doen:
stephanie boden zal mijn plaats voor de laatste 2 wedstrijden innemen.
Dit zeker niet omdat er geen sprake meer is van een team tussen alexandra en mezelf, maar wel om stephanie te kunnen laten rijden omdat ze tijdens de 24 uren niet veel gereden heeft.
Alexandra en ik hebben dit samen besproken.
Ook zou ik mij de rest van het seizoen volledig verder willen toeleggen om de yaris cup tot een goed einde te brengen, vandaar deze beslissing.
Dit betekent zeker niet dat ik geen lid meer ben van het daikin racing team,
want jullie mogen alexandra en mij volgend jaar terug verwachten.
Laat ons allesinds hopen dat stephanie mijn plaats alle eer aandoet en dat ze het goed gaan doen dit weekend!
See you all in francorchamps!!
Groetjes,
Kelly Jamers

laurent 16-09-2003 15:07

Woohooooo stephanie
but i like you too hoor Kelly ;-)

Kelly Jamers 16-09-2003 15:26

Quote:

Originally posted by laurent
Woohooooo stephanie
but i like you too hoor Kelly ;-)

Alé dan, merciekes!

redje 16-09-2003 17:12

Quote:

Ik weet niet of dit de geschikte plaats is om mijn verhaal te doen maar k ga het toch doen:
stephanie boden zal mijn plaats voor de laatste 2 wedstrijden innemen.
Dit zeker niet omdat er geen sprake meer is van een team tussen alexandra en mezelf, maar wel om stephanie te kunnen laten rijden omdat ze tijdens de 24 uren niet veel gereden heeft.
Alexandra en ik hebben dit samen besproken.
Ook zou ik mij de rest van het seizoen volledig verder willen toeleggen om de yaris cup tot een goed einde te brengen, vandaar deze beslissing.
Dit betekent zeker niet dat ik geen lid meer ben van het daikin racing team,
want jullie mogen alexandra en mij volgend jaar terug verwachten.
Laat ons allesinds hopen dat stephanie mijn plaats alle eer aandoet en dat ze het goed gaan doen dit weekend!
See you all in francorchamps!!
Groetjes,
Kelly Jamers

Amai, schone beslissing en hopelijk doet ge het in de Yaris cup goed en haalt de 55 een eindpodium.

Isabelle 19-09-2003 09:29

Doping of drugs?

NASCAR Busch Series-piloot Shane Hmiel is geschorst. Een drugstest wees uit dat hij onder invloed was. Van wat precies werd niet bekendgemaakt. Hmiel mag pas weer racen als hij aan een aantal voorwaarden voldoet, zoals therapie.

Hmiel is 22 en staat momenteel achtste in het klassement. Hij reed dit jaar vier keer in de top vijf.

Bron: http://www.motorsport.com/news/article.asp?ID=137327

All times are GMT +2. The time now is 08:33.