De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   WS: Belcar -> Race (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=7890)

fast freddy 29-04-2004 18:53

ik denk dat ze de 24 uur strategie hebben toegepast van glpk in 2003

de volvo in de stand houden om het materiaal te sparen tot vlak voor het afvlaggen en dan hem over de streep latenrijden zonder veel erg

BMW E46 V8 29-04-2004 18:54

Aah nu weet ik dat ook al weer :) twas wel even verwarrend op zolder, opeens reed hij voorbij helemaal zwart langs achter en dan zag je hem even niet meer en dan de laatste ronde reed hij opnieuw voorbij .

laurent 29-04-2004 19:31

Onze Volvo is idd in de Rea blijven staan, alleen de laagste 3 versnellingen werkten nog, en volgens Patrick was het veel te gevaarlijk om nog vcerder te rijden. Hij is blijven wachten tot hij sein kreeg dat er afgevlagd werd, om dan zelf nog t laatste stukje te rijden, en zo wel geklasseerd te zijn.

BMW E46 V8 29-04-2004 19:36

Aah de versnellingsbak was kapot, vandaar dat hij zo zwart zag zeker.:) maar wordt die tactiek vaak toegepast in zo'n situaties ?

marcel 29-04-2004 19:39

Quote:

Originally posted by BMW E46 V8
Aah de versnellingsbak was kapot, vandaar dat hij zo zwart zag zeker.:) maar wordt die tactiek vaak toegepast in zo'n situaties ?
ik denk het wel. een paar jaar geleden heeft Mark Goossens het ook geprobeerd in de 24u, maar toen moest hij doorrijden. en in Le Mans zag je tot voor een paar jaar ook altijd dat de laatste ronden heel traag werden afgelegd en dat iedereen dan achter de leider bleef reden, gewoon om niet nog uit te vallen...

Pascal 29-04-2004 20:25

Enkele artikels uit het reglement gehaald die van toepassing kunnen zijn op de handelswijze van Patrick Snijers. Pas op : voor alle duidelijkheid wil ik hiermee niet zeggen dat hij in overtreding is met één van deze artikels. Ik wil jullie alleen iets bijleren en wat voer tot discussie geven.

Misschien een aanrader om nu en dan eens wat passages uit het reglement op te zoeken. Dit kan heel leerrijk zijn.

Quote:

Art 34. .....Om geklasseerd te worden dient elke wagen minimaal 70% (afgerond naar het dichtste volledige cijfer) afgelegd te hebben van de afstand welke door de winnaar in zijn klasse is
afgelegd. Indien een wagen voor zijn laatste ronde meer tijd nodig heeft dan tweemaal de tijd van de snelste wedstrijdronde, dan wordt deze laatste ronde niet in rekening gebracht
om de totaal afgelegde afstand van deze wagen te berekenen.....
Quote:

Art 228. Elke wagen die in de laatste 15 minuten van de wedstrijd stilstaat in de rode zone wordt automatisch uit de
klassementen genomen. De rode zone begint op 250 meter van de finishlijn en wordt afgebakend met een witte driehoek als het begin en de finishlijn als het einde. Deze zone wordt doorgetrokken op de deceleratiepiste.
Deze zone met ergens in de buurt van de REA beginnen...

Quote:

237. Daarenboven dient elke wagen om geklasseerd te worden minimaal 70% (afgerond naar het dichtste volledige cijfer) afgelegd te hebben van de afstand welke door de winnaar in zijn klasse is afgelegd. Indien een wagen voor zijn laatste ronde meer tijd nodig heeft dan tweemaal de tijd van de snelste wedstrijdronde, dan wordt deze laatste ronde niet in rekening gebracht om de totaal afgelegde afstand van deze wagen te
berekenen.
C U

Pascal 29-04-2004 20:28

Ter verduidelijking : op de uitslag die ik hier bij mij liggen heb en dateert 25/04/2004, 18.42.05 staat :

39 - 89 Heyman - Snijers - TB -- 56 laps -- 7:30.254 (Gap)

C U

Driesco 29-04-2004 20:31

Even de juiste uitleg:

Ik heb overgenomen na 60min. Bij het laten zakken van de wagen na de bandenwissel is de sensor van de versnellingsbak losgekomen. Reeds in de eerste ronde ging deze dan een eigen leven leiden. 6de heeft gedurende mijn ganse stint niet gewerkt en bij het aanremmen van een bocht sprong de bak in neutraal. Voor de kenners onder jullie een vrij hachelijke situatie omdat de snelle mannen achter je komen en jij helemaal niet weet in welke vittesse je gaat komen als je trekt aan de hendel. Na ongeveer 30 min ging de alarmbel af in de wagen wat betreft het toerental van de wagen. Reeds meerdere malen was ik in het rood gegaan bij het terugschakelen. 15 min. voor het einde draaide de bak compleet dol. 1ste en 6de gingen niet meer, 2 en 4 waren onbereikbaar. Als je weet dat wij tegen 6.000 toeren/ min de bocht moeten uitkomen om niet stil te vallen dan kan ik je zeggen dat de Rea nemen in 3de met de Volvo echt geen lachertje is. Om veiligheidsredenen ben ik dan maar binnen gekomen, al was ik reeds eens stilgevallen in de Villeneuve. Maar ik zag Moore & Steinberg aan de kant staan en dacht maar aan 1 ding, da spel moet hier over de meet. Komt daarbij dat wij toen nog steeds op de 2de plaats lagen, dus waarom paniekeren.
Bij het binnenrijden van de pits ging 1-2 en 3 terug. De BRI mannen wisten niet wat er aan de hand was en waren zeer boos, ze dachten dat de nachtelijke uurtjes in de Wheels de oorzaak waren van de zeer slechte rondetijden. Ik ben dan uitgestapt en heb Patrick de kans gegeven om zelf aan de lijve te ondervinden wat er met de wagen was. Niks goeds dus, Patrick is aan de Rea gestopt om te wachten op mijn verlossende bericht. Bij het afvlaggen van Bouvy heb ik hem gebeld en is hij in eerste over de finisch gereden.
Resultaat: 6de plaats in TB en 10 punten. Als we hadden opgegeven hadden we 8ste plaats in TB en 0 punten. Een wereld van verschil eventjes wachten aan de kant.
Het reglement geeft iedereen daar de mogelijkheid voor, je moet het juist wel grondig lezen hé. En we kunnen misschien niet lezen, maar op gebied van reglementen lezen horen we bij de betere ( cf TC 2003)
Hiermee is alles gezegd en weten jullie wat er juist aan de hand was.
De boite zelf is ok, censor ( 45 €) is op komst. Contract het hoofdsponsor getekend, nieuwe livery voor Nurnburgring.

Driesco 29-04-2004 20:35

Zone tussen finishlijn en Rea 250 meter? Ik hoop dat ze in een ongeval nooit mijn remspoor meten want dat komt niet goed als ze zo meten. Rea - Finishlijn: +/- 600 meter ?

Mark 29-04-2004 20:43

Rode zone? Volgens mij ligt die streep net voor het insturen van de Ickx chicane. Bij rode vlag situaties worden de wagens daar tegen gehouden...................

Scapa 29-04-2004 20:45

Serieus wat brokken in TB blijkbaar. Bij ons motor waarschijnlijk naar de vaantjes. Was een prachtmotorke en veruit de krachtigste van TB... We zullen het met minder moeten doen de rest van het jaar vrees ik.

Pascal 29-04-2004 20:49

Quote:

Originally posted by Marshal
Rode zone? Volgens mij ligt die streep net voor het insturen van de Ickx chicane. Bij rode vlag situaties worden de wagens daar tegen gehouden...................
Dat is idd de rode lijn waar de piloten dienen te stoppen bij een rode vlagsituaties. In sommige gevallen mogen ze dan weer doorrijden naar de start/finishlijn en in andere gevallen mogen ze dag weer naar de boxen. Moeten we ook maar weer eens opzoeken....

In het reglement spreekt men echter van een witte driehoek die het begin van de rode zone aanduidt. Dan moeten we volgende zondag maar eens op zoek gaan naar deze driehoek...

Het kan tenslotte voor iedere deelnemer nuttig zijn om te weten waar dit nu precies is, niet waar ???

C U

Pascal 29-04-2004 20:53

Quote:

Originally posted by Driesco
Zone tussen finishlijn en Rea 250 meter? Ik hoop dat ze in een ongeval nooit mijn remspoor meten want dat komt niet goed als ze zo meten. Rea - Finishlijn: +/- 600 meter ?
Klopt waarschijnlijk.

Ik herinner me echter een incident waarbij iemand stilstond aan de binnenkant van de Jacky Ickx-chicane en aan de lijve de consequenties heeft mogen voelen.

@ Driesco : ik hoop dat je mijn post aangaande het reglement goed hebt begrepen. Het is helemaal geen verwijt maar een verduidelijking. Ik ben er zeker van dat heel wat lezers dit niet wisten.

C U

Bart.Vandecavey 29-04-2004 21:09

Quote:

Originally posted by Pascal
Klopt waarschijnlijk.

Ik herinner me echter een incident waarbij iemand stilstond aan de binnenkant van de Jacky Ickx-chicane en aan de lijve de consequenties heeft mogen voelen.

@ Driesco : ik hoop dat je mijn post aangaande het reglement goed hebt begrepen. Het is helemaal geen verwijt maar een verduidelijking. Ik ben er zeker van dat heel wat lezers dit niet wisten.

C U

Pascal ik denk dat artikel 120 van het sportreglement hier ook belangrijk is...

Quote:

120. Tijdens de meeting mag een wagen, die niet meer aan racesnelheid – dit is beduidend langzamer rijden dan
zijn gewone snelheid en beduidend langzamer rijden dan de rest van het veld; enkel de Koersdirecteur
beslist over de interpretatie - kan rijden maximaal drie ronden afleggen aan deze lagere snelheid.
Een wagen die na drie ronden niet naar zijn box komt, krijgt een zwarte vlag. Het is verboden om meerdere
malen naar zijn box te komen om deze procedure te ontlopen. Tegen deze beslissing kan geen klacht worden
ingediend.

Sennake 29-04-2004 21:09

Quote:

Originally posted by Marshal
http://www.racingworld.be/images/bel.../nws_07_13.jpg

Die rode lijn achter de wagen van Bernoldi dus...

All times are GMT +2. The time now is 19:51.