De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   FIA GT 24 uur van Spa 2006, de nieuwtjes vooraf (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=12618)

Integra 16-04-2006 09:26

Quote:

Originally Posted by Bramzel
En waar waren ze de rest van het seizoen? Muv Imola telkens in het middenveld. De wagen is extreem lastig af te stellen, en de paar goede resulaten die er waren waren om dat op die momenten de setup precies goed viel. De wagen is echter nooit een serieuze bedreiging geweest voor de mannen vooraan, terwijl het een van de duurste wagens van de grid was (amper goedkoper dan de MC12).

En als ze dan al een goede startplaats hadden, vielen ze in de race terug omdat de auto tekortschoot ...

Bramzel 16-04-2006 13:05

Quote:

Originally Posted by Integra
En als ze dan al een goede startplaats hadden, vielen ze in de race terug omdat de auto tekortschoot ...

Mwoah, valt mee. In Imola hadden ze pech idd, maar in Istanbul was het vooral aan Piccini te danken die niet meer gewend was zo ver vooraan te staan en die onder druk van de MC12's en Hezemans bezweek.

Grig-O 16-04-2006 13:52

Waarom waren ze dan zo succesvol in 2004?
Was de concurrentie minder sterk ofzo?

Bramzel 16-04-2006 15:39

Quote:

Originally Posted by Grig-O
Waarom waren ze dan zo succesvol in 2004?
Was de concurrentie minder sterk ofzo?

Wat noem jij succesvol? 1 zege? Met de budgetten die JMB en GPC hadden? De wagen was betrouwbaar, maar deed qua snelheid continu onder voor de Saleens en de 550's. Ze haalden wel enkele podia, maar bij lange na niet genoeg om de prijs te rechtvaardigen.

Grig-O 16-04-2006 22:28

3de in Monza
2de in Magny-Cours
2de in Brno
1ste in Donington
2de in Spa. Vanaf dat de MC12 begon te racen begonnen ze weg te deemsteren.

Bramzel 16-04-2006 23:07

Quote:

3de in Monza
2de in Magny-Cours
2de in Brno
1ste in Donington
2de in Spa. Vanaf dat de MC12 begon te racen begonnen ze weg te deemsteren.

Point taken, I stand corrected. Maar ik blijf bij m'n mening: maar bij lange na niet genoeg om de prijs te rechtvaardigen.

Viper GTS-R*** 17-04-2006 00:13

Quote:

De 575 is inmiddels ook "opgegeven" door iedereen; het is uitkijken naar de 599, hopelijk wordt die door Michelotto ontwikkeld; we hebben gezien wat die met de 430 hebben gedaan. Eenzelfde idee voor de 599 zou een pittige concurrent voor de Prodrives/P&M's/Saleens opleveren.

Is er ergens een site waar we het project van de 599 kunden terugvinden? Foto's en gegevens van deze wagen (raceversie) al beschikbaar?? En gaat die dan terug onder G.P.C rijden...? Logische redenering denk ik want de andere (ex)-ferrari teams hebben al wagens genoeg...

Bramzel 17-04-2006 02:14

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R***
Is er ergens een site waar we het project van de 599 kunden terugvinden? Foto's en gegevens van deze wagen (raceversie) al beschikbaar?? En gaat die dan terug onder G.P.C rijden...? Logische redenering denk ik want de andere (ex)-ferrari teams hebben al wagens genoeg...

Nope, nog niks geen info verder. En onder welk team ze gaan rijden zal de toekomst uitwijzen; GPC is natuurlijk een optie maar zeker geen vanzelfsprekendheid.

Grig-O 17-04-2006 19:46

JMB misschien of Larbre aangezien ze met de Aston Martin in LMS rijden.
In mijn diepste fantasie denk ik aan Rafanelli...

Grig-O 21-04-2006 19:27

Bestaat team Rafanelli eigenlijk nog?

Viper GTS-R*** 23-04-2006 00:56

Quote:

Bestaat team Rafanelli eigenlijk nog?

Team Rafanelli?? Neen dat denk ik niet, hun website bestaat nog wel maar daar blijft het ook bij geloof ik. (http://www.teamrafanelli.com/)
2001: FIA GT: waarin zij de 1ste overwinning schonken aan de Ferrari 550!
2002: ALMS, dit onder de naam Olive Garden. (Groene Ferrari ipv rood van 2001) 4 van de 7 wedstrijden niet uitgereden, 2 x 3de GTS wagen.
2003: ALMS terug onder Olive Garden. 3 x de finish niet bereikt, geen podium's.

In die twee jaar ALMS hebben ze dus niet zo veel gepresteerd...
En denk dat ze daarom ook ermee gestopt zijn.. of ben ik verkeerd?

Integra 23-04-2006 08:25

Even ter informatie, dit is een Italtechnica Ferrar 550, niet de Prodrive 550 dus. :)

gwyllion 24-04-2006 13:49

Quote:

Originally Posted by gwyllion
Bouchut gaat geen wonderen verrichten dit jaar, vooral met zijn betalende copiloten :rolleyes: Er hebben al wat meer grote namen met de Lamborghini gereden: Kox, Gavin (Reiter), Brabham (Krohn-Barbour), Deletraz, Piccini, Ortiz, Gabbiani (DAMS).

Er zijn gewoon fundamentele problemen met het Reiter project: het gebrek aan budget en knowhow (in vergelijking met Prodrive en Pratt & Miller), de versnellingsbak (Holinger), de aerodynamica, het foute rubber (Michelin voor front engine) en vooral de motor (Breuer). Audi Sport heeft een analyse gedaan van Lamborghini V12 en is tot de conclusie gekomen dat die nooit een competitief vermogen kan produceren met de (ACO) restrictoren; en daarom ondersteunt Audi het project niet langer. Bij B-Racing RS Line hebben er dit jaar al 3 motoren de geest gegeven. De aerodynamica is ook niet in orde aangezien de FIA Reiter de toelating geeft om met een grotere achtervleugel dan reglementair toegelaten te racen.

Ik vraag me echt af waar jij het idee haalt dat Lamborghini dit jaar voor de titel :confused:

Er wordt gewerkt aan een oplossing voor de motorproblemen.
Quote:

B-Racing RS Lamborghini starts direct cooperation with Breuer Technical Development.

On the initiative of Reiter Engineering a meeting was held on April 19, 2006 at the premises of Breuer in Belgium. The evaluated data was analysed and combined efforts were agreed.

B-Racing RS will work very closely with the engine manufacturer in the future.
Btd-Breuer will provide new engines for Silverstone and will take on the personal support.
bron: lmsr.net

Grig-O 29-04-2006 21:52

Pouchelon racing gaat twee Vipers GT3 inzetten in de 24u Spa!

Viper GTS-R*** 29-04-2006 22:12

Quote:

Pouchelon racing gaat twee Vipers GT3 inzetten in de 24u Spa!

Bron: http://www.infoscourse.org/article.p...=1971&&thold=0
Laatste zin onderaan.

GT2-R 03-05-2006 15:12

Die C6-R van GLPK ziet er gewoonweg geweldig uit :drewl: . Die mooie geblokte strepen zoals op de C5-R hebben ze behouden :worship: :applaus: . Om de foto's te zien: het oude vertrouwde, racingworld.be

Greets, Dr. Jozz

marcel 03-05-2006 15:48

als ze die nog gaan doortrekken, zal hij er idd geweldig uitzien
maar nu... t lijkt wel alsof ze de pot witte verf hebben omgestoten

JPMontoya 03-05-2006 16:09

Livery C6R trekt in mijn ogen op ni veel...
T is te minimalistisch...

Integra 03-05-2006 16:16

Schrale livery. Zo niet-origineel.

Brecht 03-05-2006 17:21

Quote:

Originally Posted by Integra
Schrale livery. Zo niet-origineel.

Die mening deel ik volledig :)

gwyllion 03-05-2006 17:36

Oei, oei. Dat wit gaat niet samen met het geel :frusty:

MichelRacing 03-05-2006 17:44

Absoluut niet! Hij is te lelijk, pak de originele livery van P&M dan of die van vorig jaar.

Bramzel 03-05-2006 17:53

Ben het met de 2 bovenstaande reacties eens, wat een hok van een livery. Wit en geel gaat al lastig samen, en dan gebeurt het ook nog eens zo amateuristisch. Vind het echt nergens op lijken, zou ze gratis een nieuwe ontwerpen als ze willen. Geef dat maar door Thomas ;)

Thomaske 03-05-2006 18:22

Quote:

Ben het met de 2 bovenstaande reacties eens, wat een hok van een livery. Wit en geel gaat al lastig samen, en dan gebeurt het ook nog eens zo amateuristisch. Vind het echt nergens op lijken, zou ze gratis een nieuwe ontwerpen als ze willen. Geef dat maar door Thomas ;)

Ik zal het ze doorgeven :D

Tijdens de test in Dijon had ik even de 'voorlopige' livery gezien. En het is die dus geworden.

Ik vind hem zelf ook niet zo :eek: maar misschien beslist de sponsor hierwel over é. Als deze zijn kleuren, dat wit dus) op de wagen wilt, en Corvettemarchandising wilt 't geel, wat ga je dan doen? Het zwart van vorig jaar vervangen door wit :D

Bramzel, ik hou u niet tegen om zelf een ontwerpje te maken. Als u me deze dan zend zal ik deze doorgeven aan GLPK Carsport. Zien wat ze dan gaan zeggen :)

Livery is "niet" belangrijk maar de snelheid wel :gas:

Mvg...

Integra 03-05-2006 18:32

Als Bramzel een livery maakt, is het een klasselivery. ;)

Bramzel 03-05-2006 20:59

Zal eens kijken naar een gaatje, moet op zich te doen zijn. Zal een ontwerpje doen op de GTR C5R dan.

FIRE 03-05-2006 21:16

Quote:

Originally Posted by doctor jozz
Die C6-R van GLPK ziet er gewoonweg geweldig uit :drewl: . Die mooie geblokte strepen zoals op de C5-R hebben ze behouden :worship: :applaus: . Om de foto's te zien: het oude vertrouwde, racingworld.be

Greets, Dr. Jozz

Is Siemens geen sponsor meer van Kumpen?

Weinig creativiteit bij GLPK. Die witte balk aan de voorkant is niet echt mooi. Ook de York sticker op de zijkant zou wat mooier verwerkt kunnen worden. Verder is het wel logisch dat ze voor geel als basiskleur hebben gekozen omdat ze enigzins door Corvette Europe gesteund worden.

Neo-242 03-05-2006 21:32

Ik verbaas me er altijd over dat er teams zijn die met zo'n foeilelijke livery komen. Prachtige wagen en dan zo'n vreselijke combinatie (als je het zo kan noemen) aan kleuren. 't Is niet belangrijk voor de snelheid idd, maar qua uitstraling is de livery heel belangrijk vind ik!

marcel 03-05-2006 22:37

Quote:

Originally Posted by Thomaske_GLPK
Livery is "niet" belangrijk maar de snelheid wel :gas:

ja, die stelling blijkt heilig bij GLPK dit jaar.

Viper GTS-R*** 03-05-2006 22:59

In een intervieuw met Vincent Vosse werd volgende gezegd:
Quote:

Je vernoemde zopas Maserati, dat de jongste editie van de 24 Uren van Francorchamps won. Kan je bevestigen dat je dit jaar in de Ardennen met de Italiaanse machine rijdt?
Ik heb nog altijd geen contract getekend met Vitaphone, maar het lijkt wel die richting uit te gaan. Larbre is nog niet zeker dat het zal deelnemen aan de 24 Uren, en zelfs dan komt er hoogstens één machine aan de start. Voor een grote partner houdt dat natuurlijk meer risico’s in.
http://www.pitstoptv.be/

Bramzel 04-05-2006 00:20

Hierbij mijn versie van de GLPK. Geen GTR model, maar een geedite persfoto.

http://img328.imageshack.us/img328/1...20065lq.th.jpg

Belle 04-05-2006 01:42

Quote:

Now that's what I'm talking about! ;)

Veel mooier nu de witte plakkers over de voorste lampen heen lopen. Deze ziet er echt stukken beter uit. It's a job well done!

En nu hopen dat GLPK het ook zo ziet. :p

Thomaske 04-05-2006 06:39

Quote:

Deze is mooi :applaus:

Ik probeer hem zo snel mogelijk te mailen naar Anthony, Bert, Mike en teammanagar Jorge.

Mvg...

Bramzel 04-05-2006 11:44

Doe Jorge de groeten maar van me (Bram Knot). Die's redelijk (tot vervelens toe) bekend met het Simbin-volk ;)

Brecht 04-05-2006 16:24

Mooi gedaan Bramzel

smiley 04-05-2006 17:14

Quote:

:drewl: schoon werk Bramzel !!!
te hopen komt de versie van u rap terecht bij glpk.. zo ziet hij er super uit !!! :worship:

het design zoals het nu is is eigelijk redelijk saai.. vooral de achterkant.. gewoon geel..
de zwartwit geblokte vlag aan het einde van die witte lijn komt wel mooi uit..

FIRE 04-05-2006 18:56

Quote:

Deze is al veel beter! :applaus:

Bramzel 11-05-2006 16:48

Quote:

Originally Posted by Thomaske_GLPK
Deze is mooi :applaus:

Ik probeer hem zo snel mogelijk te mailen naar Anthony, Bert, Mike en teammanagar Jorge.

Mvg...

Nog iets van ze gehoord Thomas? ;)

Thomaske 11-05-2006 18:13

Quote:

Nog iets van ze gehoord Thomas? ;)

Ik heb de mail verstuurd en heb er positieve reactie op gekregen. Anthony wist me wel te zeggen dat het 'niet meer' veranderd kon worden omdat de sponsor dit vastlegt.

Mvg...

vince 11-05-2006 18:40

Kan bramzel geen livery-designer bij glpk-carsport worden??

All times are GMT +2. The time now is 18:14.