De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   drivers line up 2010 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=19068)

Jan 19-11-2009 11:20

Quote:

Originally Posted by Sennake (Post 253564)
Alleszins gebeurde dit ook in 1956: Mercedes werd in 1955 wereldkampioen met Fangio maar stopte ermee vanwege het tragische ongeval in Le Mans. Dat betekende dat zelfs 4 piloten nieuwe oorden moesten opzoeken, komende van het team dat wereldkampioen was: Fangio, Moss, Kling en Taruffi...

Maar dat is ook weer een "speciaal geval" natuurlijk...

Dat is dan ook een fundamenteel verschil. Brawn GP gaat nog wel door, zij het dan onder de naam Mercedes Grand Prix, en de rijders werden niet echt gedwongen om te vertrekken.

The Interceptor 19-11-2009 22:03

Welwel, Jenson naar McLaren, wie had dat ooit gedacht.
Ik blijf erbij dat hij meer toekomst had bij Mercedes, tot ze daar een snelle duitser (lees: Vettel) vastkrijgen.
Maar Jenson had blijkbaar nood aan een nieuwe uitdaging. Hij kiest dan wel meteen de grootste uitdaging in de F1: teamgenoot worden van Hamilton.
Ik ben in alle geval wel benieuwd.

En zou Barrichello nu geen spijt hebben van zijn handtekening onder een Williams contract?

Fonne 20-11-2009 21:11

Quote:

Originally Posted by The Interceptor (Post 253580)
Welwel, Jenson naar McLaren, wie had dat ooit gedacht.
Ik blijf erbij dat hij meer toekomst had bij Mercedes, tot ze daar een snelle duitser (lees: Vettel) vastkrijgen.
Maar Jenson had blijkbaar nood aan een nieuwe uitdaging. Hij kiest dan wel meteen de grootste uitdaging in de F1: teamgenoot worden van Hamilton.
Ik ben in alle geval wel benieuwd.

En zou Barrichello nu geen spijt hebben van zijn handtekening onder een Williams contract?

De hoofdsponsor zal weer tevreden zijn.

The Interceptor 20-11-2009 23:57

En nu lijkt Pedro de la Rosa de meest gegadigde piloot te zijn.
Bij Campos staat hij niet meer bovenaan het lijstje aangezien Spaanse sponsors niet meewerken.
Maar US F1 is openlijk geinteresseerd in zijn ervaring.
En ook bij Force India is hij weer in beeld, maar dat hebben we nog al meegemaakt.
Ik hoop dat deze teams ook weten dat Pedro voor de seizoensopener nog 39 kaarsjes uitblaast.

Brecht 21-11-2009 00:27

Quote:

Originally Posted by The Interceptor (Post 253592)
En nu lijkt Pedro de la Rosa de meest gegadigde piloot te zijn.
Bij Campos staat hij niet meer bovenaan het lijstje aangezien Spaanse sponsors niet meewerken.
Maar US F1 is openlijk geinteresseerd in zijn ervaring.
En ook bij Force India is hij weer in beeld, maar dat hebben we nog al meegemaakt.
Ik hoop dat deze teams ook weten dat Pedro voor de seizoensopener nog 39 kaarsjes uitblaast.

Pas op, als we Eddie Jordan moeten geloven hebben we volgend seizoen een 41 jarige Duitser aan het stuur van 1 van de Mercedes GP wagens ;)

marcel 21-11-2009 19:23

USF1 heeft zijn eerste piloot aangeduid: Jose Maria Lopez.
nu nog een 2de. en een wagen.

smiley 21-11-2009 21:12

Jawatte, het is precies of we de zwakke "stoelendans" van vorig seizoen moet goed gemaakt worden dit jaar :eek:

Toch wel al enkele verassingen gezien, vooral dan dat Button (net als barrichello) weg gaat bij brawn :confused:
Nu lees ik ook nog dat button minder zou verdienen dan bij brawn, en hij het puur voor de uitdaging doet. Zo hebben we enkele jaren geleden nog iemand gezien.. (alleen werd hij wel goed betaald)
Ik ben wel eens benieuwd hoe dat gaat verlopen volgend jaar..

We krijgen in ieder geval al leuek interne dueletjes
ferrari = Massa vs Alonso
mclaren = Button vs Hamilton

En dan is er nog het schumacher-mercedes verhaal.
Als hij terug zou komen hoor je mij niet klagen :) allleen zou het wat raar zijn.. Schumacher in een mercedes, dat klinkt toch niet echt..

Coach Ep 21-11-2009 22:16

Quote:

Originally Posted by smiley (Post 253596)
.. Schumacher in een mercedes, dat klinkt toch niet echt..

Net zo raar als Frentzen, Wendlinger en Kreuzpointer zeker? :o

Voor meer info en achtergronden (met name ook over de wagens) werpt u eens hier een blik.

Guido 22-11-2009 02:41

Quote:

Originally Posted by Coach Ep (Post 253599)
Net zo raar als Frentzen, Wendlinger en Kreuzpointer zeker? :o

Voor meer info en achtergronden (met name ook over de wagens) werpt u eens hier een blik.

Interessant om het nog eens opnieuw te lezen. Naast enkele typos, sprong voor mij deze passages wel in het oog:

Quote:

For 1991, Bernie Eccelstone and Max Mosley had taken control of the World Sports Car Championship and ushered in a new set of technical regulations which essentially transformed Group C into closed-wheel Formula 1 racing. The lightweight (750kg), high tech and high expense cars ran the same 3.5L engines as F1 cars and now raced in a sprint format.

This new direction led to the demise of the World Sports Car championship, but this is a subject for another time. What was cool about this new set of regs was that some pretty wild race cars were built; machines which were every bit as fast as that era's Formula 1 cars.

The class of the field at the beginning of the season was the Ross Brawn designed Jaguar XJR-14. It was unashamedly a two seater F1 car in concept, with a bubble top design that moved the concept of Sports Car forward by several years. It used a radical double rear wing -- something which the competition had failed to think of. Powered by a Cosworth Ford HB F1 engine, the car was some 4 seconds a lap faster than its rivals at the season's opening Suzuka round!
Hij heeft deze truc dit jaar met de BrawnGP wagen gewoon opnieuw gedaan met de diffuser... Geniale kerel die Ross Brawn.

Guido 23-11-2009 14:25

Via Facebook: http://www.facebook.com/#/pages/Brac...1407410?ref=nf

Rosberg volgend jaar bij Mercedes GP. Da's er eentje om van dichtbij te volgen.

smiley 23-11-2009 20:23

Quote:

Originally Posted by Guido (Post 253629)
Via Facebook: http://www.facebook.com/#/pages/Brac...1407410?ref=nf

Rosberg volgend jaar bij Mercedes GP. Da's er eentje om van dichtbij te volgen.

Nu ben ik eens benieuwd wat we van hem te zien krijgen. Ik verwacht er eerlijk gezegd wel redelijk wat van. In de williams maakte hij toch altijd een goede indruk.

tot nu toe hebben we dus
Quote:

McLaren
Jenson Button
Lewis Hamilton

Mercedes GP
Nico Rosberg

Red Bull Racing
Mark Webber
Sebastian Vettel

Ferrari
Felipe Massa
Fernando Alonso

Williams
Rubens Barrichello
Nico Hülkenberg

Renault
Robert Kubica

Scuderia Toro Rosso
Sebastien Buemi

Campos Meta 1
Bruno Senna

Manor Grand Prix
Timo Glock
Als we nu nog enkele teams vooraan krijgen wat gelijkwaardig zijn, kunnen we volgend jaar nog wel eens een zeer mooi seizoen krijgen.

Guido 23-11-2009 21:36

Heb ik het goed door te stellen dat enkel RBR zijn 2009 rijders behoudt? 't is hier al eerder gezegd, wat een stoelendans.

Mark 23-11-2009 22:37

Quote:

Originally Posted by gwyllion (Post 253319)
Qadbak, de overnemer van BMW Sauber.

Quote:

Originally Posted by Raceboy (Post 253325)
Eerst zien er zit daar namelijk een nogal louche figuur uit de Engelse voetbalwereld bij

Bingo, we hebben weer een schandaal te pakken!
http://www.sonntagszeitung.ch/suche/...?newsid=108179

Wat een blamage voor BMW, hebben die uberhaupt wel gecheckt met wie ze zaken deden?

The Interceptor 23-11-2009 23:05

Quote:

Originally Posted by Guido (Post 253633)
Heb ik het goed door te stellen dat enkel RBR zijn 2009 rijders behoudt? 't is hier al eerder gezegd, wat een stoelendans.

Voorlopig in alle ge val wel ja.
Maar bij Toro Rosso verwacht ik toch ook wel dat ze met dezelfde piloten rijden, als waarmee ze de laatste races van 2009 reden.
En bij Force India zit dat er ook nog altijd in.
Maar voor de rest een heel grote stoelendans dit jaar ja, dat maakt het naar volgend jaar toe alleen maar interessanter lijkt me.

smiley 24-11-2009 14:29

Quote:

Originally Posted by The Interceptor (Post 253635)
En bij Force India zit dat er ook nog altijd in.

De naam Di Resta lijkt daar nu op te duiken, hij zal in ieder geval al eens gaan testen met de force india.

The Interceptor 25-11-2009 21:02

Kobayashi is nu in beeld bij Renault.
Zijn prestaties van de 2 races die hij dit seizoen reed hebben uiteraard geholpen.
Maar veel belangrijker. Panasonic en KDDI lijken Kobayashi te willen sponsoren ...

smiley 27-11-2009 14:54

BMW zou terug verkocht zijn aan Sauber.(indien het een tartbewijs krijgt voor 2010)

En Force india zou voor 2010 Liuzzi en Sutil behouden als rijders voor 2010.

marcel 03-12-2009 21:00

Sauber heeft het 13de plaatsje gekregen op de grid.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/80429

Mark 16-12-2009 22:38

Quote:

Het Sauber F1 Team zal komend jaar met twee aanstormende talenten aan de start verschijnen. De Finse krant Turun Sanomat meldt dat het Zwitserse team reeds Kamui Kobayashi en Bertrand Baguette heeft vastgelegd. De talentvolle Japanner zal in actie komen als racecoureur, terwijl de snelle Belg testrijder gaat worden.

http://www.racexpress.nl/index.php?n...ikel&nid=20141
.....

Raceboy 17-12-2009 03:11

ZOu het echt waar zijn Peter Sauber kennende wil hij wel eens inzetten op jong talent

gwyllion 17-12-2009 15:13

Heidfeld is naar het schijnt in de running voor het 2de racezitje bij Sauber.

marcel 17-12-2009 22:43

testrijder :(
wat stelt dat nog voor als je niet mag testen?

Belle 17-12-2009 22:58

Quote:

Originally Posted by marcel (Post 254122)

Het zet enkel de deur op een kiertje vrees ik. We zullen voorlopig nog mogen blijven dromen over een Belg op de F1-startgrid...

buchinski 17-12-2009 23:43

Quote:

Originally Posted by marcel (Post 254122)

Er bestaat de mogelijkheid dat de teams zullen mogen testen op de maandag na elke race... Bovendien bevorderden verleden seizoen toch wel een groot aantal testrijders naar een titularispositie : Liuzzi, Grosjean, Kobayashi...zelfs Badoer!

Bart.Vandecavey 18-12-2009 10:05

Ik vind die Kobayashi wel een veel beter keuze dan Baguette. Hij heeft op die testdag toch niet kunnen overtuigen.

buchinski 18-12-2009 14:57

Quote:

Originally Posted by Bart.Vandecavey (Post 254126)
Ik vind die Kobayashi wel een veel beter keuze dan Baguette. Hij heeft op die testdag toch niet kunnen overtuigen.

Zulke testdag zegt anders wel niets. Enkel de Williams en de Red Bull boys mochten sjeezen op Jerez. De anderen dienden programmas af te werken. Baguettes tijd met de (zware) BMW was één seconde sneller dan zijn beste Renault tijden, en beter dan alle anderen die in de BMW zaten die week.
Ik zou hem wel eens in een raceweekend in actie willen zien om eens te kijken wat zijn positie zou zijn.

Bart.Vandecavey 18-12-2009 16:48

Quote:

Originally Posted by buchinski (Post 254131)
Zulke testdag zegt anders wel niets. Enkel de Williams en de Red Bull boys mochten sjeezen op Jerez. De anderen dienden programmas af te werken. Baguettes tijd met de (zware) BMW was één seconde sneller dan zijn beste Renault tijden, en beter dan alle anderen die in de BMW zaten die week.
Ik zou hem wel eens in een raceweekend in actie willen zien om eens te kijken wat zijn positie zou zijn.

Dat is volgens mij nog altijd wat zijn management wil doen geloven. Di Resta was heel wat sneller en die zit ook al jaren aan de zijlijn.

Het was de ideale test met enkel "F1-noobs" en hij heeft met 2 verschillende wagens/teams mogen testen.

Als je dan niet uitblinkt dan is uw kans verkeken.

The Interceptor 18-12-2009 17:31

Quote:

Originally Posted by Bart.Vandecavey (Post 254134)
Dat is volgens mij nog altijd wat zijn management wil doen geloven. Di Resta was heel wat sneller en die zit ook al jaren aan de zijlijn.

Het was de ideale test met enkel "F1-noobs" en hij heeft met 2 verschillende wagens/teams mogen testen.

Als je dan niet uitblinkt dan is uw kans verkeken.

In Het Nieuwsblad staat vandaag dat Baguette met 96% zekerheid bij Sauber rijdt volgend jaar, als 2e piloot ...
De beslissing valt volgende week.

Kvind het als teams niet zo'n slimme test om 2 rijders zonder F1 ervaring te laten rijden (op die 2 races van Kobayashi na dan).
Maar als Belg hoop ik uiteraard dat we eindelijk nog eens een Belg in de F1 krijgen!

Belle 18-12-2009 17:45

Quote:

Originally Posted by The Interceptor (Post 254135)
In Het Nieuwsblad staat vandaag dat Baguette met 96% zekerheid bij Sauber rijdt volgend jaar, als 2e piloot ...
De beslissing valt volgende week.

Dat klinkt voor mij precies een tikkeltje te optimistisch maar ik hoop echt dat ik ongelijk zal krijgen!

buchinski 19-12-2009 13:27

Quote:

Originally Posted by Bart.Vandecavey (Post 254134)

Het was de ideale test met enkel "F1-noobs" en hij heeft met 2 verschillende wagens/teams mogen testen. Als je dan niet uitblinkt dan is uw kans verkeken.

Ik denk dat "het management" het deze keer wel eens bij het rechte eind zou kunnen hebben! Bovendien stond Baguette in geen positie om zijn eisen te gaan opleggen aan Renault. Het enige wat hij kon doen was zo goed mogelijk de hem toevertrouwde taak afwerken, en dat heeft hij gedaan.

Met de Renault was hij sneller dan chou-chou Di Grassi (hun reserverijder, die trouwens al in Aragon deze test al mocht voorbereiden door de Renault installation laps te doen voor de demo daar) en sneller dan Ho-Pin-Tung.

Met de BMW tijd was hij sneller dan medetesters Rossi (nochtans zeer indrukwekkend) en Guttierez. Dat zijn de enige vergelijkingen die je enigszins kan maken.

Gaan vergelijkingen trekken met de Mercedes teams (promostunt voor Di Resta, beetje reclame voor de Mercedes waarvan ze hopen dat Mr Schumacher die straks wel zou willen!!), of enkele teams op sponsorjacht of op zoek naar een plaatsje in de kijker, dat slaat nergens op.

Maar goed, ik kan wel begrijpen dat bepaalde sponsors/managers/teams het bij de eenvoudige logica 'snelle tijd = snelle piloot = mogelijk contract' houden. Aan die mensen misschien eens even seinen dat Soucek, Ricciardo, Hartley en Bianchi allemaal eens zijn teruggekomen op de plateauwagen tijdens die eerste trainingsdag van Baguette. In een raceweekend is dat dus "game over"

smiley 24-12-2009 00:42

Toch al wat namen extra op onze lijst.
Quote:

McLaren
Jenson Button
Lewis Hamilton

Mercedes GP
Nico Rosberg
Michael Schumacher

Red Bull Racing
Sebastian Vettel
Mark Webber

Ferrari
Felipe Massa
Fernando Alonso

Williams
Rubens Barrichello
Nico Hülkenberg

Renault
Robert Kubica

Force India
Adrian Sutil
Vitantonio Liuzzi

Scuderia Toro Rosso
Sebastien Buemi

Lotus F1 team
Jarno Trulli
Heikki Kovalainen

Campos Meta 1
Bruno Senna

Virgin racing
Timo Glock
Lucas Di Grassi

Bij USF1 blijft het wel nog al lang stil... :confused:

smiley 28-12-2009 13:56

Ralf Schumacher zou benaderd zijn door een van de nieuwe teams, maar is niet op het bod ingegaan. Het was namelijk niet de uitdaging die hij zocht.

Volgens mij dient hij toch nog eerst een andere uitdaging fatsoenlijk af te ronden alvorens hij zo een uitspraken kan doen. :rolleyes:

RKG 28-12-2009 15:25

Quote:

Originally Posted by smiley (Post 254239)
Toch al wat namen extra op onze lijst.

Bij USF1 blijft het wel nog al lang stil... :confused:

In het blog van Peter Windsor van 22/12 staat te lezen dat ze binnenkort hun line-up bekend maken!

http://www.usgpe.com/blog.html

Neo-242 28-12-2009 17:57

Sauber ontbreekt in dat lijstje

Team Sauber F1
Kamui Kobayashi

smiley 28-12-2009 20:13

Quote:

Originally Posted by Neo-242 (Post 254353)

Team Sauber F1
Kamui Kobayashi

Daar heb ik nog nergens een officieel bericht van gelezen.

Raceboy 28-12-2009 21:22

Quote:

Originally Posted by smiley (Post 254357)
Daar heb ik nog nergens een officieel bericht van gelezen.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/80608

Raceboy 28-12-2009 21:27

D' ambrosio toch naar Renault?

Quote:

Jerome d'Ambrosio has emerged as a possible candidate to be Robert Kubica's teammate at Renault in 2010.

The 24-year-old Belgian has been a GP2 driver in the last two years, and in the wake of the Genii buyout, he is being linked with the Enstone based team by sections of the French press.

http://motorsport.com/news/article.asp?ID=354153&FS=F1

smiley 28-12-2009 23:21

Daar heb ik dan over gekeken, excuses.

Het zou mooi zijn om terug eenbelg in de f1 te hebben.
Baguette leek laatst nog zeer zeker van zijn zitje in de f1 voor 2010, en nu wordt ook nog d'Ambrosio met de f1 gelinkt :eek:

Te hopen staat er volgend jaar minstens 1 van de 2 aan de start.

valie 19-01-2010 13:32

Quote:

Originally Posted by Neo-242 (Post 254353)

Team Sauber F1
Kamui Kobayashi

Tweede stoeltje naar Pedro de la Rosa.

The Interceptor 23-01-2010 12:29

Jammer, zo zullen we toch geen Belg in de F1 krijgen volgend jaar.
Baguette dan normaal wel reserverijder bij Sauber, maar behalve contacten binnen de F1, hebt ge daar ook niet zoveel aan. Gewoon hopen dat hem eens mag invallen, of dat De La Rosa toch heel zijn racesnelheid al verloren is.

Ondertussen eindelijk bevestigd: Alguersuari bij Toro Rosso; en ook Lopez zou getekend hebben bij US F1, oa gesponsord door de Argentijnse overheid.
Zoiets zie ik in België niet snel gebeuren.

Dus blijven er nog 3 zitjes over: Renault, Campos, US F1.
Ben benieuwd of Petrov nog binnengeraakt bij Renault of Campos.
En wat met Villeneuve, nog altijd kanshebber bij Renault en/of US F1?

Edit: en Heidfeld wordt reserverijder bij Mercedes, dus het 2e Renaultzitje lijkt dan ook verdeeld te zijn, aan wie is nu nog de vraag ...

All times are GMT +2. The time now is 16:57.