De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   F1 Nieuwtjes en weetjes (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=20188)

Niels 17-03-2011 20:35

Eclestone is tegen alles, nu ook tegen de turbomotoren en meer "groene" krachtbronnen, dus ook tegen nieuw reglement 2013.
"I'm anti, anti, anti, anti moving into this small turbo four formula," Ecclestone told the Australian Associated Press. (autosport)

smiley 18-03-2011 19:24

Quote:

Originally Posted by Niels (Post 266945)
Eclestone is tegen alles, nu ook tegen de turbomotoren en meer "groene" krachtbronnen, dus ook tegen nieuw reglement 2013.
"I'm anti, anti, anti, anti moving into this small turbo four formula," Ecclestone told the Australian Associated Press. (autosport)

En hij heeft gelijk !

Niels 21-03-2011 21:14

Eclestone uitspraak nummer.....
"Mogelijk moeten we één of twee races laten vallen om Austin en Rusland toe te kunnen voegen, Australië heeft aangegeven dat ze helemaal geen race willen, dus als ze willen gaan mogen ze, en de volgende is misschien één van de races in Spanje. We wisselen af in Duitsland en misschien is dat ook een idee voor Spanje."

gwyllion 22-03-2011 17:19

Volgens http://www.f1sa.com/index.php?option...:f1&Itemid=157 is het hele verhaal dat de dempers van HRT vast zaten bij de Spaanse douane, totaal fake.

Niels 22-03-2011 21:11

Karun Chandhok is aangekondigd als reserverijder bij Team Lotus.

Niels 23-03-2011 20:20

Sakon Yamamoto is de reserverijder van Virgin voor de eerste drie GP’s van het jaar. Yamamoto reed vorig jaar nog voor Hispania. Virgin is van plan om verschillende rijders te testen gedurende het seizoen.

Niels 15-05-2011 00:18

Renault wil volgend jaar vier teams van een motor voorzien, Williams is een kanshebber indien FIA toestemt.
Het gewezen Mécachrome met hulp van Craig Pollock (ex BAR) en Christian Contzen (ex Renault) gaat een Formule 1 motor maken voor 2013.

Niels 19-05-2011 23:00

De GP van Bahrein wordt mogelijk eind oktober gereden, twee weken voor Abu Dhabi. India verhuist dan naar 4 december, zo hebben ze wat meer tijd om het circuit af te maken.

Niels 22-05-2011 23:02

De HRT's zijn altijd laatste omdat het de enige legale wagens zijn in het veld, want zonder geblazen diffuser, want door de FIA illegaal verklaard, aldus Colin Kolles;
Dit staat ondermeer te lezen in RaceXpress:
Colin Kolles is van plan een protest in te dienen tegen teams die gebruik maken van een variant op de geblazen diffuser, dus alle andere teams.

Niels 24-05-2011 21:47

Aldo Costa is niet langer technisch directeur van Ferrari, slecht seizoenbegin eist eerste slachtoffer.

Niels 26-05-2011 17:42

Quote:

Originally Posted by Niels (Post 268402)
De HRT's zijn altijd laatste omdat het de enige legale wagens zijn in het veld, want zonder geblazen diffuser, want door de FIA illegaal verklaard, aldus Colin Kolles;
Dit staat ondermeer te lezen in RaceXpress:
Colin Kolles is van plan een protest in te dienen tegen teams die gebruik maken van een variant op de geblazen diffuser, dus alle andere teams.

Kolles trekt zijn protest in, hij vertrouwt op de FIA om het probleem van de diffusers op te lossen.

Niels 03-06-2011 22:20

De kogel is door de kerk, FIA heeft het motorreglement voor 2013 bevestigd; het worden dus 4 cylinders, 1600 cc turbomotoren. Ook zijn er 21 GP's voorzien voor volgend jaar, zijn zelfde als dit jaar + USA.

FIRE 03-06-2011 22:36

Kunnen ze die motor dan ook niet gebruiken voor WTCC en zoiets creëren? :cool: ;)

Niels 22-06-2011 21:54

Motorenreglement onder druk van de constructeurs toch veranderd! Niet meer vanaf 2013, maar vanaf 2014 en V6 met turbo, 1600cc.

Niels 30-06-2011 18:40

Narain Karthikeyan wordt bij HRT vervangen door Daniel Ricciardo vanaf volgende GP, met dank aan Red Bull dat betaalt om zijn rijder ervaring te laten opdoen bij een ander om dan volgend jaar terug te komen naar Toro Rosso.
Bron: Autohebdo

Nismo 06-07-2011 00:01

Vorige week donderdag, kwam ik 4 trucks tegen van Hispania toen ik van het werk kwam, ze reden in de richting van Leuven, komende van Maasmechelen.

Raceboy 14-07-2011 07:53

De baas van het circuit van Bahrein is een beetje boos dat mensenrechten belangrijker zijn dan sport: "They're going to the US next year," Alzayani told the London Evening Standard. "What about Guantanamo? Isn't that human rights violation? As Bernie [Ecclestone] told me, 'If human rights was the criterion for F1 races, we would only have them in Belgium and Switzerland in the future'."

http://www.autosport.com/news/report.php/id/93051

Grig-O 14-07-2011 11:15

Quote:

Originally Posted by Raceboy (Post 269537)
De baas van het circuit van Bahrein is een beetje boos dat mensenrechten belangrijker zijn dan sport: "They're going to the US next year," Alzayani told the London Evening Standard. "What about Guantanamo? Isn't that human rights violation? As Bernie [Ecclestone] told me, 'If human rights was the criterion for F1 races, we would only have them in Belgium and Switzerland in the future'."

http://www.autosport.com/news/report.php/id/93051

België en Zwitserland? Da's goed nieuws :champagne:

eyckles 01-08-2011 02:53

Ik heb eens een vraag. Ik weet natuurlijk niet of dit de goeie thread is, maar ik ga eind augustus naar de GP kijken. Ik heb bijna constant oor ontstekingen en zou me toch oor bescherming willen kopen. Oor dopjes mag ik niet gebruiken. Weet iemand van jullie waar ik een goeie hoofdtelefoon kan kopen en welk merk? Ik heb al eens gekeken en zag er van 3M Peltor Optime II en III. Alvast bedankt voor de reacties.

Mvg,
Lesley

Niels 23-08-2011 22:53

Heidfeld wordt mogelijk vervangen door Senna voor de GP van België (bron: Autohebdo)

Niels 25-08-2011 19:56

Chandhok zal Trulli vervangen bij de vrije training op Spa.

Bart.Vandecavey 08-09-2011 15:18

Het gekende Soleco zal Jerome sponsoren. Het is de bewuste Belgische sponsor met een contract van 3 jaar.

Zal Jerome nu limburgs moeten leren?

Niels 09-11-2011 20:08

Is het F1 avontuur van Jérome al over? Veel rijders met geld azen op zijn plekje, Soleco sponsoringdeal was blijkbaar niet voldoende.

http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=GIU3I3VK6

marcel 09-11-2011 20:55

http://www.f1today.nl/20111109/charl...voor-2012.html

het zou rond zijn voor Pic.
geen verrassing wat mij betreft (dat Jerome er na 1 jaar al uit ligt)

Mitchio 09-11-2011 22:11

Ik geloof er niet veel van. Het is een Franse krant é ... Ik bedoel, de Nederlandse pers zegt ook al twee jaar dat Van der Garde bij Virgin gaat racen. En bovendien is er ook nog steeds Robert Wickens. :)

Niels 19-11-2011 18:24

Hier en daar valt te lezen dat Honda denkt aan een terugkeer naar de F1 in 2014, wanneer het nieuwe motorreglement in voege komt. Mogelijk leveren ze motoren aan McLaren; al hun partner in de F1 gedurende de jaren 80/90. McLaren heeft wel een contract met Mercedes tot 2015.

Niels 28-11-2011 00:15

Het avontuur bij Marussia Virgin is voorbij voor Jérôme D'Ambrosio. Het team kondigde deze avond aan dat de rijders voor 2012 Timo Glock en Charles Pic zijn.

bron: http://www.racingworld.be/news/8420/...-marussia.html

Niels 01-12-2011 18:19

Maria de Villota beweert dat er een goede kans bestaat dat zij volgend jaar de testrijdster wordt bij Lotus Renault!!!
Waar kan Jérôme nog terecht buiten HRT? Williams (Bottas, Sutil, zelfs Petrov indien die weg gaat bij Lotus), Force India (Sutil, Di Resta, Hulkenberg) en Toro Rosso hebben keuze te over. Caterham heeft een samenwerking met Red Bull aangegaan en krijgt misschien een uit de boot gevallen Toro Rosso rijder opgedrongen als Trulli weggaat en ook Senna is daar kandidaat. Tweede of derde testrijder bij Lotus Renault lijkt meest logische. Zou hij niet beter aankloppen bij Audi of Peugeot, die zoeken nog rijders voor het WEC en Le Mans.

Raceboy 01-12-2011 20:05

Awel ik kan officieel aankondigen dat ik geen testrijder wordt bij renault en ik zal evenveel F1 rijden als de Villota.

Niels 09-12-2011 14:33

Grosjean nu toch definitief bij Lotus Renault, dan is Petrov op weg naar Marussia. Voor sommige vaste waarden gaat het moeilijk worden nog een stuur te vinden (Sutil, Trulli, Glock)

Mitchio 10-12-2011 14:42

D'Ambrosio derde rijder bij Lotus Renault?

ICEMAN 13-12-2011 18:18

D'Ambrosio wil nog niet over rol als 3e rijder spreken

Grig-O 13-12-2011 20:18

Quote:

Originally Posted by Raceboy (Post 272381)
Awel ik kan officieel aankondigen dat ik geen testrijder wordt bij renault en ik zal evenveel F1 rijden als de Villota.

Volgens mij zijn er leden op De Paddock met meer talent dan Maria de Villota... :D Een vrouw in de formule 1 is een goede zaak, maar dan moet ze wel talent hebben he...

Niels 13-12-2011 21:37

Nochthans lezen we vandaag dat Villota het helemaal zit zitten en Bernie ook.

bron: http://www.racexpress.nl/index.php?n...ikel&nid=37919

Ook Senna zou zich nu kandidaat gesteld heeben voor de post van testrijder bij Lotus, liever dan en zitje bij een klein team.

marcel 13-12-2011 21:44

Quote:

Originally Posted by Niels (Post 272569)
Nochthans lezen we vandaag dat Villota het helemaal zit zitten en Bernie ook.

Bernie ziet alles wat circuswaarde heeft wel zitten.

Een kleurling in de F1? geweldig idee! (ook al klopt het wel in het geval van Hamilton)
Een vrouw in de F1? geweldig idee!
Een nachtrace in de F1! geweldig idee!
Racen in de dollar-woestijnen van de emirs? geweldig idee!
Medailles om de kampioen aan te duiden? geweldig idee!

en dat Villota het een geweldig idee vindt, is ook geen mirakel he. Als ze morgen schrijven dat ik een kans maak om F1 te rijden, ik zou het ook volledig zien zitten, me dunkt.

Raceboy 13-12-2011 22:23

Het grappige is dat het hier altijd oer rijden gaat. Zo een derde piloot rijdt niet he. Die mag met de koptelefoon naar de communicatie tussen ingenieurs en rijder luisteren tijdens een grand prix weekend. Sommigen kopen zich daar zelfs voor in.

Niels 14-12-2011 23:03

Quote:

Originally Posted by Niels (Post 272499)
Grosjean nu toch definitief bij Lotus Renault, dan is Petrov op weg naar Marussia. Voor sommige vaste waarden gaat het moeilijk worden nog een stuur te vinden (Sutil, Trulli, Glock)

En nu nog Buemi en Alguersuari bij de stuurloze rijders erbij, wordt zeer moeilijk voor D'Ambrosio.

Mark 14-12-2011 23:20

Quote:

Originally Posted by Raceboy (Post 272572)
Het grappige is dat het hier altijd oer rijden gaat. Zo een derde piloot rijdt niet he. Die mag met de koptelefoon naar de communicatie tussen ingenieurs en rijder luisteren tijdens een grand prix weekend. Sommigen kopen zich daar zelfs voor in.

Ik krijg van die Chanoch Nissany (of zoiets) visioenen, dik 10 sec trager als de rest. Zoiets is toch niet serieus te nemen.............

Ga maar eens voorstellen om de F1 van dit forum te verwijderen, dit is geen autosport meer ;)

Niels 16-12-2011 22:19

Sutil mag opstappen bij Force India, Hülkenberg neemt zijn plaats in, door team aangekondigd.

krikke 21-12-2011 15:29

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 272603)
Ik krijg van die Chanoch Nissany (of zoiets) visioenen, dik 10 sec trager als de rest. Zoiets is toch niet serieus te nemen.............

Was dat niet diegene die de legendarisch zin uitsprak:
" I'm coming in... I have to much grip..." :champagne:

All times are GMT +2. The time now is 00:03.