![]() |
Ooit van een werkende mens gehoord ik ga deze avond een kijkje nemen.
En morgen naar de camping. |
Quote:
|
Volledig :D
|
23 wagens,ik vrees ervoor dat tegen de helft van de avond we weeral naar een handvol wagens zitten te kijken,op racing world staat een artikel dat er verschillende proto's al met problemen zaten tijdens de kwalificaties na 2 uur rijden.Tegen beter weten in toch weer een ticket gekocht.
|
Hoe gaat het camperen in z'n werk op zolder ? Blijkbaar is het nu net buiten het circuit ? Kan ik daar gewoon zaterdag langsgaan, betalen en mijn tentje neerzetten of moet er vooraf gereserveerd worden ? Vorige jaren zag ik ook steeds enkele tentjes vlak naast het de track staan (in de afzink vd sacramentsheuvel naar de chicane toe).
Is dit ook een optie ? Is dit toegestaan ? (tentje 's avonds uit de auto halen en op naar het circuit ?) Alvast bedankt, Groetjes en tot zaterdag op het circuit ! Herman |
Quote:
|
Ik denk dat jullie vergeten dat bijna alle piloten voor het eerst in deze wagens zaten
heb ik donderdag gezien, waren soms gevaarlijke situaties, snelheidsverschil op rechte stukken is toch wel zeer groot hopelijk een 24h zonder te veel anrijdingen |
Ik hoop met heel mijn hart dat er een proto op het algemene podium zal belanden. Maar eerlijk gezegd zie ik het niet gebeuren. Intrinsiek zullen de proto's niet zoveel moeten onderdoen aan snelheid. Dat wordt volgens mij echter ruimschoots gecompenseerd door het feit dat de meesten geen proto ervaring hebben. Bovendien haalt de proto zijn snelheid uit momentum en niet uit power. Laat het net die tweede zijn die je nodig hebt om door het verkeer te laveren.
|
Ik ga hier van enkele kanten zwaar de wind van voren krijgen maar er is nog iets al vrije meningsuiting, dus kan en mag ik mijn visie op het hele gebeuren ook even neerschrijven.
Als ik de diverse autosportsites en fora bekijk kan ik me niet van de indruk ontdoen dat enkelen er alleen op uit zijn om de proto's (lees SOT deelnemers) te verheerlijken. Iedere vorm van commentaar of kritiek wordt gepareerd met een niet mis te verstane reactie waaruit blijkt dat zo'n instelling niet erg op prijs gesteld wordt. Aan de andere kant mag er wel meteen in niet mis te verstade bewoordingen op worden gereageerd op 'het geval WRT', zonder de details te kennen noch het standpunt van het team in de zaak te kennen. Dat doet me denken aan de goedkope reacties die je op vele nieuwssites kan vinden... De poging om de 24u alsnog enig nieuw leven in te blazen door de inbreng van de proto's kan ik zeker wel appreciëren. Ze maken mij persoonlijk niet superwarm maar ik kan ze wel smaken, al zou ik voor een uistluitend uit proto's bestaande 24u vriendelijk passen. Maar aanvaard ook de kritiek die er kan uit voortvloeien en regeer niet meteen als een gebeten hond, daar schiet niemand mee op. Waaraan ligt het feit dat de GT's niet massaal zijn komen opdagen? De crisis, een wedstrijd buiten kampioenschap, desinteresse in een evenement dat sinds enkele jaren een stille dood een het sterven is??? Ieder zal zijn eigen mening erover hebben. Voor mij zijn de 24u niet meer wat ze zijn geweest en ik zie het jammer genoeg ook niet meer veranderen. Vroeger was ik het ganse weekend onafgebroken paraat zonder één oog dicht te doen, al ligt het circuit bijna in mijn achtertuin. Het feit dat ik op zaterdagmiddag nu een reactie neerpen zegt voldoende... Ik vind het vooral frappant dat er niet één GT uit de Supercar Challenge aan de start komt, al stond niets hun in de weg en is de organisatie van Dick Van Elk aanwezig i.v.m. de races van de (Super)Sport divisies. Na het debacle van 2011 enigzins begrijpelijk, daar is een deur die op een kier stond keihard dichtgegooid. De beloftes die er weer elk jaar aankomen zijn nooit hard gemaakt, maar 'veel beloven en weinig geven doe de zotten in vreugde leven'. Nu lees ik alweer dat er op 50 wagens voor 2013 gericht wordt, o.a. door de 24u te integreren in het SOT kampioenschap. 't Ziet er weliswaar niet verplicht uit om deel te nemen, maar dan gaat er weer druk gelegd worden bij de teams door dubbele punten uit te delen. We moeten de editie van 2012 nog doorspartelen en er wordt al luidop van 2013 gedroomd... Menig autsportliefhebber droomt al jaren van een echte 24u maar wordt altijd weer wakker met een nachtmerrie. Als ik zie op de livestream van Life!TV hoe massaal de opkomst weer is vrees ik dat velen nog aan het dromen zijn op een terrasje of gezellig in de luie zetel. Er wordt geoogst wat jaren geleden gezaaid is... Desalniettemin ga ik straks toch een kijkje nemen (mezelf nu al afvragend tot hoe laat ik het ga volhouden) en keer hopelijk niet weer gedesillusioneerd terug. |
de live uitzending van Life TV valt toch ook wel tegen. ze doen waarschijnlijk hun best, maar blijkbaar raken ze niet eens tot in de box van Marc VDS voor interviews te doen, omdat die te ver is voor hun verbinding?
|
Dat "tanken aan de pomp" vind ik zoo préhistorisch...:crazy:
|
de livestream via internet van Life!TV begint volgens mij overbelast te geraken....
|
Quote:
Quote:
|
Van veraf gezien lijkt het erop dat er heel veel mensen hun best doen om de 24u weer terug op de kaart te zetten. Misschien wel met te positieve meldingen van deelnemers en hun krachtsverhouding op de baan.
Dick van Elk zal dit jaar misschien eens stilaan uitgekeken hebben hoe de huidige organisatie de 24u regelt, wellicht om komend jaar mee in te stappen? Zoals al eerder gezegd, om een vol deelnemers veld te krijgen is de 24u opnemen in een kampioenschap (of meerdere) in mijn optiek de beste oplossing. |
Quote:
|
Quote:
|
Hoeveel keer ik deze namiddag op life!TV al gezien heb "even geduld" en dat ze wachten op verbinding met Zolder...
De Zolder ligt hier juist boven aan de trap....:p |
Als men eventjes rekening houdt met de auto´s die er nu nog effectief bollen, dan zijn ze nog met 12... Traantje wegpinken met een blik naar een mooi verleden, aan de toekomst twijfel ik :confused:
|
Ik ben wel verschoten van de proto's, had niet gedacht dat ze het zouden uithouden.
|
Proto's deden het inderdaad niet slecht.
Maar de kwantiteit... heb er voor de toekomst toch ook niet echt een goed oog in. Hoorde Peter Baert deze namiddag op Life!TV zeggen dat de 24h van Zolder qua deelnemers zou moeten worden zoals de 24H Nurburgring. Je kan die 2 niet echt vergelijken. Nurburgring is een véél langer circuit met véél meer variatie en spectakel. Zolder daarentegen is maar 4km lang en niet echt een spannend circuit met veel variatie (eerder saai en erg belastend voor mens en machine). 24H Zolder opnemen in een kamioenschap kan misschien een oplossing zijn, net zoals de 24H van Spa deel uitmaken van de BES en de 24H Le Mans gekoppeld zijn aan het WEC. |
De laatste jaren waren de 24u ook deel van een kampioenschap, en veel beter was het toen ook niet.
Het feit dat de proto's het hebben uitgehouden, is al positief voor de toekomst(hoewel ik voor alleen proto's niet zou gaan). Wat Peter volgens mij bedoelt met "zoals de 24u Nurburgring" is de mix van wagens. De kwantiteit moet omhoog, dat is zeker, want van de kwaliteit alleen gaat het niet lang meer duren. |
Ook de Wolf van ondermeer thiers, Lagrange & Dujardyn moest vroegtijdig naar het opgavepark. Autosport.be
Door m'n permanentie in het ziekenhuis dit weekend nu pas thuis en niks kunnen volgen over de 24u. Op Autosport las ik net opgave van de Wolf van Dujardin en co maar ik zie nu foto's van podium? Wat gebeurde met de Wolfs van Guess Racing Europe precies? Waar vind ik een volledige uitslag met de laps en eventueel laptimes? |
Laat Circuit Zolder maar eens bellen met Creventic!
|
Er waren toch al eens gesprekken geweest met creventic, maar ze hebben dan de 24 u van Barcelona op dezelfde datum gezet...
|
Ik heb genoten van de 24hr. De protos hebben mij ook verast wel leuk om te zien. Maar innd enkel proto zou ik toch ook niet willen zien. Het moet een mix blijven. Het enigste minpunt was de camping, dan eigenlijk alleen de ligging was gewoon te ver.
|
Quote:
|
Ik vond vooral de verplaatste kamping en de zwakke randanimatie een tegenvaller.
De kamping op het circuit was vroeger echt handig omdat je al je spullen (stoeltjes , fototoestel , truien , ...) achter slot kon steken in je wagen ipv alles mee moeten rondzeulen. |
|
Ik vond de organisatie een enorme stap vooruit. Groot scherm voor de tijden, schermen langs de baan voor de beelden etc... :worship:
Een variatie in het veld met de protos is super, hoe meer verschillende wagens hoe beter. 24hZolder is veel persoonlijker dan 24hSpa. Je zit veel dichter op de baan. Snel zijn door hoge topsnelheden te halen op de lange rechte stukken van Spa is echt geen uitdaging. Ik kom ieder jaar en zal dat ook altijd blijven doen. |
Evaluatie SOT 24H Zolder
Eindelijk thuis na een voor BRI geslaagde 24H van Zolder.
Heb alle bovenstaande commentaren aandachtig gelezen en hier volgen de opmerkingen of besluiten die Andy, Circuit Zolder en ikzelf al genomen hebben voor editie 2013. 1/ Datum editie 2013 opnieuw 2de weekend september 2/ Zelfde reglement als dit jaar 3/ Aantal deelnemers was onvoldoende, verdeling % proto's - GT's zat goed 4/ Geen ongelukken tussen GT en Proto's waardoor we verder kunnen werken aan een mooie mix. 5/ TV covering zowel via Pitstop als de reportage die er zal komen via Motors TV was in orde, houden zo 6/ Publieke opkomst was goed 7/ De proto's hebben in eerste instantie gekozen voor bedrijfszekerheid waarbij we alle toerentallen met 1500 RPM naar beneden haalden. Resultaat was dat ze uitreden maar dat we nooit echt hebben kunnen meestrijden binnen de top 3. Qvick kwam op P3 na het uitvallen van VDS. 8/ De 11 proto wagens welke deelgenomen hebben zijn tevreden en komen volgend jaar terug. We starten reeds vandaag met de teams te informeren over editie 2013. 9/ Parkings was een regelrechte ramp, zal het aandachtspunt worden voor editie 2013 10/ Camping: te bekijken hoe dat beter kan 11/ LED verlichting op de proto's was een goede zaak zowel voor publiek als de andere piloten op de baan. 11/ Indeling van de paddock kan beter en er moet een beter systeem gevonden worden om teams vlot op en af circuit te laten rijden zodat ze kunnen werken. Geef ze de vrijheid om te werken tot vrijdag 20.00. Misbruik van vertrouwen na die tijd: wegslepen die handel. 12/ Randanimatie: geef eens wat insteeks wat jullie zoals zouden willen zien in de paddock. Kermis? een beurs misschien? laat jullie maar eens horen aub. Voor BRI en de proto's een geslaagde eerste editie, de komende moet en zal nog beter zijn, daar gaan we werk van maken. We hebben nu 12 maanden om ons degelijk te gaan voorbereiden. Morgen vliegen we al naar Italië voor gesprekken met Wolf. Volgende week is Radical UK aan de beurt. Thanks voor alle support, op naar editie 2013! |
Ik vond het qua volk eigenlijk niet overdreven. Vooral 's avonds kon je heel gemakkelijk rondwandelen zonder dat het echt druk was.
Het feit dat het hoofdpodium van Supersonic dit jaar aan de Rea lag, zorgde ervoor dat er in de paddock eigenlijk niets te beleven viel. Dus daar moet toch iets gaan gebeuren. Ik zeg niet dat dat hoofdpodium terug op de plaats van vorig jaar moet komen, maar er moet toch iets anders zijn. Zeker als de Supercar challenge teams dan ook al weg zijn. |
Zet het festival op de camping van dit jaar... En geef shuttles aan die festivalgangers? Zo kunnen alleen de festivalbezoekers die echt geintresseerd zijn in de race eens gaan kijken en bespaar je veel plaats op het circuit voor bvb shops,.... Laat diegene die alleen voor 24u komen ook van de shuttles gebruik maken.. Juist mijn mening...
|
shuttles lijken mij belachelijk duur om het volk gescheiden te houden. en het festival op de camping zetten? dan schiet het zijn doel voorbij, nl volk naar het circuit lokken, en misschien interesse opwekken voor de sport.
nu ja, als pure autosport-fan lijkt randanimatie overbodig, en het zal ook niet zijn wat mij over de brug trekt om toch af te komen. en groot en intressant veld, dat zal het moeten doen. |
Was ook op de 24 uur. Camping watmij betreft ok, alhoewel de opmerking over het mee rondzeulen van truien, stoeltjes ed terecht is. Ikzelf vindt het al jaren een uitdaging om de stand van de race te kunnen volgen tijdens een 24 uur race ! Hoe doen jullie dat ? Scoreborden langs de kant vh circuit ?
Meestal worden daar racebeelden op weergegeven, ook leuk maar om te weten wie waar rijdt heb je er weing aan. Ikzelf heb nog een ouder nokia gsm en check elk half uur eventjes op internet de stand van de race. Is er wifi aanwezig rond het circuit en caming ? Zoniet, kan daar niet voor gezorgd worden? Is het trouwens ook niet mogelijk aan te geven welke rijder er aan het stuur zit ? De commentaar via de luidsprekers is prima alleen kan je niet altijd alles verstaan vanwege de voorbijracende wagens. Kan er geen apart radiokanaal voorzien zodat er via de gsm dit kan beluisterd worden? Al bij al genoten van deze editie, alleen jammer van de remproblemen bij prospeed op een uurtje van het einde, zo was de spanning ineens weg. |
Knappe foto's :champagne:
|
De 24hr waren een pak beter geregeld dan vorig jaar. Supersonic was goed geregeld ik zou dit zo houden. Zeker niet groter maken. 1 opmerking misschien een weg/pad bezorgen zodat mensen die niet langst de boskant willen, langst een andere weg naar de paddock kunnen gaan.
Er was toch redelijk wat volk in de paddock snachts. De groteschermen waren handig en zeer goed gedaan. Misschien terug een tribune plaatsen bij de villeneuve. Als ik mij goed herinner was daar vroeger altijd eentje. Voor de randanimatie zou ik denken aan wat de mensen leuk vinden. Dan denk ik aan kerstmarkten bv. Natuurlijk ga dit niet maar iets in die trent. Bv een grote tent met stoel en tafels waar men iets kan drinken en eten. En daar misschien wat schermen plaatsen zodat men toch de race kan volgen. Daar rond wat kraampjes met van alles en nog wat. Een mini kartbaan en mischien iets groter zoals die benji auto van paar jaar geleden, of die skywatcher. Wat je ook kan doen is een bv een projector plaatsen in die grote tent met allerlei films over motorsport. Dan denk ik aan thrut in 24hr part 1 en 2, senna, docu over zolder, oude tv beelden van de 24hr dan denk ik vooral aan de pitstop afleveringen. Nu zullen sommige denken dat ik gek ben. Maar ik denk dat zoiets zou werken. Vooral nu de camping zo ver ligt. Decampingplaats is goed zeer goed zelfs. En ik moet mijn exuses aan bieden aan dries. Maar een ding waar ik schrik voor had is werkelijkheid geworden de camping ligt te ver. En het gemak en de gezelligheid was zaterdag op zondag een beetje weg. Dus de meesten zitten rond het circuit en savond en snachts was het koud dus met een gezellige plaats zo als ik zei. Hebben deze mensen en de gewone bezoeker toch een plaats waar ze samen kunnen komen. Want supersonicis nu toch niet de plek waar de oudere ofde gewone autosport fan zich kan in vinden. |
Enkele foto's van het leuke week-end
http://imageshack.us/a/img407/2204/04p1220592.jpg
http://imageshack.us/a/img542/277/07p1220596.jpg http://imageshack.us/a/img696/3421/31p1220716.jpg http://imageshack.us/a/img18/3691/14p1220652.jpg http://imageshack.us/a/img443/5867/17p1220660.jpg http://imageshack.us/a/img850/2141/22p1220679.jpg http://imageshack.us/a/img854/6462/26p1220702.jpg http://imageshack.us/a/img17/2748/23p1220683.jpg http://imageshack.us/a/img546/7060/10p1220636.jpg http://imageshack.us/a/img716/866/64p1220945.jpg |
All times are GMT +2. The time now is 18:21. |