De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Karting (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=43)
-   -   The 4Hours of Kartgrid.be (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=4295)

Scapa 02-04-2003 17:04

Hiere se:
16u00 - 17u00 Ontvangst en registratie van de piloten
17u15 - 17u45 Kwalificaties
17u50 Opstelling van de startgrid
18u00 Startschot van de race
22u00 Einde van de wedstrijd
22u15 Podium

Flitser 02-04-2003 17:14

Dit heb ik vorige week naar elke teamverantwoordelijke gestuurd:

Beste piloten,

De dag van de race komt dichterbij en het is dan ook misschien gepast om alles nog even op een rijtje te zetten.

Zoals iedereen wel al weet kan men op zaterdag 29 maart tussen 20u en 22u het circuit nog komen verkennen samen met piloten uit andere teams.
Kartgrid heeft ervoor gezorgd dat voor deze vrije trainingen het tarief van de heats naar beneden werd gehaald waardoor je dus slechts 12 ipv 14 euro zal betalen. Indien je deze vrije training niet aan je neus wil voorbij zien gaan stuur dan snel een mailtje naar Flitser@kartgrid.be met de namen van de piloten die in je team zitten en duid daarbij aan wie van de deelnemende piloten zal aanwezig zijn op zaterdagavond 29 maart.
De betaling hiervoor gebeurt op de avond zelf aan Didier Hulders die aanwezig zal zijn om ervoor te zorgen dat jullie tegen het juiste tarief kunnen trainen.

5 april... De dag dat Kartgrid.be exact 1 jaar en 1 maand bestaat en tevens de dag waarop jullie zullen strijden tijdens de eerste editie van onze 4u race.
De dag verloopt als volgt;

16u00 - 17u00 Ontvangst en registratie van de piloten
17u15 - 17u45 Kwalificaties
17u50 Opstelling van de startgrid
18u00 Startschot van de race
22u00 Einde van de wedstrijd
22u15 Podium

Wie denk dat men alleen kans maakt op een beker als men bij de eerste drie finisht zit goed fout.
Er is eveneens een fair-race trofee en een troostprijs voor de pechvogels van de race.
Daarnaast zorgen we ervoor dat elke piloot ook nog een aandenken mee naar huis kan nemen.

Tijdens de race zullen de mensen van Antwerp Karting ervoor zorgen dat het u en uw supporters aan niets ontbreekt.
Indien men iets te eten wenst kan men natuurlijk altijd iets van de kaart bestellen OF een keuze maken uit volgende luchtige (vooral voor de piloten belangrijk) maaltijden die niet op de kaart staan:

- Gebakken rijst met kippeblokjes en curry saus
- Kipsla met brood
- Steak provenciaal met frietjes (de luchtigste van de drie :D )

Voor bovenstaande maaltijden zullen we ervoor zorgen dat we bonnetjes ter beschikking hebben om zo de bestellingen vlotter te laten verlopen.

Onze fotograaf van dienst zal uiteraard ook aanwezig zijn om dit hele gebeuren zo goed en zo kwaad mogelijk vast te leggen zodat alles op de site kan verschijnen. Het personaliseren van de kart is toegelaten alleen willen we wel vragen van GEEN papierstickers te gebruiken aangezien je alles achteraf ook zelf dient te verwijderen.

Mag ik hierbij dan ook vragen aan alle teamverantwoordelijken deze mail door te sturen naar al hun piloten zodat iedereen goed op de hoogte is van wat er te gebeuren staat.

Alvast bedankt en tot binnenkort!!!

Met sportieve race-groeten,
Didier Hulders en het Kartgrid.be-Webteam.
www.kartgrid.be

PS(Aarzel niet om contact op te nemen indien er nog vragen mochten zijn.)

flugel 02-04-2003 19:22

lolz, steak provencaal met frietjes, kwestie van wat extra gewicht mee te hebben (grip eh :D)

Benklak 03-04-2003 18:56

Ik zat met de oefensessie zo slecht, dat ik graag toch wa deftige tips had gehad! Ik dacht er ne mousse in te plakken in het stoeltje! Diejen Duck-tape waar kunde da kopen en hoe ziet dat er juist uit, met draden??? Allez liefst wa goeie tips van de master-karters hier opt forum...THX

Greetzzz

Flitser 03-04-2003 20:29

:p
http://www.plannedparrothood.com/sho...s/ducktape.jpg

:D
Dit is DuckTape:
http://www.aceretailer.com/images/stock/DuckTape.jpg

Je vindt het in de betere doe het zelf zaak.

http://www.vidkraft.com/sunshine/ducktape.gif

Ik vind helaas geen afbeelding van de onderkant (ah nee want die kleeft ergens tegen :+ ).
Vraag maar aa Mistery, die moet dat ook wel kennen, sommige racewagens hangen na een 24u meer met DuckTape aan elkaar dan met wat anders.

Driesco 03-04-2003 20:44

Kan der iemand iets doen met een Maxi Cosi ?
K'heb er hier zo 2 staan, met parapluuken voor de regen.

Zo een spel voor een slecht stoeleken mannen. Gaaas geven moet ge doen, de blauwe plekken krijgt ge er dan gratis bij. Gulle zijt toch geen stelletje mietjes hé :)

Scapa 06-04-2003 00:20

Net terug se: doodmoe! Een teleurstellende 12de plaats voor ons team doordat we ervoor opteerden om ieder 2X24 min te laten rijden ipv 48min aan één stuk. De race zelf was zeer leuk, alleen ga ik ze nog een paar dagen mogen voelen denk...

Speesman 06-04-2003 00:53

Wij (de makkers) zijn 9de geeindigd, 1.7s achter de 8ste. Het was een heel leuke race, maar enorm vermoeiend. Ik had de 'pech' dat ik bij het instappen mijn ribbenbeschermer en t-shirt van positie heb verplaatst zodanig dat ik 53min met mijn rug half bloot heb gereden. Ik kan u zeggen dat dat niet makkelijk zit :)
Ik vrees dat ik morgen half kreupel ga zijn :) (ben het eigenlijk nu al).
Proficiat aan al mijn teamleden. Zij zullen ook wel een verslagje hier posten.

flugel 06-04-2003 10:52

eerst en vooral een pluim voor de organisatie, moest elke wedstrijd zo georganiseerd zijn, 't maakt het alleen maar toffer. Ik denk dat onzen teamchef het wedstrijdverhaal hier in geuren en kleuren zal vertellen, wij waren met de verwachting naar ginder vertrokken om top 10 te rijden, maar omdat ons team zeer goed samenpaste slaagden we erin om 5de te worden, dus een zeer geslaagde uitslag.
Het moeten niet allemaal toppers zijn om vooraan te kunnen eindigen ;)

flugel 06-04-2003 10:56

Quote:

Originally posted by flugel
eerst en vooral een pluim voor de organisatie, moest elke wedstrijd zo georganiseerd zijn, 't maakt het alleen maar toffer. Ik denk dat onzen teamchef het wedstrijdverhaal hier in geuren en kleuren zal vertellen, wij waren met de verwachting naar ginder vertrokken om top 10 te rijden, maar omdat ons team zeer goed samenpaste slaagden we erin om 5de te worden, dus een zeer geslaagde uitslag.
Het moeten niet allemaal toppers zijn om vooraan te kunnen eindigen ;)

Spijtig dat er geen prijs was voor het team met het meeste 'ducktape' aan de kart, want die hadden wij met meters ;) voorsprong gewonnen :D

Driesco 06-04-2003 11:02

Het niveau lag ZEER hoog, en alle lof gaat naar de organisatie. Zoals Flugel al zij, het was een zeer toffe wedstrijd. Wij hebben de fout gemaakt om de klus te willen klaren met 2. Daar we niet komen trainen zijn waren we ons niet bewust van het feit dat het daar zo zwaar was. Blijkbaar hadden we naast onze fysieke tekorten ook gelachen met de stoeltjes. Ik zit hier gelijk een meeeken van 80 jaar nu stijf op mijnen stoel volledig uitgeblust. Om 13.00 vertrekken naar Herselt voor de wedstrijd van de Bokkenrijders.

Als we volgend jaar daar de 24H Belkarting willen organiseren zullen we toch een axtra laagje asfalt moeten leggen vrees ik :)

Goeie tactische zet van Misteryracing om constant snelle tijden te kunnen rijden met 5 piloten. Wij wilden stops uitsparen met 2 piloten maar uiteindelijk deden we er zelfs meer.

Voor herhaling vatbaar : Ja, maar niet te vroeg, of ze kunnen mij zo rechtstreeks afvoeren. :)

Mistery 06-04-2003 12:00

Wedstrijdverslag Mistery Racing Team

Met goede moed vertrokken naar Wilrijk, en tevens met de intentie om daar in de eerste tien te rijden. Het team bestond uit Bart De Beule, Chris De Beule, Sonja Hensen, Geert Van Der Heyden en Jo Roosen. Bij aankomst verbleekten onze gezichten : de zowat de helft van de aanwezige piloten bleken competitierijders of ex-competitierijders te zijn...wat kwamen we hier eigenlijk zoeken ?
Dankzij Bart Couwberghs, de uitbater van Extreme Kart, beschikten we over een passende stoel, die we na de briefing in allerijl bevestigd hebben. Het bleek een goede oplossing. De kwalificaties verliepen ronduit rampzalig voor ons team en we bevonden ons met een 16de tijd dan ook achteraan op de startgrid. Dit is te wijten aan het feit dat drie van onze piloten nooit reden op dit circuit, en dat we hen dan ook de kans gaven om tijdens de kwalificaties het circuit wat te leren kennen.
En dan was het rekenen geblazen : 5 piloten, dus vier pitstops, maar ook drie tankbeurten... Gelukkig klopte de rekening perfect.
De start werd genomen door Chris De Beule. Die zich een weg naar voor baande tussen het dichte deelnemersveld (18 teams). Chris was supergoed gisteren : hij reed tussen de grote kanonnen zowaar de vierde snelste tijd van de wedstrijd : 45.85 ! Na zijn stint lagen we dan ook reeds op de zesde plaats. Een tankbeurt deed ons eventjes terugvallen tot de 8ste plaats, maar Sonja Hensen blijkt de laatste weken over de goede vorm te beschikken : ze bracht ons terug naar de zesde plaats en was met de tijden die ze reed een pak sneller dan vele van de mannelijke deelnemers. Ze voelde zich blijkbaar zo goed in haar sas, dat volgens haar de pitstop zelfs te vroeg kwam...Bij die pitstop nam Bart De Beule over. Hij slaagde er in naar de vijfde plaats te rijden, maar door een tankbeurt zakte hij eventjes terug naar positie zeven. Geen nood : Bart kon de positie houden en zelfs terugkomen tot de zesde plaats. Goede stint, vlekkeloos afgewerkt. Nieuwkomer Jo Roosen was het grote vraagteken binnen het Mistery Racing Team. En Jo had wat tijd nodig om zijn ritme te vinden, zakte tot plaats negen, maar vocht zich daarna terug tot op de zevende stelling. Met een reeks vlakke tijden kon hij die positie vasthouden tot aan zijn tankbeurt, waarna hij het stuur aan Geert Van Der Heyden gaf. Nog zowat een uurtje te rijden, en nu moest onze strategie gaan lonen : we hadden al onze wissels gehad, evenals onze laatste tankbeurt. We konden dus eigenlijk nog zowat 58 minuten ongehinderd rijden...En onze strategie bleek te kloppen ! Geert reed snelle tijden, en kon deze ook aanhouden tot aan de finish. Een knappe beurt van Geert, die ook hier bewees uit het goede hout te zijn gesneden. Hij finishte als vijfde, veel dichter dan we ooit gehoopt hadden. Een tevreden team dus, dat nogmaals bewees dat homogeniteit en strategie zeer belangrijk zijn. Bij de prijsuitreiking kregen we dan ook de eervolle vermelding dat we het enigste team waren die het aandurfde om een dame in te schrijven. Maar blijkbaar kennen ze ons nog niet daar : die dame bleek verdorie sneller te zijn als het gros van de mannen !

Een pluim voor Kartgrid : de organisatie was goed. Proficiat !

R@ce@holiC 06-04-2003 12:05

proficiat !!!

Prachtig resultaat !

redfox 06-04-2003 15:02

de foto's van Mistery racing team staan online,
met dank aan allen die foto's genomen hebben.
spijtig van de groepsfoto,
ik hoop dat flitser niet kart zoals hij foto's neemt.

alhoewel,de foto's van vorige wedstrijd waren verre van schitterend,maar daar zal carnaval wel voor iets tussen gezeten hebben.

hoe dan ook,gisteren ging alles bijna perfect,met dank aan onze teamchef.

en aan kartgrid, chapeau gasten.

http://home.tiscali.be/redfox01

redje 06-04-2003 15:03

Quote:

Originally posted by Mistery
Wedstrijdverslag Mistery Racing Team

Met goede moed vertrokken naar Wilrijk, en tevens met de intentie om daar in de eerste tien te rijden. Het team bestond uit Bart De Beule, Chris De Beule, Sonja Hensen, Geert Van Der Heyden en Jo Roosen. Bij aankomst verbleekten onze gezichten : de zowat de helft van de aanwezige piloten bleken competitierijders of ex-competitierijders te zijn...wat kwamen we hier eigenlijk zoeken ?

Chris was supergoed gisteren : hij reed tussen de grote kanonnen zowaar de vierde snelste tijd van de wedstrijd : 45.85

Da eerste dacht ik ook toen iedereen daar rondliep me hun overalls en sparco's. Maar als ge ne 45.85 kunt rijden, zijt ge toch goe ze, ik geraak nie eens in de 47. :mad: :mad: :frusty:

flugel 06-04-2003 19:11

Quote:

Originally posted by redfox

is idd ne 'vrij flashy' foto :D

flugel 06-04-2003 22:04

den uitslag ;)

http://home.tiscali.be/redfox01/SIMG0478.jpg

redje 06-04-2003 22:17

Effe een opmerkingtje: mn team was dan wel voorlaatste, maar wel me twee ronden achterstand op extreme rookies en twee ronden voorsprong op njr.

Flitser 07-04-2003 09:40

Allemaal heel hard bedakt voor de lof, het doet werkelijk deugd te horen dat jullie ervan genoten hebben.

Ik wil er alvast bijvertellen dat dit de eerste maar zeker niet de laatste editie was, weliswaar op nieuw asfalt volgend jaar als Antwerp Karting zijn belofte houdt.

We hebben zelf ook enorm genoten van de mooie duels en inhaalacties al moet ik er ook bijvertellen dat ik persoonlijk heel wat respect heb verworven voor de marhalls nu ik aan de lijve heb ondervonden dat het niet zo evident is om te weten wie nu een blauwe vlag moet krijgen en wie niet.
Zelf merken we uiteraard best wat voor verbetering vatbaar is maar als ik het zo overal lees is iedereen blijkbaar zeer blij met de organisatie die avond :gas:

De kwalificatietijden:
45.860 High Voltage
46.140 JGK-Team
46.660 Pc Talent
46.900 Duck Racing
47.010 NJR
47.090 WesT
47.150 M&M
47.280 BRI-Autosport.be
47.340 G&A Kartteam
47.340 SRT
47.390 Cornelis Racing Team
47.570 De Makkers
47.840 Pitbull Racing Team
47.990 Extreme Rookies
48.250 Geef Mutse
48.460 F1World.be
48.780 Mistery Racing Team
49.410 AmoRG

De uitslag:
1. High Voltage 303 laps (45.700) Knappe prestatie
2. JGK-Team 301 laps (45.740) Net niet snel genoeg maar niettemin; knappe race
3. M&M 300 laps (45.730) Spannende strijd gedurende eerste uur met JGK
4. SRT 298 laps (46.060) Mankement tijdens de kwalificaties en pech gedurende de race = pechprijs
5. Mistery Racing Team 297 laps (45.830) Mooie prestatie en als enige met een vrouw in het team
6. BRI - Autosport.be 296 laps (46.120) Enorm Fair-play gevoel gezien bij hen, het was dan ook kantje boordje voor die prijs; schitterend gereden
7. Duck Racing 296 laps (46.420) Verdomd snelle eenden en slechts 11 seconden achter BRI-Autosport.be
8. Pitbull Racing Team 295 laps (46.160) Survival of the fittest, Dragon GT was alvast kapot na 20 minuten maar toch mooie race gereden
9. De Makkers 295 laps (46.600) Amper 2 seconden achter op het voorgaande team
10. PC Talent 295 laps (45.760) Een team met een verdomd snelle piloot in hun gelederen
11. Cornelis Racing Team 294 laps (46.220) Hier zat meer in jongens, toch mooie race gereden, was ook één van de kanshebbers voor de Fair-play
12. G&A Kartteam 294 laps (46.580) Alles gegeven, nu nog nagenieten van de blessures
13. WesT 292 laps (46.660) Knap gereden BKRO'ers
14. AmoRG 290 laps (46.650) Twee piepjonge piloten en hun vader (y) schitterende wedstrijd jongens
15. Geef-Mutse 284 laps (47.250) Dit hadden ze zelf niet verwacht, een mooie 15e plaats
16. Extreme Rookies 283 laps (47.150) The rookies of the year die met de Fair-play prijs aan de haal gingen
17. F1World.be 281 laps (47.840) Goed op het circuit, alleen de pits leek hun niet te liggen :rolleyes:
18. NJR 280 laps (46.310) 5e op de startgrid maar te roekeloos op het circuit :no:

Ik hoop alles nog eens op mail te kunnen zetten in de loop van de week, het was gisteren mijn eerste vrije zondag in weken en ikheb er dan ook volledig gebruik van gemaakt om ... niets te doen :o
De foto's volgen ook in de loop van de week en wees gerust ze zijn beter getrokken dan die ene die ik getrokken heb :o
Ik vroeg nochthans of ik er niet nog één moest nemen omdat de flits niet was afgegaan... blijkbaar wilde men niet NOG een slechte foto :rolleyes: :p

Nog eens bedankt mensen en hopelijk tot de volgende editie... al moeten jullie uiteraard niet zolang wachten om nog eens een Kartgrid-race mee te rijden ;)

Flitser 07-04-2003 09:47

Quote:

alhoewel,de foto's van vorige wedstrijd waren verre van schitterend,maar daar zal carnaval wel voor iets tussen gezeten hebben.

hoe dan ook,gisteren ging alles bijna perfect,met dank aan onze teamchef.

en aan kartgrid, chapeau gasten.

http://home.tiscali.be/redfox01

Redfox, mogen we jouw foto's mee online zetten op een kartgrid-pagina?
We plaatsen al onze getrokken foto's online en vervolledigen die met alle foto's die getrokken zijn door andere deelnemers die ook op het web zitten.
Uiteraard krijgen de foto's en bijpassende bronvermelding, als je wil mag je zelf je watermerk toevoegen bovenaan de foto, dat vergemakkelijkt onze bewerking van de foto's.
Alvast bedankt.

Flitser 07-04-2003 09:52

Quote:

Originally posted by redje
Da eerste dacht ik ook toen iedereen daar rondliep me hun overalls en sparco's.
Het is niet omdat men een overall draagt dat men onverslaanbaar is hé.

redje 07-04-2003 14:24

Quote:

Originally posted by Flitser
Het is niet omdat men een overall draagt dat men onverslaanbaar is hé.
Tuurlijk nie, maar t is wel gebeurd, mede door onze eigen stomme schuld 'zwarte vlag ' en een extra tankstop voor de veiligheid.

Maarten 07-04-2003 16:34

Quote:

Originally posted by Flitser

12. G&A Kartteam 294 laps (46.220) Alles gegeven, nu nog nagenieten van de blessures

ondanks het feit dat we het potentieel hebben om een 46.220 te rijden hebben we dit echter niet op zaterdag gedaan :worship: :gas: 46.580 is ook niet slecht
toch een bedankje voor de overschatting :D

Flitser 07-04-2003 17:25

Ik heb het al aangepast, ik had dezelfde tijd genomen als die van CRT :o Jullie lagen dan ook slechts 11 seconden achter op hen :gas: ;)

redfox 07-04-2003 20:26

geen probleem didier,daarvoor staan ze online

Witte 07-04-2003 21:26

Een goede organisatie,
een uitstekend team
faire tegenstanders
een 5e plaats (na als 16e gestart te zijn)
voor alle andere Paddockers :p
goed eten
slechts 1 nadeel : het heeft niet geregend :D

proficiat aan de organisatie, de winnaars, de toffe tegenstand en het Mistery Racing Team.

En nu nog een beetje bekomen van de stijve ledematen.

Werner333 07-04-2003 21:42

En karten met diaree valt niet mee. :D :D :D

Gikke 07-04-2003 22:32

Quote:

Originally posted by Werner333
Sennake had daar anders een goei oplossing voor : gewoon de oranje/gele vlag zwaaien !!!! :D :cool: :cool:

Flitser 08-04-2003 07:19

Quote:

geen probleem didier,daarvoor staan ze online
Thanks

Flitser 08-04-2003 07:23

Quote:

Originally posted by Werner333
:p Nog nooit geprobeerd :+

Flitser 18-04-2003 00:09

De foto's zijn er (eindelijk): http://kartgrid.be/fotos/05042003/index.htm

Ze hebben ietwat op zich laten wachten net als de afsluitende mail die er komend weekend aankomt.
Geniet van het paasweekend en laat geen eieren op je hoofd vallen ;)

All times are GMT +2. The time now is 20:41.