![]() |
Quote:
|
Quote:
Enfin, 'k had persoonlijk liever een piloot uit Geel achter het Jordan stuur gezien... :D |
Dat Lister verhaal was wel gieren. :D Beste piloot ter wereld? Ik ken er toch ene die sneller is dan hem in de Z3 van Beliën, was hij niet echt "happy" mee. ;)
|
Oei, ik wist niet dat de muren in Barcelona ook contra-Bas waren :D
Toch wel jammer. Hopelijk krijgt hij nog een kans |
Quote:
|
Quote:
|
wel bedenkelijk dat 2 rookies zich zo in de luren laten leggen ..... Tenzij natuurlijk de oorzaak in een technisch defect ligt ......
betreft f1today.nl ...... de naam nieuwssite onwaardig .... noem het eerder een propagandamachine van Jos ;) |
't is misschien wel door de aanwezigheid van die electronische "bazar" dat veel rookies zich in een F1 verslikken in het begin. Hebben er nog nooit mee gereden, proberen onder prestatiedruk er meteen het maximum uit te halen en zijn dan verrast door de "gestuurde" reacties van de wagen.
Ik verwacht ook niet dat Bas openlijk zal toegeven dat hij 'compleet verrast' was door de reacties van de wagen - als dit al het geval ZOU zijn. Wel super jammer natuurlijk. Misschien toch maar beter eerst een paar "acclimatisatie-rondjes" gedraaid ipv onmiddellijk voluit te willen gaan, om daarna op te bouwen. Da's natuurlijk wel onmiddellijk: "Welcome to the world". |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Dit bericht staat op www.autosport.be, en we hebben het verhaal hier ter plaatse vernomen van het team. Jordan heeft al de hele voormiddag niet gereden (wegens herstellingswerken...) Philippe (live vanuit Barcelona) |
Ah, eindelijk een betrouwbare bron :) Ik vermoedde al wel dat het om autosport.be ging aangezien het ging over "onze landgenoot"... ;)
|
de beste rijder van de wereld is er opnieuw in geslaagd een Britse wagen af te schrijven ... wraak voor Lister? :)
|
Toch een raar verhaal: een rijder die voor de eerste keer met een F1 rijdt vragen om met koude banden op een koud wegdek in z'n eerste ronde de traction control af te zetten en door te trekken :confused:
|
Nico Leinders wist te melden dat het team gevraagd had aan Bas om zonder tractie-controle te rijden en hard op te trekken tot het einde van de vierde versnelling. Op het nieuwe gedeelde in Barcelona deed Bas wat het team hem vroeg en ging hij van de baan. Blijkbaar had Bas niet alle achthonderd paarden achter zich onder controle.
|
Quote:
|
http://f1.racing-live.com/photos/200.../diapo_132.jpg
http://f1.racing-live.com/photos/200.../diapo_139.jpg blijkbaar zit hij terug op de baan :) |
er werd verwacht dat hij rond 15.00 de baan opkon.
|
Quote:
Quote:
|
Op die manier worden de plannen van Eddie Jordan om een leuk zakcentje over te houden aan die tests wel serieus gedwarsboomd natuurlijk...
|
Zou het daar ook niet potje-breek-potje-betalen zijn?
Of anders eventueel verzekering (alhoewel ik mij afvraag welke premies dat moeten zijn)? FF |
Quote:
|
Quote:
FF |
Quote:
|
Quote:
|
" Over welke firma gaat het? Herkent er iemand het logo? "
Die firma is "MULTI SERVICE"! Zij hebben Bas in 2002 in de World Series ook gesponsord, al was het toen maar voor een 4-tal racen. Want toen de Anderlecht kleuren er op kwamen, is de naam MULTI SERVICE vd wagen verdwenen. Maar blijkbaar heeft Bas een goei praatje met die mannen gedaan, en ze kunne overtuigen om... Blijkbaar heeft hij de ganse som (300 000€) kunnen loskrijgen van één sponsor, aangezien er maar één sticker op den oto hing!?! Ik moet zeggen, dat die dan wel veel vertrouwen hebben in Bas! hier een foto vd World Series in 2002, waar ook de naar MULTI SERVICE pronkte op de wagen v Bas. (op de zijkanten vd sidepolts) http://www.ktr.be/images/pictures/FOTO71.jpg |
Quote:
|
De foto's van op f1-live.com zijn dus idd allemaal genomen in het ééne rondje dat hij gereden heeft.
Want op www.pitstop.tv , meld men juist dat Bas om 15.30u terug op de baan zal komen! En dat hij pas omstreeks 17uur zijn eerste contact zal hebben met de pers. Als ik dan snel effe reken betekend het dat Bas max. 1uur zal kunnen rijden! (want je staat uiteraard ook nog wat in de box om settings te veranderen...) Hopelijk gaat hij zichzelf dan niet al te veel druk op de schouders nemen (en een crash maken), omdat hij dan maar weinig tijd heeft om zich te bewijzen... Weet er al iemand dat Bas nog donderdag of vrijdag in actie komt?? (er was toch sprake van hé??) |
Pitpass.com heeft nieuwe bijnaam voor Bassie:
Oh dear, it's Bash Leinders! 21-01-2004 Bas Leinders has made an inauspicious start to his F1 career. A few corners into his maiden F1 lap the Belgian lost control of his Jordan-Ford EJ13 and hit the barriers ripping off a wheel. It's understood that the accident happened because he pushed too hard without having worked some heat into his tyres. Red-faced, the twenty-eight-year-old returned to the Jordan garage to face the music. It's not understood how much damage was done and whether Leinders will be able to continue this afternoon. On Tuesday, Jordan's other F1 test debutante Timo Glock had an off, though thankfully little damage was incurred. |
hé, maar die uitsprak van "Bas in na enkele honderden meters vd baan gegaan" is wel héél hard opgeklop hé!
Want hij zou zijn gecrasht op het rechte stuk achter de paddock, en als je dan effe gaat kijken op een plan van het circuit v Barca, dan heb ik het niet over enkele honderden meters meer hoor, maar al gauw over 2-3km hé! En ik veronderstel dat de mensen van www.f1-live.com wel gemakkelijk een 10 tal fotograven op het circuit hebben... Vandaar dat er "veel" foto’s te vinden zijn van Bas zen kort rondje. Voor de mensen die niet geloven dat bas meer dan enkele honderden meters heeft gereden, moet hier maar eens kijken http://www.circuitcat.com/ingles/cir...enes/mapag.jpg |
ja er zij ontzettend "veel foto's" te vinden
ja dat recht stuk is ferm lang |
Quote:
|
in dit geval maken 100den meters of 3 kilometer nu eens niets uit hoor ... althans, in mijn ogen toch niet. het was in zijn 1ste rondje en dat is allesbehalve positief ...
|
Quote:
Sry zene ... maar de schande is en blijft even groot. Punt is dat hij zelfs zijn out-lap niet heeft kunnen afmaken. De verklaring van hard pushen op koude banden lijkt mij de enige die we momenteel kunnen geven. Indien dit zo is, :no: :no: voor Bas |
De Vlaamse topzenders liggen niet wakker van het F1-debuut van Bas Leinders, de eerste Belg in een F1 in 10 jaar. Noch VRT, noch VTM zijn in Barcelona aanwezig. De regionale zender TV Limburg is wel op de historische afspraak.
TVL brengt vanavond in het nieuws van 18u30 een reportage over de test van Leinders, die voorlopig wel niet veel om het lijf heeft. Vooral de afwezigheid van VRT is opmerkelijk. De VRT is ook dit jaar nog de rechtenhouder voor de F1 in Vlaanderen. Als de Vlaamse elektronische media geen interesse hebben voor Leinders zijn debuut, dan wordt de terugkeer van een Belg in de F1 een mission impossible. Pitstop.tv Ik hoop dat de limburgers onder ons, dit misschien kunnen tapen, en dan streamen, zodat wij als nt limburgers ook zouden er iets van kunnen opvangen... |
Quote:
Is natuurlijk niet hetzelfde dan gaan filmen in Barcelona maar ja :) |
om 16.25 is Bas terug uit de pitlane gereden in de Jordan, dus veel tijd heeft hij niet om te rijden, slechts een half uurtje ...
bron: pitstop.tv dan is die wagen toch serieus beschadigd geweest hoor! :eek: |
Quote:
|
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 11:08. |