De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   FIA GT 24 uur van Spa 2006, de nieuwtjes vooraf (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=12618)

Belle 19-07-2006 19:32

Quote:

Originally Posted by JorritVD
Heb je wel een actievering mail gekregen en geactiveerd?

Jups...misschien nog eens proberen of zo...

Viper GTS-R*** 19-07-2006 19:54

Quote:

Originally Posted by Belle
Wat een sterke bezetting op de nr. 23! Leuk dat Enge ertussen zit. :)

Zeg dat wel! Juist had ik liever Gollin op 23 gezien ipv Pescatori...
Te hopen dat BMS tijdens de 24 uren dicht aanleunt bij hun resultaat in 2004, ze zouden de punten alvast zéér goed kunnen gebruiken als ze het nog willen halen van Vitaphone bij de GT1 Teams...

Belle 19-07-2006 19:58

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R***
Te hopen dat BMS tijdens de 24 uren dicht aanleunt bij hun resultaat in 2004, ze zouden de punten alvast zéér goed kunnen gebruiken als ze het nog willen halen van Vitaphone bij de GT1 Teams...

Het zal idd moeilijk worden en de Vitaphones toonden zich al heel sterk vorig jaar. Als het regent, zal AM wellicht wel voordeel kunnen uithalen (maar ik heb toch liever dat de zon schijnt :p).

Ik had trouwens verwacht dat Zani op een DBRS9 zou rijden tijdens de 24 uren. Die zal blijkbaar enkel GT3 rijden...

Integra 19-07-2006 20:07

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R***

Gollin & Pescatori zijn allebei heel snelle mannen, dus zo veel maakt het niet uit. (Pescatori heeft zich zwaar bewezen in de F360 van GPC 2 jaar geleden en Gollin in de BMS 550)

Ze zullen het zwaar krijgen met hun pirelli's, in het algemeen zijn de michelins stukken beter. (behalve natuurlijk voor Vitaphone dat al een hele tijd op pirelli rijdt)

JorritVD 19-07-2006 20:33

Tijdens een 24uurs race moet je geen problemen krijgen, maar ook geluk, want het is een mechanische sport. Als GLPK de geluk dit keer aan hun zijde hebben dan denk ik dat GLPK wint, de auto is supersnel in regen en heeft ongeloofelijk veel grip. Dus ik zet mijn geld op het nedelands-belgische team. :D

Belle 19-07-2006 20:41

Quote:

Originally Posted by JorritVD
Tijdens een 24uurs race moet je geen problemen krijgen, maar ook geluk, want het is een mechanische sport. Als GLPK de geluk dit keer aan hun zijde hebben dan denk ik dat GLPK wint, de auto is supersnel in regen en heeft ongeloofelijk veel grip. Dus ik zet mijn geld op het nedelands-belgische team. :D

Anderzijds was Kumpen niet zo heel tevreden omdat ze maar niet de juiste afstelling kregen. Hopelijk krijgen ze dit euvel opgelost tegen de race zelf...

JorritVD 19-07-2006 20:53

Quote:

Originally Posted by Belle
Anderzijds was Kumpen niet zo heel tevreden omdat ze maar niet de juiste afstelling kregen. Hopelijk krijgen ze dit euvel opgelost tegen de race zelf...

Quote:

Originally Posted by Anthony Kumpen (RaceXpress)
In de namiddag probeerde Anthony Kumpen enkele dingen aangaande de afstelling van de Corvette, zonder écht resultaat te boeken. “ Wat we ook deden, er was niets wat me kon bevredigen. Het lukte niet echt. Vandaag hebben we de data geanalyseerd en zijn we een stuk wijzer geworden. Die data leert ons wat we fout deden. Tegelijkertijd weten we dan ook wat we moeten doen om het wél te laten lukken zoals wij dat willen. Op de piste was het misschien minder goed dan we gehoopt hadden, maar achteraf zijn we toch wat wijzer geworden. En het is altijd belangrijk dat je tijdens testen iets opsteekt. We kunnen nu de officiële testen aanvatten met een betere setup zodat al het werk niet vruchteloos is geweest. De doelstelling blijft, we willen met ons team de 24u van Francorchamps winnen.”

Ik geloof dat ze het euvel hebben gevonden.

Quote:

Originally Posted by Bert Longin (racingworld)
Voor de Proximus 24 Hours of Spa is het belangrijk dat we ons niet laten gek maken en dat elke piloot gediciplineerd zijn stints afwerkt volgens een strak schema. In Spa moeten we in staat zijn om te winnen. Het is een lange wedstrijd en er kan veel gebeuren. Concentratie is dus de boodschap! De wagen is ondertussen volledig gestript en het chassis is weg voor controle op scheurtjes. GLPK heeft een ijzersterke reputatie als het aankomt op betrouwbaarheid. Er worden kosten noch moeite gespaard om de auto top te maken.

Chassis is op controle bij P&M.

Quote:

Originally Posted by Bert Longin (Racingworld)
Nog even een leuke anekdote: tijdens de testdag voor de 24 Uren van Spa heb ik even mogen proeven van de wagen van SRT. Het was een aangename verrassing! We draaiden de vijfde tijd, achter vier top fabriekswagens. Dat bewijst dat Patrick zijn Corvette C5-R ook in topconditie verkeerd. Ik zat op één seconde van de snelste Maserati van Bartels. Na analyse van de sectortijden merkten we dat we zelfs de tweede of derde tijd hadden kunnen neerzetten. In de laatste sector werd ik fors gehinderd door een tragere auto.

Hoe sterk is SRT??

ICEMAN 19-07-2006 22:41

Er is wel 1 ding vergeten op de lyst. ;) De C5-R van PSI. ;)

Grig-O 19-07-2006 23:50

Niet echt vergeten: nog niet ingeschreven...
Je mag je wagen inschrijven tot een week voor de race e ;)

De ploegen bij BMS zouden veranderd zijn omdat dacht ik BMS wou zien of elke piloot goed met de andere kan omgaan of zoiets. (fiagt.com)

ICEMAN 20-07-2006 00:24

Markus heeft toch bevestigd dat zowel de C5-R als de C6-R komt...

Viper GTS-R*** 20-07-2006 13:55

Quote:

Originally Posted by ICEMAN
Markus heeft toch bevestigd dat zowel de C5-R als de C6-R komt...

Jep nu toch in een persbericht van psi
http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbe...p?newsid=12107
Verrasende line up zeg dat wel!!
C6-R: Jos Menten - Patrick Bornhauser - Jean-Philippe Belloc - Fred Bouvy
C5-R: Vincent Radermecker - Bernard Delhez - Pertti Kuismanen - Markus Palttala.

Compact 20-07-2006 14:02

Duller Motorsport komt niet met de BMW Z4 M!!!:frusty:

Viper GTS-R*** 20-07-2006 14:03

Quote:

Originally Posted by Compact

Waar staat dat te lezen? Bron?

Compact 20-07-2006 14:07

Waarom rijdt Bouvy anders op de Corvette!

Neen wees gerust, komt niet, bron is te vertrouwen!!!

Belle 20-07-2006 14:29

Quote:

Originally Posted by Compact

Meent ge niet?? Dat vind ik nu echt heel jammer... En waar gaat Marc Duez nu rijden dan?

All times are GMT +2. The time now is 23:05.