De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Modelbouw - Op de werkbank (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=70)
-   -   Restauratieproject: Toyota Corolla WRC (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=11781)

Flame 24-11-2006 12:27

Quote:

Originally Posted by Loeten (Post 193733)
De correcte wielen zijn zo goed als klaar. Ze zijn geschuurd, kregen primer en de juiste lak over zich en moeten nu enkel nog de decals "michelin" krijgen. Daarna mogen ze onder de wagen.

http://albums.modelbrouwers.nl/coppe...1/IMG_0485.jpg

We zijn er dus bijna. Enkel de schade nog herstellen, de juiste naamdecals plaatsen en het resinstukje op de motorkap plaatsen. Het is geen supermodel maar wel een leukerd. De lak is verre van perfect, maar toen had ik er weinig ervaring in...

Grtzzz

Al de corolla's hebben maar 4 gaten in plaats van 5 :no: in de velgen!!!met uit zondering Hosten R.die rijd wel met 5:bye:

Loeten 24-11-2006 19:31

Quote:

Originally Posted by Flame (Post 194386)
Al de corolla's hebben maar 4 gaten in plaats van 5 :no: in de velgen!!!met uit zondering Hosten R.die rijd wel met 5:bye:

Dit probleem had ik ook al gemerkt, maar aangezien ik deze correctie 11-spaaks met 4 gaten niet kan vinden, hou ik het voorlopig zo. Ik benader met deze velgen al veel meer de correcte wagen dan met die vorige grijze 6-spaaks...

Daarmee ben ik voorlopig tevreden...

Jawico 24-11-2006 20:41

Met enige verbazing lees ik op dit forum dat er via e-baby een oud decalset
van mij verkocht werdt door ME-Desgin (voor mij onbekend).
Ik modelbouwservice Jawico heb dit decalset begin 2003 gemaakt in een oplage
van 6 stuks.

Voor mij was dit het derde of vierde decalset dat ik gemaakt had met slecht
fotomateriaal en informatie over de auto en de rally.
Alles wat ik had kwam van foto"s uit verschillende rallytijdschriften en internet
en daar Tsjoen maar een rally gereden heeft met deze auto ???????.
Naar mijn informatie was het moeilijk om tot een goed beeld te komen , vooral de kleine decals op de rallyauto.

drie zijn er gebouwd, een door mij en twee door klanten, de vierde ligt ongebouwd bij een vriend van mij.
de andere twee zijn aan een klant van mij in Belgie verkocht, dat de namen verkeerd waren gespeld is juist, maar deze waren als losse decals bij de overige vijf decalsets geleverd.
Een vreemde zaak dat er dan een of misschien wel meerdere sets verkocht
zijn via ebaby.
Er zit namelijk nog een fout in het decalset en dat is het rallyschild op de motorkap, bekijk de foto van de echte Corolla maar die op dit forum staat en de foto van het model dan zie je dat ook.
Verder kan ik ook geen informatie verstrekken over dit decalset, groetjes en veel succes met de verdere herbouw van dit uniek model ter afspiegeling van
de echte rallyauto.

Guido 24-11-2006 23:22

Quote:

Originally Posted by Jawico (Post 194427)
Met enige verbazing lees ik op dit forum dat er via e-baby een oud decalset
van mij verkocht werdt door ME-Desgin (voor mij onbekend).
...

Een vreemde zaak dat er dan een of misschien wel meerdere sets verkocht
zijn via ebaby.
....

Waarom is het een vreemde zaak dat die decals via ebay gekocht zijn? Kan het niet dat diegene uit België aan wie je er 2 verkocht hebt, ze uiteindelijk te slecht vond om ze te gebruiken en ze dan maar op ebay heeft gezet, terwijl onze 'arme' :) Loeten er dan mee opgezadeld zat?

Dat is onmogelijk, of mag dat niet, of vind je het raar dat jou producten ook via ebay worden verhandeld.?

scoobyfreak 25-11-2006 00:31

Quote:

Originally Posted by Huudo (Post 194454)
Waarom is het een vreemde zaak dat die decals via ebay gekocht zijn? Kan het niet dat diegene uit België aan wie je er 2 verkocht hebt, ze uiteindelijk te slecht vond om ze te gebruiken en ze dan maar op ebay heeft gezet, terwijl onze 'arme' :) Loeten er dan mee opgezadeld zat?

Dat is onmogelijk, of mag dat niet, of vind je het raar dat jou producten ook via ebay worden verhandeld.?

Maar verkocht onder een andere naam, en dat mag toch niet?

Flame 25-11-2006 01:24

Quote:

Ik heb er ook een van ebay, en de namen klopten langs geen kanten, maar ik heb h'm bij in de vezameling gelegt, het is misschien zeldzaam?

Guido 25-11-2006 03:27

Quote:

Originally Posted by scoobyfreak (Post 194463)
Maar verkocht onder een andere naam, en dat mag toch niet?

ok, nu zie ik het. Ik had de foto van de decals over het hoofd gezien.

Loeten 25-11-2006 18:08

Quote:

Ik zit er inderdaad mee. Ik heb ze al aan de hand van wat referentiefoto's bekeken en er zitten nog fouten in. Decaals die wat te klein of te groot zijn en zoals Jawico zegt: het schild klopt ook niet. Maar dankzij Flame heb ik nu wel de correcte namen en ik kreeg zelfs een resin stukje voor de motorkap. Het schild ga ik zelf proberen te maken nu ik dat wat onder de knie heb.

Jawico, jij kunt er weinig aan doen dat anderen met jouw werk gaan lopen of ze doorverkopen. Ik ga alvast niet met stenen gooien hoor. Ik ben al heel blij dat de mensen hier mij willen helpen om de decals en toebehoren beter te maken. Het blijft trouwens een unieke wagen.

Grtzzzz

Jawico 25-11-2006 18:15

Raar maar waar er wordt in dit kleine wereldje blijkbaar veel gerommeld met
decalsets, wat nu zo vreemd is als je iets koopt en het voldoet niet aan je vewachting.
Dan verkoop je het toch gewoon in de zelfde verpakking, en ga je het niet
in de verkoop doen met een andere verpakking en naam enz enz.
Of er moet een financieel gewin achter zitten, zoals blijk bij dit decalset
gewoon verkopen in een kleine oplage van 15 stuks onder een andere naam.

Maar wat ik wel heel mooi vind in deze dat degene blijkbaar geen verstand heeft van de rallysport en klakkeloos iets overneemt met fouten en al.
en zo de verkoop in doet, helaas wordt de klant er de duppe van, maar dat
is vaak het risico van kopen via E-baby.

Voor mij is het een hobby om rallyauto"s op schaal 1:24 na te bouwen vooral
de Nederlandse rallywagen en zo nu en dan een Belgische rallyauto.
Voor Belgie ontpopt zich nu Flame tot een waar wonder op het Toyota
gebied dus mensen profiteer er van en bouw het Belgische rallywagen
park na.

Verder wens ik iedere bouwer veel plezier toe met deze hobby en maak er
iets moois van, zelf heb ik op dit momeny zo"n honderd gebouwde rally-
auto"s klaarstaan.
Dit alles ik schaal 1: 24 en moet nu nog negentien Toyota Corolla"s WRC bouwen van verschillende Nederlandse rallyrijders.

Mt.vr,gr.Jawico.

Loeten 25-11-2006 18:21

Quote:

Originally Posted by Jawico (Post 194515)
Raar maar waar er wordt in dit kleine wereldje blijkbaar veel gerommeld met
decalsets, ... en ga je het niet in de verkoop doen met een andere verpakking en naam enz enz.

Of er moet een financieel gewin achter zitten, zoals blijk bij dit decalset
gewoon verkopen in een kleine oplage van 15 stuks onder een andere naam.

Plagiaat en soortgelijke zaken zijn er steeds in heel de wereld. En inderdaad, er zal wel gewin achter zitten. Maar ik hoop dat je met de gegevens via PM wel iets kunt doen...

Quote:

Originally Posted by Jawico (Post 194515)
Voor Belgie ontpopt zich nu Flame tot een waar wonder op het Toyota gebied dus mensen profiteer er van en bouw het Belgische rallywagen park na.

Gaan we zeker doen !!:bye:

Jawico 25-11-2006 18:41

Dat er veel plagiaat plaats vind in deze wereld is al een oud gegeven en is niet tegen te houden.
Je gaat wel opletten aan wie je nog een decalset gaat leveren en wie niet
maar dan nog is er van alles mogelijk.
Wij gaan gewoon door met deze hobby en zullen proberen om met het Jawi-team mooie decalsets uit te brengen die voldoen aan de kwaliteit die er
aan gesteld mag worden.
Maar fouten zijn nooit uit te sluiten, wij zijn maar amateurs en moeten
werken met het materiaal dat wij zelf hebben en of aangeleverd krijgen.
Voor Nederland maak ik zelf bij alle rally de foto"s digitaal, het service-
terein is dan mijn domein.
Ik bezit dan ook een groot archief met zeer veel fotomateriaal, en dat is
onmisbaar wil je tot een goed resultaat komen.
En daarbij is internet onmisbaar om nog meer te verzamelen op dit gebeid.
En vele collega verzamelaars die mee helpen om zo met elkaar een zo groot
mogelijk archief aan te leggen kwa fotomateriaal.

Misschien een tip voor jullie ? veel succes met het ontwerpen van het juiste
rallyschild.

Groetjes Jawico.

Guido 25-11-2006 20:58

@ Jawico,

ipv telkens te komen schrijven dat er plagiaat op je werk wordt gepleegd, misschien eens wat meer laten zien van je 100'en Toyota's. Daar hebben de modelbouwers hier veel meer aan. ;)

Loeten 25-11-2006 21:25

Quote:

Originally Posted by Huudo (Post 194543)
@ Jawico,

ipv telkens te komen schrijven dat er plagiaat op je werk wordt gepleegd, misschien eens wat meer laten zien van je 100'en Toyota's. Daar hebben de modelbouwers hier veel meer aan. ;)

Ik zou ze ook wel eens graag zien, zeker deze Corolla, dan weet ik wat ik er van kan maken. Heb je een site of zo waar ze staan? Of post ze hier eens. Ben best benieuwd hoor !!

scoobyfreak 25-11-2006 22:00

Ik zou ook eens jouwn auto's willen zien hoor Jawico, is ook reclame he voor jouw.

gofastfreddy 25-11-2006 22:06

hij kan mischien hier nog zaken doen :eek: :p

All times are GMT +2. The time now is 10:36.