![]() |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Nu dat toyota is weggevallen, lijkt het wel dat mclaren nog het enige mogelijke team is voor Raikkonen.
Bij brawn willen ze waarschijnlijk niet zoveel geld op tafel leggen, en met het laten gaan van barrichello lijkt het ook dat ze meer geintreseerd zijn in een rijder met (een goede) toekomst ipv een rijder met een goed verleden. ik vermoed dat het Button en Rosberg voor Brawn worden, en Hamilton en Raikkonen voor mclaren. Als raikkonen naar mclaren zou terug keren ben ik wel eens benieuwd hoe dat zal verlopen met Hamilton. Zullen we dan terug een Raikkonen zien wat zich wilt bewijzen.. ?? Achja we zullen wel zien wat het in 2010 geeft. |
Het wordt voor Raikkonen voordeliger om volgend jaar thuis the blijven. Ferrari betaalt hem $17 miljoen als hij geen gepaste werk vinden, maar slechts $10 miljoen als hij bij een andere team aan de slag gaan.
Hij heeft wel een bod van Mclaren op zak van $5 miljoen en tel de $10 miljoen erbij dan zit hij gaauw op $15 miljoen ipv van de $17 miljoen om thuis te blijven. |
Quote:
ik denk trouwens dat het bij Brawn eerder een kwestie is van kunnen, niet van willen. ze hebben nu wel beide titels binnen gehaald, maar dat is wel met een wagen ontwikkeld met het gigantische Honda-budget. je kon dit seizoen al zien dat het feitelijke budgettaire vermogen van het team daar een stuk onder ligt |
Quote:
Over Raikkonen, ik denk dat je als rijder beter af bent met die 15 miljoen en een potentieel winnend team, dan 2 miljoen meer, en het op de tv volgen. Als je een jaar out bent geweest is nooit goed. |
Wat Kimi betreft, die moet zeker kiezen voor McLaren als hem kan, zelfs al verdient hem 2 miljoen meer zonder te rijden, dat is toch ook niet wat een hongerige piloot wil. Met McLaren zou hij voor de titel moeten kunnen strijden, na eerst af te rekenen met Hamilton natuurlijk.
En op f1-live lees ik nu net dat het eigenlijk al veel te lang stil is rond USF1. Er is nu bekend geraakt dat ze er zelfs nog niet van een onderdeel een crashtest gedaan hebben. Het lijkt er sterk op dat ze de Bahrein maar moeilijk kunnen halen ... Hadden ze daar ook (lang geleden) niet gezegd dat ze in november/december dit jaar met de auto wouden rijden? Ik ben toch wel echt benieuwd hoeveel teams er daadwerkelijk gaan rijden in Bahrein. Toyota valt weg, maar kan/mag iemand de plaats innemen? Geraakt USF1 op tijd klaar? En wat met de andere nieuwe teams: Campos, Manor en Lotus? En trekken ze bij Renault alsnog de stekker uit hun F1 project? De volgende weken/maanden zullen we wel meer te weten komen zeker. |
Quote:
Quote:
|
Quote:
Eerst zien er zit daar namelijk een nogal louche figuur uit de Engelse voetbalwereld bij |
Toyota gaat dan zijn team niet verkopen, maar ze zouden wel hun 'design' voor 2010 willen verkopen.
't Lijkt me toch ook een laat moment om daar nog iets mee te zijn. Alle teams die volgend jaar zullen rijden moeten toch al vergevorderd zijn met hun eigen designs. Het kopen om er mss iets uit te leren, of word het eerder tijd daaraan spenderen, die ze gewoon beter aan hun eigen design geven ... Kvind het toch maar een beetje een raar gegeven, vooral te laat gewoon. |
Quote:
Of als er een team is wat niet goed op schema is voor 2010... |
De vraag is natuurlijk ook hoe eenvoudig het is om in het Toyota design een andere motor te hangen. Bij Brawn is dat goed gelukt, maar dit is toch niet ideaal.
|
volgend jaar geen Brawn GP op de grid, maar Mercedes GP.
|
Quote:
Moest het zijn dat Button daadwerkelijk naar mclaren zou gaan (omdat ze hem niet kunnen betalen), zou dit ook ineens betekenen dat we zo goed als zeker geen Raikkonen zien in 2010. Ook jammer is dat we nu waarschijnlijk de mooie livery van brawn gp vaarwel zullen moeten zeggen.. ik ben eens benieuwd met wat voor livery ze in 2010 gaan afkomen, 4 zilverpijlen is iets te veel naar mijn goesting :p |
All times are GMT +2. The time now is 12:21. |