![]() |
|
Quote:
|
Op het eerste zicht leek die Pescarolo niet zo hevig beschadigd, maar ben dan eens in het gesloten wagenpark gaan kijken. De hele voorkant was verdwenen, 99% zeker een 2de forfait vrees ik... Lahaye was volgens een lid van OAK hypergeshockeerd en was - ik heb het niet helemaal begrepen - aan het hallucineren of het hyperventileren. De man zei letterlijk dat Lahaye door de shock scheel aan het kijken was...
Over het ongeval zelf: waarschijnlijk een contact met een FLM die hem op de linkerachterkant heeft geraakt na Speaker's corner. De Pescarolo is vervolgens met meer dan 200 km/u recht de vangrail ingevlogen, met de bekende gevolgen... |
De ILMC treft het niet in onze Ardennen. Ook tijdens de kwalificatiesessie van deze namiddag liep het fout, want met nog vijf van de twintig minuten in de sessie voor de prototypes te gaan, was het weer prijs op de omloop van Spa-Francorchamps. Matthieu Lahaye ging er net na de ‘Schumacher’ linker hard af en herleidde zijn OAK Pescarolo Judd tot schroot. Op dat ogenblik had Audi de top-3 in handen, terwijl geen enkele Peugeot al een tijd had neergezet. De schade aan de OAK Pescarolo was heel groot, net als het gat in de vangrail. De organisatoren beslisten om de sessie met nog 5 minuten te gaan, niet meer te hervatten.
Bron: http://sport.turbomagazine.be/news_N...n_Peugeot.html Hier de startplaatsen van Peugeot: een 13de (Gene-Wurz-Davidson), 18de (Bourdais-Pagenaud-Lamy) en 50ste (Sarrazin-Montagny-Minassian) startplaats voor de Franse diesels. Reden waarom ze zo lang wachten om hun snelle rondjes te zetten: "Onze box bevindt zich aan het begin van de pitlane en met het gebruik van zowel de F1-boxen als de enduranceboxen, zouden wij voor de kwalificaties sowieso als laatste de piste opmoeten. Iedereen rijdt namelijk op hetzelfde ogenblik naar het rode licht aan het einde van de pitlane", vertelt de Oostenrijker Alexander Würz na de kwalificatiesessie die voor de Fransen dramatisch verliep. De drie officiële Peugeot 908 HDI waren amper aan hun eerste ronde begonnen toen de rode vlag uitkwam en het gevolg... lees je dus hierboven |
Quote:
Peugeot heeft gegokt en verloren. |
@Grig-O: Tijdens de Le Mans testdag produceerde de Audi R18 blijkbaar redelijk veel roet en op het filmpje van de Sebring test was het ook duidelijk zichtbaar. Was het vandaag in Spa ook het geval?
|
Quote:
Vandaag niks van gezien. Zowel de Pug als de Audi zijn mooie wagens om te zien alleen zouden ze dieselmotoren moeten verbieden, niks van geluid! Je mist het toch......... Naar mijn gevoel was er vandaag veel volk op Spa, ben er alleen de eerste uren geweest. Goed om te zien. Qua faciliteiten en vriendelijkheid vanuit het personeel was het dan weer niks. Dat schijnen we dan maar te moeten accepteren. Netjes mijn kaartjes betaald aan Les Combes, wel zuur om te horen dat je via ingang Blanchimont vrolijk kon doorlopen zonder te betalen. Al met al, leuke uurtjes gehad en mooie wagens gezien. |
Quote:
|
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
|
Quote:
|
Verder een mooie race gezien, zeker de eerste uren waren de moeite waard. Het viel me wel op hoe fragiel deze auto's zijn (snel schade na contact, veel technische problemen, enz.). Ik vind GT1 of 24u Spa echter nog altijd van hetzelfde niveau (qua teams, spanning, ambiance...) als LMS/ILMC, blijf het dus raar vinden dat de Le Mans Series zo vaak opgehemeld worden. Maar goed, mij maakt het allemaal niet veel uit, als we elk jaar zulke deelnemersvelden kunnen zien bij beide races is er voor mij geen discussie meer nodig. :)
Nog een kleine opmerking: op Speedactiontv.be spreekt men over een ambiance de m****, door een ' omniprésence de l'Automobile Club de l'Ouest a fait place à des exagérations en tout genre, depuis de longues semaines déjà'. Iemand meer uitleg??? |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 00:12. |