Quote:
Originally posted by flugel
In andere sporten is het simpel een reglement op te stellen, in gemotoriseerde sporten kan je altijd alles interpreteren... Kritiek geven op een organisatie is makkelijk, en idd een reglement zou gevolgd moeten worden door iedereen, 'k denk dat dat in het merendeel vd gevallen wel zo is... maar, dat is enkel het sportieve luik, een kampioenschap zoals Belcar moet kunnen "verkocht" worden aan de media e.d. en laat het nu net die "grote" teams zijn die zorgen voor die mediabelangstelling dan denk ik dat je als organisator wel 2 keer na voor je zomaar uw reglement bovenhaalt... en direkt njet zegt tegen vragen van die toch wel belangrijke teams (commercieel dan)
Wat ik wil zeggen, sportief reglement ok, maar laat dat alsjeblief een beetje ruim interpreteerbaar zijn, ik denk dat de meeste teams op voorhand wel weten in wat voor kampioenschap ze stappen eh...
|
Flugel, ik ben ervan overtuigd dat ge nen hele toffe zijt, en ge denkt tenminste na over wat je zegt, ttz er zit een redenering achter, ook al verschilt ze op een aantal punten van de mijne:
1. Groot gelijk wat betreft de moeilijkheid en het vrij interpreteren van een sportreglement. Het eerste wat men doet is trachten te lezen wat er niet staat en dus...Maar eigenlijk hoort dat voor een stuk bij de kracht van een team en zorgt dat mede voor de soms erg levendige discussie rond dat thema. Leuk, want het gaat om een interpretatie van wat geschreven staat, en een beetje animo moet er zijn. Daar houdt de pers ook wel van.
2. Kritiek geven klinkt zo negatief. Ik denk dat sommige mensen zich te vlug persoonlijk aangevallen voelen wanneer op-of bemerkingen gegeven worden over zaken waar ze zelf bij betrokken zijn en dan vlug de "doe het dan zelf" of "de beste stuurlui staan aan wal" mentaliteit naar boven halen. In godsnaam, we willen toch allemaal het beste voor onze sport. Ik denk dat hier niemand de zaak wil afbreken, of kapot maken, maar allleen maar mooier en beter wil maken voor iedereen.
3 Dat van die grote teams en die mediabelangstelling, daar ben ik het niet volledig met je eens. Wat is een groot team en moet je daar anders mee omgaan? Ik denk het niet, want als zij er morgen daarom niet meer zijn, dan krijg je automatisch wel een ander groot team, dat op zijn beurt dan de meeste media-aandacht trekt. Twee maten en gewichten is verkeerd wat mij betreft. Anders zou je het beter andersom doen en de kleinere teams anders behandelen, zodat zij ook groter en beter worden, waardoor het globale niveau van je deelnemers stijgt. Commercieel veel interessanter denk ik. Dat is dezelfde redenering vind ik, maar vanuit een andere hoek bekeken.
4.En wat dat verkopen van dat kampioenschap betreft, daar zouden we nog wel eens een ander boompje kunnen over opzetten. Want er zijn tal van commissies, maar geen enkele waar het imago, de uitstraling, de mediatisering van de Belcar besproken wordt met de teams. Misschien kunnen we daar is een apart onderwerp voor lanceren, een soort van ideeenbus op dit forum waar positieve dingen kunnen uitkomen, bruikbaar voor de organisatie. Naar mijn mening liggen er nog heel wat opportuniteiten om de Belcar meer in de media aandacht te brengen.
Gelukkig zijn er verschillende meningen, want die brengen de varieteiten in het leven.