![]() |
Het was inderdaad weer leuk. Remmen hebben het beter gedaan dan verwacht (de nieuwe remblokken hadden duidelijk een hardere 'bite').
@rappe106 Ik heb gemerkt dat je een tijdje achter mij hebt zitten rijden en dat je copiloot filmpjes aan het maken was met zijn digitale camera. Is het mogelijk om dat filmpje naar mij te sturen, zodat ik mijn rijlijnen kan bestuderen vanuit een achtervolgerspositie. Ben je trouwens nog op eigen kracht thuis geraakt? |
het was wel weer eens plezant. eindelijk eens een 106 cup kunnen doen. alleen spijtig dat het racen niet zolang duurde (een halve ronde).
@koenc heb je een groot e-mail adres waar ik de filmpjes naar kan sturen? stuur je adres maar door naar mijn e-mail. je staat inderdaad op film. dat omdat ik dikwijls gezegd heb van hier ga ik hem kunnen inhalen. omdat meeste rijders sommige bochten niet hard durven nemen, maar jij hebt veel lef. ik heb semi slicks en kan niet veel harder door de bochten dan jij. ik ben ook niet op eigen kracht thuis geraakt. ben getrokken geweest van zolder tot tongeren door mijn tweede wagen. bangelijke ervaring, meer gezweet dan op circuit (ik moest maar eens niet kunnen remmen. dan reed ik aan mijn eigen auto in met mijn auto) by the way. er scheelt niets met de 106, alleen de start onderbreker wou niet meer af. en ben ook niet uitgekomen uit die spaghetti van zwarte kabels. m. a. w. dat gaat er allemaal uitvliegen. ben dat alarm deftig moe. groeten Yves |
Beste allen,
gisteren inderdaad een mooie dag, het weer zat mee, de auto deed niet moeilijk, en geen slechte tijden ca 2.13/2.14 Ook voor de eerste keer echt kunnen doorrijden met de Peugeot, zonder aan een of ander mankement te moeten denken. Maar de Rappe106 volgen zat er niet echt in. (#$#%$% versnellingsbak) En natuurlijk alweer een prima organisatie, bedankt ERAN. Race-groeten, Jo Smets |
Ook wij (KurtVaes, Maverick en ikzelf) hebben een aangename namiddag beleefd. De Manta heeft het (eindelijk) langer uitgehouden dan alle voorgaande keren samen :applaus: tot +/- 17.00h wanneer Driesco "de gele" eens aan de tand wilde voelen. Als co-piloot was ik getuige van Driesco's vloeiend bochtenwerk :gas: :worship: tot we bij het terugschakelen voor de Villneuve getracteerd werden op een vreemd geluid komende van de versnellingsbak :confused: en bijgevolg geen versnellingen meer hadden. Einde van de interessante stint en wachtende op de diagnose hopen we er de volgende keer terug bij te zijn...
Ter info, de rondetijden lagen tussen de 2'02 en 2'05 Greetz! Gert |
was gisteren weer tof.
er zijn geen ongevallen gebeurt wat ons als organisator gelukkig maakt. Plzantste vond ik nog de opmerkingen van bepaalde personen van de RACB die examens aan het afnemen waren : "Hier rijden piloten rond die betere lijnen rijden dan de mensen die de exames aan het doen zijn". Verder ben ik ook heel tevreden over het feit dat er slechts 5 geluidsovertredingen waren waarvan niemand voor de tweede keer. Dus geen uitluitingen. Doe zo voort. Ik heb ook paddocker R@ce@holic van het circuitrijden laten proeven en ik moet zeggen dat deze jonge gast, ondanks dat hij nog geen rijbewijs heeft, het meer dan behoorlijk deed. Dit smaakt naar meer... |
Quote:
|
Quote:
Greetz Gert |
:) begon me net goed te voelen met in de soep te roeren. Links schakelen is niet nieuw, manueel wel, en als deze dan nog een halve meter ver staat is het echt gieren. :) Zeer goede stabiliteit trouwens die wagen en meer dan PK's genoeg. Enkel de remmen zijn voor verbetering vatbaar, maar voor de rest puik werk.
Jaja, Driesco en versnellingen, gelukkig brengt Renault dit jaar nog een automaat uit |
Zeker een leuke dag.
Mijn eigen beste tijd met vier seconden verbeterd :D . Enig minpunt: Even in de clinch gelegen met een wit monoplace die het nodig vond om al het mogelijke te doen om toch maar niet voorbij gestoken te worden. Zelfs zichzaggen op een recht stuk vond hij acceptabel. Ook de piloot van de zwarte Clio V6 kan er van meespreken, die mocht ook niet voorbij. Echt kinderachtig gedrag. |
Beste allen,
hierbij de fotos van afgelopen dinsdag http://users.skynet.be/bk258442/PicsZolder04082004/ inclusief het begin van de spectaculaire slipper van de zwarte Clio V6 aan het begin van de sessie. Wil je een foto in groot formaat hebben(1280x960), dan laat het maar weten. PS volgende keer wordt er gefilmd ;) Race-groeten, Jo Smets |
hallo,
ik (auto eigenlijk) had nogal last van de warmte... niet de motor, maar de remmen en vooral de banden. de achterste zijn praktisch gesmolten, heel raar bij hard remmen: dan begon de auto echt te slingeren, en in korte bochten overstuur... ben dan maar opt gemakske verder gereden... tis en blijft ne straatauto :-( |
wat voor auto reed je dan? het kan toch niet zo erg zijn.
remmen moet je doen als de auto rechtdoor gaat. als hij nog zijdelingse krachten ondervind kan het zijn dat hij gaat slingeren of keren. overstuur is toch cool? met een voorwiel aangedreven auto is het mogelijk dat te minimaliseren door op de gas te blijven. bv: in de chicans moet je vanaf het begin op de gas blijven wil je niet dat hij uitbreekt. als de auto het nog altijd doet moet je gaan spelen met bandenspanning. zacht voor en hard achter om overstuur tegen te gaan. maar dit wil ik graag bevestigd horen door anderen, want heb dit nooit zelf gedaan. groeten Yves |
nee nee, twas echt bij 'rechtdoor remmen'
overstuur is cool, maar niet onverwacht ;-) dit zijn aanpassingen die helpen tegen onder/overstuur: Meer onderstuur ontstaat door: 1. Bandenspanning vóór hoger, achter lager 2. Smallere voorbanden, bredere achterbanden 3. Voorbandenprofiel met minder dwarsgrip, achter met verhoogde dwarsgrip. 4. Wielvlucht positiever, zodat de voorbanden op het wegdek ‘minder wijdbeens’ staan. Eventueel het camber van de achterwielen negatiever stellen. 5. Stijvere veren en/of stabilisatorstang voor, zachtere veren en/of stabilisatorstang achter. Meer overstuur ontstaat door: 1. Bandenspanning achter hoger, vóór lager 2. Bredere voorbanden, smallere achterbanden 3. Voorbandenprofiel met meer dwarsgrip, achter met verlaagde dwarsgrip. 4. Wielvlucht negatiever, zodat de voorbanden op het wegdek ‘meer wijdbeens’ staan. Eventueel het camber van de achterwielen positiever stellen. 5. Zachtere veren en/of stabilisatorstang voor; stijvere veren en/of stabilisatorstang achter. twas met een opel astra groeten, |
@ oissin
Ik had ook al zo men twijfels over de bandenspanning. Het zal waarschijnlijk teveel remdruk achteraan zijn. Maar ik vrees dat je daar, buiten een remdrukregelaar, niet veel aan kan doen. Race-groeten, Jo Smets |
Zoals Andy reeds zei heb ik voorbije dinsdag voor het eerst kunnen proeven van circuitrijden. En het smaakt inderdaad naar meer.
Aangezien ik nog geen rijbewijs heb was mijn rij-ervaring natuurlijk miniem waardoor ik redelijk nerveus was. Eerst mocht ik als passagier mee met instructeur Andy, wat op zich al een prachtige ervaring was. Nougezet hield ik Andy in de gaten en onthield ik zijn aanwijzingen. Nadien kwam het echte werk en mocht ik overnemen en enkele rondjes rijden. In volle concentratie volgde ik Andy's aanwijzingen en zo ging het steeds beter en beter. Het was echt een toffe ervaring , de ideale lijn leren , de rempunten , de tips , zelf door de bochten rijden waar je normaal als toeschouwer enkel naar kijkt. Dit smaakt naar meer ! :) Bedankt Andy & ERANracing ! |
All times are GMT +2. The time now is 03:50. |