De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Technisch & Sportief reglement 2004 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=6887)

pipo 11-02-2004 19:54

Ze beginnen het door te krijgen!!

Mark 11-02-2004 20:06

Toch baart deze wending in het reglement mij enige zorgen voor de toekomst. Waarom zou je je de moeite getroosten om een eigen Toerisme wagen te bouwen of een echte (dure) Toerisme wagen te kopen als je voor een schijntje een silhouette kan kopen die de potentie heeft om alle Toerisme wagens naar huis te rijden..........zelfs GTB's mogen in hun speigels kijken ;)

Voor 2004 zal het nog niet al teveel gevolgen hebben, maar iemand die plannen gaat maken voor 2005 zal de "route Silhouette" niet links laten liggen..........

Naar mijn bescheiden mening komt de klasse TB onder druk te staan voor zijn bestaansrecht, ik zal wel weer als zwartkijker worden afgeschilderd............maar op een forum mag iedereen zijn gefundeerde mening ventileren.

Overtuig mij van mijn ongelijk! ;)

Scapa 12-02-2004 19:23

Quote:

Originally posted by pipo
Ze beginnen het door te krijgen!!
Wat beginnen ze door te krijgen? Zou je dit even willen verduidelijken?

Het einde van de echte Toerismes, zou wel eens goed kunnen. Het lijkt er sterk op dat ze zoveel mogelijk Silhouettes uit de BTCS willen weglokken. Die willen wel naar de Belcar komen maar niet zomaar: ze willen niet achteraan bengelen en eisen daarom de nodige garanties ;) Lobby-werk dus. Ach, de "echte" toerismes zullen dan hun heil maar ergens anders moeten zoeken: BTCS lijkt een goei alternatief ;)

Driesco 12-02-2004 19:29

Oei oei, dan geef je die mannen toch gewoon een koekje van eigen deeg. Zo een buizenmachien is niet altijd sneller dan een toerisme hoor ! Ik juig het allemaal alleen maar toe. Zij die wel aan die sillouettes komen que snelheid kunnen alleen maar aan publiciteit winnen.

Heb me nog niet in deze gesprekkend gemengd, maar wat ik wel weet is dat sommigen Belcar rijden met een wagen die met veel moeite onder de 1. 48" gaat. Dan moet je je toch niet gepakt voelen dat je niet meekan ? Sommige mannen van de Clio Cup rijden sneller dan sommigen in de Belcar. Wat betreft het klassement is het voor ons niet goed, maar wees nu eens eerlijk, wie is er al rijk geworden van een overwinning in TB of TA. Wie is er kunnen stoppen met werken van een kampioenschaptitel in zijn klasse. Man, man, niet te veel van wakker liggen, gewoon gaaas geven en niet achterom kijken. :)

pipo 12-02-2004 23:17

Quote:

Originally posted by stijnconinx
Die vijf buitenlandse silhouettes wil ik eerst nog zien ;)

Where's the logic? :confused:

Minimumgewicht Silhouette: 1000 kg
Minimumgewicht TB: 1025 kg

Silhouettes mogen evenveel cilinderinhoud hebben als TB's, namelijk 3200cc. MAAR er is bijna geen enkele TB die 1025 kg weegt, de meesten wegen 1100 kg én méér! Voor een Silhouette met z'n buizenchassis en volledig polyester carrosserie is dit natuurlijk geen probleem: die kunnen zelf nog kiezen waar ze gewicht bijleggen om het minimum te bereiken! Dit is gewoon pure voortrekkerij van de Silhouette-klasse :no:

Heel goe bezig, echt...

Dit beginnen ze door te krijgen. De twee maten en gewichten van het reglement.
Voor dit jaar geen probleem maar volgend jaar?????

Nog zoiets, wie gaat er controleren of je een cup Lambo of cup Marcos bij hebt??

Bart.Vandecavey 12-02-2004 23:28

Die silhouetten rijden niet in T maar in S... Het is niet langer een onderdeel van Tourisme maar een aparte klasse...

pipo 12-02-2004 23:47

Quote:

Originally posted by Bart.Vandecavey
Die silhouetten rijden niet in T maar in S... Het is niet langer een onderdeel van Tourisme maar een aparte klasse...
Nee, maar ze rijden wel mee voor het algemeen klassement.

R@ce@holiC 12-02-2004 23:50

Quote:

Originally posted by pipo
Nee, maar ze rijden wel mee voor het algemeen klassement.
Als ze niet langer in T rijden maar in S , welk algemeen klassement bedoel je dan???

pipo 12-02-2004 23:56

het ALGEMEEN klassement, en ook het pilotenklassement.
Voor het publiek is de eerste de eerste, ongeacht in welke klasse je rijdt. Als je 15e eindigt en je bent eerst in jouw klasse, niemand zal het weten.

Daan Vanhout 15-02-2004 01:02

Beste lezers van de paddock,

Enkele maanden terug was er enige verwarring over de uitsluiting van de Qvick Mini naar aanleiding van het niet voldoen van de minimale 25% "race tijd" van de tweede piloot. E.e.a. is te lezen in de deze thread: http://forum.depaddock.eu/showthread...4225#post74225

Nu lees ik met zeer veel plezier de paddock maar reageer bijna nooit op een thread. Wat ik wel concludeer na het lezen van de nieuwe reglementen voor 2004 is dat de paddock waarschijnlijk ook wordt gelezen door de opstellers van de nieuwe Belcar reglementen. De volgende zaak is toch wel frappant te noemen, ik zal mij nader verklaren:

De "commotie" is destijds onstaan naar aanleiding van artikel 33 van het sportief reglement 2003:

Quote:

33. Elke piloot die aan het kampioenschap deelneemt in de Divisies GT en Toerisme kan punten scoren op voorwaarde dat hij tenminste 25% van de duur van een wedstrijd heeft gereden, tenzij anders vermeld door middel van een schriftelijke nota van de Koersdirecteur en de Sportcommissie. SPORTREGLEMENT 2003 www.belcar.com
Naar aanleiding van de diskwalificatie van Qvick gaf ik in een post een aantal mogelijke voorbeelden die erop konden duiden dat de reglementen niet helemaal waterdicht waren.

Quote:

Originally posted by Daan Vanhout
Een pitstop of reparatie in de pits is naar mijn mening een onderdeel van een wedstrijd. Het voorbeeld dat Qvick op autosport.be is in dat kader een zeer treffend voorbeeld. Rijder 1 rijdt 75% van de wedstrijd, rijder 2 neemt over en wordt vlak voor de finish geconfronteerd met een langdurige pitstop. Op deze manier kan hij dus niet aan zijn 25% komen, wordt deze wagen dan uit de uitslag gehaald? Een lichtelijk kromme redenering, een team bestraffen om te finishen. Let wel, de wagen moet 70% van de afstand hebben afgelegd van de winnaar in zijn klasse.

Laat ik een ander voorbeeld geven wat nooit te controleren is. Stel een rijder valt stil met pech langs de baan, de onfortuinlijke piloot weet na langdurige knutselen zijn wagen aan de praat te krijgen en wederom te vertrekken. Nooit en te nimmer is de exacte stilstand tijd te bepalen, je kunt hoogtens een indicatie geven van de stiltandtijd in die ene ronde aan de hand van de tijdregistratie. In het extreme geval kun je dus nooit bepalen of het 24.9% of 25.1% was.

Zoals Qvick op autosport.be stelt, het is een regel in het sportreglement die op verschillende manieren te begrijpen is. Helemaal eenduidig is de regel niet, oftewel mocht je advocate zijn dan zou je hier een zaak van kunnen maken. Volgens mij leest een (aantrekkelijk vrouwelijk) persoon in toga weleens dit forum ;)
Voordat ik wordt afgeschoten, het is MIJN opvatting van het sportreglement. Het kan best zijn dat ik ernaast zit, maar vindt het wel leuk om hier over na te denken.Heren van de sportcommissie van de Belcar, fijne vergaderingen toegewenst voor het Sportreglement 2004 ;)
Als ik het desbetreffende punt lees in het Sportreglement 2004 lees kan ik niet anders concluderen dat de vergaderingen voor het Sportreglement zeer fijn zijn geweest ;) Het bewuste artikel 34 (was vorig jaar 33) is aangepast. Het woord "gereden" is vervangen door "achter het stuur te zitten" ...........wat dus inhoudt dat de wagen ook mag stilstaan ;)

Quote:

Om geklasseerd te worden, moet elke piloot minstens 25% van de duur van de wedstrijd - dit is de tijd dat de piloot aan het stuur zit, ongeacht of de wagen in beweging is - hebben afgelegd. Er moeten minstens twee piloten per wagen worden geklasseerd. Indien er slechts twee piloten op een wagen zijn ingeschreven, en één van beide piloten heeft geen 25% van de duur van de wedstrijd afgelegd, wordt deze wagen uit de uitslag van de wedstrijd geschrapt. Sportreglement 2004 Belcar
Of de paddock een positieve invloed heeft gehad op het desbetreffende artikel in het Sportreglement durf ik niet te beweren, maar wel leuk om dit feitje te constateren ;)

Driesco 15-02-2004 13:57

Waar kan ik het reglement nu ergens downloaden ??

Thomaske 15-02-2004 14:12

Driesco als je het over het Belcar-regelement hebt kan je dithalen op de website www.belcar.com

Bart.Vandecavey 15-02-2004 14:22

Quote:

Originally posted by Thomaske_GLPK
Driesco als je het over het Belcar-regelement hebt kan je dithalen op de website www.belcar.com
Dat is het reglement van vorig jaar Thomaske

Ik dacht dat het nieuwe op de site staat van mse

mse 15-02-2004 14:33

dat klop op www.m-s-e.org link belcar kan je beide reglementen bekijken en downloaden.
er was ook nog een begeleidend schrijven bij waar kort in uitgelegd staat wat er is verandert; Staat niet online , degene die er interesse in hebben laten het maar weten.

All times are GMT +2. The time now is 01:56.