De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   FIA GT 24 uur van Spa 2006, de nieuwtjes vooraf (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=12618)

Viper GTS-R*** 06-06-2006 21:15

Quote:

Originally Posted by Grig-O
JMB komt nog met de MC12 samen met hopelijk een Italiaans team...
Er komen hopelijk nog wat Ferrari's en hopelijk komen de Oreca Saleens aangezien ze Le Mans laten vallen hebben.

Welke piloten rijden dan met de MC12 van JMB? En bedoel je met italiaans team Racing Box? Ging GPC geen 575 inzetten voor 24H SPa? Dat werd in het begin van deze threath geloof ik door Bramzel eens gezegd...

Bramzel 06-06-2006 21:19

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R***
Welke piloten rijden dan met de MC12 van JMB? En bedoel je met italiaans team Racing Box? Ging GPC geen 575 inzetten voor 24H SPa? Dat werd in het begin van deze threath geloof ik door Bramzel eens gezegd...

JMB MC12 zal geen toplineup worden denk ik. Denk dat je daarbij moet denken aan Waaijenberg en Kutemann met nog een paydriver of zo. GPC's 575 verhaal is al redelijk achterhaald denk ik, mochten we die nog in Spa zien dan zal dat met hun 430 zijn.

Viper GTS-R*** 06-06-2006 22:40

De Cirtek AM DBR9 zou ook aan de start kunnen komen.
Heeft Cirtek zelf gezegd. Piloten? Bouchut - Garcia - Babrahm?
Zou ook wel een echte outsider kunnen worden!

Brecht 09-06-2006 18:59

Had deze mail vandaag in de bus van onze voorzitter van onze Corvetteclub

Quote:

Op Donderdag 22/6 zal GLPK de C6R uitvoerig gaan testen op het circuit van Zolder
Heel waarschijnlijk zal ook Oliver Gavin (fabrieks piloot bij Corvette Racing USA)
Aanwezig zijn en er met de C6R rijden

Pegasus 11-06-2006 18:13

Komt Aston Martin ook dit jaar als fabrieksteam aan de start (met Prodrive dus) of enkel de privé teams?

JPMontoya 15-06-2006 22:26

zitten jullie niet in de verkeerde thread?

Belle 15-06-2006 22:27

Quote:

Originally Posted by JPMontoya
zitten jullie niet in de verkeerde thread?

Was thinking the same thing. Dit is de Fia GT thread mannen! :+

Integra 16-06-2006 15:59

Zakspeed krijgt een kleinere achtervleugel. :(
www.fiagt.com

Thomaske 16-06-2006 16:28

Gaan ze weer die weg op enzo het kampioenschap weer verkl*ten voor de Saleen?

Mvg...

Integra 16-06-2006 16:47

Ik vind het ook een spijtige zaak, maar ja ...

Belle 16-06-2006 19:07

Ik vind het eigenlijk een beetje vroeg in het kampioenschap om nu al die beslissing te maken. En bovendien kwamen nog auto's in de buurt van de Saleen qua tijden (GLPK had de pole te pakken in Silverstone bijv.). Zo overdreven dominant is Zakspeed toch niet (niet zoals we bijv. in de Belcar zien bij de top ;)).

Mark 16-06-2006 20:06

Quote:

Porsche 997GT3 RSR maakt debuut op Spa
De 997 GT3 RSR maakt tijdens de 24 Uren van Spa zijn debuut.De afgelopen weken heeft men bij Porsche uitgebreid met een nieuwe versie van de 997GT3 RSR op Vallelunga getest. Er zijn veel veranderingen aan de wielophanging aangebracht, terwijl de diffussors de nodige modificaties werden aangebracht.

http://www.autosport.nl/actueel/news...177&rubriek=28
Leuk :) Kunnen we later altijd zeggen: ik was erbij ;)

Integra 17-06-2006 14:12

Quote:

Originally Posted by Mark
Leuk :) Kunnen we later altijd zeggen: ik was erbij ;)

Dat vind ik heerlijk nieuws. :)

Belle 17-06-2006 15:55

En zoals eerder gevraagd, zullen de fabrieksastons erbij zijn? Heb er precies nog niks over gelezen. Ik hoop echt van wel want de testdag komt al dichterbij.

Integra 17-06-2006 20:18

Is er al nieuws of Oreca met een Saleen gaat meedoen?
@ Belle, geen idee, ik denk eigenlijk van niet, omdat BMS grotendeels de FIA GT taak van AMR heeft overgenomen.

Grig-O 17-06-2006 22:36

Komt Ebimotors dan met twee Porsches?
Er is denk ik wel dat er kans is dat Oreca komt aangezien ze nog geen 24 uren race gereden ebben wordt het nu tijd en 'k denk wel dat Oreca zich eens zou moeten meten met de wereldtop...

Viper GTS-R*** 18-06-2006 20:38

Ebimotors rijd volledige FIA GT seizoen met 2 Porsches dus wss in Spa ook.
Nu Aston Martin niet heeft gewonnen in LeMans bestaat er kans dat ze komen naar Spa. Want of BMS nu rijd als 'half officeel team' maakt niets uit denk ik. De BMS Aston's zijn naar mijn mening geen potentiele kandidaat winnaars voor Spa, dus hoop ik dat Aston Martin ook met hun beide exemplaren komen om wraak te nemen op LeMans. En ivm ORECA... zijn ze nog wel van plan om 24uurs races te rijden? Dat was hun begindoel maar nu ze zo goed op weg zijn tijdens de 'kortere' races kan het zijn dat ze niet meer van plan zijn om hun Saleen endurance gericht te maken...
Daarvoor zullen we nog enkele weekjes moeten wachten en dan zal er wat meer duidelijk worden.
Die ACEMCO Saleen die zou ik wel graag in SPa zien rijden maar daar is nog minder kans op:D

Quote:

Porsche 997GT3 RSR maakt debuut op Spa
Met welk team gaat dit dan zijn?

Belle 18-06-2006 21:03

Quote:

Nu Aston Martin niet heeft gewonnen in LeMans bestaat er kans dat ze komen naar Spa. Want of BMS nu rijd als 'half officeel team' maakt niets uit denk ik. De BMS Aston's zijn naar mijn mening geen potentiele kandidaat winnaars voor Spa, dus hoop ik dat Aston Martin ook met hun beide exemplaren komen om wraak te nemen op LeMans.

Laten we hopen :)

Quote:

En ivm ORECA... zijn ze nog wel van plan om 24uurs races te rijden? Dat was hun begindoel maar nu ze zo goed op weg zijn tijdens de 'kortere' races kan het zijn dat ze niet meer van plan zijn om hun Saleen endurance gericht te maken...

Wel, de Acemco Saleen heeft dit weekend toch bewezen 24 uren te kunnen uitrijden. ;) De Oreca Saleen zou misschien wel een mogelijkheid kunnen zijn. Met misschien Ortelli achter het stuur aangezien hij sinds eind februari het testwerk verricht voor de wagen...en op het moment heeft hij nog geen zitje. Maar het is misschien nog een beetje vroeg om deze wagen al een 24 urenrace te laten rijden denk ik...al zou het wel een aanwinst zijn voor het veld.

AlainH 18-06-2006 23:53

Quote:

Met welk team gaat dit dan zijn?

Manthaey met 2 RSR's.

Viper GTS-R*** 19-06-2006 08:46

Quote:

Originally Posted by AlainH
Manthaey met 2 RSR's.

Van welke bron weet je dat?
En gaan het dan de vertrouwde Manthaey piloten zijn die erop gaan rijden?
Is toch ook wel raar dat Manthaey ze krijgt die nieuwe 997's.
Oké ze zijn zeer close bij Porsche betrokken maar Ebimotors is toch niet voor niets dit jaar het 'officiele' gesteunde Porsche team??

vince 19-06-2006 12:48

Ik vind het wel raar dat ze al meteen met een rsr komen en niet eerst met een rs(raceversie) of een gt3-r.

gwyllion 19-06-2006 14:08

Van de nieuwe Porsche 911 (997) bestaan reeds 2 productieversie: 911 GT3 en 911 GT3 RS.

Misschien wordt de naam RSR gekozen omdat er reeds een straat van de RS bestaat.

Bramzel 19-06-2006 15:14

Hmm, geloof dat 997 verhaal pas 100% als ik het ook op andere pagina's zie. Want heb het nog niet op de grote pagina's gezien als DSC en Endurance-Info.com

smiley 19-06-2006 16:03

Fässler rijdt dit jaar ook mee bij phoenix (waar ook anders..)
http://www.fiagt.com/newsitem.php?key=980

vince 19-06-2006 20:44

Quote:

Originally Posted by gwyllion
Misschien wordt de naam RSR gekozen omdat er reeds een straat van de RS bestaat.

Jah, maar dat was van de vorige versie ook (race en straat RS)

Bramzel 19-06-2006 23:35

Quote:

Originally Posted by vince
Jah, maar dat was van de vorige versie ook (race en straat RS)

De vorige straat-RS kwam pas toen de race-RS al bestond. Da's nu niet het geval, de straat-RS bestaat al.

Stranger 21-06-2006 14:07

Voor zover bekend doen de beide fabrieks Aston Martins mee aan de resterende races van de American Le Mans Series. De ALMS heeft in juli 3 races staan (1 juli, 15 juli, 22 juli).
Financieel lijkt het mij voor zo'n team niet aantrekkelijk om binnen een paar dagen na de ALMS race alles vanuit de VS naar Spa te laten vervoeren om vervolgens 2 weken later weer alles in Amerika te moeten hebben.

Belle 21-06-2006 16:18

Quote:

Originally Posted by Stranger
Voor zover bekend doen de beide fabrieks Aston Martins mee aan de resterende races van de American Le Mans Series. De ALMS heeft in juli 3 races staan (1 juli, 15 juli, 22 juli).
Financieel lijkt het mij voor zo'n team niet aantrekkelijk om binnen een paar dagen na de ALMS race alles vanuit de VS naar Spa te laten vervoeren om vervolgens 2 weken later weer alles in Amerika te moeten hebben.

Inderdaad...volgende race gaat al door op 20 augustus dus dat wordt een beetje zottewerk op logistiek vlak.

Daarbij, als ze een race hebben op 1 juli, wordt het haast onmogelijk om de wagens in Spa te krijgen voor de testdag op 5 juli vrees ik.

Brecht 21-06-2006 17:28

Denk dat Prodrive in het atelier er wel nog astons heeft staan.

Benny_B 21-06-2006 17:47

Volgens het krantje motorsportaktuell zullen er tijdens de 24 uren 2 Porsche 997 GT3-RS aantreden
Piloten : Maassen / Luhr / Bernhard / Dumas / Tiemann / Lamy

Mark 21-06-2006 19:04

Quote:

FIA GT: François Duval met ProSpeed-Porsche in 24U van Francorchamps.

De Waal wil dit jaar van een minder druk WRC-programma gebruik maken om ook in andere disciplines en meer voor eigen volk aan te treden. Een dubbele wens die op 29 en 30 juli e.k. bewaarheid wordt met diens deelname aan de 24U van Francorchamps, wedstrijd tellend voor het FIA GT-kampioenschap.

http://www.autosport.be/shownews.awm?id=7264
En:
Quote:

24 Heures de Spa : Voici la Viper Signa Motorsport

Le bolide sera aligné en guise d'entraînement lors de la manche Belcar du jeudi 29 juin (Zolder), et elle devrait aussi être de la partie lors du Test-Day des 24 Heures de Spa, le 5 juillet

http://www.turbomagazine.be/des_info...id=5062&back=1
Leuk nieuws :)

Grig-O 21-06-2006 20:15

Duez zou ook wel eens in de plaats van Lamy kunnen komen zodat die miss op Larbre kan rijden?...

Bramzel 21-06-2006 20:25

Ben alleen benieuwd met wát voor Viper Signa aantreed, gezien de vermelding "S RT10" op hun website. En da's toch echt die nieuwe waar nog geen raceversie van is. Dus zou het de GT3 Competition Coupe zijn of een GTS-R?

http://www.signa.be/motorsport/Racecalfr05.html

PorscheGT 21-06-2006 20:31

Hier staat ie op :) Dus ik denk zo een competition coupe ?

http://www.signa.be/motorsport/Projetfr.html

Dries DS 21-06-2006 20:33

@ Bram: het is een 'coupé', maar onder handen genomen door Oreca. De 'R-versie' van de nieuwe Viper laat nog wel een tijdje op zich wachten. Mits genoeg klanten kan deze tijd natuurlijk behoorlijk ingekort worden...

Mvg,
Dries DS

Belle 21-06-2006 21:43

Quote:

Originally Posted by Grig-O
Duez zou ook wel eens in de plaats van Lamy kunnen komen zodat die miss op Larbre kan rijden?...

Zal Larbre dit jaar aantreden voor de 24 uren dan? Want zo'n maand geleden waren ze daar nog niet zeker over.

Vorig jaar heeft Lamy toen ook op de Aston #29 gereden ipv met Larbre, dus dat is op zich geen probleem. Al zou ik in zijn plaats voor de DBR9 opteren. :)

Raceboy 21-06-2006 22:52

Quote:

Van welke bron weet je dat?
En gaan het dan de vertrouwde Manthaey piloten zijn die erop gaan rijden?

globecast 0157 meld dat de piloten "the usual Lucas luhrs and maasens zouden zijn"

gwyllion 21-06-2006 23:42

Quote:

Originally Posted by Benny_B
Volgens het krantje motorsportaktuell zullen er tijdens de 24 uren 2 Porsche 997 GT3-RS aantreden
Piloten : Maassen / Luhr / Bernhard / Dumas / Tiemann / Lamy

Fabrieksteams zijn verboden in GT2 :rolleyes: Er klopt dus iets niet met die piloten...

marcel 21-06-2006 23:44

fabrieksteams zijn verboden, maar die piloten mogen wel aantreden in privéteams he

gwyllion 22-06-2006 00:37

Ja, maar er is een regel die zegt dat tijdens gewone FIA GT een GT2 wagen bestuurd mag worden door 1 fabriekspiloot (hier zijn criteria voor) en 1 gentleman driver. Om zo de verkapte fabrieksteams van het verleden (zoals Gruppe M, Freisinger) te voorkomen.

Wie zou de 997 wagens trouwens runnen tijdens de 24 uur van Spa?

All times are GMT +2. The time now is 18:09.