![]() |
Weet iemand al waarom alle teammanagers naar de koersdirectie moesten?
Wat met de "guest klasse" waar normaal enkel gentlemen drivers in mogen rijden en waar je momenteel enkel grote namen kan terugvinden? Lamy komt pas op zaterdag? Moet deze dan niet verplicht trainen? of start deze wagen dan als laatste uit de pitlane? Als leek toch moeilijk te volgen vanop afstand :) |
Lees zojuist op pitstop.tv dat Pedro Lamy zaterdag zou aankomen....dacht dat iedereen verplicht was om een aantal ronden te rijden gedurende de nachttraining....of ben ik hier mis ?
|
Als ik me niet vergis heeft Pedro Lamy toestemming gekregen daar hij testen heeft bij Peugeot.
Mvg |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Als ik mij niet vergis, hadden ze toestemming om als laatste te mogen vertrekken op de grid.
|
:crazy:
|
En wat met de teamchefs die allemaal bij de koersdirectie moesten?
|
Ik ben niet akkoord dat het voor een leek allemaal moeilijk te volgen is, die snapt er toch niks van. Voor de echte race-fan is dit allemaal niet meer te volgen. Ik denk dat ze de reglementen aanpassen naargelang hun pet staat (of lees het aantal deelnemers):eek:
|
Quote:
Ik vind het vooral moeilijk om 's nachts de wagens te volgen. De meeste wagens rijden met te weinig verlichting op hun nummer. |
Aha ok duidelijk.
En dan is er nog mijn vraag over die Gentlemen drivers in de Guest Klasse. |
Daar is idd ook opschudding over geweest. Maar ik weet er het fijne niet van. Ik heb wel gehoord dat het er hard aan toe ging, met over en weer niet al te fraaie woorden, tussen organisatie/koersdirectie en enkele teamchefs.
C U |
Quote:
DIVISIE 4 “Guests” Guest wagens zijn wagens die niet volledig conform zijn aan het Technisch Reglement MVD 2008, maar die, op basis van een technisch dossier, uitzonderlijk voor één meeting aanvaard worden door RACB Sport en de promotor. Bij divisie 3 daarentegen wel... |
Ron Marchal kan goed rekenen... :crazy:
Quote:
|
Ik ben al terug van de 24u, ik kon het niet meer aanzien...:(
Al een geluk dat die Historic proto's er nog waren. Ironisch genoeg ging die McLaren sneller dan de moderne GT3's. Als afsluiter van m'n dag ben ik nog even in het museumpje van Zolder geweest. Jongens toch, met alle respect, maar is dat het beste wat we hier kunnen doen voor ons Vlaams circuit? Ik dacht dat ik met la Museé du circuit Spa-Francorchamps in Stavelot al veel gezien had, maar het museum van Zolder (als je het zo kan noemen) slaat alles. Dit is een clubhuis, maar niet meer dan dat. Vergelijk dat eens even met de Erlebniswelt op de Nürburgring:eek: Ik vond het alleszins hallucinant hoeveel volk er nog te zien was zeg. Het mooie weer zal er ook wel mee te maken hebben. |
Het gaat lekker daar, 4 wagens die momenteel al even stationair in de pits staan. De Doncker die de A+ Viper #4 de banden in gereden heeft. Longin die net met de Mosler een brandje heeft gehad in de tankzone en nu in de box staat... En we zijn nog geen 4 uurtjes bezig :D
|
Een triest dieptepunt was ook de stormloop voor de gridwalk. Ze laten iedereen door, alleen, wie houden ze tegen, juist ja... mij, de racefan met de kodak in de hand. "Hebt u gridkaarten?"... en bij de arm nemen. Hola, niet handtastelijk worden aub! Uiteindelijk gewoon doorgelopen, zelfs daar kunnen ze al niks meer aan doen:applaus: 'k Ben echt benieuwd wie er morgen om 16h nog rondbolt. Ik snap eigenlijk niet dat een GT3 geen 24u aankan. Ik dacht dat het net de bedoeling van GT3 was de wagens ook stevig te maken zodat ze lang meegaan en weinig kosten met zich meedragen?:rolleyes:
|
Spectaculaire foto's van de brandende Ginetta #350 op 24u.be gemaakt door Stefan Coppens ;)
|
Inderdaad, de juiste plaats op het juiste moment! Jammer van de wagen, vond ik de mooiste op de startgrid!
|
Quote:
|
G&A Mosler geslipt en de muur ingegaan net voor de bolderbergbocht, stond er toen net. Hij is kunnen doorrijden tot in de jochen rindt, maar terwijl hij de bolderbergbocht in wou gaan, is er ook nog een ginetta geslipt.
Heeft even geduurd vooraleer er een safetycar kwam, terwijl daar een oliespoor of iets dergelijks was, want waren nog een paar wagen die moesten corrigeren. Ook chapeau aan de marchalls die met hun pillampjes de brokstukken moesten gaan zoeken! |
artikel in het belang van limburg.interview met patricia indekeu.
Quote:
Heeft zij nu nog altijd niet door dat ze kwantiteit konden hebben? En over de kwaliteit. Er rijden nog maar 19 wagens rond momenteel. Voor volgende jaren staat sro nog in voor de 24uren. Zouden ze zo slim zijn om het terug te mixen? |
Als de formule hetzelfde blijft de komende jaren zien ze mij alvast niet meer:)
|
ja watte was is me da voor een zwakke bedoeling..
die gt3's zouden het op sprintjes moeten houden.. laat dan de 24h door een ander kampioenschap gebruikt worden zou ik zeggen, misschien is de 12h van spa meer iets voor de gt3's.. als de gt3s nu betrouwbaar zouden zijn, dan was het geen probleem dat ze met zo weinig op de grid stonden.. |
Ik ben thuis gebleven. Voor zo een wanspektakel krijg je met de echt de deur niet meer uit. En ik denk dat de afwezigen deze keer overschot van gelijk hebben. Volgens de liveresults rijden er op dit moment nog slechts 18 wagens rond.
En wat de uitlatingen van Patricia Indekeu betreft; wat moet je daar nog aan toevoegen? :rolleyes:. Dat is toch struisvogelpolitiek van het allerhoogste niveau. Die mevrouw mag meegaan met de IOC-bobo's die halsstarrig blijven verkondigen dat er met de mensenrechten in China niets aan de hand is. :crazy: |
Quote:
|
Quote:
Iedereen is hier moe hoor. Het is ik weet niet hoe warm buiten en koud hier in het perscentrum. Iedereen, de meeste toch, zijn doodop en dan ga je zo beginnen. Als je er zo over valt ga dan gewoon altijd maar naar een andere website é. Of doe het misschien zelf en dan kunnen we eens zien of dat je ook geen fouten kunt maken. Mvg |
Quote:
|
Is er ergens live stream te bekijken?
Thx, Net |
Quote:
|
Quote:
Wat is er nu zaliger dan in die tenten van de historics rond te kijken en gewoon alles mee te kunnen volgen. Dat is voor mij de essentie van een paddock:) |
Ha, heb gisteren het brommertje nog zien staan en gedacht, ze zouden het eens moeten pakken en weg is hij. Die van AK stond er ook maar verloren bij.
Inderdaad heel erg maar er moet maar 1 zo rondlopen hé. Anyway, grats aan Ward, Bart, Ruben en "Heinz" voor hun overwinning. Ben paar keer langs geweest in hun box en had het nooit gedacht. Sterke race en laat ons hopen dat volgend jaar er weer een open 24H is waar er veel meer wagens (40-50) aan de start komen. Nu was het povertjes, daarom dat ik zaterdag geweest ben, zondag moet je je tevreden stellen met de restjes. |
Quote:
De 24u dan: ik ben voor het eerst in vele jaren thuisgebleven en heb de race dus 'virtueel' gevolgd. Daar is ook niks aan. Volgend jaar ben ik er gewoon terug bij, al wat rijden ze met fietsen en gocarts... |
Quote:
Spijtig genoeg kan dit niet meer op pitstop zelf, dan was het allemaal veel eenvoudiger geweest.. |
Gisteren ben ik ook geweest, voor het eerst sinds ongeveer een jaar Belcar - sorry, BGTC. Hoewel ik GT3 een prachtig concept vind, heb ik het op het circuit nooit leuk gevonden om naar te kijken, al die tamme kleine broertjes van de GT1's en GT2's.
Ik heb het BGTC maar van veraf een beetje gevolgd, weet niet wie vooraan rijdt of het kampioenschap leidt - eigenlijk wist ik alleen dat de grids te klein zijn. Maar gisteren vond ik het voor het eerst wél leuk! Ok, het startveld moest 2x zo groot zijn, maar mooi vond ik het wel. Waarom? Voor het eerst zie ik GT3 zonder dat de GT1 en GT2 op dezelfde dag rijdt. En de GT4 auto's passen er dan ook mooi in. De Ginetta zag ik ook voor het eerst op het circuit, wat een prachtige wagen, en met precies het goede geluid. Bij de Aston Martin daarentegen moest ik m'n best doen om 'm te horen... Al bij al waren er natuurlijk veel te weinig deelnemers, al valt het aantal uitvallers me nog redelijk mee. Voor volgend jaar moet dat toch echt beter, op welke manier dan ook. Wat is er eigenlijk gebeurd met het idee van de Zolder 24h als topevenement voor alle GT3 kampioenschappen of zoiets? De "oude" Belcar was nog altijd veel beter, maar als ze het aantal deelnemers goed kunnen krijgen kan ik best weer warm worden voor de Belc...GTC. Verder heb ik me goed geamuseerd bij alweer de 4e 24 uur van het jaar. Zo kwam ik met al m'n rondloperij ook vaak op de juiste momenten langs het autowasserette-gedeelte. Soms kan ik al die onrelevante randanimaties best wel waarderen ;) |
Veel mensen van SRO hunkeren precies ook graag terug naar de Belcar, aangezien ze vandaag nog allemaal met hemden rondliepen met vanachter www.belcar.com op :D
Volgend jaar sowieso al geen 24u meer in het BGTC, maar welke vorm dan wel is nog niet beslist. |
Heb gisteren de aankomst gezien op La Deux (met dank aan Smiley voor de tip :worship: ). Vond dat er weinig volk te zien was op de tribunes; dacht dat deze aan de Jacky Ickx zo goed als leeg was :confused:
Zaterdag naar de start gaan kijken en op het bergje in de 1e linkse was ook nog veel plaats. Zoals eerder aangehaald was het maar een pover deelnemersveld. En nu op naar editie 2009 van de 24h Zolder (met BGTC, Belcar, DSMEC, ... ?). |
Ik vond de 24h wel te pruimen dit jaar,enkel spijtig van het te weinige aantal deelnemers.Maar dat werd dan wel goed gemaakt door de teams en piloten,alleen maar toppers en dat zag je op de baan en in de pitlane.
Dat de Porsches vooraan gingen meedraaien was geweten maar dat de Ferrari's en de jd Lamborghini het zolang gingen uithouden was een fijne vaststelling.Spijtig dat de Ginneta's uitvielen want prachtige racewagens.Van mij mogen de 24h voor gt3's blijven als er inderdaad meer auto's bijkomen.Waar zaten de buitenlandse gt3 teams?Of hadden deze races in hun eigen kampioenschap?De dsmec is ook een tof kampioenschap maar deze wagens vind ik persoonlijk te oud en te traag om 24H naar te kijken. |
Volgens Lemeret op LA deux komt er volgend jaar ofwel een Nurburgringreglement (veel technische vrijheid) of een dubai reglement (GT2 als topklasse).
|
All times are GMT +2. The time now is 04:03. |