![]() |
Kijk de algemen tijden van de dagen eens ... gisteren lagen de tijden wat hoger dan de dag ervoor .. ongeveer 2 sec.
maar ja ... hoe kan je nu zo'n kans verkloten ... jammer |
Quote:
Zoals Eric zegt hebben wij Belgen steeds meer dan behoorlijk ons mannetje gestaan in zowat alle vormen van gemotoriseerde sporten. Dat heeft ons verschillende wereld- en Europese kampioenen en recordhouders opgeleverd. We zouden verdomme fier moeten zijn op wat wij Belgen gepresteerd hebben. Een beetje meer zelfverzekerdheid zoals de Duitsers of Nederlanders dat hebben, zou geen kwaad kunnen. Dat "petit Belge"-minderwaardigheidscomplex is op niets gebaseerd en is iets dat wij ons grotendeels zelf aanpraten. Leinders heeft zijn kans, letterlijk, verknald. Spijtig, maar zulke dingen gebeuren nu eenmaal. Er zijn nog talentrijke Belgen, Heylen en d'Ambrosio om er maar een paar te noemen, die er aankomen en die hun kans ook nog wel zullen krijgen. |
Amai Amai....
Een aantal feiten op een rijtje zetten: De eerste ronde dat een F1-wagen uit de pits rijdt dient hij een aantal "checks" uit te voeren. Eén daarvan is het voluit accelereren van 3e naar 6e versnelling, in veel gevallen zonder tractie-controle. Dit om te cartografie van de motor op punt te stellen. Leinders, als F1-rookie, zal zich dan ook geen vragen gesteld hebben bij deze procedure. Als er dan op die plaats olie op de baan ligt, dan zullen weinigen op de baan blijven. Of er nu effectief olie lag of niet, dat weten weinigen, maar het voordeel van de twijfel is toch niet teveel gevraagd, of wel. Daarna heeft men 7 uren nodig gehad om de auto weer rijklaar te krijgen. Een aantal electronische onderdelen die beschadigd waren dienden opnieuw geassembleerd te worden. Bas is dan stipt om 16u buiten gereden voor zijn installatieronde. Om 16u10 kwam hij opnieuw buiten, en heeft nooit meer dan 4 ronden na elkaar kunnen rijden door 3 rode-vlag situaties. Ik weet niet wat jullie hadden verwacht, maar onder de 1.20 duiken in 8 snelle rondes tijd, en dit met 0 km F1-ervaring... hmmm... We hebben ter plaatse geen enkele negatieve commentaar gehoord, wel integendeel. Hij heeft enorme pech gehad, punt. En voor de liefhebbers, Bas zijn eerste rode vlag werd door deze rookie veroorzaakt (een zekere RB): http://images.autosport.be/image.asp...size=3&style=3 |
Rookie ... :D
|
Ik kwam het volgende tegen daarnet....
Quote:
|
In HbvL stond dat hij gisteren reeds terug naar België keerde. Moet hij nog snel een last-minute ticket nemen om er tijdig te zijn ?????
C U |
Hij ZOU tot zaterdag blijven, en er was inderdaad een kansJE dat hij vrijdag nog kon testen.
Kortom: geen kat die het eigenlijk goed weet :) |
Deze foto staat sinds daarnet op www.f1-live.com
Heeft Bas dan toch nog een tweede kans gekregen? http://f1.racing-live.com/photos/200.../diapo_140.jpg |
Deze voormiddag heeft Heidfeld in ieder geval test. Zou kunnen dat Bas deze namiddag heeft overgenomen maar toch nog nergens iets van gelezen.
|
Het lijkt me toch te zijn dat enkel Heidfeld aan het testen is ja, op recentere foto's zit hij terug in de wagen! en op autosport.be staat ook dat Bas niet meer zou rijden en terug thuis is!
|
misschien is Bas zijn helm vergeten, en heeft Heidfeld hem gewoon effe gepast?
|
Ik heb een 2464x1648 wallpaper van Bas in de Jordan op mijn pc staan,wie interesse heeft erin kan ik hem gerust doormailen,stuur een pm :)
|
Hier is ook een hele discussie aan de gang over het uit de lucht halen van die roddel ... http://www.f1pits.net/forum/viewtopic.php?t=5012
Het kan wel dat er misschien wel hoop was, maar als je de laatste zinnen van de press-release had gelezen zag je duidelijk dat het Glock en Heidfeld waren die mochten testen ... |
In de Autosport van 29-01-04 krijgt Leinders nog een flinke veeg mee van het Jordan F1 Team
Quote:
|
Quote:
ofwel is dit waar ... ofwel zegt het jordan team dat alleen maar om henzelf goed te praten ... |
dat zal wel waar zijn
maar ze hadden bas niet direct moeten zeggen om de gas open te trekken om hun bazaar te testen hé, die jongen reed in zijn eerste toer met een F1, laat die dan toch rustig bollen tot hij het een beetje gewoon is, niet? |
dat vind ik ook ... dachtten ze dat hij SUPERMAN was of zo?????
Bas zelf had dat eigenlijk ook wel moeten beseffen maar ja het is gebeurd en we kunnen spijtig genoeg de klok niet terugzetten |
Quote:
Als piloot ben je verantwoordelijk om je wagen heel te houden ..... Al zeggen ze bij Jordan, dat hij de rem niet mag gebruiken... Gaat hij dat dan ook doen ? .... Dan moet je als piloot duidelijk stellen dat je dat niet kan, of minder risico's nemen |
Quote:
ge gaat mij toch niet vertellen dat Bas niet met een éénzitter kan rijden, daarvoor heeft hij al ervaring genoeg! Ok een F1 zal wel iets speciaals zijn, maar wie zegt dat de mannen van Jordan Bas zo niet wilden testen en dat het nu verkeerd is afgelopen? Dat zullen we wel nooit weten, maar soit ..; |
Quote:
|
Op de site van Pitstop staat de tekst nu ook in het Nederlands
Quote:
|
Bas is een piloot met heel veel zelfvertrouwen. Een kenmerk dat vaak een heel positief resultaat geeft voor een piloot maar soms is teveel zelfvertrouwen ook een nadeel.....
|
ze zijn wel duidelijk moet ik zeggen, bas is geen goede piloot in hun ogen :)
|
Jordan bevestigd eigenlijk gewoon wat ik al dacht, spijtig voor Bas, maar trop is teveel én teveel is trop gas é...
|
Quote:
|
Dat is nu wel 2 keer op korte tijd.
Eerst een Lister en onmiddelijk vertrekken, en nu een Jordan. :no: Begint zijn palmares een beetje anders te kleuren. Dit jaar had men ook meer verwacht in de Nissan denk ik, heb hem vorig jaar ergens horen zeggen dat 2003 hij de kampioen zou worden. :frusty: :frusty: Volgens mij kan hij beter ergens een discipline gaan zoeken om wat te verdienen ipv te investeren, leeftijd begint ook mee te tellen. |
Wat zijn dat voor **k*ls! Ze beweren dat er geen olie was, Zonta ga da ni uit zenne duim zuige ze.
|
Quote:
|
En Zonta dan? die ging der bena af MET TC!
|
kijk als tijdens een GP iedereen crasht die over een olieplek gaat .... dan komen er gewoon geen wagens aan.
|
Quote:
:gas: :frusty: :applaus: |
Quote:
|
Ik heb net gezien dat er op www.basleinders.be een 10tal fotos staan van Bas z'n test met de Jordan.
Schoone fotokes! |
Met 300.000 Euro had Bas zich verschillende seizoenen in de kijker kunnen rijden in in andere boeiende kampioenschappen, met veel meer feed-back voor zijn sporsor op lange termijn.
|
Ja, dat kan wel kloppen.
Maaaaaaaaar als bas op z'n bewuste test de panne van het dak had gereden, dan was hij "binnen". (Want een goede indruk had hem sowiezo geholpen aan een F1 (test) zitje) En dan, ... had 300.000 € eigenlijk een peulschil geweest. Maar ja, nu terug naar de realiteit: dan kan je idd (achteraf) zeggen dat Bas idd met 300.000 heel wat meer had kunnen doen dan 1 dagje "rond te toeren" op Barcelona... Maar ja, als je alles weet voor je aan iets begingt... ... dan hadden we al lang een belg in de F1 denk ik! |
Quote:
Persoonlijk ben ik van mening dat testresultaten er vrij weinig toe doen .... enerzijds heb je de topteams (fabrieksteams) die enkel toptalenten recruteren .... Aan zo een carriere hoef je op je 29 niet meer te beginnen zonder F1-ervaring Anderzijds heb je de teams die het moeilijk hebben (Minardi, Jordan, ....) Daar tellen de rijderskunsten niet ... enkel de hoeveelheid cash die je meebrengt. Zie maar naar wat er de voorbije jaren allemaal gepasseerd is bij die teams. Ik denk dat op dit ogenblik de rijderskwaliteiten (tijden) nog slechts voor een 10% meetellen in de beslissing of je al dan niet een zitje krijgt. |
Quote:
Als Bas daar iets getoond had, dan zou hij het bij volgende onderhandelingen inderdaad waarschijnlijk iets gemakkelijker gehad hebben, maar je moet nog altijd dat koffertje met geld meebrengen en ze zullen er dan misschien zelfs 1 miljoen € afdoen als je echt schitterend presteert. Maar het feit blijft dat je dan nog altijd 3 à 4 miljoen € moet meebrengen om te mogen rijden, wat voor een land als België niet simpel is om ergens los te krijgen. Dat eerste miljoen € dat lukt nog om te vinden, maar om daar voorbij te geraken, dat wordt knap lastig. Marc Goossens had in 1996 hetzelfde probleem (had ook een toezegging voor 1 miljoen €) plus het feit dat Diniz toen ook nog eens lastig deed over testkilometers die aan hem beloofd waren. Ik vermoed dat het voor David Saelens niet anders was (om er maar een paar te noemen die het de laatste jaren ook geprobeerd hebben). |
Blijkbaar zijn de €300.000 die Bas moest betalen voor z'n F1 test toch nuttig geweest:
Dit lijd ik af uit het volgende bericht dat zonet verchenen is op www.autosport.be Quote:
|
Wel goed nieuws dus:
- Bas heeft op minder dan 3 weken tijd zomaar effe 2 miljoen € (80 miljoen ouwe franken hé!!!) gevonden bij de sponsors! - Benson & Hedges gaat het komende jaar Jordan blijven sponsoren, positief! Want op die manier is er dus meer geld in het laadje bij Jorden, en wil dit misschien zeggen dat een 3de piloot minder geld moet meebrengen... - Het is voor 90% zeker dat de tweede piloot bij Jordan Giorgio Pantano wordt! Op die manier dus geen McNish of Firman als derde piloot, en dus ook weer twee concurenten minder voor Bas! (aangezien zij dus al meer dan 6GP hebben gereden en dan dus geen testpiloot mogen zijn) - En Bas lijkt ook zeer positief over de toekomst moest het “F1 avontuur” aanslepen… …dan spreekt hij (natuurlijk!) over de World Series. Dus: nu maar met z’n allen hopen dat Giorgio Pantano gaat tekenen bij Jordan! En dat zo op die manier de kans wat groter word dat we een Belg in de F1 gaan hebben… |
Geen plaats voor Bas bij Sauber, werd me bevestigd ... :D
|
All times are GMT +2. The time now is 14:27. |