De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Games (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Van een deel van de makers van GTR2002 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=7497)

Bramzel 12-08-2004 20:36

Jestra zegt me niks. Maar wel, da's dan gecorrigeerd ;)

R@ce@holiC 14-08-2004 00:41

Bram check PM :)

The Interceptor 20-08-2004 20:02

Dit weekend met de 24 Uren van Zolder staat de GTR tent er ook, op die parking tussen de jacky ickx en de heuvel.
Ik ben er gisteren (donderdag) al geweest voor de kwalificaties, en toen stonde we daar maar met een man of 7 voor 6 simulators, dus ge kon constant weer rijden als ge wou :D Heb zo een keer of vier telkens twee rondjes gereden op Spa, want dan was de naft op. En telkens met de Corvette, want daar was ik toch zo van onder de indruk, nu niet meteen de prestaties, die zijn vergelijkbaar met de andere wagens, maar dat geluid :eek: echt bangelijk gewoon! Ik heb alvast mijn favoriete wagen gevonden voor GTR :D
Ook reed je nu met zen zessen tegelijkertijd op de piste, wel gewoon free practice, maar met de 24u van Spa was het (toch toen ik er ff was) allemaal apart op piste, dus niet via netwerkje.
Voor degenen die van't weekend naar Zolder gaan, zeker de moeite om een kijkje te gaan nemen, al zal het vast en zeker wel druk zijn.

Brecht 20-08-2004 20:51

Ik heb ook al een bezoekje gebracht aan de GTR tent. En ik moet je wel echt gelijk geven interceptor, die corvette zijn geluid is bangelijk. Ik heb al gereden met een Porsche, een Ferrari 575 Maranello, de Larbre Viper, de Lambo Murcielago, Lister Storm en de Corvette C5-R. Van circuits heb ik al gereden op Pergusa, Donington en Spa. Aanrader vindt ik persoonlijk Pergusa, gewoon een zalig circuit.

Greetzz.. Corvetteboy

yvdp 21-08-2004 00:39

en wanneer kwam het spel uit? ;)

Integra 21-08-2004 09:12

Quote:

Originally posted by corvetteboy
Ik heb ook al een bezoekje gebracht aan de GTR tent. En ik moet je wel echt gelijk geven interceptor, die corvette zijn geluid is bangelijk. Ik heb al gereden met een Porsche, een Ferrari 575 Maranello, de Larbre Viper, de Lambo Murcielago, Lister Storm en de Corvette C5-R. Van circuits heb ik al gereden op Pergusa, Donington en Spa. Aanrader vindt ik persoonlijk Pergusa, gewoon een zalig circuit.

Greetzz.. Corvetteboy

Ik wil niks zeggen, maar het Corvette geluid trekt (nog) op niks. Ze zullen dat geluid waarschijnlijk nog wel serieus omgooien tot ze iets beters hebben. ;)

Integra 21-08-2004 09:14

Quote:

Originally posted by yvdp
en wanneer kwam het spel uit? ;)
september-october.

marcel 22-08-2004 21:16

heb GTR niet getest. stond eigenlijk niet op de agenda, dus ja...

Integra 22-08-2004 23:00

Ik heb gewoon even gevraagd om zonder assists te mogen rijden en de 2 keer dat ik het gevraagd heb, hebben ze het vriendelijk voor me gedaan. ;)

S. Claeys 23-08-2004 15:37

Effe terzijde, alle sims stonden op semi-pro.

Ik heb een VIP treatment gekregen en dus op simulation gereden zonder aids. Heb de volgende wagens getest; Ferrari 550 & 575, Saleen, Porsche GT3, Elise, Lambo, Corvette en dit op Spa, Donington, Anderstorp en Brno.

Verdomme wat was da. Moest weer leren rijden. Een ander stuurtje enzo is ook al een aanpassing en de sensetivity stond eerst niet goed. Na wat gedraai was het veel beter maar toch nog zeg.

De Elise is traag, tof om het circuit te leren kennen.
De Corvette is makelijkste van al. Hij heeft HEEL veel koppel, dus zeer voorzichtig in het acceleren maar hij rijd zeer goed.
De Ferrari's, ja das zijn gewoon beesten ten top, zoals het een hengst beaamt zijn ze moeilijk berijdbaar.
Porsche was heel anders dan ik dacht. Het achterste komt je zo voorbij. Zeer veel overstuur bij het ingaan van de bocht. Zware moterrem die vlug blokkeerd.
Saleen rijd ook makelijk. Was een veraasing en is wel 1 van mijn geliefde.
De Lambo reed ook aangenaam, beetje tussen de Ferrari's en da Saleen.

Met dank aan RSC en Simbin voor de goede begeleiding en extra zorgen. :D

ICEMAN 06-09-2004 10:26

Komt dit spel ook uit op PS2?

Stefan 06-09-2004 11:08

heb op zolder ook zonder aids gereden en dan op donington met de corvette(bruut geluid :D ), voelde zeer goed aan, maar ineens rijden met een ander stuurtje die niet staat afgesteld op jouw wensen valt toch tegen.

wat me wel opviel is dat spa veel mooier was afgewerkt dan Donington.

maar het was een fijne ervaring, en zoals steve al zei, bedankt RSC en Simbin :)

PorscheGT 06-09-2004 17:11

Quote:

Originally posted by alarma
heb op zolder ook zonder aids gereden en dan op donington met de corvette(bruut geluid :D ), voelde zeer goed aan, maar ineens rijden met een ander stuurtje die niet staat afgesteld op jouw wensen valt toch tegen.

wat me wel opviel is dat spa veel mooier was afgewerkt dan Donington.

maar het was een fijne ervaring, en zoals steve al zei, bedankt RSC en Simbin :)

zolder??? :confused: :confused:

Frits 06-09-2004 17:19

Hij bedoelt misschien tijdens de 24uren van Zolder.

PorscheGT 06-09-2004 17:20

kdacht al :p

marcel 06-09-2004 18:03

Quote:

Originally posted by ICEMAN
Komt dit spel ook uit op PS2?
enkel op pc

ICEMAN 06-09-2004 18:11

En op X-box.

Jammer dat het niet op PS2 uitkomt.

FIRE 06-09-2004 18:20

Quote:

En op X-box.

:(

Stefan 06-09-2004 19:01

inderdaad tijdens de 24 uur, sorry voor de onduidelijkheid

Integra 07-09-2004 22:08

Quote:

En op X-box.

Het zou normaal wel uitkomen op X-box, maar zoals het er nu uitziet, zijn ze daar nog ver van af.

AlainH 12-09-2004 21:36

Release in november !

Raceboy 12-09-2004 21:57

nog niet zeker. release in November in Frankrijk enzo. België stond daar niet bij.

krikke 12-09-2004 22:17

http://www.bhmotorsports.com/#7038

Nog lang wachten... en dat doet niemand graag...:frusty:

AlainH 12-09-2004 22:38

Een spel uit Frankrijk of Duitsland zal hier op mijn PC'tje ook wel werken... Ik zal het niet laten van tot ginder te rijden om het te gaan halen de dag dat het daar verschijnt...

:)

krikke 12-09-2004 22:50

Ik mag er niet aan denken om de tutorial voor de setup in te stellen in het Duits te moeten lezen... :p

ICEMAN 13-09-2004 10:53

Dat dat spel ook maar rap op PS 2 verschijnt.

Integra 13-09-2004 13:05

Quote:

Dat dat spel ook maar rap op PS 2 verschijnt.
Met een controller een racesim spelen? :confused:
Absoluut onmogelijk zonder assists. :)

ICEMAN 13-09-2004 13:20

So?

Integra 13-09-2004 14:20

Quote:

So?
Minder plezier?

ICEMAN 13-09-2004 15:10

Ieder zijn plezier.

S. Claeys 13-09-2004 15:17

Stuurtjes voor PS2 bestaan toch ook, ik heb hier nog eentje staan waar het allemaal mee begonnen is. Heb het nog voor de PC gebruikt achteraf ook nog.

FIRE 13-09-2004 18:54

Quote:

Originally posted by S. Claeys
Stuurtjes voor PS2 bestaan toch ook, ik heb hier nog eentje staan waar het allemaal mee begonnen is. Heb het nog voor de PC gebruikt achteraf ook nog.
Idd, ik speel regelmatig GT3 met een Logitech Driving Force stuur.

Raceboy 26-09-2004 21:23

Quote:

Q: Will you make any more race sims after GTR?
A: Yes, two further racing games are signed up at present.

Q: *chants* J-G-T-C!! J-G-T-C!! They are moving to the US too and would surely grant some nice conditions on their license after seeing GTR.
A: JGTC would definetly be an option just like Le Mans, ALMS, the French GT, the British GT, the Belcar series, the Spanish GT, LMES, or VLN. All of these are options and nice championships, and it would be lovely to do them all, but we will see what happens in the future.

bron: racesimcentral.com
nice :D

FIRE 26-09-2004 21:28

Gewoon 1 game maken met alle circuits en wagens uit LMES, JGTC, Belcar, Fia GT, ALMES, enzovoort. ;)

marcel 26-09-2004 22:06

Quote:

Originally posted by FIRE
Gewoon 1 game maken met alle circuits en wagens uit LMES, JGTC, Belcar, Fia GT, ALMES, enzovoort. ;)
het zal zo moeten, wil je een big budget game zien met Belcar in. de Belcar heeft enkele problemen waardoor het vrij onmogelijk wordt om een losstaand commercieel spel van te maken:

- de populariteit is niet echt super te noemen (in tegenstelling tot het niveau)
- de naambekendheid van het gros van de piloten valt tegen
- er zijn maar een 7-tal wedstrijden
- er zijn maar 3 circuits

de Belcar is een fantastische reeks, met een mooie die-hard achterban. maar hoeveel van die achterban speelt al eens een game?

dus, als ze een spel gaan maken ivm, moet je wel gaan mixen met andere reeksen. misschien kan je dan een soort carriere-modus invoegen à la Race Driver (maar dan zonder verhaal, in een race-game past zo'n gezever gewoon niet).

ik zie het al voor mij...

je begint in de nationale reeksen:
JGTC - FFSA GT - Belcar - Spaanse GT - ...

als je goed genoeg wordt, krijg je een aanbieding uit de internationale reeksen:
ALMS - LMES - FIA-GT

en als einddoel heb je dan een ticketje bemachtigen voor de 24u van Le Mans.

in de lagere takken moet je dan met je team de mogelijkheid krijgen om een race (of meerdere) mee te pikken in een ander kampioenschap (als guest, dus).

och, had ik maar verder informatica gestudeerd... kon ik maar zelf games maken :frusty: :frusty: :frusty: :)

The Interceptor 26-09-2004 22:43

Een goeie game ontrent Le Mans (met LMES en/of ALMS erbij dan) zit ik echt wel op te wachten anders :D
En Zolder in een deftige game ook natuurlijk.
dreaming ....

Aan GTR 2 waren ze alvast bezig heb ik ergens gelezen, ze hebben toch nog de rechten van de FIA GT voor enkele jaren.

yvdp 26-09-2004 23:20

Quote:

Originally posted by marcel

och, had ik maar verder informatica gestudeerd... kon ik maar zelf games maken :frusty: :frusty: :frusty: :)

ik ben nu aan men 3de jaar informatica bezig, men eerste in hoger onderwijs, en geloof me, games make lukt niet zomaar na die studies hoor ;)

DJ Scorpio 27-09-2004 08:06

Quote:

Originally posted by yvdp
ik ben nu aan men 3de jaar informatica bezig, men eerste in hoger onderwijs, en geloof me, games make lukt niet zomaar na die studies hoor ;)
Inderdaad yvdp, ik ben al 12 jaar aan het werk als programmeur en heb informatica gestudeerd maar ik zie me nog niet dadelijk games maken. Alhoewel een ex-collega van mij al reeds 1 jaar aan het werk is bij een hollandse game-bedrijf Guerilla games dat pas Shellshock Nam '67 heeft gereleased en nu zijn ze bezig met Killzone voor de PS2.

Games ontwikkelen is echter een heel apparte materie.

Integra 27-09-2004 16:35

Quote:

Originally posted by The Interceptor
Een goeie game ontrent Le Mans (met LMES en/of ALMS erbij dan) zit ik echt wel op te wachten anders :D
En Zolder in een deftige game ook natuurlijk.
dreaming ....

Aan GTR 2 waren ze alvast bezig heb ik ergens gelezen, ze hebben toch nog de rechten van de FIA GT voor enkele jaren.

Ze zijn nog lang niet bezig aan GTR 2. Ze zijn voorlopig bezig om de value pack (met de Vertigo en andere deelnemers van de 24 u + 24 u Spa modus)
Deze value pack zal trouwens gratis te downloaden zijn. :)
GTR 2 zal waarschijnlijk gebaseerd worden op 1 van onderstaande series: JGTC, ALMS, LMES, FIA GT en Belcar (kleine kans en ik zou het ook niet echt appreciëren)

The Interceptor 27-09-2004 17:14

Quote:

Originally posted by Integra
Deze value pack zal trouwens gratis te downloaden zijn. :)
Ja, dit heb ik overlaats ook in de Turbo gelezen, wel enkel te downloaden indien er een officiele copie van GTR op de pc geinstalleerd is ;) Maar ik vind het wel erg knap dat ze dit doen, kan ik toch met Marc in de Corvette racen :p

All times are GMT +2. The time now is 05:22.