De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   drivers line up 2010 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=19068)

buchinski 18-12-2009 14:57

Quote:

Originally Posted by Bart.Vandecavey (Post 254126)
Ik vind die Kobayashi wel een veel beter keuze dan Baguette. Hij heeft op die testdag toch niet kunnen overtuigen.

Zulke testdag zegt anders wel niets. Enkel de Williams en de Red Bull boys mochten sjeezen op Jerez. De anderen dienden programmas af te werken. Baguettes tijd met de (zware) BMW was één seconde sneller dan zijn beste Renault tijden, en beter dan alle anderen die in de BMW zaten die week.
Ik zou hem wel eens in een raceweekend in actie willen zien om eens te kijken wat zijn positie zou zijn.

Bart.Vandecavey 18-12-2009 16:48

Quote:

Originally Posted by buchinski (Post 254131)
Zulke testdag zegt anders wel niets. Enkel de Williams en de Red Bull boys mochten sjeezen op Jerez. De anderen dienden programmas af te werken. Baguettes tijd met de (zware) BMW was één seconde sneller dan zijn beste Renault tijden, en beter dan alle anderen die in de BMW zaten die week.
Ik zou hem wel eens in een raceweekend in actie willen zien om eens te kijken wat zijn positie zou zijn.

Dat is volgens mij nog altijd wat zijn management wil doen geloven. Di Resta was heel wat sneller en die zit ook al jaren aan de zijlijn.

Het was de ideale test met enkel "F1-noobs" en hij heeft met 2 verschillende wagens/teams mogen testen.

Als je dan niet uitblinkt dan is uw kans verkeken.

The Interceptor 18-12-2009 17:31

Quote:

Originally Posted by Bart.Vandecavey (Post 254134)
Dat is volgens mij nog altijd wat zijn management wil doen geloven. Di Resta was heel wat sneller en die zit ook al jaren aan de zijlijn.

Het was de ideale test met enkel "F1-noobs" en hij heeft met 2 verschillende wagens/teams mogen testen.

Als je dan niet uitblinkt dan is uw kans verkeken.

In Het Nieuwsblad staat vandaag dat Baguette met 96% zekerheid bij Sauber rijdt volgend jaar, als 2e piloot ...
De beslissing valt volgende week.

Kvind het als teams niet zo'n slimme test om 2 rijders zonder F1 ervaring te laten rijden (op die 2 races van Kobayashi na dan).
Maar als Belg hoop ik uiteraard dat we eindelijk nog eens een Belg in de F1 krijgen!

Belle 18-12-2009 17:45

Quote:

Originally Posted by The Interceptor (Post 254135)
In Het Nieuwsblad staat vandaag dat Baguette met 96% zekerheid bij Sauber rijdt volgend jaar, als 2e piloot ...
De beslissing valt volgende week.

Dat klinkt voor mij precies een tikkeltje te optimistisch maar ik hoop echt dat ik ongelijk zal krijgen!

buchinski 19-12-2009 13:27

Quote:

Originally Posted by Bart.Vandecavey (Post 254134)

Het was de ideale test met enkel "F1-noobs" en hij heeft met 2 verschillende wagens/teams mogen testen. Als je dan niet uitblinkt dan is uw kans verkeken.

Ik denk dat "het management" het deze keer wel eens bij het rechte eind zou kunnen hebben! Bovendien stond Baguette in geen positie om zijn eisen te gaan opleggen aan Renault. Het enige wat hij kon doen was zo goed mogelijk de hem toevertrouwde taak afwerken, en dat heeft hij gedaan.

Met de Renault was hij sneller dan chou-chou Di Grassi (hun reserverijder, die trouwens al in Aragon deze test al mocht voorbereiden door de Renault installation laps te doen voor de demo daar) en sneller dan Ho-Pin-Tung.

Met de BMW tijd was hij sneller dan medetesters Rossi (nochtans zeer indrukwekkend) en Guttierez. Dat zijn de enige vergelijkingen die je enigszins kan maken.

Gaan vergelijkingen trekken met de Mercedes teams (promostunt voor Di Resta, beetje reclame voor de Mercedes waarvan ze hopen dat Mr Schumacher die straks wel zou willen!!), of enkele teams op sponsorjacht of op zoek naar een plaatsje in de kijker, dat slaat nergens op.

Maar goed, ik kan wel begrijpen dat bepaalde sponsors/managers/teams het bij de eenvoudige logica 'snelle tijd = snelle piloot = mogelijk contract' houden. Aan die mensen misschien eens even seinen dat Soucek, Ricciardo, Hartley en Bianchi allemaal eens zijn teruggekomen op de plateauwagen tijdens die eerste trainingsdag van Baguette. In een raceweekend is dat dus "game over"

smiley 24-12-2009 00:42

Toch al wat namen extra op onze lijst.
Quote:

McLaren
Jenson Button
Lewis Hamilton

Mercedes GP
Nico Rosberg
Michael Schumacher

Red Bull Racing
Sebastian Vettel
Mark Webber

Ferrari
Felipe Massa
Fernando Alonso

Williams
Rubens Barrichello
Nico Hülkenberg

Renault
Robert Kubica

Force India
Adrian Sutil
Vitantonio Liuzzi

Scuderia Toro Rosso
Sebastien Buemi

Lotus F1 team
Jarno Trulli
Heikki Kovalainen

Campos Meta 1
Bruno Senna

Virgin racing
Timo Glock
Lucas Di Grassi

Bij USF1 blijft het wel nog al lang stil... :confused:

smiley 28-12-2009 13:56

Ralf Schumacher zou benaderd zijn door een van de nieuwe teams, maar is niet op het bod ingegaan. Het was namelijk niet de uitdaging die hij zocht.

Volgens mij dient hij toch nog eerst een andere uitdaging fatsoenlijk af te ronden alvorens hij zo een uitspraken kan doen. :rolleyes:

RKG 28-12-2009 15:25

Quote:

Originally Posted by smiley (Post 254239)
Toch al wat namen extra op onze lijst.

Bij USF1 blijft het wel nog al lang stil... :confused:

In het blog van Peter Windsor van 22/12 staat te lezen dat ze binnenkort hun line-up bekend maken!

http://www.usgpe.com/blog.html

Neo-242 28-12-2009 17:57

Sauber ontbreekt in dat lijstje

Team Sauber F1
Kamui Kobayashi

smiley 28-12-2009 20:13

Quote:

Originally Posted by Neo-242 (Post 254353)

Team Sauber F1
Kamui Kobayashi

Daar heb ik nog nergens een officieel bericht van gelezen.

Raceboy 28-12-2009 21:22

Quote:

Originally Posted by smiley (Post 254357)
Daar heb ik nog nergens een officieel bericht van gelezen.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/80608

Raceboy 28-12-2009 21:27

D' ambrosio toch naar Renault?

Quote:

Jerome d'Ambrosio has emerged as a possible candidate to be Robert Kubica's teammate at Renault in 2010.

The 24-year-old Belgian has been a GP2 driver in the last two years, and in the wake of the Genii buyout, he is being linked with the Enstone based team by sections of the French press.

http://motorsport.com/news/article.asp?ID=354153&FS=F1

smiley 28-12-2009 23:21

Daar heb ik dan over gekeken, excuses.

Het zou mooi zijn om terug eenbelg in de f1 te hebben.
Baguette leek laatst nog zeer zeker van zijn zitje in de f1 voor 2010, en nu wordt ook nog d'Ambrosio met de f1 gelinkt :eek:

Te hopen staat er volgend jaar minstens 1 van de 2 aan de start.

valie 19-01-2010 13:32

Quote:

Originally Posted by Neo-242 (Post 254353)

Team Sauber F1
Kamui Kobayashi

Tweede stoeltje naar Pedro de la Rosa.

The Interceptor 23-01-2010 12:29

Jammer, zo zullen we toch geen Belg in de F1 krijgen volgend jaar.
Baguette dan normaal wel reserverijder bij Sauber, maar behalve contacten binnen de F1, hebt ge daar ook niet zoveel aan. Gewoon hopen dat hem eens mag invallen, of dat De La Rosa toch heel zijn racesnelheid al verloren is.

Ondertussen eindelijk bevestigd: Alguersuari bij Toro Rosso; en ook Lopez zou getekend hebben bij US F1, oa gesponsord door de Argentijnse overheid.
Zoiets zie ik in België niet snel gebeuren.

Dus blijven er nog 3 zitjes over: Renault, Campos, US F1.
Ben benieuwd of Petrov nog binnengeraakt bij Renault of Campos.
En wat met Villeneuve, nog altijd kanshebber bij Renault en/of US F1?

Edit: en Heidfeld wordt reserverijder bij Mercedes, dus het 2e Renaultzitje lijkt dan ook verdeeld te zijn, aan wie is nu nog de vraag ...

All times are GMT +2. The time now is 16:53.