De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   drivers line up 2010 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=19068)

smiley 01-09-2009 16:35

drivers line up 2010
 
brawn gp
Er is nog niets bevestigd over 2010, maar het zou mij verbazen moesten ze Button of Barrichello vervangen.

Redbull
Vettel en Webber zullen ook in 2010 met een redbull rijden.
(redbull zou wel interesse hebben in een mercedes motor)

ferrari
Zowel Massa als raikkonen heeben een contract voor 2010.
maar er is natuurlijk nog het verhaal Alonso.

mclaren
Hamilton heeft een contract.
Kovalainen niet...

Over de overige teams heb ik nog niet veel gelezen, enkel dat er een hele hoop rijders (vooral rijders zonder zitje di jaar) wel interesse hadden in de nieuwe teams..

nog een belangerijk punt is natuurlijk het wegvallen van bmw, er komen dus nog 2 rijders zonder zitje voor 2010 bij op de lijst

Ik ben eens benieuwd wat de komende weken/maanden bekend gemaakt zal worden.
Het belooft in ieder geval een betere stoelendans te worden dan die van vorige winter.

The Interceptor 01-09-2009 19:54

En van Toyota en Renault is het ook nog lang niet zeker dat ze volgend jaar nog op de grid staan ...

En ik lees net dat Repsol genoemd wordt als nieuwe hoofdsponsor van Toro Rosso, en zo zou het ineens vrij zeker zijn dat Alguersuari een volledig jaar bij Toro Rosso kan rijden ... voor zover de geruchten waar zijn natuurlijk.

En zien we Bruno Senna volgend jaar in de F1? Ik zit er niet meteen op te wachten, maar zelf beweert hij toch met 4 teams in gesprek te zijn. Ben benieuwd.

En waarom zouden we volgend jaar Vitaly Petrov niet in de F1 zien? Geen supertalent, maar toch al bewezen dat hij best aan een stuur kan draaien. En als hij de stap naar F1 kan maken, weet ik zeker dat er wat Russische bedrijven geld in willen pompen. En een zekere Bernie zal hier ook best tevreden mee zijn lijkt me.

marcel 01-09-2009 23:38

hoe groot is de kans dat Baguette een zitje vindt in één van de nieuwe teams volgend jaar?

smiley 04-09-2009 12:24

het ziet er naar uit dat Fisichella na dit seizoen ook nog bij ferrari terecht kan als reserve rijder/test piloot/...

Raceboy 04-09-2009 13:24

Quote:

Originally Posted by smiley (Post 251575)
het ziet er naar uit dat Fisichella na dit seizoen ook nog bij ferrari terecht kan als reserve rijder/test piloot/...

dus eigenlijk met pensioen gaat en niet meer zal rijden als de regels zo blijven.

Belle 04-09-2009 13:34

Quote:

Originally Posted by Raceboy (Post 251578)
dus eigenlijk met pensioen gaat en niet meer zal rijden als de regels zo blijven.

Ik hoop zo dat ze die regels zullen aanpassen. Een zitje als testrijder zou je net moeten vooruithelpen om vaste rijder te worden bij een team, nu wordt het precies 'een fin-de-carrière-zitje' voor de uittredende F1-piloot.

Grig-O 04-09-2009 19:59

Dit is wat de pers schrijft...

Ferrari: Raikkonen - Massa (Alonso als Raikkonen stopt of Massa niet klaar geraakt, anders hebben ze een probleem, verder is er ook nog het verhaal Schumacher natuurlijk...)

Mercedes: Hamilton - Rosberg/Kubica/Kovalainen/Sutil(?) (Rosberg heeft ook contact met Brawn, Kubica zal wss bij Renault rijden.)

Renault: Alonso/Kubica/Grosjean (Het is wachten wat Alonso doet - niets nieuws...)

Toyota: Glock - Nakajima/Kubica (wss geen Trulli meer.)

Brawn: Button - Barrichello (Al wordt er ook gesproken over Rosberg, Heidfeld en Senna...)

Red Bull: Vettel - Webber

Torro Rosso: Buemi - Alguersuari/Heidfeld

Williams: Kubica/Hülkenberg/Heidfeld/Kovalainen

Force India: Liuzzi - Sutil/Karthikeyan

Campos: de la Rosa - Petrov

Manor: ??? Villeneuve/Carroll/di Resta/di Grassi

US F1: Summerton/Rossi/Wurz/Klien/Villeneuve/Loeb...

bron: formule1.nl

smiley 04-09-2009 20:37

Quote:

Originally Posted by Belle (Post 251579)
Ik hoop zo dat ze die regels zullen aanpassen. Een zitje als testrijder zou je net moeten vooruithelpen om vaste rijder te worden bij een team, nu wordt het precies 'een fin-de-carrière-zitje' voor de uittredende F1-piloot.

Inderdaad, er zouden gewoon een bepaald aantal testdagen doorheen het seizoen moeten zijn..
zo kunnen teams hun update's testen, en kunnen ook de testrijders/reserve rijders/jonge tallenten/... nog wat f1 ervaring opdoen.

Mark 09-09-2009 22:05

Een voorbode dat Alonso in aantocht is bij Ferrari:

Quote:

Ferrari will announce its sponsorship deal with Spanish banking giants Santander at Monza on Thursday, confirming a deal that was first revealed by AUTOSPORT in July last year.

Ferrari is to hold a press conference ahead of the Italian Grand Prix with Ferrari president Luca di Montezemolo and the president of the Bank of Santander, Emilio Botin.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/78430

Finish 10-09-2009 23:39

Toyota lijkt me nu niet echt altijd na te denken bij hun coureurs keuzes.
Nakajima ipv Trulli ? Oke, een Japanner, altijd leuk voor een Japanse motorenbouwer, maar Trulli heeft toegegeven dat hij zelfs bereid was om een paycut te accepteren...

Vervolgens enkele luxeproblemen bij Ferrari. Massa en Raikkonen is geen slecht duo maar vooral op Raikkonen zit de laatste tijd wat sleet, ik zie die eerder naar Rally lonken met de F1-deur op een achterkiertje. Santander naar Ferrari ? Voorwaarde van de deal -> Alonso naar Ferrari ! Lijkt me meer dan duidelijk. Alonso trekt in 2010 het voortouw en Massa mag wat recupereren en bijkomen van meer dan een half jaar afwezigheid.

marcel 11-09-2009 01:06

Quote:

Originally Posted by Finish (Post 251781)
Toyota lijkt me nu niet echt altijd na te denken bij hun coureurs keuzes.
Nakajima ipv Trulli ? Oke, een Japanner, altijd leuk voor een Japanse motorenbouwer, maar Trulli heeft toegegeven dat hij zelfs bereid was om een paycut te accepteren...

maar voor Nakajima is volgend jaar waarschijnlijk geen plaats bij Williams, die voor volgend jaar onder hun motoren-contract met Toyota uit willen, en met Mercedes of Renault willen verder gaan (afhankelijk van welke Red Bull kiest). en aangezien Nakajima daar zowat door Toyota geplaatst werd, moeten die er wel iets mee doen.

en een paycut voor Trulli kan misschien nog altijd duurder uit komen dan het loon dat Nakajima waard is.

smiley 11-09-2009 09:21

Quote:

Originally Posted by Finish (Post 251781)
Vervolgens enkele luxeproblemen bij Ferrari. Massa en Raikkonen is geen slecht duo maar vooral op Raikkonen zit de laatste tijd wat sleet, ik zie die eerder naar Rally lonken met de F1-deur op een achterkiertje. Santander naar Ferrari ? Voorwaarde van de deal -> Alonso naar Ferrari ! Lijkt me meer dan duidelijk. Alonso trekt in 2010 het voortouw en Massa mag wat recupereren en bijkomen van meer dan een half jaar afwezigheid.

Het is wel een deal van 5 jaar, dus is het even goed mogelijk dat ze in 2010 de rijders hun contract laten afmaken, en dan in 2011 over schakelen naar alonso ipv raikkonen..

Ik vraag me wel af hoe het zal gaan werken tussen Massa en Alonso, een herhaling van het Hamilton-Alonso verhaal lijkt me zeker niet uitgesloten !
Misschien kunnen ze, in het geval dat Alonso voor ferrari rijdt, Fissichella als 2de rijder inzetten. Die heeft al ervaring om 2de viool te spelen voor Alonso :p


ps : msschien is 4 ferrari's nog niet zo een slechte optie

Quote:

Ferrari-president Luca di Montezemolo maakt zich geen zorgen over de rijdersbezetting van het Italiaanse team in 2010. Felipe Massa en Kimi Raikkonen hebben contracten, terwijl ook Fernando Alonso aan het team wordt gelinkt en het team naar eigen zeggen een derde auto voor oud-coureur Michael Schumacher wil inzetten.
f1.gpupdate.net

The Interceptor 21-09-2009 22:38

En nu gaan er geruchten dat Raikkonen al voorcontract heeft getekend bij McLaren!

The Interceptor 22-09-2009 21:48

Quote:

Originally Posted by marcel (Post 251491)
hoe groot is de kans dat Baguette een zitje vindt in één van de nieuwe teams volgend jaar?

Zet hem maar bij op het lijstje van Manor Grand Prix ;)
Althans als we Het Nieuwsblad van vandaag mogen geloven.
Hij zou een concrete aanbieding van Manor op zak hebben, alleen moet hij er heel wat centen voor meenemen. Hoeveel is niet bekend, er zijn er die 15 miljoen euro denken, ook die "slechts" over 5 à 6 miljoen spreken.

Laten we hopen he, dat we nog eens een Belg in de F1 hebben!

Pascal 22-09-2009 23:21

Hij zegt zelf in HBVL dat het gaat over 10 miljoen €. Hij spreekt zich daar wel niet uit over welk team het gaat.

Vader zou een groot deel in het zakje doen en de rest zou moeten komen van privé-investeerders...

C U


All times are GMT +2. The time now is 16:44.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.