De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   BSOT/ Belcar Sprint & Belcar Sprint Historic (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=38)
-   -   Raceverslag 1- Ztc- Gm Racing (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=10249)

GM RACING 21-03-2005 11:06

Raceverslag 1- Ztc- Gm Racing
 
Beknopt raceverslag (althans een poging tot!)
Zondag 20/03 training, Ik (Luc) startte als eerste want de wagen had nog niet gereden sedert...verleden jaar.
Exact 1 ronde heb ik kunnen doen,de motor viel toen stil en op het display kon ik "fuel pressure low" aflezen. Ik had wat sleutels aan boord en kon vaststellen dat de (nieuwe!!!!) hogedruk benzinepomp het begeven had.
Daar ging onze kostbare training! Dan maar een briefje maken om toestemming te bekomen te mogen starten aan de koersdirectie, dat kon vanuit de pitstraat.
Wij plaatsten terug de oude benzinepomp en dit was opgelost, bij het ontluchten van de remmen gebeurde terug iets ongelofelijk..., bij het verdraaien van het stuur kwam er éénklaps een olielek uit het reservoir van de servopomp...diagnose: een barstje in het plastiek reservoir welke deel uit maakt van de servopomp.- Na overleg met de mechaniekers is er toen besloten om de servopomp achterwege te laten om op deze manier te rijden, die hadden me verzekert dat de servopomp in ons geval een luxeprobleem was en geen noodzaak....zonder rekening te houden met onze sper!
Ik neem dus de start uit de pitstraat en meteen viel me het enorm zwaar en schokkig sturen op....een echte marteling in de korte draaien!
Toen ik op de klok keek was ik al een uurje aan het draaien en perste er soms rondetijden van 1'52" of 1'53" uit in deze configuratie.
Toen kreeg ik een zwart vlagje voor decibel (96,4 db), terecht want de wagen knalde er op los! - Na 1u20 rijden met één oog op de meetposten gericht, mij forceren om elke bocht min of meer behoorlijk te kunnen nemen, melde ik via de radio dat ik binnen kwam wegens uitgeput...normaal moest ik 2 uur rijden.
Ik dacht bij mezelf: Louisette als vrouw zal nooit dit stuur rondkrijgen.... gelijk had ik want na 10 minuten liet ze per radio weten dat ze binnenkwam, ze draaide rondetijden van 2'20"!
De mechaniekers hebben toen het plastiek van de servopomp toch min of meer kunnen dichtmaken door smelten en verschillende producten erop te doen en te tapen.
Eénmaal de servopomp er terug erop en na 40 minuten stilstand bleek dit te werken. - Louisette had door haar trage ronden (zonder servo) steeds moeten uitwijken voor vluggere deelnemers en had zodoende alle op de baan losliggend rubber op haar banden, zodoende hadden de banden weinig of geen grip meer, rondetijden van 2'03 waren slechts mogelijk voor haar (met servostuur) - Voeg daarbij nog met 1 uur race tegoed een 2 de zwarte vlag wegens decibels en exit race eraan toe en ik mag dit verslagje eindigen.
M'n excuses bij sommige andere teams voor m'n hoekige rijstijl tijdens het eerste uur, dit was dus te wijten aan het servostuur.
We hebben ons terug geamuseert als "zottekes" en kijk met vol verlangen uit naar het einde raceseizoen om te kunnen stoppen. - Helaas ben ik nu te ver geangageerd om dit te kunnen doen ...( sponsors, inschrijvingsgeld voor een jaar enz....)
"The day after" maandag 21/03 : amai m'n armen, schouders....meer dan 10 kg kan ik niet meer heffen !
Doei
LUC
GM RACING

Selespeed 21-03-2005 11:13

Alé Luc, ge voelt weer dat ge leeft :D

Ja iedereen vertrok met hoge verwachtingen richting Zolder, met de steun van heel de Paddock, maar spijtig genoeg mocht het weer niet zijn.
Het moet toch eens keren hé.

Zeker nu we zo snelle sponsors op de wagen hebben.

ICEMAN 21-03-2005 11:22

En ik maar duimen voor een goed resultaat en maar zwaaie naar Luc (in de Trainingen). :D

Véél succes voor de volgende wedstrijd.

Selespeed 21-03-2005 11:26

Quote:

Originally posted by ICEMAN
En ik maar duimen voor een goed resultaat en maar zwaaie naar Luc (in de Trainingen). :D

Dat zal dan toch ook maar 1 keer geweest zijn :(

ICEMAN 21-03-2005 11:33

Jammer genoeg wel. Dacht al dat het aan men gezwaai lag. :(

GM RACING 21-03-2005 13:05

Hey Iceman, nu kan ik zeker niet meer zwaaien....krijg met moeite m'n arm(en) nog naar omhoog wegens spierletsel.

Ps: Bij m'n raceverslag moet ik ook nog melden: (heb het niet durven doen wegens vrees voor ongeloof)
**Bij al deze bovenvermelde problemen komt er nog eens bij dat de wagen slecht afgeregelt was en slechts een schaduw was tegenover de perfectie van verleden jaar .... dit was zelfs zichtbaar met het blote oog, de wagen stond schuin op een rechte vloer ! .... zelfs het stuurwiel stond ongeveer 20° schuin !
Dit heeft me doen besluiten niet langer Eric (specialiteit uitlijning) in het team te bewaren... zulke fouten en met zo'n goede en lange voorbereiding zijn onvergeeflijk vind ik !
** Ook de gordels waren slecht geregelt, ik kon ze niet genoeg aanspannen en zat zodoende te los in de zetel.
Doei
Luc

ICEMAN 21-03-2005 17:09

Luc, wat was dat knal geluid wat uit je wagen kwam? Verbeter mij als ik fout zit. Telkens je uit de Rea-bocht kwam hoorde ik een knal, kan ook van iemand anders zijn ze.

GM RACING 21-03-2005 17:33

Hey Iceman,
Kwam weldegelijk van m'n wagen.... 2 mogelijkheden voor oorzaak.
1) Ofwel uitlaatlijn welke niet 100% dicht is, bij opzuiging van externe lucht kunnen er dergelijke knallen zich voordoen of:
2) Wij hebben sequentieel versnelling en bij het trekken aan de pook moet de ontsteking en inspuiting van benzine een fractie van een seconde onderbreken welke een ontkoppeling simuleert.... de inspuiting zal hoogst waarschijnlijk niet onderbreken dus ...bij terug ontsteking een teveel aan benzine welke de "oerknal" tot gevolg heeft.
Een vriend van ons team zei droogweg tegen onze teamchef Patrick: "haal luc binnen" waarom? vraagt Patrick waarna die antwoord: "Luc z'n koffer zal moeten leeggemaakt worden van alle konijnen welke hij geschoten heeft" :D
Het was echt niet te doen en de zwarte vlag was terecht.
Er moet echt werk gemaakt worden van die verdomde decibels, we zijn meer met demping bezig dan met de voorbereiding van de race zelf, dit kan toch niet?
Doei
Luc

Autofan 21-03-2005 19:03

Het kan alleen maar beter gaan vanaf nu, Luc. We duimen allemaal mee ;)

B.V.S. 21-03-2005 21:05

Ik zag je tijdens de training aan de binnenkant kanaalbocht stilstaan... 'k dacht lap daar heeft em weer prijs...
Maar ge hebt uiteindelijk in de race toch nog tot vrij lang kunnen rijden hé

Bugalfa 21-03-2005 22:25

Lucske ; kwa pech spannen jullie echt de kroon : ik zou een "geestenuitdrijver" eens een paar bezweringen over de auto laten uitspreken . Als't een troost mag zijn mijn armen zijn ook half lam van de nukkige...servopomp en wij zijn ook een paar maal...stilgevallen door een onozele masterswitch (na een half u race zijn we daar achter gekomen daarom zijn we uit voorzorg met u uit de pitstraat gestart omdat we niet zeker waren 'm gestart te krijgen) dat zit er NB voor de veiligheid op .
We kunnen misschien volgende keer de kosten van ne kiné delen...

Scapa 21-03-2005 23:48

Aan pech komt op een gegeven moment een einde, anders is het geen pech meer... Indien de malchance blijft duren zijn er andere dingen mis ;)

Selespeed 22-03-2005 09:34

Quote:

Originally posted by B.V.S.
Ik zag je tijdens de training aan de binnenkant kanaalbocht stilstaan... 'k dacht lap daar heeft em weer prijs...
Maar ge hebt uiteindelijk in de race toch nog tot vrij lang kunnen rijden hé

Da was geen pech hé, Luc had gewoon een deal met de lokale politie om te mogen flitsen in de kanaalbocht. Vandaar de verdekte opstelling :)
Verwacht jullie maar aan wat sponsoring :)

ICEMAN 22-03-2005 10:58

Ah, dat waren al die flitsen die over heel het circuit te zien waren. :D

GM RACING 22-03-2005 11:26

Beste Bugalfa & Scapa enz...
Betreft Bezweerders en duiveluitdrijvers:
Volgens mij staat er ergens een klein miniatuurke van m'n wagen bij een "duistere sekte" welke met vodoo rituelen doorprikt wordt met naalden telkens we racen ! :D
De capot van dit miniatuurke neemt eraf en moet zeker zéér gedétailleerd zijn want ze hebben de splinternieuwe benzinepomp en de servopomp doorprikt en terwijl ze toch bezig waren hebben ze ook een zakske bommekes in de uitlaat gestoken. :D
Doei
Luc
GM RACING

GM RACING 23-03-2005 14:24

Donderdag 24/03 wordt de racewagen naar Nederland gebracht bij afregel en vering constructeur "Intrax", om dat "ding" tenminste terug z'n goede baanligging van 2004 of misschien nog beter(?) terug te verkrijgen... als het niet in Belgie kan dan maar naar de buurlanden!
Ook gaat er door een ander Nederlands racingservice bedrijf werk gemaakt worden aan de lawaaidemping van de inlaat en uitlaat.
Daarna gaat de wagen 2 testsessies ondergaan waarvan 1 te Zolder en 1 te Francorchamps telkens met de mensen van "Intrax" welke verder de baanligging zullen fijntunen. (de bedrijfeigenaar is zelf piloot zodoende...)
Ik ben het kotsbeu ondertussen van al die beloftes en pseudo oplossingen welke we links en rechts te horen krijgen van een "bende prutsers" en telkens onze races verknoeien.
De wagen zal en moet probleemloos worden en zal bij de besten behoren van groep 4, zo simpel als dat.... al moet ik er steendood bij vallen! (dat laatste is een grapjen, hoor!)
Doei
Luc
GM RACING

Scapa 23-03-2005 14:30

Ambitie om volgend jaar met een 550 of 575 Maranello, misschien zelf een Maserati MC-12 te racen? De stickers heb je toch al :D

GM RACING 23-03-2005 16:09

Moest dat maar kunnen,scapa, moest dat maar kunnen, zucht.... :rolleyes:
Ben al blij dat ik privé een "paardje" heb...., en recentelijk een nieuwe "3 tand" , ik ga het houden bij gewoon wegverkeer....is al gevaarlijk en kostelijk genoeg :D
Het gedacht van die sjieke stickers alleen zal ook de toekomstige rondetijden verbeteren al was het maar met een bescheiden Renauke.
Doei
LUC
GM RACING

Bugalfa 23-03-2005 22:00

Maserati-Alfa Roméo is een aparte cel binnen de Fiat groep geworden...tip voor U Luc ? Voordeel van Ferrari & Maserati is dat ge alvast géén brembo's meer moet kopen .
Tu pars en Renault, tu retournes en vélo ...

Scapa 24-03-2005 00:52

Quote:

Originally posted by GM RACING
Moest dat maar kunnen,scapa, moest dat maar kunnen, zucht.... :rolleyes:
Ben al blij dat ik privé een "paardje" heb...., en recentelijk een nieuwe "3 tand" , ik ga het houden bij gewoon wegverkeer....is al gevaarlijk en kostelijk genoeg :D
Het gedacht van die sjieke stickers alleen zal ook de toekomstige rondetijden verbeteren al was het maar met een bescheiden Renauke.
Doei
LUC
GM RACING

Ik ga ook beginnen met een zaak in tuinmachines denk ik :D

GM RACING 24-03-2005 10:23

Beste Scapa,
Mis man, ik verkoop geen tuinmachines..... ik ben groothandel in de onderdelen ervan voor Belgie, Nederland, Frankrijk en Luxemburg.
Ik ben al 25 jaar hard bedrijvig zodoende kan ik nu enkele vruchten plukken en ..... eindelijk leven zonder enorme bankschulden.
Je zou niet willen rijden hebben met bepaalde wagens welke ik in m'n jeugd en beginjaren gehad heb om toch maar wielen onder m'n gat te hebben
:D
Doei
Luc
GM RACING

Bugalfa 24-03-2005 13:32

Ge moet vandaag eens een garage opstarten... dan weet ge wanneer ge begint te werken maar niet wanneer ge stopt ...

Scapa 24-03-2005 13:40

Is tegenwoordig bijna overal zo...

@ Luc: niets dan respect voor mensen die het op hun eentje zo ver schoppen.

GM RACING 25-03-2005 10:19

Dank Scapa :)
Doei
Luc

GM RACING 25-03-2005 11:02

Door pechduivels achtervolgt !
Bij het wegbrengen van race wagen naar Nederland bij INTRAX RACE SUSPENSION heb ik het volgende meegemaakt:
* panne met m'n navigatiesysteem.
* panne op de geleende Jeep met remorque van m'n schoonbroer, de panne bestond uit te weinig olie in de automatische transmissie....zodoende ben ik de laatste welke er mee gereden heb.... boite waarschijnlijk naar de vodden ! en kostenplaatje voor mij.
* motor welke te warm liep tot 110° ! (waarschijnlijk door boite...)
heb ganse tijd met verwarming op hoogste temperatuur gereden om de motortemperatuur naar beneden te krijgen.
* Voeg daarbij nog een losgeraakte (slecht vastgesjord en mijn fout)
racewagen op de remorque. (zonder schade ...maar nipt, kon véél erger.)
* Voeg daarbij dat Nederlanders niet bepaald autosportminded zijn en me in defecte toestand me zelf niet lieten invoegen bij m'n ontelbare pechstrookbezoeken tijdens een spitsuur, een vrachtwagen heeft me zelf gedwongen een afslag te nemen welke niet de juiste was voor mij met een 25 km ommetje als resultaat om terug op de juiste weg te geraken !
Ik ben thuisgeraakt maar nippekes met die boite, ook dank zij dat er geen gewicht meer moest getrokken worden.
Moraal van het verhaal, Luc zal in de toekomst een voertuig huren welke telkens nagezien is en niet meer beroep doen op gekregen diensten.
Ik moet nog terug de wagen gaan ophalen en krijg al schrik wat mijn volgende dolle avonturen zullen worden !
Luc
GM RACING

Scapa 25-03-2005 12:20

Het kan erger: http://forum.depaddock.eu/showthread...threadid=10262

GM RACING 25-03-2005 13:01

Hey Scapa, mijn pech verdwijnt dan inderdaad in het niets.... als ik deze beelden zie.
Die persoon is misschien een Nederlandse broer van mij waar ik het bestaan niet van afwist :D
Luc
GM RACING

Speedy 25-03-2005 13:47

@ Luc:gelukkig geen schade aan de wagen.............blijkbaar,lol,ben jij dan toch niet de beste "binder" van gans kabouterland...(inside joke) teamleden weten wel wat ik precies bedoel...

Greetz,Speedy.

Bugalfa 25-03-2005 14:06

Luc ge moet hierover nen boek publiceren dat wordt nen bestseller . Murphy kent ge die ? Volgens mij is dat familie van u .

GM RACING 25-03-2005 15:00

Hey Bugalfa, ben al aan m'n 9 ste jaar race toe. (4 jaar Funcup en 5 de jaar ZTC) - geen enkele boekenplank kan dit gewicht torsen van m'n boekdelen :D
Hey Speedy, dus blijkbaar ben ik niet de "beste binder van gans 't kabouterland",hé :D
Gelukkig niets aan de wagen....dank zij toch die éne opmerkzame autosportminende Nederlander welke me teken gaf voor het naderende onheil. (voor de Nederlandse vrienden in raceland, dit is géén aanval op jullie,hoor...tussen de Belgen zitten er ook zulke negatievelingen....)
Luc
GM RACING

Selespeed 25-03-2005 17:13

Zonder woorden

:frusty:

Megane 25-03-2005 17:39

Beste Luc,

Met ne goeie megane had gij al lang veel plezier gehad en volgens mij een hoop minder kosten.

Maar het siert U wel van vol te houden. ;)

Sportieve groeten Megane.

Scapa 25-03-2005 17:44

Quote:

Originally posted by Megane
Beste Luc,

Met ne goeie megane had gij al lang veel plezier gehad en volgens mij een hoop minder kosten.

Ge bedoelt zeker en vast een BMW ;) :D

GM RACING 28-03-2005 11:27

Hey Megane,
Ons Meganneke zal nog menige monden nog doen openvallen...die is supersnel en heeft een fenomenale baanligging.
Ik wil die Megane zelfs niet verwisselen voor een tamelijk nieuwe Clio, da's straf,hé ?
We moeten gewoon de pechduivels achterwege laten, een defecte nieuwe (!!!) benzinepomp en een éénklaps lekkende servopomp (stuurbekrachtiging) op een 30 minuten van de start is gewoon brute en onverklaarbare pech, meer niet... en dit beinvloed dan de rest van de race.
We moeten ook nog flink werk maken van de inlaatdecibels...die moeten naar beneden... lukt het me niet, dan moet ik BTCS rijden en ben ik meteen een 30 kg extra uitlaten kwijt en mag erop los knallen met naverbrandingen zoveel ik wil, ik ga gewoon mijn boordradio niet meer horen maar daar steken we dan terug een versterker tussen hé :D
Doei
Luc
GM RACING

GM RACING 15-04-2005 10:14

Ik moet nog terug de wagen gaan ophalen en krijg al schrik wat mijn volgende dolle avonturen zullen worden !
Luc
GM RACING[/QUOTE]


Gisteren Meganeke terug weest ophalen naar "INTRAX" Nederland met een gehuurde camionette dit keer!
En...... er is totaal niks gebeurd tijdens de rit, wagen is mooi vast gebleven met de sjorriemen, huurcamionette is niet defect geraakt, niet verloren gereden...
Is het geluk aan het keren ???? :rolleyes:
Morgen zaterdag 16/04 werksessie door ons mechanisch team, een ganse lijst moet afgewerkt worden waarna de auto naar de tuner moet gebracht worden voor de naverbrandingsknallen in de uitlaat op te lossen.
Het inlaatsysteem is in Nederland (in onderaanneming) onder handen genomen maar ik vermoed dat het een meer "optische" verbetering (zo een beetje johnycarachtig) geworden is dan een decibel oplossing ! dus niet goed vermoed ik !
Ik geef mezelf nog 1 wedstrijd TC, vlieg ik er terug uit met een db. overtreding wordt het BTCS en zal m'n vaste startnummer en jaarinschrijving doorverkocht worden aan een voordelig prijsje.
Doei
Luc
GM RACING

Selespeed 18-04-2005 09:14

En wat is de status in de aanloop naar Race2?

bart VDB 18-04-2005 20:03

Quote:

Originally Posted by Selespeed
En wat is de status in de aanloop naar Race2?

Ik ga luc pakken in race 2 zodat hij alleen de achterkant van de clio nog ziet. :+ :p :D
Alle gekheid op een stokje: succes Luc in race 2 en vooral: blijf maar in de TC , anders verliezen we een toffe colléga. Verleden jaar lukte het met de dB (na wat aanpassingen), dus zal het nu ook wel lukken. :worship:

Groetjes,

Bart

GM RACING 19-04-2005 10:22

Hey Bart,
"Ik ga Luc pakken in ztc2" nog een sjance dat we alletwee getrouwt zijn en 100% hetero zijn....anders hadden we onze naam :+
Het inlaatsysteem is verder onder handen genomen en hebben de luchthapper welke meer fungeerde als klankbox flink onderhanden genomen en geisoleerd....
De capot is nu 100% beplakt met schuimrubber aan de binnenkant.
Ik vermoed dat we goed zitten, we hebben dezelfde db meter als jij hebt en kom aan aanvaardbare waarden, hoewel die niet overeenkomen met de circuitmeting, maar we hebben in elk geval een basis en we zien de gemeten waarden zakken naarmate onze veranderingen welke we toepassen.
We hebben een motor welke tot 8400 rpm kan sleuren en dat is natuurlijk moeilijker te dempen dan de 7200 rpm op een Cliootje of cup Megane.
Gisteren is de auto naar tuner gebracht om de naknallen in de uitlaten weg te halen door een betere programmatie, onze bedoeling was dan om een training te doen op donderdag 21/04 te Zolder...maar dat zal natuurlijk weer in't water vallen wegens de situatie zelf niet in de hand te hebben (tuner welke natuurlijk gewoontegetrouw te laat gaat zijn met werkzaamheden).....dus, (zucht) terug waarschijnlijk zonder enige vorm van training en meting de race in met waarschijnlijk het gekende gevolg (dit is meteen het antwoord op Selespeed zijn vraag naar de vooruitzichten....)
Kortom voor mij mag het zondag pijpestelen regenen, dan hebben we kans om niet uit de race gehaald te worden door db's, tenzij we onszelf van de baan halen door een plots overstekende reling natuurlijk. :rolleyes:
Doei
Luc
GM RACING

Bugalfa 19-04-2005 19:23

Ik zou't eveneens betreuren U naar de Btcs zien te vertrekken maar het moet wel aanlokkelijk zijn : voor Dijon hebben ze 79 inschrijvingen !
Zouden we de koppen eens niet bij mekaar steken en een werkgroep samenstellen die met de heren van Zolder eens samen rond tafel gaat zitten om het kampioenschap aantrekkelijker te maken ?

ICEMAN 19-04-2005 19:41

Luc & Bugalfa, goe oppassen als ge de Jacky X Chicane instuurt e ;):p


All times are GMT +2. The time now is 18:08.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.