![]() |
Racing Festival 01/02-10-05: Traningen en Race
Alle tijden zijn hier terug te vinden:
http://www.race-rally.be/2005/racing...ults/index.htm De eerste qualifying is het aan de tijden te zien nogal nat geweest........en via de live stream (zwart-wit beeld) op dit moment is het nog steeds nat in Spa. Verrassend dat Vosse enkele seconden sneller is dat SRT 'Vette in deze eerste qualifying. Of gaan ze op zeker bij SRT? |
De tijd van Vosse is natuurlijk grote klasse, maar ik denk toch wel dat de Kuismanen Viper iets betere weersomstandigheden had dan de Corvette. Vosse zette zijn tijd namelijk neer 15 min. voor het einde van de sessie, en op dat moment begon de baan al op te drogen. Is het straks om 15:00 droog, dan denk ik dat Goossens de Corvette nog op pole zet. Vergeet ook niet dat Marc al heel deze week ziek was (Grieperig en iets aan de nieren)
|
wat doet euser in die vertigo?
|
Kan er aub iemand de link geven naar de live stream van HIBN?
Want op deze page http://www.hibn.tv/2005/video/live/racing_festival.html krijg ik enkel reclame.... |
Morgen zal de Kuismanen Viper op de pole starten tijdens het Racing Festival, daarmee komt er een einde aan de indrukwekkende reeds pole positions van Marc Goossens in de Corvette.
|
Quote:
http://www.race-rally.be/2005/racing.../videolive.asp Wel enkel met Internet Explorer te bekijken :( |
Jammer genoeg zal Kelly Jamers niet deelnemen aan deze voorlaatste Belcar-manche omwille van budgetaire redenen. Tijdens de Belcar Masters zal ze wel weer aan het werk te zien zijn om haar leidersplaats in de Ladies Trophy te verdedigen.
|
Quote:
|
Vanina laat de beste TB tijd optekenen
Ook Steinberg/Severich mooi vooraan in het TA Laat ons hopen op hetzelfde weer morgen en dan wordt het misschien wel spannend! |
Quote:
http://img347.imageshack.us/img347/4...al329vo.th.jpg http://img347.imageshack.us/img347/8...l1541iv.th.jpg |
Quote:
Ik gun het hun van harte. Na het mooie resultaat tijdens de 24u van Zolder, zit er dit ook wel in. Dus, Vanina & Alex'ke veel succes en zet Spa maar op zen kop maar de Mini niet hé. :) |
Geven ze de race nu door op hibn of op race rally??
|
Quote:
|
Na 27 ronden,paltalla-kuismanen-Goossens,RS Racing in pits met problemen,echt hun jaar niet dit jaar :frusty:
|
Het is blijkbaar safety car procedure geweest, weet er misschien iemand wat er gebeurd was?
|
de laatste safety car was voor de crash van Muytjens
|
SC 1 = Contact van S&P Porsche en Qvick Ultima. Porsche OUT!
SC 2 = GPR Porsche crash in Blanchimont SC 3 = Muytjens crasht met BMW op Post 11 Mvg... |
Quote:
|
Yupz, ik was diegene met de rode jas :D
Mvg... |
Quote:
|
Veel race hebben we jammer genoeg niet gezien vandaag. Naar gewoonte met de Belcar in Spa waren er weer enkele (lange) SC-procedures :(
Deze keer waren ze (buiten SC3 dan) eens niet in het nadeel van SRT. Zo kon Hart het stuur overgeven zonder teveel achterstand op de koplopers. Het was daarna wel zalig om Marc constant te zien pushen, zeker hoe hij telkens de Raidillon opging :eek: En wij dan, met het ook op het kampioenschap, maar zien waar Penders-Lamot in het veld zaten. Die gingen weer tamelijk goed natuurlijk. En dan nog eens geholpen door penalty's worden ze mss wel 3e :s Niet dat ik die mannen den titel niet gun hoor, na SRT het liefst die twee sympathieke mannen, maarja toch liever SRT, en nu al 4 op 6 races gewonnen, waaronder de 24u, dan zou den titel toch ook niet overdiend zijn ..., maar 't gaat dus allemaal beslist worden de volgende race. :) En die penalty van Kuismanen dan, waarom reed die nu eigenlijk zo traag rond achter de SC, op een gegeven momentstond de SC zelfs bijna stilstaand te wachten tot hij wel aan moest sluiten ... Marc Goossens kreeg het er precies zo van op zijn heupen dat hij door telkens kort op te trekken en te remmen de SC wat wilde opjagen :D En dan heb ik nog een vraag ook eigenlijk: waar ligt in Spa eigenlijk de streep? Daar waar de eerste twee staan bij de startopstelling, of daar waar er wordt afgevlagd? Eigenlijk is dat waar de tijden opgemeten worden zeker? En dat zal wel op de plaats zijn waar de finishvlag gezwaaid wordt, maar waarom ligt die streep zo'n 100m voor de startstreep? In Zolder vallen die toch samen? Maar zo zijn er nog wel circuits, Magny Cours bv als ik me goed herinner. Maar 't is eigenlijk voor bij de herstarts dat ik me dat afvroeg. De meesten wachten mooi met inhalen tot ze de startstreep hebben overschreden, maar bij de laatste herstart wachtte Menten maar tot aan die lijn waar er wordt afgevlagd. En zo reed hij op de startstreep al meer dan een wagenlengte voor de wagen waar hij eigenlijk nog moest achterrijden ... Menten was anders nog wel aan't jagen in dat laatste wedstrijdgedeelte, in Eau Rouge was het zelfs ff heel tricky voor hem, maar zo van die mannen die er volledig voor gaan, dat zien we graag natuurlijk :) |
Quote:
|
Waarom diende Lamot-Penders klacht in?
|
omdat Couwberghs ingehaald zou hebben tijdens de gele vlaggen van de safety-car procedure...
|
wa is nu eigenlijk de uitslag?
|
De uitslag is nog niet officieel. Deze komt er pas nadat we weten ofdat GLPK of TT Racing nu winnen in het protest.
Schandalig de SC-procedure. Er was dit maal maar één SC, YES maar... de lijdende wagen moet dan wel vertragen tot heel het veld samen is en dan komt de SC er pas op. Wat ook gebeurde. De Corvette vertraagde van 2'25'' naar 2'48". Je kan de wagens die onder de 2'48" rijden, met manier van spreken, op u twee handen tellen dus dit was ook weer een flop. Over het protest van GLPK. Ik zou niet durven zeggen ofdat we een wagen hebben ingehaald of niet tijdens de 3de SC-procedure. Maar hier zijn echter geen beelden van. Dus het is het woord van TT Racing en dat van GLPK. TT Racing legde de klacht neer omdat we hen hebben 'ingehaald'. Bart Couwbergs wist zelf van niks. @ Raceboy: ik was niet zeker :D Mvg... |
Quote:
Althans, nog geen OFFICIELE uitslag... Na de uitspraak van de Sportcommissie is het duidelijk dat Kuismanen/Vosse 60 seconden aan de broek krijgen en daarmee naar de zesde plaats algemeen zakken. Wat betreft plaatsen 3 en 4 zullen we nog enkele dagen (weken?) moeten wachten. Het beroep tegen de uitspraak van de Sportcommisie om Longin/Couwberghs met 30 seconden te bestraffen (waardoor ze 'slechts' vierde zouden worden, en Penders/Lamot derde zijn), wordt behandeld door de 'Big Boys' in Brussel. Na de sanctie voor Kuismanen/Vosse en Longin/Couwberghs, MAAR in afwachting van het aangetekende beroep ziet de (nog steeds voorlopige) top vijf er als volgt uit: 1. Selleslagh Racing Team – Corvette C5-R 2. PSI Motorsport #4 – Porsche GT2-R 3. PPC/TT Racing – Porsche 996 GT3-RS 4. GLPK-Racing – Porsche 996 Biturbo 5. PSI Motorsport #5 – Porsche GT2-R Een zeer triestige apotheose op een al te veel slaapverwekkend Spa Racing Festival, waarbij de toeschouwers zeer dik in de zak werden gezet via een zogenaamde fraaie 'affiche'. Toeschouwers... waren die er trouwens? Niettegenstaande de gratis inkom (wel bijbetalen voor de paddocks :fight: ) en diverse vormen van publiciteit, schatte de persverantwoordelijke van het evenement het totaal aantal toeschouwers op zondag toch wel op zo'n 1500... :rolleyes: , waarvan iet of wat 500 effectieve toeschouwers en een duizendtal 'team-gerelateerde' aanwezigen. Stemt tot nadenken voor de organisatoren... Mvg, Dries De Smet |
Quote:
Thomaske, sorry dat ik weer moet reageren er zijn wel degelijk beelden van het voorval en een tweede punt zijn wel de tijd opnames en die zijn zeker juist. Als je de eerste ronde van SC achter een wagen hangt en de daarop volgende rondes voor deze wagen hangt tijdens dezelfde SC dan ben je die toch voorbij gestoken (of heeft Bart ne ronde stilgestaan en op dezelfde plaats proberen in te schuiven) of zie ik dit verkeerd. Bert heeft beroep aangetekend tegen de voorlopige uitslag omdat de mensen van TT-racing niet onmiddellijk na het voorval een klacht hebben neer gelegd. En pas nadien en dan zou je eventueel het feit van koers vervalsing kunnen inroepen. Weet je wat ik het ergste aan dit voorval vindt is dat het weer is een storry rond Bertje boemboem gebeurt. Onze zogezegde pro rijder verziekt wel heel het sfeertje met dit gebeuren. Ik heb zelf de reactie gehoort van ne pro rijder(Mark) als het werkelijk is gebeurt dat ze gepasseerd zijn onder geel moeten we ons daar bij neerleggen. En heeft TT racing gelijk dat ze voor hun zaak vechten. Ook al is dit dan zeer nadelig voor ons in het kampioenschap het zij dan zo. |
Quote:
|
Quote:
Of zelfs nog veel eenvoudiger: uit het "stilletjes nadenken" (echt niet te luid, tenzij je wil afgeslacht worden door 'XYZ'), kan je ook nog andere conclusies waarnemen ;). De hele 'show' in de Belcar tent, in afwachting tot de klasse-podiums, noopte t.o.v. sommige personen dan ook tot zeer 'intens' nadenken. Om sommigen geen verkeerde voeding te geven: neen, hier waren geen Rode Jassen of Blauwe Hemden bij betrokken, enkel piloten die bij dit hele 'toeval' belang hadden... :bye: Mvg, Dries De Smet |
Dries, inderdaad daar heb je volledig gelijk mee er waren geen rode jassen of blauwe hemden in de buurt te bespeuren. Bewust of onbewust laten we ook in het midden (misschien ook beter zo).
|
Thomaske nog een klein vraagje hoeveel vingers hebt ge eigenlijk.Als ik de tijden bekijk zijn er maar 4 wagen die niet de 2.48 hebben gereden.µ
:Offtopic: |
Quote:
Voor anderen (o.a. ondergetekende dus) was deze PDL organisatie nog maar eens een flop van formaat. Als een bepaald medium (meerdere zelfs) gratis kaarten aanbiedt voor een (door organisatoren gezegd) hyperprofessionele meeting, en datzelfde medium stelt vast dat er wel degelijk zo'n 207 inkomkaartjes zijn afgedrukt (jawel, 1300 geïnteresseerden, maar die drukten de kaarten niet af..), dan weet ik genoeg. Oh ja, ik hoor de kritieke klokken nu al luiden... Here we go... Ja maar... BTCS (heeft er niks mee te maken, maar dat zoeken diegenen die tot het slachtblok veroordeeld zijn dan nog zelf op...) is GRATIS... Ja hoor, beste luitjes, Afgelopen weekend was het ook GRATIS... Althans de algemene toegang, want voor de paddocks diende men 5 eurotjes bij te leggen. Overigens bood de zgn 'affiche' van vorig weekend internationaal spectakel... Ja mijn 'Kl..en'. (Kleurpotloden :p ) Een hoofdkussen ware wel degelijk welkom geweest. Het is al 21 jaartjes geleden dat ik me tijdens een wedstrijdweekend verloren voelde (21j geleden liet een liefje me in de kou staan, maar vind het in feite niet zo erg als het feit dat een organisatie ons achterwege laat :no: ) Enfin, om dit te noteren, heb ik het ook maar ZELF beslist :+ Mvg, Dries De Smet |
Quote:
En nu terug naar de feiten en verhalen over deze race! |
Quote:
( oké de ferrari chalenge ne die lotuskes of zoiets dikke flop ) |
Nog een punt en dat heeft niets met de wedstrijd te maken is de samenwerking met GLPK die zeer goed verlopen is. Van GLPK waren er vrijdag al twee personen nl. Jorgen en Nick deze zich direkt thuis voelden. Zaterdag werden zij versterkt door enkele manschappen, ik denkt dat er zondag zo'n 6 man van RTM was en 5 van GLPK. Ik heb nu ook gezien hoe prof. zij werken als zij ooit mijn hulp kunnen gebruiken zeer graag dan :worship: Nu RTM zijn afscheidswedstrijd heeft gereden. RTM heeft weer laten zien dat wij tot snelste van de groep behoren en wij gemist zullen worden tijdens de koers en na de koers. :D
Langs deze weg wens ik zij veel succes in FIA-GT en hoop ik dat Goossens eindelijk belcarkampioen kan worden. |
Quote:
idd, die ferrari's en lotusjes waren een uitstekende gelegenheid om jurgen vd goorbergh eens lastig te vallen en om natuurlijk ff die overheerlijke wafels uit te proberen! (kan iemand mij eens dat recept door sturen?) ik heb me zeker wel vermaakt op spa, als was het alleen al dat ze het hek niet opslot hadden gedaan aan het einde van alle races waardoor we ff 3 rondes over het circuit hebben gereden :gas: |
Ik heb even grote schoonmaak gehouden. Probeer allemaal ontopic te blijven. Zelf kon ik niet aanwezig zijn in Spa, dus ik zou dan hier enkele verslagen en degelijke discussies over de races willen lezen ;)
|
Hebt ge allen met al dat gevregel hier :no: ook al eens voorzichtig naar de uitslag in TB gekeken. Hier maakt het getwist van de plaatsbepalingen van Penders, Couwberghs en Kuismanen niet veel uit.
Dan zie je dat De Hoen / Essers de leiding over nemen in TB samen met Broodcoren / De Coster ieder 91 punten en op de 3e plaats volgt dan Josten / Hascke (Muytjens) met 90 punten. Drie teams dus met 1 punt verschil, dat wordt nog wat in TB tijdens de Belcar Masters in Zolder de laatste race :gas: tenminste als ik hier goed tel. Dan kan zo te zien de Mini ook niet meer in aanmerking komen voor een plaats binnen de eerste drie ?! |
Quote:
http://www.renaudkuppens.be/albums/album19/RF11.jpg (ze hebben er nog heel wat werk gehad op de vanrails terug "recht" te krijgen, want ze stonden deftig krom...) De crash van Muytjens (oorzaak van SC3) heb ik niet zien gebeuren. Toen ik er ariveerde was men aan het takelen. Maar onderstaande foto toont aan dat het een zware klapper is geweest. (Ahja, het incident heeft zich voorgedaan in de Pouhon, en dus totaal niet in de dubbele linkse zoals er te lezen was op enkele website's... ;) ) http://www.renaudkuppens.be/albums/album19/RF39.jpg |
All times are GMT +2. The time now is 08:31. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.