![]() |
Pininfarina op zijn retour... Ferrari 599 GTB
Was ik nog maar pas aan't klagen over een gebrek aan frisse, nieuwe ontwerpen, krijg ik hier bericht binnen dat de langverwachte Ferrari 600 Imola is voorgesteld.
Zo moet het dus ook weer niet. Ik ga mijn mening pas definitief vormen als ik de wagen "in the metal" gezien heb, maar om eerlijk te zijn vind ik het een gruwelijk lelijke wagen. Er klopt niets van de verhoudingen! Mijn applaus voor de dames/heren van Ferrari/Pininfarina. Zij hebben iets gedaan wat ik voor onmogelijk achtte: een wagen ontwerpen die nog lelijker is dat de 612 Scaglietti! Ik weet niet wat er tegenwoordig bij Ferrari aan de gang is. Buiten de F430 & de Enzo (waar ik ook nog enige tijd aan heb moeten wennen...) hebben ze daar de voorbije jaren echt niet indrukwekkend afgeleverd. De 612 Scaglietti en de 360 Modena waren al lelijk en de facelift die de 575 Maranello kreeg was ook heel wat lelijker dan de 550. Nochtans, men kan het! Men had met de Rossa enkele jaren geleden een schitterend startpunt voor een moderne, nieuwe designtaal. Waarom is men daar niet verder op ingegaan? http://www.autovisie.nl/_internal/cimg!0/mz58ohf31chanb http://www.supercars.net/PicFetch?pi...na_rossa-1.jpg Foto 1: www.autovisie.nl Foto 2: www.supercars.net Info over de 600 Imola op autoweek.nl |
In de neus van de wagren herken je duidelijk de 250 Testa Rossa van vroeger.
Ik vind dit echt geen mooie wagen, aangezien dat meestal een Ferrari toch een streling voor het oog is, is dat in dit geval helemaal niet zo. |
Ik vind de wagen niet lelijk, integendeel, maar ik vind het gewoon niet bij Ferrari passen. Als ik de lijnen en zo bekijk, dan vind ik het beter bij bijv. het Aston Martin gamma horen... (dan heb ik het wel op de eerste foto, tweede minder)
|
Mmm ik vond(!) het een mooie wagen tot ik ineens die ongelofelijk lelijke midden "balk", ja sorry een beter woord vind ik niet, op de motorkap in de gaten kreeg en die grote gaten. En aan de heel ongeordende openingen in de zijkant.
Maar als je zou kunnen vergeten dat die er zijn is hij best wel ok:rolleyes: ;) |
Voor is hij is in z'n geheel niet slecht. Hij lijkt inderdaad het midden te houden tussen een 250 Testa Rossa en een AM DB9. Maar als ik iedereen mag geloven, heb ik nie veel smaak :p
|
het past wel in de huisstijl een echte FIAT :D
|
Twee handvatten eraan en het is een olijvenkistje ...:D
|
Mooi voorbeeld van "hoe verpest ik een auto door er veel te veel onnodige luchtin/uitlaten op te gooien". Denk de openingen in de zijkant en motorkap weg en hij zou op zich best het bekijken waard zijn, maar dit vind ik ook gewoon lelijk.
|
Ik vind dit ook niet de mooiste sportwagens, maar ik begrijp niet wat je tegen een 360 Modena hebt.
|
Op http://www.automotorsport.se/ zijn er beelden te zien van een Ferrari 600 op de Nordschleife. Gezien de blaadjes op de bomen moet het filmpje ergens zijn opgenomen in september/oktober.
|
Quote:
De Modena was voor mij daarna een teleurstelling. Er zit te weinig passie in't ontwerp. Moet ik wel aan toevoegen, men heeft bij de Challenge Stradale al heel wat goed gemaakt met de extra voorspoiler. Maar goed, dat is natuurlijk mijn idee, hé... ;) |
Ferrari heeft pas de officiele naam vrijgegeven: 599 GTB! :crazy: Zelfs de naam is lelijk. Ze hadden het veel beter bij 600 Imola gehouden!
|
Ach, niemand vind het blijkbaar mooi, tot hij ons aangeboden wordt als firmawagen ... (enige zelfkennis???? ;-) ).
|
Quote:
|
Mja, die AM klinkt indrukwekkend, maar is niet zo'n beste wagen volgens de mannen van TopGear toch :D En wie zijn wij om dat te ontkennen :)
|
Kan zijn. Maar dat ding is moooooiiiii!!!!!!!!! Perfectie!
|
mooi en perfectie zijn gelukkig subjectieve begrippen.
Anders wil iedere man dezelfde vrouw/meisje, auto, huis en job :p |
Dan zou het maar een vreemde wereld zijn.
Over subjectiviteit, die mannen van topgear boren ander ook wel een wagen in de grond omdat zij hem niet goed vinden, en met stijl. er zouden er meer moeten zijn als Clarkson... Maar eeuh... hadden wij het in een verleden van deze post niet over Pininfarina :) |
Just! :p
James May is ongelooflijke fan van de Ferrari 430 Spyder :D (offtopic: als Clarckson zelfs een BMW (M6) boven een V8 verkiest, dan is er toch iets verkeerd met de Aston Martin denk ik :) ) |
Ik vind dat de wagen er wel mag zijn maar dan enkel als 'Concept car'. Altijd welkom op het autosalon in Brussel maar zie zoiets niet snel hier op de baan voorbij rijden.
Geef mij dan toch maar, nog steeds, een Viper! :D Mvg... |
Jammergenoeg niet in Brussel...
Wat wel in Brussel staat is de Ferrari FXX! Wss de enige kans om er ooit één live te aanschouwen. Profiteer ervan zou ik zeggen:) |
Quote:
|
Idd afgrijselijk!
(en waarom clarkson de M6 boven de AMV8 verkiest is heel simpel, in de M6 krijg je zoveel keer meer wagen dan in een AMV8 voor minder geld .... spreekt voor zich, niet?) |
Afgrijselijk, ja! Uniek, zeker :D
En wat Clarkson betreft: om hem een BMW boven een Aston Martin te doen plaatsen, dan moet die BMW echt wel extreem veel beter zijn ;) |
Quote:
|
Bleef nieuwsgierig hoe hij er uit zou zien zonder die vents, dus heb hem even gephotoshopped;
http://img6.imageshack.us/img6/3153/...novents6ia.jpg 100% beter imho, 't is nu echt een mooie auto zonder die vents. |
Quote:
|
Quote:
ps Ik heb daarjuist die aflevering eens bekeken, Clarskson zegt dat de Aston teleur stelt... ik quoteer hem:"The sound is like armagedon is on it's way,... but it doesnt come at all, it's not as fast as I hoped it would've been." en "it's a footballers car". het is een moeilijke ik,(Clarkson nog minder) kan niet kiezen voor de welke ik voorkeur heb, ze zagen wel over die instellingen van de M6 maar je moet de tenslotte maar een keer instellen of een paar keer. vb. op gewone setting en op... insane"M" mode.Maar misschien is de M6 overpowered en komt op de land wegen bv bij ons de aston beter uit. voor meer info en uitleg: http://www.topgear.com/content/featu...ries/16/3.html |
Quote:
En dat ding gaat blijkbaar HARD, naar het schijnt zijn er redelijk wat aerodynamische wijzigingen gebeurd om de beoogde topsnelheid te behalen ... of het er dan ook allemaal zo geslaagd uitziet ... |
Al bij al is hij toch zo lelijk niet: http://www.ferrariownersclub.co.uk/h...aunch/text.asp
|
Ik moet toegeven, des te meer foto's ik zie, des te beter dat ik de wagen vind meevallen. In mijn eerste post had ik al gemeld dat ik mijn mening pas definitief ga vormen als ik de wagen "in the metal" gezien heb.
|
Jup, hij valt mij ook meer en meer mee naarmate ik er meer foto's van zie. Zeker die rode in de link van Werner. Die zilveren vind ik een stuk minder mooi (kleur past niet echt, zeker nie in combinatie met die rode zetels en ook de velgen van die zilvergrijze vind ik allesbehalve mooi).
|
De vorige waren "Argento Metallizzato" en "Metalic Redr.
In "Black metallic": http://www.ferrariownersclub.co.uk/h...va/popup/2.asp In "Grigio Silverstone": http://www.ferrariownersclub.co.uk/h...va/popup/6.asp |
ik vind hem alvast de moeite... Ik denk dat dit soort koplampen een beetje het handelsmerk van ferrari gaat worden de komende jaren... ik zeg wel denk, want ik ben niet zo goed op de hoogte van ferrari...
|
Ik blijf het een oerlelijke wagen (= als je het al een wagen kan noemen) vinden :mad: . Vooral die verluchtingsgaten, die op de meest onmogelijke plaatsen staan. Zonder al die luchtgaten (zie foto Bramzel) is het toch al aanschouwelijk. Ik was sowieso al geen Ferrari-fan maar nu ben ik een anti-Ferrari-man. Ik hoop dat die nieuwe F430 GT van hun die op z'n appel gaat krijgen van Porsche in het FIA-GT kampioenschap.
Greets, Dr. Jozz :mad: |
Quote:
|
Quote:
Greets, Dr. Jozz |
Lelijk kan je die wagen echt niet noemen hoor, maar het is wat mij betreft toch al van de F40 geleden dat Ferrari met een model voor de proppen gekomen is waarvan ik echt van mijn stoel donderde. Nu ja, zo'n schot in de roos lukt je ook maar eens om de 20 jaar of zo. Ook de 250 GT SWB en de 250 GTO waren zo'n modellen, alhoewel ik toen nog niet op een stoel kon zitten natuurlijk ;)
|
Quote:
|
Ferrari zat vol met prachtwagens: 250GTO, F40, Testa Rossa, 355, 360, 456, 550,...
De 575 was dan iets minder mooi als de 550 maar viel nog goed mee vondt ik... Ferrari Enzo vind ik dan persoonlijk echt een lelijke wagen. De nieuwere generatie: 430 ziet er mooi uit ja zeg dat wel, maar de 599GTB... die vind ik OK maar toch niet zo 'speciaal' als vele vorige modellen. Ben benieuwd hoe het ermee zit met de 599 GTB in race versie... |
All times are GMT +2. The time now is 19:38. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.