De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Modelbouw - Op de werkbank (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=70)
-   -   Nissan Calsonic GT-R - 1999 - Tamiya - 1/24 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=12584)

Nismo 12-03-2006 21:53

Nissan Calsonic GT-R - 1999 - Tamiya - 1/24
 
5 Attachment(s)
Ik heb een tijdje geleden deze Tamiya-kit eens terug in mijn handen genomen nadat hij toch al een poos op de achtergrond was verzeild. Een paar jaar terug was ik er al aan begonnen. Nu heb ik besloten om deze kit verder af te werken samen met het VW Kevertje.
Op de eerste foto de bouwdoos.
Op het onderstel zijn alle onderdelen gemonteerd die in 1 keer meegespoten kunnen worden. Ook de rolkooi is gemonteerd en klaar om gespoten te worden. (foto2)
De carosserie is gemonteerd en staat in de schuurfase.(foto 3)
De velgen waren al wit gespoten en de blauwe rand werd ondertussen ook al aangebracht. (foto 4)
Het dashboard en de splitter zijn ook al gespoten en klaar voor verdere afwerking. (foto 5).

Grtzzzzzzz Nismo ;)

Nismo 12-03-2006 22:06

5 Attachment(s)
De vorige werkzaamheden waren een aantal dagen geleden al gebeurt. Ondertussen is er vorige week een beetje aan verder gewerkt aan deze kit.
Een aantal onderdelen die klaar zijn voor verdere afwerking. (foto 6)
Chassis, rolkooi en nog een onderdeel zijn reeds gespoten met TS-44 (Brilliant Blue) (foto 7)
Op foto 8 zie je een dry-fit van dashboard,rolkooi en chassis.
De uitlaat (foto 9) en de schijfremmen zijn gespoten met metal-coat van Humbrol. Na het op opdrogen van deze verf zal ik de onderdelen met een zachte doek oppoetsen zodat de uitlaat (foto 10) en de remschijven een metaal-look krijgen. Tot zover een stand van zaken betreffende deze Tamiya-kit.

Grtzzzzzzz Nismo :gas:

Guido 12-03-2006 23:00

Goe bezig! Die metal-coat van Humbrol is precies wel goed spul.

Loeten 12-03-2006 23:41

Ja knap werk hoor !! Maar ik snap iets niet: ik werk altijd een kit af. Waarom laat jij die een jaar liggen?? Allez, 't zijn misschien mijn zaken niet, maar ik vroeg mij dat af...

ac.cobra427 13-03-2006 00:44

Quote:

Originally Posted by Huudo
Goe bezig! Die metal-coat van Humbrol is precies wel goed spul.


Ja hoor. Ik gebruik die ook graag. Staal, burned steel, en diverse aluminiums.
De staal-verfjes geven echter het mooiste resultaat. En ik heb, (per ongeluk), ondervonden, dat wanneer je wat plastieklijm op die verf doet terwijl ze nog nat is, je van die mooie verkleuringen krijgt. Net verbrande uitlaten.

Bij Bailien (antwerpen), heb ik ooit zilver- en goud-kleurige metal coat gevonden. Maar blijkbaar is die al lang uit de handel genomen. Vraag me niet waarom, maar wel een spijtige zaak, realistische goudkleur is zo moeilijk te bekomen, meestal heb je van die gouden schilfertjes in die verf ipv mooie egale goudkleur.

Guido 13-03-2006 00:47

Quote:

Originally Posted by Loeten
Ja knap werk hoor !! Maar ik snap iets niet: ik werk altijd een kit af. Waarom laat jij die een jaar liggen?? Allez, 't zijn misschien mijn zaken niet, maar ik vroeg mij dat af...

Dat gebeurt bij mij ook wel eens hoor. Onlangs nog een C9 gestart, maar dan kwamen er enkele projecten voor anderen tussendoor, en tja, in mijn geval blijven mijn eigen modellen dan even liggen.
Of nog, het gebeurd ook wel eens dat ik een speciaal ombouw plan heb met een kit, begin eraan, maar als ik dan iets wil modificeren, raak ik vast, omdat ik niet goed weet hoe het verder moet. Dan gaat de kit de kast weer in, om er enkele jaren laten, met weer wat meer ervaring onder de riem, wél mee verder te kunnen.
Of nog, het spuitwerk van de kas mislukt compleet en bijgevolg moet die de remolie in. Als dat dan ietske langer duurt, gaat ook zo'n kit even aan de kant. ;)

Je ziet, redenen genoeg om eens een kit half afgewerkt weer in de kast te zetten. ;) :D

Nismo 13-03-2006 20:51

Ik heb altijd een kit liggen waar ik, als ik eens niet doorkan, weer een beetje aan verder werk. Zo staat de zwarte Subaru WRC (Ripcurl-versie van Snijers) al 1,5 jaar gespoten te wachten op verdere afwerking.

Grtzzzzzzz Nismo ;)

Loeten 13-03-2006 23:03

Ah so, ja ik begrijp het. Eigenlijk zit ik nu zowat met hetzelfde probleem. De Trabant staat te wachten op zijn stoeltjes en ik heb ongelooflijk veel zin in bouwen dus twijfel ik om aan een andere kit te beginnen. Dus eigenlijk had ik zelf al een beetje mijn vraag beantwoord...

Maar wel leuk om eens bij een ander de ervaringen te horen !

Succes verder met je projectje !!

Dragonfly 14-03-2006 11:53

Mooi werk hoor. Vind dit echt wel een knap model :) moetek zelf ook ooit eens bouwen ;)

Nismo 24-03-2006 23:12

3 Attachment(s)
Vandaag van mijn dagske verlof eens geprofiteerd om wat spuitwerk te doen.
Ik heb mijne airbrush nog eens bovengehaald om de uitstekende delen rechts en links van het chassis met Dark-Yellow (xf-60) te spuiten. Ook al wat details aan de binnenkant geverfd met zijdeglans zwart (x-18).
De kuipzetel is ook al mat-zwart gespoten en de box met knopjes met zijdeglans zwart (x-18).
De binnenkant van de deuren is gespoten met een eerste laagje TS-44 (brilliant bleu). Morgen nog een 2de laag spuiten zodat de rest daarna kan afgewerkt worden met TS-29 (semi-gloss-black)
Het radiatorgedeelte is dan weer gespoten met TS-30 (silver leaf).
Al deze onderdelen werden wel eerst voorzien van een laagje witte primer van Tamiya.

Grtzzzzzzz Nismo :gas:

scoobyfreak 25-03-2006 01:39

knap bezig,maar ben toch aan het wachten tot je de subru van snijers afwerkt :)

Guido 25-03-2006 12:41

Quote:

Originally Posted by Nismo
...
Ook al wat details aan de binnenkant geverfd met zijdeglans zwart (x-18).
De kuipzetel is ook al mat-zwart gespoten en de box met knopjes met zijdeglans zwart (x-18).
...

Morgen nog een 2de laag spuiten zodat de rest daarna kan afgewerkt worden met TS-29 (semi-gloss-black)

Nu heb ik ook eens een vraagje. :D
Waarom spuit je bepaalde onderdelen in X18 en andere dan weer met TS29? Is dat omdat de TS29 over een andere TS kleur gespoten wordt en zodoende de X18 niet gebruikt kan worden?

Nismo 25-03-2006 17:33

Quote:

Originally Posted by Huudo
Nu heb ik ook eens een vraagje. :D
Waarom spuit je bepaalde onderdelen in X18 en andere dan weer met TS29? Is dat omdat de TS29 over een andere TS kleur gespoten wordt en zodoende de X18 niet gebruikt kan worden?

Nee, als ik zijdeglans-zwart spuit is dat met spuitbus TS-29 en als ik onderdeeltjes met het penseel schilder, gebruik ik x-18, zeker als er veel afplakwerk aan te pas komt.
De x-18 kan perfect gespoten worden met de airbrush over een TS-kleur,zonder problemen, alleen werk ik niet graag met de airbrush,(teveel kuiswerk :frusty: ) maar wel graag met het penseel.

Grtzzzzzzz Nismo ;)

Nismo 10-04-2006 22:38

4 Attachment(s)
Héhé, hier zijn we weer met een kleine update.
Op de eerste foto zijn de deurpanelen te zien; gespoten in 2 kleuren
Ook de karosserie hebben we vandaag onder handen genomen; ik heb ze eerst volledig mat geschuurd en daarna een laagje primer gespoten (foto 2,3,4) Na een eerste inspectie van het spuitwerk is er niks te zien van stofjes of wat dan ook, zodat we morgen als het weer wat meevalt de karosserie een eerste laagje TS-44 (brilliant bleu) gaan geven.

Grtzzzzzzz Nismo :gas:

Nismo 13-04-2006 22:36

3 Attachment(s)
De banden zijn klaar om gemonteerd te worden, gisteren zijn de decals aangebracht. (foto 1)
De karosserie heeft ondertussen ook al 2 laklagen gehad. Deze moet nu eerst nog eens geschuurd worden want er zijn een paar stofjes ingewaaid. (foto2)
Omdat ik toch decals aan het aanbrengen was, ging ik ook eventjes de zetel afwerken. Tijdens het sollen is echter de kevlar-decal voor de achterzijde stuk gegaan. Ik heb dan geprobeerd om een nieuwe decal te maken maar kwam al gauw tot de conclusie dat de kevlar- en carbondecals die ik nog had liggen niks waard zijn.Ze zijn nu richting verbrandingsoven. De achterzijde van de zetel heb ik dan maar geverfd.(foto3)

Grtzzzzzzz Nismo :(

Nismo 15-04-2006 22:05

3 Attachment(s)
Voormiddag eens goed geprofiteerd van het goede spuitweer. De body heeft zijn eindlaag gekregen en ik ben tevreden met het resultaat. In de vooravond heb ik een paar foto's genomen terwiijl hij nog staat uit te harden.
Geniet ervan ;)

Grtzzzzzzz Nismo :gas:

Nismo 22-05-2006 23:15

1 Attachment(s)
Vandaag dan ook iets verder gewerkt aan deze kit. Zoals je al eerder kon lezen was mijn kevlar-decal die op de achterzijde van de zetel moest komen kapot gegaan.
Nu heb ik onlangs een velletje carbon- en kevlar-decal besteld bij Domino van het merk Studio27, kwestie van deze keer eens GOEDE decals te hebben.
Vandaag heb ik met maskingtape een malletje gemaakt van de achterzijde van de zetel en zo de vorm uitgeknipt op het kevlar-vel.
Op 1 hardnekkige plooi na, is de decal perfect op zijn plaats komen zitten.
Tot zover deze zéér korte update.

Nismo 09-12-2006 22:54

Na de bouw van de KPGC-10 Skyline wordt het tijd dat ik deze kit eens verder ga afwerken, al moest ik wel even zoeken naar deze thread.
Vandaag was het eigenlijk nog eens een prachtig weertje om vernis te spuiten. Ik spuit nml buiten, ware het niet dat ik voor een groot probleem stond: De decals hingen nog niet op de body :o
Ik zal dan straks of zo maar eens beginnen met oa het aanbrengen van de decals en het verder afwerken van het chassis.

Nismo 11-12-2006 00:17

3 Attachment(s)
Vandaag ben ik dan eindelijk begonnen met het aanbrengen van de decals. Allereerst heb ik de decals aangebracht aan de achterzijde.(foto 1) Daarna begon ik aan de voorzijde. Over de koplampen moest er ook een decal worden geplaatst.(foto 2) De eerste decal liet zich zonder problemen plakken, maar de tweede decal frommelde zich op toen ik hem behandelde met sol. Toen ik hem terug op zijn plaats probeerde te leggen is er een stuk afgebroken. Ik ging nochthans op dezelfde manier tewerk als bij de eerste.(foto 3)
Tja, pech gehad. :frusty:

Ondertussen maar een mailtje verstuurt naar één van onze decal-specialisten hier op het forum met de vraag of hij me een strookje grijze decal kan maken zodat ik deze 2 decals opnieuw kan uitsnijden en zodoende dit model hopelijk zonder verdere ongelukken verder kan afwerken.

Nismo 28-12-2006 03:21

5 Attachment(s)
Eindelijk hebben we de tijd gevonden om wat verder te werken aan deze kit. Een paar weken geleden heb ik jullie meegedeeld dat er een koplampdecal was gesneuveld en dat ik iemand (Flame) had aangesproken om mij een strookje grijze decal te printen. Ondertussen had ik dat decal-strookje in mijn bezit en zelfs in 2 kleuren, licht-grijs en een iets donkerder grijs. Bij deze een woordje dank voor de decals.

Vandaag dan maar begonnen met het uitsnijden van deze decal. Allereerst moest er een witte decal als ondergrond worden geplaatst waarna de donker-grijze decal erover moest komen. Nadat deze 2 decals op zijn plaats zaten bleek toch dat er nog een te groot kleurverschil was tussen links en rechts. Ofwel ging ik aan de andere kant op dezelfde manier te werk en plakte ik ook 2 decals over elkaar ofwel maakte ik deze 2 decals uit carbon. Na lang twijfelen heb ik dan maar besloten om de 2 koplampdecals te maken van carbon. De gaatjes waarin de verlichting moet komen wordt nog verder afgewerkt met wat zwarte verf. (foto 1)

Nadat de carbon-decals aan het drogen waren, heb ik het race-stoeltje voorzien van de gordel-decals. Deze is nu klaar. (foto 2)

Daarna ben ik begonnen met het decalleren van de motorkap. Omdat het aanbrengen van decals me bij deze kit niet echt goed afgaat, was ik toch wel wat bang om die calsonic-decal aan te brengen in 5 delen (1 links,3 in het midden en 1 rechts). Deze liet zich vlot plaatsen. De nr 12 is nog aan het bekomen van zijn sol-behandeling, hij is nog wat verfrommeld. (foto 3)

Ondertussen had ik de decal ook al geplaatst op de achterspoiler. (foto 4)

Dan de decals op het dak dan ook maar aangebracht. Maar dan gebeurde het: de gemakkelijkste decal (calsonic) sneuvelde :mad: . Na wat gevloek en getier heb ik een zoektocht gehouden in mijne decal-stock. En na niet te lang zoeken vond ik nog een calsonic-decal die welliswaar een paar mm langer was, maar dezelfde hoogte had. :D (foto 5)

Tot zover deze update ;)

Nismo 28-12-2006 03:25

Mijn tekst staat er toch op, ik dacht dat het plaatsen was mislukt omdat mijn verbinding was uitgevallen.

Tom21 28-12-2006 12:03

Mooi werk Nismo!

Tom

BSmodels 28-12-2006 14:45

Quote:

dan maar besloten om de 2 koplampdecals te maken van carbon
elegante oplossing, maar zwier die gordeldecals daar eens terug af en leg er aftermarket in

Flame 28-12-2006 20:34

Weeral een knap modeletje:gas:, knappe zetel:applaus::bye:

Gulfie 28-12-2006 23:39

Quote:

Originally Posted by BSmodels (Post 197433)
... maar zwier die gordeldecals daar eens terug af en leg er aftermarket in

Op z'n minst gelijk ... effe doorbijten Nismo en andere gordels maken! (ge weet hoe ik over gordels denk)

Nismo 29-12-2006 02:14

5 Attachment(s)
Quote:

Originally Posted by BSmodels (Post 197433)
elegante oplossing, maar zwier die gordeldecals daar eens terug af en leg er aftermarket in

Quote:

Originally Posted by gulfclk (Post 197475)
Op z'n minst gelijk ... effe doorbijten Nismo en andere gordels maken! (ge weet hoe ik over gordels denk)

En toch ga ik ze laten hangen. Persoonlijk vind ik die aftermarket-spullen ook mooier en ik heb het ooit eens geprobeerd maar dat gepruts met die foto-ets heeft me zodanig geërgerd dat ik in volle collére de hele santeboetiek door de kamer heb gegooid. Ik ben tevreden met de gordels in de vorm van decals en als de stoel op zijn plaats staat verleng ik de gordels aan de achterzijde.;)

Daarom heb ik zo'n bewondering voor diegene die heel ver gaan in het aanbrengen van details.

Vandaag heb ik de karrosserie volledig gedecald. Een paar decals zijn tijdens het plaatsen gescheurd maar dat probleem heb ik moeiteloos opgelost. Mijn dochter weet ondertussen ook al hoe de camera functioneerd.:p (foto 1)

De karrosserie is zo goed als klaar voor het spuiten van vernis. Morgen wordt ze gepoetst en als het weer wat wil meezitten wordt ook de eerste vernislaag gespoten. (foto 2-3)

De opening rond de uitlaat heb ik al bekleed met BMF (foto 4)

Dit onderdeel ga ik niet voorzien van een vernislaag wegens teveel afplakwerk. Het blauwe gedeelte glanst meer dan genoeg zodat het niet gaat opvallen. (foto 5)

Tot zover deze update ;)

Wild Goose 29-12-2006 03:37

Dit komt goed Nismo.

Vind dit een knap model. :gas:

Dominique 29-12-2006 12:16

Quote:

Originally Posted by Nismo (Post 197493)
... maar dat gepruts met die foto-ets heeft me zodanig geërgerd dat ik in volle collére de hele santeboetiek door de kamer heb gegooid.

Ik dacht dat modelbouwers eerder rustige mensen waren? :p

Ziet er goed uit, Nismo!

Nismo 29-12-2006 16:18

2 Attachment(s)
Quote:

Originally Posted by Dominique (Post 197505)
Ik dacht dat modelbouwers eerder rustige mensen waren? :p

Ziet er goed uit, Nismo!

Tja, wat moet ik daar op zeggen, elk potje zal wel eens overkoken zeker en zolang ik mijn model maar niet door de kamer gooi, zal alles wel in orde komen.

De weergoden zijn me vandaag gunstig gezind. Nadat de karrosserie nog een wax-beurt kreeg om de laatste sporen uit te wissen van het decalleren, heeft hij ondertussen ook al zijn eerste vernislaag gekregen.
Hier staat hij al mooi te drogen. (foto 1)

Ondertussen had ik ook gemerkt dat de kuipzetel nog een decal nodig had en dat er ook nog 2 hoekjes moesten geverfd worden met xf-63. (foto 2)

En nu kunnen we de rest in elkaar gaan "plekken".;)

BSmodels 29-12-2006 17:25

Quote:

.... in volle collére de hele santeboetiek door de kamer heb gegooid.
jamaar ge moet wel die voor auto's kopen hé en niet voor vliegtuigen :D
Wat je vooral moet doen is hetgeen waarmee je je het beste voelt en het meeste plezier aan hebt ;)

De rest ziet er piccobello uit

Gulfie 29-12-2006 18:19

Hey Johny, misschien nog eens iets om te proberen. De decals op de zetels blinken, de zetel is matt. Wat je dus altijd zal hebben is niet alleen het verschil tussen blinkend en matt, maar dat je ook de rand van de decal ziet.

Probeer, als je die bij de hand hebt, eens een matte vernis over de zetel te zetten. Je zal dan niet alleen zien dat de gordels echter lijken maar de rand van de decal zal ook verdwijnen.

Voor de rest ... keurig, proper en strak! Keep it going!

Guido 29-12-2006 19:41

Ik blijf me verzetten tegen elke vorm van excuus om in het modelbouwgebeuren niet verder te evolueren... :D

In mijn begindagen heb ik niet enkel auto door de kamer gegooid, ik heb er zelfs ooit eens mijn voet opgezet. Compleet radeloos en gefrustreerd was ik. Maar je moet net dan wat afstand nemen, de brokken oprapen, wat nadenken en daarna weer opnieuw proberen.

Wat er mis gaat met de foto-ets is meestal te wijten aan het niet hebben van de juiste tools. De basis hold&fold heeft me, sedert ik dat ding in huis heb, het leven echt wel lichter gemaakt. En ik weet Johny, dat je met de juiste impulsen toch te bewegen bent om een stapje verder te gaan - remember het vorige model. Stap voor stap zijn er toen verbeteringen gekomen, dingen die je normaal niet zou gedaan hebben, maar het resultaat was wel 10x mooier - eigen lichtjes in de ogen vertelden dat.

Dus... afhalen die decals en opnieuw proberen. De enige reden - en dan nog zijn er opties mogelijk, maar die verklappen we even nog niet :-) - om de decals te gebruiken is budget, omdat buckles al gauw wat centjes extra kosten, maar dat is hier geen probleem denk ik.

Gulfie 29-12-2006 22:51

... ik had het zelf niet mooier kunnen zeggen.

Nismo 30-12-2006 02:42

Beste Huudo en Gulfclk:
Ik waardeer het dat jullie me naar een hoger niveau willen helpen op het gebied van detaillering en ik zoek zeker geen excuses om het niet te moeten doen, maar voorlopig ben ik tevreden over mijn huidig niveau en ik zeg wel VOORLOPIG.
Ik heb sinds ik hier op dit forum ben en ook op de talloze meetings al heel wat bijgeleerd maar zelf wil ik eigenlijk stap voor stap te werk gaan. Tot voor een paar maanden gebruikte ik zelfs nog geen vernis, al had dat meer te maken met het gebrek aan een goede vernis en de angst om mijn modellen niet te beschadigen. Zelfs bij de bouw van eerdere modellen dacht ik er zelfs nog niet aan om de gordels te verlengen om maar enkele voorbeelden te noemen.

Het klopt waarschijnlijk dat mijn materiaal niet voldoet om met foto-ets te werken en de prijs voor een setje gordels, daar ligt het ook niet aan. Maar zoals ik al zei/schreef; ik zoek geen excuses.

In ieder geval bedankt voor jullie commentaar en ik zal nog wel ooit eens een nieuwe poging ondernemen.

Zeg Huudo, die andere opties mag je me nu wel vertellen.;)

Nog een vraagje; gulfclk stelt me voor om de zetel te overspuiten met matte vernis om de randjes van de decals weg te werken. De achterkant van die kuipzetel is bekleed met kevlar-decal en er zit geen vernis over.
Welk effect heeft de achterzijde van zo'n stoel eigenlijk ? Is dat een mat effect of is dat zijdeglans ??

Guido 30-12-2006 03:06

Quote:

Originally Posted by Nismo (Post 197582)

In ieder geval bedankt voor jullie commentaar en ik zal nog wel ooit eens een nieuwe poging ondernemen.

Zeg Huudo, die andere opties mag je me nu wel vertellen.;)

deuuut, verkeerd antwoord. :)
Vervang die ooit dan al maar onmiddellijk door volgende week. Ik zal u bij de eindbeoordeling buizen als je de gordels laat zoals ze nu zijn. Iemand van jou niveau - refererend naar je laatste grijze Nismo model - mag met dat soort fratsen niet meer afkomen. Of het nu met PE is of niet, verzin maar wat. ;)

Wat ik al gezien heb, gelezen heb enz. maar zelf nog nooit geprobeerd - vermits met PE gewerkt of enkel met decals heel vroeger:
- decals niet afweken, maar haarscherp uitsnijden en zo lijmen. De randen wat bijverven zodanig dat ze wat dikker liggen.
- zelfde verhaal, maar dan met lood of ander plooibaar materiaal (alu afsluitingen van wijnflessen) waar je dan daarna de decal overplaatst.
- zelfde verhaal, maar dan met tape onder de decal, opnieuw om wat extra diepte te geven. Ter hoogte van de gespen kan je dan iets dikker leggen, opdat die dan ietske hoger komen. achter de zetel laat je het materiaal gewoon verder lopen tot aan de rolkooi (wat gebruikelijk is).
Enfin, uw verbeelding is hier de limiterende factor, maar ook zonder PE kom je al een eindje op weg. Kwestie is dat de gordels dikker moeten dan een flinterdunne decal.

Aan u de keuze waar ge het beste resultaat mee kunt halen. Ik zit u te poken, enkel om wat creatieve vindingrijkheid los te weken. ;)


Quote:

Originally Posted by Nismo (Post 197582)
Nog een vraagje; gulfclk stelt me voor om de zetel te overspuiten met matte vernis om de randjes van de decals weg te werken. De achterkant van die kuipzetel is bekleed met kevlar-decal en er zit geen vernis over.
Welk effect heeft de achterzijde van zo'n stoel eigenlijk ? Is dat een mat effect of is dat zijdeglans ??

Over de zetels nog even het volgende. Die spuit ik altijd mat. De achterkant is of zijdenglans of blinkend. Beide kunnen, je eigen voorkeur primeert (zou'k zeggen). Eens de stoel gespoten, de Carbon/Kevlar decals achteraan geplaatst en al dan niet vernist, drybrush ik de matte zijden van de stoelen. Hierdoor krijg je een effect dat niet alleen leuk is, maar ook realistisch is. Bestudeer eens wat foto's van racestoelen en kijk daarbij vooral naar de kleurschakeringen die je overal ziet.

Good luck!

Loeten 30-12-2006 12:51

Quote:

Originally Posted by Huudo (Post 197594)
Wat ik al gezien heb, gelezen heb enz. maar zelf nog nooit geprobeerd - vermits met PE gewerkt of enkel met decals heel vroeger:
- decals niet afweken, maar haarscherp uitsnijden en zo lijmen. De randen wat bijverven zodanig dat ze wat dikker liggen.
- zelfde verhaal, maar dan met lood of ander plooibaar materiaal (alu afsluitingen van wijnflessen) waar je dan daarna de decal overplaatst.
- zelfde verhaal, maar dan met tape onder de decal, opnieuw om wat extra diepte te geven. Ter hoogte van de gespen kan je dan iets dikker leggen, opdat die dan ietske hoger komen. achter de zetel laat je het materiaal gewoon verder lopen tot aan de rolkooi (wat gebruikelijk is).

Nog een mogelijkheid: pleisters (alleen de klevende delen natuurlijk)

Hoewel iemand hier al opgemerkt heeft dat ie pleisters minder goed vind. Nu jah, er zit toch een stoftextuur op, dus why not? Kijk maar eens bij mijn topics zoals HIER.

Maar als je pleisters gebruikt, is het wel wat moeilijker om de PE parts toe te voegen want alles kleeft natuurlijk...

Grtzzz enne merci voor je rolkooitips. Hij is echt goed gelukt !!

:gas:

Nismo 30-12-2006 13:58

1 Attachment(s)
Ja Huudo, dan zal ik met dit model een onvoldoende hebben.:fight:
Ik heb het idee gehad om de gordels te vervangen en er eerst een strookje sparadrap er onder te plakken en daarover dan mijn decals te plaatsen om een dikker effect te krijgen. Maar na mijne decal-stock verschillende keren te hebben na gekeken, blijkt dat ik geen blauwe gordeldecals meer heb liggen.
Die tip(s) om iets onder mijn decals te plakken heb ik al eens eerder gehoord van jou, maar ja ik heb er weer TE LAAT aan gedacht.:o
Dus blijven ze er in dit geval gewoon opzitten. Wel ga ik er nog een matte vernislaag overspuiten om de randjes weg te moffelen.

Wat mis ik die zeteltjes van vroeger waar de gordels mee gegoten waren.

@ Loeten: ik gebruik het volgend om mijn gordels te verlengen, een rolletje sparadrap van GB/Carrefour.(foto) Een soort pleister op een rolletje én met structuur en laat zich goed verven, meters gordelplezier. ;)

Loeten 30-12-2006 14:07

Quote:

Originally Posted by Nismo (Post 197620)
@ Loeten: ik gebruik het volgend om mijn gordels te verlengen, een rolletje sparadrap van GB/Carrefour.(foto) Een soort pleister op een rolletje én met structuur en laat zich goed verven, meters gordelplezier. ;)

Dit gebruik ik:

http://albums.modelbrouwers.nl/coppe...1/Img_5976.jpg

Komt op hetzelfde neer, maar dat van jou is dunner. Allez, denk ik toch als ik even reflecteer naar de EHBO-boxen die ik op school moet aanvullen. Daar zijn die pleisters zonder gaas iets dunner dan die met gaas.

Bedankt !

Nismo 31-12-2006 17:54

2 Attachment(s)
Vandaag nog eens geprofiteerd van een droog en windstil moment om de karrosserie van een tweede vernislaag te voorzien. Nu kan deze een paar dagen goed uitharden en dan zal ik eens kijken of er nog een derde laag over moet komen.

Ook het motorblokje heb ik al onderhanden genomen. Het is voorzien van een kleurtje, is gedry-brusht en een gedeelte van de stuurinrichting/ophaning is er aan samengevoegd.

De uitlaat is op sommige plaatsen voorzien van een verbrandings-effect.

Zo beste Paddockers,plekkers en lijmsnuivers,dit was het voor 2006 en ik wens jullie allemaal een plezant eindejaar en veel plekplezier voor 2007

Gulfie 31-12-2006 20:49

Ja Nismo, uwe motor/versnellingsbak ziet er goed uit. Het dry-brushen is goed gelukt.

Uwen uitlaat is nogal hard ... ik bedoel het contrast tussen het zilver en het groen. Probeer hem eens te downtonen met smoke ... gewoon de ganse handel voorzien van enkele laagjes en je zal zien dat het er nog een stuk realistischer uitziet.

Keep it going ...


All times are GMT +2. The time now is 11:59.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.