De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   F1 test @ Spa 10 t/m 12 juli 2007 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=14963)

gwyllion 02-02-2007 15:15

F1 teams zijn vragende partij om in Francorchamps te testen. De testdagen zou plaatsvinden van 10 tot 12 juli.

bron: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...elid=G6L17P8MK

JPMontoya 12-02-2007 21:13

Quote:

Formula One teams will test at Spa-Francorchamps in July after the final sign-off for the three-day run was given on Monday afternoon, as autosport.com predicted last week.

Sources have revealed that a document has been circulated to F1's Testing Committee and tyre supplier Bridgestone requesting them to finalise arrangements for the run in Belgium on July 10-12th.

www.autosport.com
Uitstekend nieuws!

Neo-242 13-02-2007 00:35

Super! Dan ben ik zeker van de partij! Moet er inkom betaald worden voor zo'n testsessie?:)

marcel 13-02-2007 05:04

ja, maar verwaarloosbaar tov de prijs van een GP

Nicki_Mks 13-02-2007 21:55

Quote:

Originally Posted by marcel (Post 202101)
ja, maar verwaarloosbaar tov de prijs van een GP

Zeker dat dat in België ook zo zal zijn?

Neo-242 13-02-2007 22:44

Ja, dat was ik ook aan het denken. Ideaal voor Spa om hun geldput te vullen:eek: Maar dan nog, zal ik er wel zijn... een testdag is reuze leuk, ik vind het vaak leuker dan een race zelf:+

Grig-O 14-02-2007 18:27

Tijdens een testdag mag je vrij rond lopen; tijdens de race niet echt geloof ik (Of je mag maar op 1 tribune binnen)

marcel 14-02-2007 18:48

tijdens de race worden de tribunes ingedeeld volgens zone (gold, silver, bronze), en volgens uw ticket moogt ge op alle tribunes van de corresponderende zone (bronze = in de modder zitten). maar verder moogt ge vrij rondlopen

Neo-242 14-02-2007 22:33

Vrij rondlopen is natuurlijk betrekkelijk met zoveel volk op het circuit en de hoeveelheid VIP-tenten en parkings...;)

SoLiD 16-02-2007 03:50

Quote:

Originally Posted by marcel (Post 202239)
tijdens de race worden de tribunes ingedeeld volgens zone (gold, silver, bronze), en volgens uw ticket moogt ge op alle tribunes van de corresponderende zone (bronze = in de modder zitten). maar verder moogt ge vrij rondlopen

klopt niet hoor, je bent gebonden aan slechts een tribune (zitje)

Scapa 19-02-2007 23:59

Ik denk niet dat je zomar overal zal mogen rondlopen. Bij F3000 testen was de paddock vroeger zelfs afgesloten...

brr01 21-02-2007 11:49

Afgaand op de F1 testen die elders plaatsvinden of al plaatsgevonden hebben kan je de paddock vergeten, geraak je gewoon niet binnen ... tenzij je natuurlijk beroepsmatig met de F1 verbonden bent ...

Fonne 21-02-2007 22:56

Quote:

Originally Posted by brr01 (Post 202869)
Afgaand op de F1 testen die elders plaatsvinden of al plaatsgevonden hebben kan je de paddock vergeten, geraak je gewoon niet binnen ... tenzij je natuurlijk beroepsmatig met de F1 verbonden bent ...

Ik ben vorige winter naar de F1 testen geweest in Barcelona met de suporters club van Bas Leinders en we zijn toch binnen geraakt.
Ben zefs in de pitlane geweest . Zonder problemen.

Grig-O 21-02-2007 23:18

En heb je een pasje moeten tonen?...

Fonne 21-02-2007 23:21

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 202956)
En heb je een pasje moeten tonen?...

Wij hadden zelfgemaakte pasjes bij met foto van Leinders.
Maar in de pitlane niks moeten laten zien. Ze reden bij wijze van spreken over men voeten.

brr01 22-02-2007 13:32

Heb eind vorig jaar contact opgenomen met de circuits van Barcelona en Valencia en daar wisten ze me te vertellen dat het geen enkel probleem was om de tests langs het circuit te volgen, maar dat je voor de paddock een invitatie moest hebben...vandaar. Als je weet dat de toegang tot de paddock in Francorchamps al afgesloten is een 10 tal dagen voor de GP, vrees ik toch wel dat we langs het circuit zullen moeten plaatsnemen, of niet ? :gas:

gti-r 28-02-2007 12:57

Bij F1 in Spa zijn de vrijdag alle tribunes open voor iedereen.
Dat was ook zo de laatste GP. Hoe komt men te weten welke teams
komen testen?

Renjupp 28-02-2007 15:39

I Think all F1 Teams, because its a official Test.

vortex 23-03-2007 12:20

Ze zijn helemaal gek geworden in Spa! Als je een ticket voor de GP hebt moet je € 5,00 betalen en zonder ticket 20 a 25 Euri!!:mad:
Gaan we nu al geld vragen voor wat testwerk!!?? Jammer, ze hadden de testdagen ook kunnen gebruiken als promotie voor de GP in september. Nu wordt eens te meer benadrukt dat F1 alleen maar om geld gaat, en vooral om fans het geld uit de portomonnee te troggelen en daar zo min mogelijk tegenover te stellen.:(
Voor iedereen die wel gaat: achterop bij Combes, achter Blanchimont of makkelijker nog bij Kemmel kan men eenvoudig kosteloos het circuit op.
Maar Spa kennende zullen er wel weer mannen met snorren en Mechelse Herders de wacht houden.

JPMontoya 23-03-2007 12:50

25 € - meen je dat nu? Waar heb je dat gehaald?

vortex 23-03-2007 13:09

Als toemaatje kwamen we nog te weten dat de bezitters van een ticket wellicht (!) slechts vijf euro zullen hoeven uit te trekken om getuige te zijn van de voorafgaande F1-test. Wie op dat ogenblik nog geen ticket heeft, zou hiervoor 20 of 25 euro moeten ophoesten.
Bron: www.autosport.be

Belle 23-03-2007 13:31

Quote:

Originally Posted by vortex (Post 205796)
Als toemaatje kwamen we nog te weten dat de bezitters van een ticket wellicht (!) slechts vijf euro zullen hoeven uit te trekken om getuige te zijn van de voorafgaande F1-test. Wie op dat ogenblik nog geen ticket heeft, zou hiervoor 20 of 25 euro moeten ophoesten.
Bron: www.autosport.be

Dat is natuurlijk wel slim gezien van de organisatie.

En ze mogen dan nog de prijs verlaagd hebben naar 95 voor de goedkoopste tickets, toch vind ik het nog veel geld voor hetgeen je maar ziet... Recht stuk aan de Kemmel is niet bepaald 'spectaculair' te noemen...

Ik denk ook dat hier nogal wat volk gaat op afkomen. Circuit ligt niet ver voor de buurlanden en het valt tijdens de zomermaanden.

JPMontoya 23-03-2007 13:32

ik heb wel vertrouwen in Davignon dus voorlopig geef ik hem nog m'n steun dat alles wel goed zal uitdraaien voor spa.

Mr.Dallara 23-03-2007 17:15

Het is toch normaal dat ze inkom vragen voor de F1 testen op Spa!?! Enkele jaren terug was ik in Barcelona tijdens de F1 testen, daar was het 10€ per dag inkom.

OK, dan heb je direct een terecht punt om te stellen waarom het in Spa weer meer moet kosten...

Ik ken Davignon van geen kanten, maar als die er in gelooft dat er een masse mensen 95€ gaan betalen om te wagens vol gas tegen 300 te zien voorbij flitsen... Tja, dan gelooft die nog in sinterklaas... ofwel heeft die alleen nog maar race's gezien vanop een VIP terras of van achter het glas in een loge...

Mark 23-03-2007 18:21

Quote:

Originally Posted by Mr.Dallara (Post 205821)
Ik ken Davignon van geen kanten, maar als die er in gelooft dat er een masse mensen 95€ gaan betalen om te wagens vol gas tegen 300 te zien voorbij flitsen... Tja, dan gelooft die nog in sinterklaas... ofwel heeft die alleen nog maar race's gezien vanop een VIP terras of van achter het glas in een loge...

Het zat anders vroeger stampvol op de Kemmel ...........en dat tegen de toenmalige hoge prijs voor een brons-ticket. Om de opgelopen schade, qua bezoekers aantallen, van de afgelopen jaren te herstellen lijkt me dat speciale Kemmel-ticket wel een goed idee.

Neo-242 23-03-2007 20:26

Ik ben zo iemand die in 98 nog 150 euro (6000 Bfr toen hé:D ) heeft neergeteld om op de Kemmel in het slijk te staan. Nooit van mijn leven nog, maar rekening houdende met de inflatie lijkt me de huidige voorgestelde prijs een koopje:+

Nicki_Mks 24-03-2007 12:45

Quote:

Originally Posted by vortex (Post 205791)
Ze zijn helemaal gek geworden in Spa! Als je een ticket voor de GP hebt moet je € 5,00 betalen en zonder ticket 20 a 25 Euri!!:mad:
Gaan we nu al geld vragen voor wat testwerk!!?? Jammer, ze hadden de testdagen ook kunnen gebruiken als promotie voor de GP in september. Nu wordt eens te meer benadrukt dat F1 alleen maar om geld gaat, en vooral om fans het geld uit de portomonnee te troggelen en daar zo min mogelijk tegenover te stellen.:(
Voor iedereen die wel gaat: achterop bij Combes, achter Blanchimont of makkelijker nog bij Kemmel kan men eenvoudig kosteloos het circuit op.
Maar Spa kennende zullen er wel weer mannen met snorren en Mechelse Herders de wacht houden.

Wie kon dat nu niet zien aankomen? Zie mijn post van twee maand terug...

schumivill 25-03-2007 02:01

Voor mensen die een GP niet kunnen betalen is dit ideaal volgens mij,als fan zijnde,25€ en es F1 wagens aan het werk zien.
Maarrr,dat met of zonder tickets gedoe,je krijgt maar je tickets toegezonden een week of twee voor de Gp..de tests zijn een goeie twee maand ervoor,hoe bewijs je dan dat je tickets hebt,of moet je je factuur meebrengen en tonen??
Of,ik bestel op mijn naam vijf tickets voor vier vrienden,kunnen die vier vrienden dan ook binnen voor 5€?

guntha 25-03-2007 11:52

Ik kan er nu niet goed meer aan uit. Hoeveel gaat het mij nu kosten als ik ga kijken zonder f1 ticket voor de gp?

JPMontoya 25-03-2007 12:11

Quote:

Originally Posted by Neo-242 (Post 205837)
Ik ben zo iemand die in 98 nog 150 euro (6000 Bfr toen hé:D ) heeft neergeteld om op de Kemmel in het slijk te staan. Nooit van mijn leven nog, maar rekening houdende met de inflatie lijkt me de huidige voorgestelde prijs een koopje:+

Komaan - dat was de best GP ooit - inclusief het slechte weer....

Neo-242 25-03-2007 18:02

Quote:

Originally Posted by JPMontoya (Post 206089)
Komaan - dat was de best GP ooit - inclusief het slechte weer....

Absoluut, vergeet ik ook nooit meer, maar was geen 150 euro waard:rolleyes:

tuneboy 23-04-2007 22:30

Iemand soms iets officieels gevonden ivm de testdag te francorchamps? Gaat die wel degelijk door? Heb al even gegoogelt maar vind er alleen hier iets over....

Mark 12-05-2007 17:11

Het is nog niet rond.............

Quote:

F1 - Test in Spa op losse schroeven?

Maes: “Alle teams willen komen, met hen zijn we rond. Er zijn alleen nog vraagtekens over de rechten: mogen we publiciteit hangen, pers uitnodigen, publiek toelaten? Als we daar dit weekend niet uitkomen, gaat het niet door.”

http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=1598
Sju, mijn verlof is wel al in orde :fight: ;)

Mark 13-05-2007 16:05

Alles komt goed:

Quote:

De F1-test in Francorchamps in juli gaat door. Vanmorgen hebben alle partijen daarvoor in Barcelona hun akkoord gegeven, zo vernam pitstop.tv uit betrouwbare bron.

http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=1606

Marc 13-05-2007 19:24

De test gaat gewoon door. Kostprijs is 20 euro per dag voor algemene toegang, een kleine paddock uitgesloten. Wie een ticket heeft voor de GP van België, mag erin voor 5 euro.

buchinski 28-05-2007 10:52

Vanaf vandaag zouden de tickets te koop zijn voor de testsessie in JULI.
Ik heb al gehoord dat de mensen die tickets voor de GP hebben gekocht een aanbod hebben ontvangen om deze testen te gaan bekijken voor 5 EUR.

Echter, wat met al de anderen?
Op de site van circuit Francorchamops alsook op de site van de ticketting vind ik taal noch teken van enige ticketverkoop voor de testsessie.

Gewoon in het rijtje staan aan de kassa's dan maar?

JPMontoya 28-05-2007 11:03

Kan er niemand, die een ticket heeft, een paar tickets à 5 € kopen en ze dan doorverkopen aan bv. Mij voor 6 € ;)

Pölö 03-06-2007 21:45

Heeft er iemand een uurschema voor de testdagen, of rijden ze gewoon de hele dag lang?

Jeronimo 04-06-2007 14:40

F1-Tests zijn toch meestal gewoon tussen 9u00 en 17u00?
(heeft de FIA trouwens met het oog hierop een kilometer- / tijds- limiet voor coureurs?)

Mark 10-06-2007 21:04

Quote:

Originally Posted by Jeronimo (Post 211793)
(heeft de FIA trouwens met het oog hierop een kilometer- / tijds- limiet voor coureurs?)

Er is wel een soort "gentlemens agreement" over het totaal aantal aantal kilometers dat een team in een jaar mag testen. Ligt naar ik meen niet reglementair vast.

M.b.t. test op Spa:
* Er is geen kans op een 4de dag! Bij alle overige testen was er de mogelijkheid dat de 3-daagse test verlengd zou worden tot een 4-daagse test als het zou regenen op een van de drie eerste dagen. Deze extra 4de dag zal in 2008 uit het testreglement verdwijnen.
* Maximaal 1 wagen per team per dag. Je gaat dus maximaal 11 wagens zien op een van de dagen. Coureurs mag men onderling zo vaak wisselen als men wil, dat zal echter niet gebeuren. Kost teveel tijd om een wagen op 1 dag om te bouwen van coureur A naar coureur B.

e.e.a. uit de autosport van de afgelopen week ;)

All times are GMT +2. The time now is 19:53.