![]() |
[Round 6] GP of Canada
Vreselijke situatie. Duidelijk fout van de slechte circuitinrichting. Ongelooflijk, geen enkele bescherming op die plaats. Hopelijk komt het goed...
|
Kubica ok !!
Niks gebroken, alleen wat pijn aan zen voeten. BRON : RTL uitzending |
Ik verstond dat hij zwaargewond aan de benen was, maar stabiel.
@ Nicki_Mks: Circuitinrichting is perfect in orde. Ik begrijp niet waarom jij dat zegt? Hopla, nogmaals een SC voor brokken op de weg van Albers. |
En nog een SC voor Liuzzi die tegen de beruchte muur rijdt.
Ondertussen zijn Fisico en Massa uit wedstrijd genomen omdat ze door het rood waren gereden op het einde van de pitlane (en dat terwijl Kubica wel stilstond voor het licht). |
What A Race :eek:
|
Een resultaat dat niemand had kunnen verwachten. Hamilton pakt zijn eerste zege, voor Heidfeld en Wurz. Sato die in de laatste ronden nog Alonso voorbij rijdt met zijn Super Aguri ! Zo wil wel meer races zien (behalve die crash van Kubica dan).
Enkele foto's van die crash staan al op http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/200...biel_na_crash/ en http://f1.gpupdate.net/nl/gallery.ph...2132&startat=0 |
Quote:
Niks gebroken? :rolleyes: Neen, behalve een been, een enkel en een paar tenen zou hij voor de rest niks gebroken hebben :rolleyes: Hoe erg de breuken zijn is natuurlijk nog niet geweten. Het positieve is dat hij bij bewustzijn is en dat hij praat... Hopelijk kan hij snel herstellen; dat is vaak het geval bij topsporters. |
Quote:
|
echt een van de betere races dit jaar.. geen enkele keer tijdens de race een slaap moment gehad :D
(de crash vond ik wel minder) ik vind het wel stom dat ze massa en fisichella een zwarte geven, dat ze hem dan ook een stop and go geven zoals alonso.. hamoltin is goed opweg naar de titel.. (en dat in zijn eerste jaar) ferrari mist een schumacher persoon als rijder... |
Quote:
Ik zou alleszins geen geld op de prono van deze race willen inzetten hebben! :+ Massa en Fisichella incident: verdiende penalty! Niet echt slim van de mannen... Hamilton: TOP! En eindelijk die welverdiende overwinning binnengehaald! Van Kimi verwachtte ik meer. Hij reed wat in de vergetelheid...jammer... |
Quote:
Wie dat aan het begin van het seizoen had verteld werdt gek verklaard ! :crazy: |
Quote:
PS: zie <a href="http://maps.google.com/maps?f=q&hl=nl&q=circuit+gilles+villeneuve&sll=45. 463983,-73.541107&sspn=0.084879,0.159645&ie=UTF8&ll=45.513 02,-73.527342&spn=0.00265,0.004989&t=k&z=18&om=1">hier </a>. |
dat ze die crash van Kubica maar eens goed analyseren, vooral eens letten op Ralfke :rolleyes:
|
Quote:
Quote:
M.b.t. de race: :applaus: Sato en SA :champagne: :champagne: |
Quote:
|
Quote:
|
wat een race. ge blijft hopen op zoiets doorheen een best ok seizoen, en den deze sloeg alles:
-12 wagens aan de finish ! -MEGA-crash van Kubica; volgens Mario Theissen, algemeen directeur Sport BMW ligt hem in het ziekenhuis voor check-up maar eerste berichten zijn uiterst positief en er zou zelfs geen echte breuk zijn ofzo, dus chapeau veiligheid F1. -ZWARTE VLAG voor Massa en Fisichella: de pitlane uitgereden bij rood licht : KIEKENS !! kostbare punten gewoon kwijt -Crashes voor Liuzzi, Trulli,... -ULTRA RETECOOL inhaalmaneuver van SATO (SUPER AGURI WTF !! vorig jaar POKKETRAAG) op niemand minder dan ALONSO !! -een knoeiende Alonso die zich continu verslikte in elke eerste bocht. knoeiknoeiknoei -Rosberg die door slechte strategie (of pech?) zeker P2 laat liggen en ergens laatste eindigt -5 keer Safety Car !! -en TADAAA: de eerste voor mister invincible: Lewis HAMILTON: OMG OMG OMG zalig ferme coureur en echt ne sympathieke pee. En aan de leiding en Alonso afgetroefd. kunnen. en op P2 Heidfeld en op P3 Alexander Wurz. wtf wasda. :D even deze eerste reactie :D |
Quote:
|
Quote:
Amen to that my friend.... Ben superblij dat Kubica ok is. |
Voor een keer dat ik kijk toch wel een zeer incidentrijke wedstrijd gezien; mij geen ogenblik verveeld. Toch vijf kritische opmerkingen:
- buiten de knappe rush van Sato op Alonso heb ik geen directe plaatswissels gezien op TV; alleen via boxenstops of via verkeerd remmen. - groot geklungel van de officials bij het zeer zware ongeval van Kubica. Waarom moet dit zo lang duren voor er een interventie team ter plaatse was? Waarom duurt het meer dan één ronde voor men beslist om een safety car in te zetten voor brokstukken van Albers? De F1 beweert van zichzelf dat ze het best georganiseerde spektakel ter wereld zijn. Ik heb mijn twijfels. Bij de lagere klassen (DTM in de Lausitzring) was het ook geklungel van de bovenste plank. - Hebben deze vet betaalde profs dan niets in hun kop? Er staat maar EEN rood licht op de ganse piste en twee rijden er dan nog door. Heidfeld laat bij de verschillende herstarts een gat van 0,6 sec minimum en maximaal 1,6sec tegenover Hamilton. Zo gaat men natuurlijk nooit winnen. Verder is er een verschil van ongeveer 6 seconden tussen de eerste en de twaalfde bij de laatste herstart. Dat is een gemiddelde van 0,5sec tussen iedere auto. Gewoon bumper aan bumper rijden (of moet ik zeggen spoiler aan spoiler) - Wat gaan ze nog allemaal copieren van de races in de USA? Pitstops, safety cars, hans systeem, gekleurde banden,nu het "lucky dog" systeem; ik ben er zeker van dat binnenkort het restart systeem van Nascar ook gaat toegepast worden. - Wat is dat toch met deze "best drivers in the world"? Er staat een vangrail op 1meter van de piste bij het uitkomen van de bocht en er moeten er toch wel een drietal tegenrijden zeker. Luizi rijdt er zonder pardon tegen, maar dan de handgebaren gezien? Zo van: auto zus en zo, onderstuur, glad wegdek, een stofje op de trajectoire. Neen man: gewoon te snel in de bocht. Ik heb mij toch puik vermaakt. Als ze zo verder doen (het ongeval van Kubica er niet bij natuurlijk) dan kijk ik wel vaker. Spijtig genoeg is het wel meestal vechten tegen de vaak (vaker - vaak, heb je hem?) |
@ Finish: volgende keer iets minder dat msn-taaltje gebruiken. Ik laat het nu zo staan want het geeft perfect uw (en ook mijn) emotie weer na deze race ;)
Voor de mensen die geen MSN's verstaan: WTF staat voor What The Fuck en OMG staat voor Oh My God. :D |
Quote:
Quote:
Met de brokstukken is gewoon een moeilijk in te schatten situatie. Juiste beslissing van de FIA. Quote:
Quote:
Dit heeft niets met rijderskwaliteiten te maken. Schumacher, Hill, Villeneuve...hebben allemaal al in de Wall of Fame gezeten en je gaat me niet vertellen dat die niet kunnen rijden. |
Er kwamen toch enkele slechte herinneringen boven toen ik de helm van Kubica zag heen en weer schokken en toen hij z'n hand zo liet hangen toen hij tot stilstand kwam. Daarbij moest ik toch echt terugdenken aan enkele crashes in '94...
Overigens vind ik het ook nogal 'raar' dat er geen banden staan bij het uitkomen van die knik. Als jullie dat normaal vinden, laten we dan overal de banden weghalen en een kerkhof naast ieder circuit bouwen... |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
ik pas dat taaltje hier nooit toe in feite, dus pakt dat het inderdaad het emotievolle was ;) voor de rest zal ik het nooit meer doen, meester ! *druipt stilletjes af* |
Wat een race. Diegenen die maar 1 positiewissel gezien hebben, moeten dringend de prut uit hun ogen wrijven.
Wat een toestanden... dat Barichello 3de ging worden... tot bleek dat die nog een keertje moest tanken... :frusty: maar dat werd uiteindelijk nog relatief goedgemaakt door de andere Honda-power op de baan. Takuma-Kamikaze nam eerst Ralfie te grazen en daarna voorbij Alonso, maar waarvan ik denk dat die met een probleem zat. In ieder geval blij voor de 3 gasten op het podium. Wurz gaat zo'n kans niet vaak meer krijgen dit jaar. En eindelijk Hamilton? Eindelijk? Hij is pas aan zijn, wat is het, 8ste of 9de GP bezig en nu al gewonnen én kandidaat voor de titel... Niet eindelijk, maar wel NU AL! Benieuwd of we dit jaar nog zo'n GPs gaan zien. Maar dan liefst zonder zware crashes. Gelukkig is het niet erger met Kubica (ervan uitgaande dat we de berichten positief mogen interpreteren). Sterkte gewenst in ieder geval en een snelle recovery. |
Quote:
|
"De start Heidfeld voorbij aan Alonso. Ook gevecht tussen o.a Speed/Webber/Coulthard"
Dat was inderdaad door een verkeerd remmen van Alonso. Bij de eerste zes heb ik, als ik mij niet vergis, geen enkele reguliere plaatswissel gezien (ik herhaal boxenstop en verkeerd remmen uitgezonderd). Ik moet er wel bij zeggen dat ik op RTL (Duits) gekeken heb en er daar 4 of 5 blokken van 3 minuten publiciteit waren. "De medici waren bliksemsnel bij Kubica...Die gele mannetjes dat kwamen aanliepen waren medici. Met de brokstukken is gewoon een moeilijk in te schatten situatie. Juiste beslissing van de FIA." Zes medici, gele mannetjes (= gespecialiseerde dokters) bij iedere baanpost? Ben er nog niet zo zeker van. Wat hier nodig was, was een traumatoloog van de bovenste plank. Ik dacht dat die met deze tweede safety car aankwam, meer dan één ronde op tragere snelheid na het incident. Brokstukken zijn niet moeilijk in te schatten; ofwel liggen ze op de trajectoire en dan wordt er onmiddellijk gestopt (en niet meer dan één ronde later), ofwel liggen ze er niet op en laat men doorrijden. Ook hier weer geaarzel. En ik heb daar ook geen probleem mee, maar dan mag men zich niet hooghartig het beste ter wereld beschouwen. Wat ze wel mogen zeggen is dat ze qua veiligheid en techniek van de auto's aan de top staan. "Ik denk dat je fout inschat hoe moeilijk die bocht wel niet is. Met zeer hoge snelheid remmen en dan een semi-vloeiende chicane nemen... Dit heeft niets met rijderskwaliteiten te maken. Schumacher, Hill, Villeneuve...hebben allemaal al in de Wall of Fame gezeten en je gaat me niet vertellen dat die niet kunnen rijden" Het zal ongetwijfeld een zeer moeilijke bocht zijn, maar wat willen de heren: alleen gemakkelijke bochten? De piloot moet zich aan de piste aanpassen, maar meestal is het heden ten dage omgekeerd en past men de piste aan, aan de piloten. |
Uitzonderlijk had men het bij RTL deze keer blijkbaar bij het rechte eind en waren de commentaren op de andere zenders dus minder betrouwbaar: Kubica zou zo goed als 'ongedeerd' uit zijn spectaculaire crash gekomen zijn :worship: .
De Pool zou zelfs eerstdaags het ziekenhuis mogen verlaten, met enkel wat kneuzingen als letsel... |
Dat is echt wel een klein wonder hoor. Toen ik de crash zag moest ik meteen denken aan die van Senna in 1994. Bijna identieke impact en bijna identieke situatie na de crash : een armzalig stukje monocoque met daarin een levenloos lichaam. Ik geef toe dat ik het ergste vreesde. Er spookte allerlei dingen in mijn hoofd, maar vooral de statistische wet die zegt dat er om de 12 à 13 jaar een dodelijk ongeval gebeurt in de F1 deed me huiveren. (1958: Hawthorn, 1970: Rindt; 1982: Villeneuve; 1994: Senna). Gelukkig loopt het allemaal niet zo dramatisch als ik gevreesd had en misschien zijn de wagens nu eindelijk zodanig goed gebouwd dat zo'n crash niet dodelijk hoeft te zijn. Laat het ons hopen.
Voor de rest een zeer verwarrende koers gezien die wel erg spannend was in zijn geheel, maar uiteindelijk is Hamilton nooit bedreigd geweest en heeft hij liefst 4 keer de anderen het nakijken gegeven. De Ferrari's waren redelijk onzichtbaar, en wat er met Alonso scheelde weet ik niet, maar ik denk dat ik hem in zijn ganse carrière samen nog nooit zoveel fouten zien maken heb als in 1 koers gisteren. In elk geval denk ik wel dat hij een technisch probleem had toen Sato hem voorbij ging, wat niets afdoet aan de puike prestatie van Sato hoor. Op naar de volgende GP dan maar, eens kijken of de kaarten nu werkelijk zo geschud zijn zoals het eruit zag gisteren, of dat de gevestigde waarden maar één keer overhoop geschud werden... |
Quote:
|
Quote:
|
Wat ik vreemd vind is dat Fisico en Massa uit wedstrijd genomen worden omdat ze pitlane uitrijden terwijl dit niet mocht . Terechte beslissing . Maar Alonso rijdt enkele ronden daarvoor de pitlane binnen wanneer dit niet mocht onder SC en hij wordt hierdoor bestraft met een stop en go .
Of heb ik het mis ? |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Ik vind overigens dat het wel erg lang duurde vooraleer de pitlane open verklaard werd nadat de SC op de baan kwam. Enfin, het is nu de moment om dit allemaal eens op een rijtje te zetten en met een goede oplossing naar buiten te treden denk ik... |
Op een gegeven moment, tijdens de pace car laps, reed Webber 2é.
Raikonnen en Alonso komen binnen voor te pitten tijdens deze pace car laps, Webber wacht tot de race terug open is om te pitten en valt zo ver terug. ( ik dacht 11 tegenover bovengenoemde, 7 en 8) Welke logica zit hier achter of ging het team hier totaal in de fout? |
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 00:18. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.