![]() |
24 uur van Zolder 2008, de aanloop......
Geen idee hoeveel wagens aan de start maar de eerste gast is bekend:
Quote:
|
De wagen gaat ingeschreven worden in de gast klasse en naar wat ik heb gehoord gaan er ook Toerisme wagens en etc kunnen deelnemen.
Mvg |
Bron: pitstop.tv
Heylen zou deelnemen aan de Zolderse etmaalrace. Mvg |
Quote:
Waar heb je dat gerucht opgevangen Thomas? Hoe noemt de Belcar ook al weer? Belgian GT Championship. Er zijn andere manieren om het probleem op te lossen. 1 telefoontje zou wonderen kunnen doen:) |
|
Het kan eventueel een 1april grap zijn maar toch heb ik al van twee teams gehoord (die in het BTCS kampioenschap rijden) dat ze eventueel interesse hebben.
Mvg |
Quote:
2. Je hebt van 2 teams gehoord dat ze zouden willen meerijden. Is niet hetzelfde hé Thomas :) |
Quote:
Het is overigens volstrekt logisch dat de deelnemersaantallen laag zullen zijn. Het concept is gebaseerd op races van 1 uur, welke verstandige zakenman (lees: teameigenaar) gaat nu voor 1 koerske zijn wagens ombouwen/inzetten in een race over 24 uur waar de wagens eigenlijk niet voor zijn ontworpen? |
GT3 waren toch ook niet ontworpen voor 24h race's? Ofwel? :D
|
Quote:
|
Quote:
|
Marc Duez vervoegd het GPR team voor de 24u van Zolder
Bron: Turbo magazine |
Heylen op de AD Sport Viper van Vanthoor.
En als ik me niet vergis gaat Guy Vanmol bij Scuderia Monza rijden. Mvg |
Quote:
|
Quote:
Komt er eventueel nog een vierde piloot op de Ferrari. Val Hillebrand komt misschien aan de start met de Belgium Racing Viper. Bron: VH Mvg |
Quote:
|
Quote:
Over de wagen van Chad Racing kan er echter geen twijfel bestaan: het is absoluut geen GTR, dus ook geen GT! Het betreft hier de Severich wagen, die in het verleden uitkwam in de klasse TA, dus als Touring Car (bvb in 2004 onder het startnummer 63, toen in samenwerking met G&A Racing). Datzelfde jaar kreeg Belcar het gezegende bezoek van twee ECHTE GTR's: startnr. 24 en startnr. 25, en wel degelijk in de klasse GTA, dus als GT. Rijders van dienst van de ECHTE GTR's: Pedro LAMY, Andy PRIAULX & Kurt MOLLEKENS op de #24 en Hans Joachim STUCK & Antonio GARCIA op de #25. Ongetwijfeld zijn er Paddockers die daar foto's van hebben, zowel van de #63 als van de #24 en #25... Nu kan de Chad/Severich wagen wel wat evoluties ondergaan hebben, maar een ECHTE GTR kan het nooit of te nimmer worden, aangezien de basis niet deze van een GTR is... Me dunkt dus dat het gewoon een Touring Car is die onder de mom van 'GTR' niet helemaal terecht in een GT kampioenschap vertoeft. |
Quote:
Dries hij staat ondertussen al 3 jaar niet meer in kolommetje T maar in GT op de lijst van toegelaten wagens in de Belcar. |
@Dries : in ALMS zijn ook BMW M3 buiten de offciële toegelaten, wagens die de vergelijking met deze kunnen doorstaan en ALMS is een GT-kampioenschap (en proto natuurlijk)
|
Gister in Zolder het gerucht opgevangen dat het deelnemersveld aangedikt zou worden met het deelnemersveld van de DSC...
|
Quote:
|
Ik veronderstel alleen de GT's op uitzondering van de DTM wagens.
|
Quote:
|
Bizar allemaal:confused:
|
Quote:
|
Mocht het kloppen lig ik op men rug.
Kunnen dan zelf geen volledig veld vullen met hun 'grootse' BGTC? |
Quote:
Op wat slaat dit nu weer??? Voor de toeschouwers is het toch beter om een goed gevuld veld te hebben. En dat deze dan uit de dsc komen of uit de britcar speelt toch geen rol.Trouwens gastrijders(wagens) zijn toch altijd welkom geweest. Ik ga liever naar deze mooie gt's kijken dan naar wagens die tegen 2.10 hun rondjes afmalen in dsmec of btcs.En dan heb ik het niet over de snelsten maar over de rijdende chicanes. |
Ik geef je deels gelijk, maar dat ze dan gewoon weer meer wagens toelaten voor alleen 24h. Zoals btcs, dsmec en andere teams die willen. Ook niet gt's dus. Dat zou het nog intresanter maken.
|
Quote:
Je kunt niet anders stellen dat BGTC '08 als concept tot op heden een flop is. Wellicht dat enkele wedstrijden spannend zijn geweest, echter wie objectief het rekensommetje kan maken (zijn niet veel mensen overigens) die ziet dat men tot heden alleen rode cijfers kan schrijven. |
Quote:
Grtz |
Quote:
Dat is een second of 4 trager dan de n24 of de lotus. |
Dat zijn toch tyden ROND de 1'50, niet dan? :)
|
De VDS Mustang FR500 GT4 aan de start van deze etmaal.
Bron: autosport.be |
Voor zover ik het snap: maar 1 GRI Mosler =>
Quote:
Al meer dan 2 jaar roep ik dat de 24U van Zolder niet past in het huidige concept van "endurance-racerij" op GT3-nivo. Altijd was, of ben, ik de azijnpisser des huizes. Krijg ik dan toch gelijk? |
Quote:
De feiten bewijzen intussen wel ons gelijk. De Belcar is nog slechts een vage schaduw van wat het ooit is geweest. Het is een elitaire en zielloze bedoening geworden. Intussen is het ook duidelijk geworden dat het opzet om GT3 in een endurance-format te willen steken, een complete mislukking is. Alleen bij SRO en Circuit Zolder blijft men volharden in de boosheid. Ze doen maar. Als ze blijven vasthouden aan de huidige reglementering staan er volgend jaar nog hooguit 25 wagens op de startgrid van de 24 Uren. |
Quote:
|
[QUOTE=Mark;236122]Voor zover ik het snap: maar 1 GRI Mosle./QUOTE]
Dat maak ik er ook uit op. Longin en Kumpen op de #25. Mvg |
Quote:
Ik vind het goed dat de 24h nog steeds in het programma van de Belgian GT is opgenomen. Zo kan het kampioenschap een stuk spannender worden en plots een andere wending krijgen. Bij deze race kan de betrouwbaarheid en de degelijkheid van de wagen en het vakmanschap van het team ten minste nog een verschil maken. HIER WINT NIET DE SNELSTE, MAAR DE BESTE!:gas: Het is trouwens ook tof om de auto's in het donker te zien racen. Direct een heel andere sfeer met gloeiende remschijven en uitlaten, de lichten, het geluid, ... :) |
Quote:
Hoelang blijft de Belcar nog bestaan? Mvg |
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 00:48. |