De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   24 uur van Zolder 2008, de aanloop...... (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=17517)

Mark 22-05-2008 21:21

24 uur van Zolder 2008, de aanloop......
 
Geen idee hoeveel wagens aan de start maar de eerste gast is bekend:

Quote:

Gwendolyn Hertzberger maakt GT-debuut tijdens 24 uur van Zolder

. Hertzbergers debuut wordt nu verschoven naar 27 augustus, waar ze in de oranje Marcos Mantis van teameigenaar Bert Moritz zal plaatsnemen voor de 24-uursrace van Zolder.

http://www.racexpress.be/index.php?n...ikel&nid=10993
Via welk reglement glipt die wagen naar binnen?

Thomaske 22-05-2008 21:30

De wagen gaat ingeschreven worden in de gast klasse en naar wat ik heb gehoord gaan er ook Toerisme wagens en etc kunnen deelnemen.

Mvg

Thomaske 22-05-2008 21:31

Bron: pitstop.tv

Heylen zou deelnemen aan de Zolderse etmaalrace.

Mvg

BSOT 22-05-2008 23:39

Quote:

Originally Posted by Thomaske (Post 234047)
De wagen gaat ingeschreven worden in de gast klasse en naar wat ik heb gehoord gaan er ook Toerisme wagens en etc kunnen deelnemen.Mvg

Reglement effe aanpassen voor de 24H:frusty:
Waar heb je dat gerucht opgevangen Thomas? Hoe noemt de Belcar ook al weer? Belgian GT Championship.
Er zijn andere manieren om het probleem op te lossen. 1 telefoontje zou wonderen kunnen doen:)

fenixracing 23-05-2008 06:17

Was dat geen 1 april grap van www.pitstop.tv.
http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=4412

Thomaske 23-05-2008 09:22

Het kan eventueel een 1april grap zijn maar toch heb ik al van twee teams gehoord (die in het BTCS kampioenschap rijden) dat ze eventueel interesse hebben.

Mvg

BSOT 23-05-2008 09:26

Quote:

Originally Posted by Thomaske (Post 234073)
Het kan eventueel een 1april grap zijn maar toch heb ik al van twee teams gehoord (die in het BTCS kampioenschap rijden) dat ze eventueel interesse hebben. Mvg

1. Thomas: je hebt gehoord dat er Toerisme wagens kunnen deelnemen tijdens de 24H
2. Je hebt van 2 teams gehoord dat ze zouden willen meerijden.

Is niet hetzelfde hé Thomas :)

Mark 23-05-2008 22:37

Quote:

Originally Posted by Dunlop BeLux (Post 234062)
Hoe noemt de Belcar ook al weer? Belgian GT Championship.

Als er ook maar 1 Toerisme of Silhouette van start gaat in de 24 uur van Zolder dan leggen we SRO Belgium eens op de pijnbank. Even enkele oude persbabbels opsnorren :) Even afrekenen ;)

Het is overigens volstrekt logisch dat de deelnemersaantallen laag zullen zijn. Het concept is gebaseerd op races van 1 uur, welke verstandige zakenman (lees: teameigenaar) gaat nu voor 1 koerske zijn wagens ombouwen/inzetten in een race over 24 uur waar de wagens eigenlijk niet voor zijn ontworpen?

guntha 23-05-2008 23:16

GT3 waren toch ook niet ontworpen voor 24h race's? Ofwel? :D

ICEMAN 27-05-2008 16:42

Quote:

Originally Posted by Dunlop BeLux (Post 234062)
Reglement effe aanpassen voor de 24H:frusty:
Waar heb je dat gerucht opgevangen Thomas? Hoe noemt de Belcar ook al weer? Belgian GT Championship.
Er zijn andere manieren om het probleem op te lossen. 1 telefoontje zou wonderen kunnen doen:)

Wat doet die BMW van Chad Racing dan in de BGTC:confused:

JorritVD 27-05-2008 16:44

Quote:

Originally Posted by ICEMAN (Post 234274)
Wat doet die BMW van Chad Racing dan in de BGTC:confused:

Dat is een GT. Alle verschillen hier de meningen over.

Fonne 05-06-2008 22:29

Marc Duez vervoegd het GPR team voor de 24u van Zolder
Bron: Turbo magazine

Thomaske 05-06-2008 23:05

Heylen op de AD Sport Viper van Vanthoor.

En als ik me niet vergis gaat Guy Vanmol bij Scuderia Monza rijden.

Mvg

Bart.Vandecavey 06-06-2008 09:14

Quote:

Originally Posted by Thomaske (Post 234693)
En als ik me niet vergis gaat Guy Vanmol bij Scuderia Monza rijden.

Mvg

Dat was nu ook niet moeilijk hé Thomaske :D

Thomaske 06-06-2008 11:12

Quote:

Originally Posted by Bart.Vandecavey (Post 234703)
Dat was nu ook niet moeilijk hé Thomaske :D

Weet ik wel maar voor het geval dat sommige het nog niet wisten of nog niet aan gedacht hadden é.

Komt er eventueel nog een vierde piloot op de Ferrari.


Val Hillebrand komt misschien aan de start met de Belgium Racing Viper.
Bron: VH

Mvg

Bart.Vandecavey 06-06-2008 11:48

Quote:

Originally Posted by Thomaske (Post 234706)
Weet ik wel maar voor het geval dat sommige het nog niet wisten of nog niet aan gedacht hadden é.

Komt er eventueel nog een vierde piloot op de Ferrari.

Ja en die is al even logisch als Guy... :p

Dries DS 06-06-2008 16:17

Quote:

Originally Posted by JorritVD (Post 234275)
Dat is een GT. Alle verschillen hier de meningen over.

Over het al-dan-niet 'GT zijn' van een BMW GTR verschillen de meningen, dat is al jaren zo en dat zal ook zo blijven, veronderstel ik.

Over de wagen van Chad Racing kan er echter geen twijfel bestaan: het is absoluut geen GTR, dus ook geen GT! Het betreft hier de Severich wagen, die in het verleden uitkwam in de klasse TA, dus als Touring Car (bvb in 2004 onder het startnummer 63, toen in samenwerking met G&A Racing).
Datzelfde jaar kreeg Belcar het gezegende bezoek van twee ECHTE GTR's: startnr. 24 en startnr. 25, en wel degelijk in de klasse GTA, dus als GT. Rijders van dienst van de ECHTE GTR's: Pedro LAMY, Andy PRIAULX & Kurt MOLLEKENS op de #24 en Hans Joachim STUCK & Antonio GARCIA op de #25.
Ongetwijfeld zijn er Paddockers die daar foto's van hebben, zowel van de #63 als van de #24 en #25...

Nu kan de Chad/Severich wagen wel wat evoluties ondergaan hebben, maar een ECHTE GTR kan het nooit of te nimmer worden, aangezien de basis niet deze van een GTR is... Me dunkt dus dat het gewoon een Touring Car is die onder de mom van 'GTR' niet helemaal terecht in een GT kampioenschap vertoeft.

Bart.Vandecavey 06-06-2008 17:00

Quote:

Originally Posted by Dries DS (Post 234716)
Over het al-dan-niet 'GT zijn' van een BMW GTR verschillen de meningen, dat is al jaren zo en dat zal ook zo blijven, veronderstel ik.

Over de wagen van Chad Racing kan er echter geen twijfel bestaan: het is absoluut geen GTR, dus ook geen GT! Het betreft hier de Severich wagen, die in het verleden uitkwam in de klasse TA, dus als Touring Car (bvb in 2004 onder het startnummer 63, toen in samenwerking met G&A Racing).
Datzelfde jaar kreeg Belcar het gezegende bezoek van twee ECHTE GTR's: startnr. 24 en startnr. 25, en wel degelijk in de klasse GTA, dus als GT. Rijders van dienst van de ECHTE GTR's: Pedro LAMY, Andy PRIAULX & Kurt MOLLEKENS op de #24 en Hans Joachim STUCK & Antonio GARCIA op de #25.
Ongetwijfeld zijn er Paddockers die daar foto's van hebben, zowel van de #63 als van de #24 en #25...

Nu kan de Chad/Severich wagen wel wat evoluties ondergaan hebben, maar een ECHTE GTR kan het nooit of te nimmer worden, aangezien de basis niet deze van een GTR is... Me dunkt dus dat het gewoon een Touring Car is die onder de mom van 'GTR' niet helemaal terecht in een GT kampioenschap vertoeft.


Dries hij staat ondertussen al 3 jaar niet meer in kolommetje T maar in GT op de lijst van toegelaten wagens in de Belcar.

joost 06-06-2008 18:16

@Dries : in ALMS zijn ook BMW M3 buiten de offciële toegelaten, wagens die de vergelijking met deze kunnen doorstaan en ALMS is een GT-kampioenschap (en proto natuurlijk)

ICEMAN 06-07-2008 17:13

Gister in Zolder het gerucht opgevangen dat het deelnemersveld aangedikt zou worden met het deelnemersveld van de DSC...

RKG 06-07-2008 17:15

Quote:

Originally Posted by ICEMAN (Post 235861)
Gister in Zolder het gerucht opgevangen dat het deelnemersveld aangedikt zou worden met het deelnemersveld van de DSC...

Aangedikt met alle wagens, of alleen de gt's?

ICEMAN 06-07-2008 17:17

Ik veronderstel alleen de GT's op uitzondering van de DTM wagens.

Mark 06-07-2008 20:41

Quote:

Originally Posted by ICEMAN (Post 235861)
Gister in Zolder het gerucht opgevangen dat het deelnemersveld aangedikt zou worden met het deelnemersveld van de DSC...

Om de eerste 2 uur van de 24 uur op te vullen met DSC wagens? Meeste teams rijden daar met 1 coureur per wagen. Die zouden dan opeens een wedstrijd van 24 uur doen?

Neo-242 06-07-2008 20:52

Bizar allemaal:confused:

ICEMAN 06-07-2008 23:07

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 235867)
Om de eerste 2 uur van de 24 uur op te vullen met DSC wagens? Meeste teams rijden daar met 1 coureur per wagen. Die zouden dan opeens een wedstrijd van 24 uur doen?

Ik heb het ook maar gehoort he! Ik zeg ook niet dat het klopt!

guntha 07-07-2008 17:59

Mocht het kloppen lig ik op men rug.
Kunnen dan zelf geen volledig veld vullen met hun 'grootse' BGTC?

crosserke 07-07-2008 18:48

Quote:

Originally Posted by guntha (Post 235902)
Mocht het kloppen lig ik op men rug.
Kunnen dan zelf geen volledig veld vullen met hun 'grootse' BGTC?


Op wat slaat dit nu weer???
Voor de toeschouwers is het toch beter om een goed gevuld veld te hebben.
En dat deze dan uit de dsc komen of uit de britcar speelt toch geen rol.Trouwens gastrijders(wagens) zijn toch altijd welkom geweest.
Ik ga liever naar deze mooie gt's kijken dan naar wagens die tegen 2.10 hun rondjes afmalen in dsmec of btcs.En dan heb ik het niet over de snelsten maar over de rijdende chicanes.

guntha 07-07-2008 19:29

Ik geef je deels gelijk, maar dat ze dan gewoon weer meer wagens toelaten voor alleen 24h. Zoals btcs, dsmec en andere teams die willen. Ook niet gt's dus. Dat zou het nog intresanter maken.

Mark 07-07-2008 21:34

Quote:

Originally Posted by crosserke (Post 235905)
Voor de toeschouwers is het toch beter om een goed gevuld veld te hebben.
En dat deze dan uit de dsc komen of uit de britcar speelt toch geen rol..

Je hebt helemaal gelijk, liever kijken naar een startgrid van 50 wagens dan een FIA GT3 boeltje van een wagen of 20 ;) Mocht SRO, als noodmaatregel, besluiten om zowat alles wat over 4 wielen beschikt welkom te heten dan bewijst dit dat SRO de plank wat betreft good old Belcar / uniek concept 24 uur van Zolder volledig heeft misgeslagen.

Je kunt niet anders stellen dat BGTC '08 als concept tot op heden een flop is. Wellicht dat enkele wedstrijden spannend zijn geweest, echter wie objectief het rekensommetje kan maken (zijn niet veel mensen overigens) die ziet dat men tot heden alleen rode cijfers kan schrijven.

Jay 08-07-2008 16:33

Quote:

Originally Posted by crosserke (Post 235905)
Ik ga liever naar deze mooie gt's kijken dan naar wagens die tegen 2.10 hun rondjes afmalen in dsmec of btcs.En dan heb ik het niet over de snelsten maar over de rijdende chicanes.

Misschien toch even opmerken dat de top in klasse 4 van de DSMEC rondjes rijdt van rond de 1'50... ;)

Grtz

guntha 08-07-2008 20:56

Quote:

Originally Posted by Jay (Post 235950)
Misschien toch even opmerken dat de top in klasse 4 van de DSMEC rondjes rijdt van rond de 1'50... ;)

Grtz

de megane van luc gaat 1.49 das klasse 4
Dat is een second of 4 trager dan de n24 of de lotus.

ICEMAN 08-07-2008 21:37

Dat zijn toch tyden ROND de 1'50, niet dan? :)

Thomaske 12-07-2008 20:52

De VDS Mustang FR500 GT4 aan de start van deze etmaal.

Bron: autosport.be

Mark 14-07-2008 21:06

Voor zover ik het snap: maar 1 GRI Mosler =>

Quote:

Het vervolg van het seizoen in het Belgian GT Championship is de 24 Uur van Zolder, einde augustus. En Gravity Racing International zal er natuurlijk zijn, maar met ... slechts één Mosler MT900.
Loris de Sordi: “We hebben op dit ogenblik nog geen zicht op het definitieve sportieve reglement van de wedstrijd, die volgens mij zelfs niet in een GT3-context past

pers GRI: http://www.autosport.be/news/12700.aspx

Al meer dan 2 jaar roep ik dat de 24U van Zolder niet past in het huidige concept van "endurance-racerij" op GT3-nivo. Altijd was, of ben, ik de azijnpisser des huizes. Krijg ik dan toch gelijk?

Baron 15-07-2008 00:58

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 236122)
Al meer dan 2 jaar roep ik dat de 24U van Zolder niet past in het huidige concept van "endurance-racerij" op GT3-nivo. Altijd was, of ben, ik de azijnpisser des huizes. Krijg ik dan toch gelijk?

Je hebt steeds gelijk gehad, Mark. En je bent heus niet de enige die altijd zijn twijfels heeft gehad over het GT3 endurance-concept. Alleen wordt het blijkbaar niet meer gewaardeerd als je met gefundeerde kritiek komt aandraven. Ook op dit forum ,waarvan je toch mag veronderstellen dat er autosportkenners (al dan niet zelfverklaarde) bij elkaar komen, word je afgeschoten en afgesnauwd als je iets negatiefs durft te zeggen. Na verloop van tijd geef je het op en zwijg je maar. Jij bent zowat de 'laatste der Mohikanen' die tegen de bierkaai blijft vechten....

De feiten bewijzen intussen wel ons gelijk. De Belcar is nog slechts een vage schaduw van wat het ooit is geweest. Het is een elitaire en zielloze bedoening geworden. Intussen is het ook duidelijk geworden dat het opzet om GT3 in een endurance-format te willen steken, een complete mislukking is. Alleen bij SRO en Circuit Zolder blijft men volharden in de boosheid. Ze doen maar. Als ze blijven vasthouden aan de huidige reglementering staan er volgend jaar nog hooguit 25 wagens op de startgrid van de 24 Uren.

guntha 15-07-2008 10:49

Quote:

Originally Posted by Baron (Post 236131)
Je hebt steeds gelijk gehad, Mark. En je bent heus niet de enige die altijd zijn twijfels heeft gehad over het GT3 endurance-concept. Alleen wordt het blijkbaar niet meer gewaardeerd als je met gefundeerde kritiek komt aandraven. Ook op dit forum ,waarvan je toch mag veronderstellen dat er autosportkenners (al dan niet zelfverklaarde) bij elkaar komen, word je afgeschoten en afgesnauwd als je iets negatiefs durft te zeggen. Na verloop van tijd geef je het op en zwijg je maar. Jij bent zowat de 'laatste der Mohikanen' die tegen de bierkaai blijft vechten....

De feiten bewijzen intussen wel ons gelijk. De Belcar is nog slechts een vage schaduw van wat het ooit is geweest. Het is een elitaire en zielloze bedoening geworden. Intussen is het ook duidelijk geworden dat het opzet om GT3 in een endurance-format te willen steken, een complete mislukking is. Alleen bij SRO en Circuit Zolder blijft men volharden in de boosheid. Ze doen maar. Als ze blijven vasthouden aan de huidige reglementering staan er volgend jaar nog hooguit 25 wagens op de startgrid van de 24 Uren.

amen :worship:

Thomaske 15-07-2008 17:27

[QUOTE=Mark;236122]Voor zover ik het snap: maar 1 GRI Mosle./QUOTE]

Dat maak ik er ook uit op. Longin en Kumpen op de #25.

Mvg

Gaiphia 15-07-2008 18:59

Quote:

Originally Posted by Baron (Post 236131)
Je hebt steeds gelijk gehad, Mark. En je bent heus niet de enige die altijd zijn twijfels heeft gehad over het GT3 endurance-concept. Alleen wordt het blijkbaar niet meer gewaardeerd als je met gefundeerde kritiek komt aandraven. Ook op dit forum ,waarvan je toch mag veronderstellen dat er autosportkenners (al dan niet zelfverklaarde) bij elkaar komen, word je afgeschoten en afgesnauwd als je iets negatiefs durft te zeggen. Na verloop van tijd geef je het op en zwijg je maar. Jij bent zowat de 'laatste der Mohikanen' die tegen de bierkaai blijft vechten....

De feiten bewijzen intussen wel ons gelijk. De Belcar is nog slechts een vage schaduw van wat het ooit is geweest. Het is een elitaire en zielloze bedoening geworden. Intussen is het ook duidelijk geworden dat het opzet om GT3 in een endurance-format te willen steken, een complete mislukking is. Alleen bij SRO en Circuit Zolder blijft men volharden in de boosheid. Ze doen maar. Als ze blijven vasthouden aan de huidige reglementering staan er volgend jaar nog hooguit 25 wagens op de startgrid van de 24 Uren.


Ik vind het goed dat de 24h nog steeds in het programma van de Belgian GT is opgenomen. Zo kan het kampioenschap een stuk spannender worden en plots een andere wending krijgen. Bij deze race kan de betrouwbaarheid en de degelijkheid van de wagen en het vakmanschap van het team ten minste nog een verschil maken. HIER WINT NIET DE SNELSTE, MAAR DE BESTE!:gas:

Het is trouwens ook tof om de auto's in het donker te zien racen. Direct een heel andere sfeer met gloeiende remschijven en uitlaten, de lichten, het geluid, ... :)

Thomaske 15-07-2008 19:39

Quote:

Originally Posted by Gaiphia (Post 236165)
Ik vind het goed dat de 24h nog steeds in het programma van de Belgian GT is opgenomen. Zo kan het kampioenschap een stuk spannender worden en plots een andere wending krijgen. Bij deze race kan de betrouwbaarheid en de degelijkheid van de wagen en het vakmanschap van het team ten minste nog een verschil maken. HIER WINT NIET DE SNELSTE, MAAR DE BESTE!:gas:

Het is trouwens ook tof om de auto's in het donker te zien racen. Direct een heel andere sfeer met gloeiende remschijven en uitlaten, de lichten, het geluid, ... :)

GT3 wagens zijn gewoon niet gemaakt voor een 24uren race. Dat hebben we vorig jaar nogmaar eens gezien.

Hoelang blijft de Belcar nog bestaan?

Mvg

Jan 15-07-2008 20:05

Quote:

Originally Posted by Thomaske (Post 236168)
.
Hoelang blijft de Belcar nog bestaan?

Technisch gesproken bestaat "De Belcar" al een poosje niet meer;) ...maar ik snap wel wat je bedoelt.


All times are GMT +2. The time now is 00:48.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.