De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Welke nieuwe F1 teams zijn in aantocht? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=18635)

Mark 25-04-2009 21:52

Welke nieuwe F1 teams zijn in aantocht?
 
Het maximale budget van € 30 miljoen voor het seizoen trekt heel wat nieuw volk aan. Gaan we weer 22, 24 of 26 wagens?

Guido 25-04-2009 22:02

Aston Martin zou een mooie toevoeging zijn.

gwyllion 26-04-2009 00:05

Lola heeft ook interesse. En dan nog het fameuze USA team.

Mark 02-05-2009 10:09

We weten al redelijk snel welke 3 nieuwe teams er in 2010 op de grid staan:

Quote:

Applications for new teams will be open on May 22-29, with the FIA publishing the list of accepted entrants on Friday June 12.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/74950

buchinski 05-05-2009 13:26

In Renault wandelgangen wordt er al eens in het Spaans gefluisterd als zou Epsilon Euskadi een mogelijke kandidaat zijn.

Niet geheel onwaarschijnlijk gezien de welwilendheid waarmee Spaanse sponsors in deze, zogenaamde barre, tijden geld storten in de autosport. Het nieuwe "barema" voor de F1 zou geheel binnen de mogelijkheden liggen, en Spaanse rijders en Spaanse circuits met belangen zijn er legio, evenals Spaanse steden die wel eens graag voor het voetlicht willen treden (Valencia, Bilbao, Aragon, Barcelona,...)

Of zien we binnenkort een alliance Epsilon Euskadi - V8 Renault met rijders Alonso en zeg maar ... Algersuari of Mehri ?

Maar zoals gezegd : het zijn maar Spaanse fluisteringen in de rand...

FIRE 05-05-2009 18:31

Ik moet dat nog zien. Deelname aan Le Mans en LMS kregen ze niet gefinancierd, en dat is vergeleken met F1 financieel gezien toch kinderspel.

buchinski 21-05-2009 12:05

Quote:

Originally Posted by FIRE (Post 247704)
Ik moet dat nog zien. Deelname aan Le Mans en LMS kregen ze niet gefinancierd, en dat is vergeleken met F1 financieel gezien toch kinderspel.

Desondanks :

As AUTOSPORT revealed earlier today, the court case that took place in Paris yesterday revealed the list of teams serious about joining F1 was Wirth Research, Lola, USF1, Epsilon Euskadi, RML, Formtech, Campos and iSport.

FIRE 21-05-2009 17:07

Quote:

Originally Posted by buchinski (Post 248343)
Desondanks :

As AUTOSPORT revealed earlier today, the court case that took place in Paris yesterday revealed the list of teams serious about joining F1 was Wirth Research, Lola, USF1, Epsilon Euskadi, RML, Formtech, Campos and iSport.

Barwa Addax (Campos) heeft deelname op korte termijn al weer ontkend:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/75458

Epsilon was ook serieus over deelname aan LMS en Le Mans want ze hadden immers ingeschreven, echter uiteindelijk is het vanwege financiele redenen niet doorgegaan. Kortom deze lijst met teams heeft weinig waarde.

Mark 22-05-2009 17:22

Quote:

Originally Posted by FIRE (Post 248352)
Barwa Addax (Campos) heeft deelname op korte termijn al weer ontkend:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/75458

Epsilon was ook serieus over deelname aan LMS en Le Mans want ze hadden immers ingeschreven, echter uiteindelijk is het vanwege financiele redenen niet doorgegaan. Kortom deze lijst met teams heeft weinig waarde.

Toch Campos!

Quote:

The team, currently racing in the Spanish Formula 3 Championship, is owned by former grand prix driver Adrian Campos, who previously owned current GP2 champion Barwa Addax. This was initially believed to be the team which had F1 plans, something that was denied earlier this week.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/75501

FIRE 22-05-2009 19:09

Ik las het ook. Het blijkt dus om Adrian Campos te gaan en niet over GP2 team Campos Racing (sinds dit seizoen niet meer in eigendom van Adrian Campos).

Ik heb sterke twijfels bij een aantal teams die nu genoemd worden. Adrian Campos had b.v. interesse in WTCC, echter kon dit financieel niet rondkrijgen.

Grig-O 07-06-2009 20:49

Volgens Vigneron op RTBF zijn er heel wat kandidaten:
- Campos
- Superfund
- March
- Brabham
- N Technology
- USF1
- Lola
- Prodrive
- Epsilon Euskadi
- Formtech/Lotus

Op het forum kom ik dan nog namen tegen als Wirth Research, iSport en RML... :confused:

FIRE 07-06-2009 22:01

RML heeft uiteindelijk niet ingeschreven.

Prodrive, USF1 en Epsilon maken volgens mij de meeste kans.

Het team dat ik eigenlijk wel verwacht had maar waar je niets over gehoord hebt is ART Grand Prix. Dit topteam uit F3 en GP2 heeft in het verleden wel kenbaar gemaakt de stap naar F1 te willen maken.

Mark 07-06-2009 22:41

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 248878)
Op het forum kom ik dan nog namen tegen als Wirth Research, iSport en RML... :confused:

iSport komt voorbij in de welbekende boekjes ;) Wirth is ook bezig met een deelname maar niet op eigen naam. Wirth is de tussenpersoon voor een nog onbekende partij.

De naam ART was wel verwacht maar hebben/hadden die niet veel (vastgoed)centjes uit Dubai ter beschikking?

In een andere thread vroeg ik me af wanneer we de naam Lotus terug zou keren. Vandaag, volgens het geval O. Mol, tijdens RTL GP kan de naam Lotus in verband worden gebracht met Litespeed. David Hunt (broer van) is betrokken bij Litespeed. De basis van Litespeed schijnt ook een sterke Lotus link te hebben. Het Le Mans Bentley project van enige jaren terug schijnt ook uit die hoek te komen.

Mark 10-06-2009 22:31

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 248882)
In een andere thread vroeg ik me af wanneer we de naam Lotus terug zou keren. Vandaag, volgens het geval O. Mol, tijdens RTL GP kan de naam Lotus in verband worden gebracht met Litespeed. David Hunt (broer van) is betrokken bij Litespeed. De basis van Litespeed schijnt ook een sterke Lotus link te hebben. Het Le Mans Bentley project van enige jaren terug schijnt ook uit die hoek te komen.

Ook dit verloopt niet zonder slag of stoot:
Quote:

Group Lotus plc and its subsidiary Lotus Cars Limited have moved to distance themselves from the recently-announced "Team Lotus" that has submitted an entry for the 2010 Formula 1 world championship, and signaled that they are prepared to take action to protect the Lotus brand name.

British Formula 3 squad Litespeed, which was founded by former Lotus employees Nino Judge and Steve Kenchington, announced last week that it wished to enter F1 next year under the Lotus banner.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/75997


Bart.Vandecavey 12-06-2009 13:02

Het zijn Campos, US F1 en Manor?? geworden

Alledrie staan ze op de lijst met Cosworth motor

persbericht FIA http://www.fia.com/en-GB/mediacentre..._entrants.aspx

Volgens autosport.com is Manor Grand Prix een team rond John Booth en Nick Wirth en waren ze vroeger actief in F3 http://manormotorsport.mfbiz.com/

gwyllion 12-06-2009 15:40

BTW Campos zou technische steun van Dallara krijgen.

Mark 22-06-2009 22:42

Het team van Manor met ondersteuning van Wirth gaat het eerste team worden dat geen gebruik gaat maken van windtunnels! Ze gaan volledig voor CFD, op die basis is de Acura LMP1 voor de ALMS ook ontworpen.

CFD startpunt: http://www.cfd-online.com/Wiki/Main_Page

Mark 04-09-2009 23:57

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 248882)

In een andere thread vroeg ik me af wanneer we de naam Lotus terug zou keren. Vandaag, volgens het geval O. Mol, tijdens RTL GP kan de naam Lotus in verband worden gebracht met Litespeed. David Hunt (broer van) is betrokken bij Litespeed. De basis van Litespeed schijnt ook een sterke Lotus link te hebben. Het Le Mans Bentley project van enige jaren terug schijnt ook uit die hoek te komen.

De naam Lotus blijft opduiken:
Quote:

The push for the Lotus name in F1 could also be boosted by the arrival of former Ferrari brand guru Dany Bahar as the company's new CEO, although it is believed his appointment at the current time is coincidental and not linked to the F1 plans.

Lotus's ambitions are being spearheaded by respected technical chief Mike Gascoyne, whose original Lotus team linked with the Litespeed operation were widely talked about earlier this year.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/78284

The Interceptor 15-09-2009 20:14

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 251606)
De naam Lotus blijft opduiken:

En de naam Lotus komt dus terug in de F1, via een zo goed al Maleisisch team, dat de plaats van BMW Sauber op de grid mag overnemen van de FIA.

En net ook vandaag kondigt BMW aan dat ze hun team verkopen aan een Zwitserse investeringsmaatschappij ... al is de FIA al bezig om de grid uit te breiden naar 28 wagens.
Gaan ze terug pre-kwalificaties op donderdag invoeren? :)

FIRE 15-09-2009 20:54

Met maar 28 wagens is pre-kwalificatie toch helemaal niet nodig?

marcel 15-09-2009 20:56

de naam lotus komt idd terug, maar of het een goede zaak is?

Mark 30-09-2009 19:29

Wellicht nog eentje na de eerste slechte voortekenen van Toyota:

Quote:

Toyota twijfelt openlijk over zijn voortbestaan in de Formule 1. Teambaas Tadashi Yamashina zei vandaag in de Japanse krant Yomiuri dat de deelname van Toyota volgend jaar in de koningsklasse van de autosport onzeker is. ,,Het hangt af van onze financiële resultaten.''

http://www.autosport.nl/news/19020/f...erconcern.html

Raceboy 06-12-2009 15:02

Yoong wordt driver coach bij Lotus


Quote:

Former grand prix driver Alex Yoong has joined the Lotus team to head up its young driver development programme.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/80446
net wat we nodig hebben nog meer Yoong's

Raceboy 26-01-2010 21:50

campos wss niet te zien voor Bahrein:

Quote:

Campos is likely to miss all four official group tests prior to Bahrain's 2010 season opener, according to the new Spanish team's head of strategy.

http://motorsport.com/news/article.asp?ID=355701&FS=F1

gwyllion 19-02-2010 16:12

De laatste evoluties zijn de volgende.
Quote:

Campos rescue deal could be confirmed soon
It is expected to be confirmed later today that former Midland, Spyker and Force India boss Colin Kolles has put together a package to rescue the Campos Meta team – and thus guarantee that two Dallaras will be on the grid in Bahrain.

Kolles is expected to take on the role of team principal, working on behalf of team owner Jose Ramon Carabante. Not surprisingly, it seems that there will be no ongoing role for either team founder Adrian Campos or his managing director, Daniele Audetto. The team is likely to be renamed before the first race, although that will require the permission of the FIA and FOM.

YouTube founder and erstwhile US F1 investor Chad Hurley could yet become involved, although it seems that no deal has been agreed as yet.
bron: http://adamcooperf1.com/2010/02/19/c...onfirmed-soon/

US F1 daarentegen is zo goed als dood en wordt naar alle waarschijnlijk door Stefan GP. Villeneuve zou dicht bij een deal met Stefan GP staan.

Raceboy 02-03-2010 21:41

Quote:

Team US F1's Formula 1 hopes appeared to be over on Tuesday, with high level sources revealing to AUTOSPORT that the outfit has now been effectively closed down.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/81819
and now the end is near :)

gwyllion 03-03-2010 11:08

De vraag is nu alleen of ze vervangen worden door Stefan GP of niet.

gwyllion 03-03-2010 12:51

Campos heet van heden trouwens HRT F1. De naam Hispania Racing is blijkbaar geweigerd door de FIA.

bron: http://adamcooperf1.com/2010/03/03/c...-not-hispania/

marcel 03-03-2010 13:55

Quote:

Originally Posted by gwyllion (Post 256499)
De vraag is nu alleen of ze vervangen worden door Stefan GP of niet.

als de FIA ingaat op de vraag van USF1 om hun deelname een jaar op te schuiven, zal het niet gaan. Of ze moeten aanwijzingen hebben dat één van de teams in de loop van het jaar aankondigt uit de F1 te zullen stappen.

gwyllion 04-03-2010 09:46

Gewoon 1 team minder dit jaar dan gepland.
Quote:

Originally Posted by FIA
The USF1 Team have indicated that they will not be in a position to participate in the 2010 FIA Formula One World Championship. Having considered the various options, the FIA confirms that it is not possible for a replacement team to be entered for the Championship at this late stage. In the coming days the FIA will announce details of a new selection process to identify candidates to fill any vacancies existing at the start of the 2011 season.


The Interceptor 04-03-2010 22:28

Ik vind het toch een grote afgang, vooral voor de FIA.
Zoveel kandidaten voor de vrije plaatsen, zelfs een startgrid met 14 teams toegelaten.
En wat is het nu al geworden ...
Na een hele soap starten we (normaal) dus met 13 teams.

En in die nieuwe teams heb ik toch maar weinig vertrouwen
De snelheid van Virgin lijkt nog aanvaardbaar, maar de betrouwbaarheid is nog ver zoek.
Lotus moet nog veel aan snelheid winnen, voor ze het peloton kunnen volgen.
En Campos, dat is al helemaal koffiedik kijken, de auto ziet er wel ok uit, en Dallara heeft natuurlijk veel race-ervaring. Maar toch, zonder enige test kan je niet veel verwachten.

En dat uitgerekend US F1 dan nog forfait geeft voor het seizoen vind ik ook heel zwak. Die waren al zo lang bezig om dit jaar in de F1 te debuteren, en als er gevraagd werd of er problemen waren, bleven ze maar beweren dat ze op schema zaten ...

marcel 05-03-2010 00:11

ik vind het positief HRT zo snel na de overname toch hun auto kan presenteren
en Kolles is al meteen strijdvaardig

Als we het management van USF1 mogen geloven zàten ze begin dit jaar nog altijd op schema, maar heeft half januari één van de sponsors zijn kat gestuurd, ipv de broodnodig cheque

camso belgium 05-03-2010 10:00

Tja, Kolles is strijdvaardig. Zoals meestal: voornamelijk met de mond.
Zoals overal in de autosport zijn er een deel welke het kunnen en over de financiële middelen beschikken en een groot deel, welke alleen veel wind maken. Zet ze in het Thornton windmolenpark en de windenergie productie zal onmiddellijk rendabel worden.
Wat ik niet begrijp is dat de FIA en Bernie zich aan daaraan laten vangen.
Het rijk van Mosley is werkelijk in mineur geëindigd en heeft alleen chaos nagelaten.
Ik vrees dat er dit jaar een vier tot vijf teams competitief zullen zijn en dat al de rest zal dienen om de hoop te vullen. Voor de nieuwe teams zal elk rondeverschil tegenover de snelsten, dat minder is dan vijf seconden, een succes te zijn.
Cosworth? Eerst zien hoe snel (of zal het traag worden) ze zijn. Bandenleverancier voor volgend jaar? Ik vrees dat Bernie diep in zijn geldbuidel zal moeten grijpen om Michelin terug warm te maken; een nederige knieval zal ook wel wat helpen.

Guido 23-04-2010 10:44

Cypher Group is aan het werken aan een 2011 dossier.

Vanaf hun Facebook pagina:

Quote:

A straight up, straight talking Group.

Cypher Group would like to iterate that we will ONLY place an entry to compete in the 2011 F1 World Championship should we achieve fully, the budget we believe is necessary to do this properly.

We are not in this to embarrass America, the fans or ourselves. We simply want to give the US the shot it deserves.

Cypher group, where the Fan is part of the Team
Moet wel de eerste keer zijn, denk ik, dat een beginnend team zo duidelijk stelt dat de fans belangrijk zijn...

http://www.facebook.com/pages/Cypher...15086305177498

FIRE 23-04-2010 11:06

Maar we gaan dit team uiteindelijk niet zien op de grid.

camso belgium 23-04-2010 23:02

Een nieuw team dat zich aandient op facebook. Dat is pas revolutionair en echt professioneel!!!

Raceboy 23-04-2010 23:06

Quote:

Originally Posted by Guido (Post 258213)
Moet wel de eerste keer zijn, denk ik, dat een beginnend team zo duidelijk stelt dat de fans belangrijk zijn...

http://www.facebook.com/pages/Cypher...15086305177498

Er was nog zo'n team. Hun basis in Charlotte staat nu te koop ;)

Mark 23-04-2010 23:18

Gooi Cypher Group in Google..............niks relevants te vinden. Zal wel het werk zijn van een of andere fantast ;)


All times are GMT +2. The time now is 19:50.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.