![]() |
Welke nieuwe F1 teams zijn in aantocht?
Het maximale budget van € 30 miljoen voor het seizoen trekt heel wat nieuw volk aan. Gaan we weer 22, 24 of 26 wagens?
|
Aston Martin zou een mooie toevoeging zijn.
|
Lola heeft ook interesse. En dan nog het fameuze USA team.
|
We weten al redelijk snel welke 3 nieuwe teams er in 2010 op de grid staan:
Quote:
|
In Renault wandelgangen wordt er al eens in het Spaans gefluisterd als zou Epsilon Euskadi een mogelijke kandidaat zijn.
Niet geheel onwaarschijnlijk gezien de welwilendheid waarmee Spaanse sponsors in deze, zogenaamde barre, tijden geld storten in de autosport. Het nieuwe "barema" voor de F1 zou geheel binnen de mogelijkheden liggen, en Spaanse rijders en Spaanse circuits met belangen zijn er legio, evenals Spaanse steden die wel eens graag voor het voetlicht willen treden (Valencia, Bilbao, Aragon, Barcelona,...) Of zien we binnenkort een alliance Epsilon Euskadi - V8 Renault met rijders Alonso en zeg maar ... Algersuari of Mehri ? Maar zoals gezegd : het zijn maar Spaanse fluisteringen in de rand... |
Ik moet dat nog zien. Deelname aan Le Mans en LMS kregen ze niet gefinancierd, en dat is vergeleken met F1 financieel gezien toch kinderspel.
|
Quote:
As AUTOSPORT revealed earlier today, the court case that took place in Paris yesterday revealed the list of teams serious about joining F1 was Wirth Research, Lola, USF1, Epsilon Euskadi, RML, Formtech, Campos and iSport. |
Quote:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/75458 Epsilon was ook serieus over deelname aan LMS en Le Mans want ze hadden immers ingeschreven, echter uiteindelijk is het vanwege financiele redenen niet doorgegaan. Kortom deze lijst met teams heeft weinig waarde. |
Quote:
Quote:
|
Ik las het ook. Het blijkt dus om Adrian Campos te gaan en niet over GP2 team Campos Racing (sinds dit seizoen niet meer in eigendom van Adrian Campos).
Ik heb sterke twijfels bij een aantal teams die nu genoemd worden. Adrian Campos had b.v. interesse in WTCC, echter kon dit financieel niet rondkrijgen. |
Volgens Vigneron op RTBF zijn er heel wat kandidaten:
- Campos - Superfund - March - Brabham - N Technology - USF1 - Lola - Prodrive - Epsilon Euskadi - Formtech/Lotus Op het forum kom ik dan nog namen tegen als Wirth Research, iSport en RML... :confused: |
RML heeft uiteindelijk niet ingeschreven.
Prodrive, USF1 en Epsilon maken volgens mij de meeste kans. Het team dat ik eigenlijk wel verwacht had maar waar je niets over gehoord hebt is ART Grand Prix. Dit topteam uit F3 en GP2 heeft in het verleden wel kenbaar gemaakt de stap naar F1 te willen maken. |
Quote:
De naam ART was wel verwacht maar hebben/hadden die niet veel (vastgoed)centjes uit Dubai ter beschikking? In een andere thread vroeg ik me af wanneer we de naam Lotus terug zou keren. Vandaag, volgens het geval O. Mol, tijdens RTL GP kan de naam Lotus in verband worden gebracht met Litespeed. David Hunt (broer van) is betrokken bij Litespeed. De basis van Litespeed schijnt ook een sterke Lotus link te hebben. Het Le Mans Bentley project van enige jaren terug schijnt ook uit die hoek te komen. |
Quote:
Quote:
|
Het zijn Campos, US F1 en Manor?? geworden
Alledrie staan ze op de lijst met Cosworth motor persbericht FIA http://www.fia.com/en-GB/mediacentre..._entrants.aspx Volgens autosport.com is Manor Grand Prix een team rond John Booth en Nick Wirth en waren ze vroeger actief in F3 http://manormotorsport.mfbiz.com/ |
BTW Campos zou technische steun van Dallara krijgen.
|
Het team van Manor met ondersteuning van Wirth gaat het eerste team worden dat geen gebruik gaat maken van windtunnels! Ze gaan volledig voor CFD, op die basis is de Acura LMP1 voor de ALMS ook ontworpen.
CFD startpunt: http://www.cfd-online.com/Wiki/Main_Page |
Quote:
Quote:
|
Quote:
En net ook vandaag kondigt BMW aan dat ze hun team verkopen aan een Zwitserse investeringsmaatschappij ... al is de FIA al bezig om de grid uit te breiden naar 28 wagens. Gaan ze terug pre-kwalificaties op donderdag invoeren? :) |
Met maar 28 wagens is pre-kwalificatie toch helemaal niet nodig?
|
de naam lotus komt idd terug, maar of het een goede zaak is?
|
Wellicht nog eentje na de eerste slechte voortekenen van Toyota:
Quote:
|
Yoong wordt driver coach bij Lotus
Quote:
|
campos wss niet te zien voor Bahrein:
Quote:
|
De laatste evoluties zijn de volgende.
Quote:
US F1 daarentegen is zo goed als dood en wordt naar alle waarschijnlijk door Stefan GP. Villeneuve zou dicht bij een deal met Stefan GP staan. |
Quote:
|
De vraag is nu alleen of ze vervangen worden door Stefan GP of niet.
|
Campos heet van heden trouwens HRT F1. De naam Hispania Racing is blijkbaar geweigerd door de FIA.
bron: http://adamcooperf1.com/2010/03/03/c...-not-hispania/ |
Quote:
|
Gewoon 1 team minder dit jaar dan gepland.
Quote:
|
Ik vind het toch een grote afgang, vooral voor de FIA.
Zoveel kandidaten voor de vrije plaatsen, zelfs een startgrid met 14 teams toegelaten. En wat is het nu al geworden ... Na een hele soap starten we (normaal) dus met 13 teams. En in die nieuwe teams heb ik toch maar weinig vertrouwen De snelheid van Virgin lijkt nog aanvaardbaar, maar de betrouwbaarheid is nog ver zoek. Lotus moet nog veel aan snelheid winnen, voor ze het peloton kunnen volgen. En Campos, dat is al helemaal koffiedik kijken, de auto ziet er wel ok uit, en Dallara heeft natuurlijk veel race-ervaring. Maar toch, zonder enige test kan je niet veel verwachten. En dat uitgerekend US F1 dan nog forfait geeft voor het seizoen vind ik ook heel zwak. Die waren al zo lang bezig om dit jaar in de F1 te debuteren, en als er gevraagd werd of er problemen waren, bleven ze maar beweren dat ze op schema zaten ... |
ik vind het positief HRT zo snel na de overname toch hun auto kan presenteren
en Kolles is al meteen strijdvaardig Als we het management van USF1 mogen geloven zàten ze begin dit jaar nog altijd op schema, maar heeft half januari één van de sponsors zijn kat gestuurd, ipv de broodnodig cheque |
Tja, Kolles is strijdvaardig. Zoals meestal: voornamelijk met de mond.
Zoals overal in de autosport zijn er een deel welke het kunnen en over de financiële middelen beschikken en een groot deel, welke alleen veel wind maken. Zet ze in het Thornton windmolenpark en de windenergie productie zal onmiddellijk rendabel worden. Wat ik niet begrijp is dat de FIA en Bernie zich aan daaraan laten vangen. Het rijk van Mosley is werkelijk in mineur geëindigd en heeft alleen chaos nagelaten. Ik vrees dat er dit jaar een vier tot vijf teams competitief zullen zijn en dat al de rest zal dienen om de hoop te vullen. Voor de nieuwe teams zal elk rondeverschil tegenover de snelsten, dat minder is dan vijf seconden, een succes te zijn. Cosworth? Eerst zien hoe snel (of zal het traag worden) ze zijn. Bandenleverancier voor volgend jaar? Ik vrees dat Bernie diep in zijn geldbuidel zal moeten grijpen om Michelin terug warm te maken; een nederige knieval zal ook wel wat helpen. |
Cypher Group is aan het werken aan een 2011 dossier.
Vanaf hun Facebook pagina: Quote:
http://www.facebook.com/pages/Cypher...15086305177498 |
Maar we gaan dit team uiteindelijk niet zien op de grid.
|
Een nieuw team dat zich aandient op facebook. Dat is pas revolutionair en echt professioneel!!!
|
Quote:
|
Gooi Cypher Group in Google..............niks relevants te vinden. Zal wel het werk zijn van een of andere fantast ;)
|
All times are GMT +2. The time now is 19:50. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.