De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   drivers line up 2010 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=19068)

smiley 01-09-2009 16:35

drivers line up 2010

brawn gp
Er is nog niets bevestigd over 2010, maar het zou mij verbazen moesten ze Button of Barrichello vervangen.

Redbull
Vettel en Webber zullen ook in 2010 met een redbull rijden.
(redbull zou wel interesse hebben in een mercedes motor)

ferrari
Zowel Massa als raikkonen heeben een contract voor 2010.
maar er is natuurlijk nog het verhaal Alonso.

mclaren
Hamilton heeft een contract.
Kovalainen niet...

Over de overige teams heb ik nog niet veel gelezen, enkel dat er een hele hoop rijders (vooral rijders zonder zitje di jaar) wel interesse hadden in de nieuwe teams..

nog een belangerijk punt is natuurlijk het wegvallen van bmw, er komen dus nog 2 rijders zonder zitje voor 2010 bij op de lijst

Ik ben eens benieuwd wat de komende weken/maanden bekend gemaakt zal worden.
Het belooft in ieder geval een betere stoelendans te worden dan die van vorige winter.

The Interceptor 01-09-2009 19:54

En van Toyota en Renault is het ook nog lang niet zeker dat ze volgend jaar nog op de grid staan ...

En ik lees net dat Repsol genoemd wordt als nieuwe hoofdsponsor van Toro Rosso, en zo zou het ineens vrij zeker zijn dat Alguersuari een volledig jaar bij Toro Rosso kan rijden ... voor zover de geruchten waar zijn natuurlijk.

En zien we Bruno Senna volgend jaar in de F1? Ik zit er niet meteen op te wachten, maar zelf beweert hij toch met 4 teams in gesprek te zijn. Ben benieuwd.

En waarom zouden we volgend jaar Vitaly Petrov niet in de F1 zien? Geen supertalent, maar toch al bewezen dat hij best aan een stuur kan draaien. En als hij de stap naar F1 kan maken, weet ik zeker dat er wat Russische bedrijven geld in willen pompen. En een zekere Bernie zal hier ook best tevreden mee zijn lijkt me.

marcel 01-09-2009 23:38

hoe groot is de kans dat Baguette een zitje vindt in één van de nieuwe teams volgend jaar?

smiley 04-09-2009 12:24

het ziet er naar uit dat Fisichella na dit seizoen ook nog bij ferrari terecht kan als reserve rijder/test piloot/...

Raceboy 04-09-2009 13:24

Quote:

Originally Posted by smiley (Post 251575)
het ziet er naar uit dat Fisichella na dit seizoen ook nog bij ferrari terecht kan als reserve rijder/test piloot/...

dus eigenlijk met pensioen gaat en niet meer zal rijden als de regels zo blijven.

Belle 04-09-2009 13:34

Quote:

Originally Posted by Raceboy (Post 251578)
dus eigenlijk met pensioen gaat en niet meer zal rijden als de regels zo blijven.

Ik hoop zo dat ze die regels zullen aanpassen. Een zitje als testrijder zou je net moeten vooruithelpen om vaste rijder te worden bij een team, nu wordt het precies 'een fin-de-carrière-zitje' voor de uittredende F1-piloot.

Grig-O 04-09-2009 19:59

Dit is wat de pers schrijft...

Ferrari: Raikkonen - Massa (Alonso als Raikkonen stopt of Massa niet klaar geraakt, anders hebben ze een probleem, verder is er ook nog het verhaal Schumacher natuurlijk...)

Mercedes: Hamilton - Rosberg/Kubica/Kovalainen/Sutil(?) (Rosberg heeft ook contact met Brawn, Kubica zal wss bij Renault rijden.)

Renault: Alonso/Kubica/Grosjean (Het is wachten wat Alonso doet - niets nieuws...)

Toyota: Glock - Nakajima/Kubica (wss geen Trulli meer.)

Brawn: Button - Barrichello (Al wordt er ook gesproken over Rosberg, Heidfeld en Senna...)

Red Bull: Vettel - Webber

Torro Rosso: Buemi - Alguersuari/Heidfeld

Williams: Kubica/Hülkenberg/Heidfeld/Kovalainen

Force India: Liuzzi - Sutil/Karthikeyan

Campos: de la Rosa - Petrov

Manor: ??? Villeneuve/Carroll/di Resta/di Grassi

US F1: Summerton/Rossi/Wurz/Klien/Villeneuve/Loeb...

bron: formule1.nl

smiley 04-09-2009 20:37

Quote:

Originally Posted by Belle (Post 251579)
Ik hoop zo dat ze die regels zullen aanpassen. Een zitje als testrijder zou je net moeten vooruithelpen om vaste rijder te worden bij een team, nu wordt het precies 'een fin-de-carrière-zitje' voor de uittredende F1-piloot.

Inderdaad, er zouden gewoon een bepaald aantal testdagen doorheen het seizoen moeten zijn..
zo kunnen teams hun update's testen, en kunnen ook de testrijders/reserve rijders/jonge tallenten/... nog wat f1 ervaring opdoen.

Mark 09-09-2009 22:05

Een voorbode dat Alonso in aantocht is bij Ferrari:

Quote:

Ferrari will announce its sponsorship deal with Spanish banking giants Santander at Monza on Thursday, confirming a deal that was first revealed by AUTOSPORT in July last year.

Ferrari is to hold a press conference ahead of the Italian Grand Prix with Ferrari president Luca di Montezemolo and the president of the Bank of Santander, Emilio Botin.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/78430

Finish 10-09-2009 23:39

Toyota lijkt me nu niet echt altijd na te denken bij hun coureurs keuzes.
Nakajima ipv Trulli ? Oke, een Japanner, altijd leuk voor een Japanse motorenbouwer, maar Trulli heeft toegegeven dat hij zelfs bereid was om een paycut te accepteren...

Vervolgens enkele luxeproblemen bij Ferrari. Massa en Raikkonen is geen slecht duo maar vooral op Raikkonen zit de laatste tijd wat sleet, ik zie die eerder naar Rally lonken met de F1-deur op een achterkiertje. Santander naar Ferrari ? Voorwaarde van de deal -> Alonso naar Ferrari ! Lijkt me meer dan duidelijk. Alonso trekt in 2010 het voortouw en Massa mag wat recupereren en bijkomen van meer dan een half jaar afwezigheid.

marcel 11-09-2009 01:06

Quote:

Originally Posted by Finish (Post 251781)
Toyota lijkt me nu niet echt altijd na te denken bij hun coureurs keuzes.
Nakajima ipv Trulli ? Oke, een Japanner, altijd leuk voor een Japanse motorenbouwer, maar Trulli heeft toegegeven dat hij zelfs bereid was om een paycut te accepteren...

maar voor Nakajima is volgend jaar waarschijnlijk geen plaats bij Williams, die voor volgend jaar onder hun motoren-contract met Toyota uit willen, en met Mercedes of Renault willen verder gaan (afhankelijk van welke Red Bull kiest). en aangezien Nakajima daar zowat door Toyota geplaatst werd, moeten die er wel iets mee doen.

en een paycut voor Trulli kan misschien nog altijd duurder uit komen dan het loon dat Nakajima waard is.

smiley 11-09-2009 09:21

Quote:

Originally Posted by Finish (Post 251781)
Vervolgens enkele luxeproblemen bij Ferrari. Massa en Raikkonen is geen slecht duo maar vooral op Raikkonen zit de laatste tijd wat sleet, ik zie die eerder naar Rally lonken met de F1-deur op een achterkiertje. Santander naar Ferrari ? Voorwaarde van de deal -> Alonso naar Ferrari ! Lijkt me meer dan duidelijk. Alonso trekt in 2010 het voortouw en Massa mag wat recupereren en bijkomen van meer dan een half jaar afwezigheid.

Het is wel een deal van 5 jaar, dus is het even goed mogelijk dat ze in 2010 de rijders hun contract laten afmaken, en dan in 2011 over schakelen naar alonso ipv raikkonen..

Ik vraag me wel af hoe het zal gaan werken tussen Massa en Alonso, een herhaling van het Hamilton-Alonso verhaal lijkt me zeker niet uitgesloten !
Misschien kunnen ze, in het geval dat Alonso voor ferrari rijdt, Fissichella als 2de rijder inzetten. Die heeft al ervaring om 2de viool te spelen voor Alonso :p

ps : msschien is 4 ferrari's nog niet zo een slechte optie

Quote:

Ferrari-president Luca di Montezemolo maakt zich geen zorgen over de rijdersbezetting van het Italiaanse team in 2010. Felipe Massa en Kimi Raikkonen hebben contracten, terwijl ook Fernando Alonso aan het team wordt gelinkt en het team naar eigen zeggen een derde auto voor oud-coureur Michael Schumacher wil inzetten.
f1.gpupdate.net

The Interceptor 21-09-2009 22:38

En nu gaan er geruchten dat Raikkonen al voorcontract heeft getekend bij McLaren!

The Interceptor 22-09-2009 21:48

Quote:

Originally Posted by marcel (Post 251491)
hoe groot is de kans dat Baguette een zitje vindt in één van de nieuwe teams volgend jaar?

Zet hem maar bij op het lijstje van Manor Grand Prix ;)
Althans als we Het Nieuwsblad van vandaag mogen geloven.
Hij zou een concrete aanbieding van Manor op zak hebben, alleen moet hij er heel wat centen voor meenemen. Hoeveel is niet bekend, er zijn er die 15 miljoen euro denken, ook die "slechts" over 5 à 6 miljoen spreken.

Laten we hopen he, dat we nog eens een Belg in de F1 hebben!

Pascal 22-09-2009 23:21

Hij zegt zelf in HBVL dat het gaat over 10 miljoen €. Hij spreekt zich daar wel niet uit over welk team het gaat.

Vader zou een groot deel in het zakje doen en de rest zou moeten komen van privé-investeerders...

C U

Raceboy 23-09-2009 01:04

In de Morgen gaat het dan weer over 5 tot 10 miljoen.

marcel 30-09-2009 12:42

http://www.autosport.com/news/report.php/id/79043

volgens dit rijden Barrichello en Hulkenberg volgend jaar bij Williams. Rosberg zou dan bij BrawnGP gaan rijden.

smiley 30-09-2009 20:37

We weten ondertussen al 1 team line up zeker.

Ferrari
Massa en Alonso

Ik vind het wel jammer dat Raikkonen weg gaat.
en wel eens benieuwd of het niet gaat botsen tussen de 2, maar dat zien we dan wel.

Marc 02-10-2009 11:56

Quote:

Originally Posted by smiley (Post 252350)
We weten ondertussen al 1 team line up zeker.

En Vettel-Webber bij Red Bull.

smiley 02-10-2009 15:47

Quote:

Originally Posted by Marc (Post 252396)
En Vettel-Webber bij Red Bull.

O ja, ik waas ze al vergeten :)

gwyllion 07-10-2009 14:59

Renault heeft vandaag Kubica bevestigd.

The Interceptor 08-10-2009 22:28

Net in een artikeltje op F1racing.net gelezen:
Manor ontwerpt zijn wagen volledig op de computer! Ze doen helemaal geen windtunneltesten!
Dat is uiteraard een stuk goedkoper, maar of ze zo ook de gewenste resultaten halen is natuurlijk de grote vraag.

gwyllion 08-10-2009 23:40

Wirth heeft dat ook met de Acura ARX-02 gedaan. Die is aerodynamisch dik in orde; het probleem zijn echter de brede banden vooraan en de zwakke motor.

The Interceptor 12-10-2009 19:50

Barrichello zou voor 2 jaar tegekend hebben bij Williams, die blijft nog doorgaan tot hem helemaal kaal is :)

En bij Renault zouden ze al niet meer tevreden zijn over Grosjean. Geruchten gaan dat ze in Brazilië Di Grassi laten rijden.
Voor volgend jaar dan? Een return van Kovalainen is zeker niet uitgesloten ...

The Interceptor 15-10-2009 20:44

Bij Lotus F1 maken ze volgende maand de rijders bekend, grootste kanshebber naar het schijnt: Trulli en Fauzy.

En zien we Klein terug F1 racen volgend jaar? Hij onderhandeld in alle geval met 3 teams, waaronder Qadbak.

En wat met Bruno Senna, hij is er van overtuigd dat hij F1 races rijdt volgend jaar, ik ben benieuwd! Veel kans bij een van de nieuwe teams lijkt me dan, en met een dikke sponsor in zijn achterzak...

En wie rijdt er met welke motoren volgend jaar. Nu lees ik net op f1-live.com dat Mercedes zijn veto heeft gebruikt, en Red Bull géén Mercedes motoren zal krijgen volgend jaar.
En ze gaan mischien wel rijden met Cosworth dan, net als Williams (ook nog niet zeker). 't Is natuurlijk wel moeilijk inschatten hoe sterk de Cosworth motor zal zijn.

fenixracing 16-10-2009 07:53

Die veto hebben ze gebruikt bij brawn. Zodat mercedes zich niet kan inkopen.

smiley 02-11-2009 16:41

Tot nu toe bevestigd.

Red Bull Racing
Mark Webber
Sebastian Vettel

Vodafone McLaren Mercedes
Lewis Hamilton

Scuderia Ferrari
Fernando Alonso
Felipe Massa

AT&T Williams F1 Team
Rubens Barrichello
Nico Hülkenberg

Renault F1
Robert Kubica

Campos
Bruno Senna

Alonso zou trouwens pas in februari voor het eerst met de farrari rijden
Quote:

Fernando Alonso zal in februari pas voor het eerst met de nieuwe Ferrari gaan testen. Zo heeft de tweevoudig wereldkampioen laten weten. De Spanjaard zal dus weinig betrokken zijn bij de ontwikkeling van de opvolger van de F60.
Ik vraag me af welke piloten ze dan gaan inzetten voor ontwikkelingen..
Alle ze hebben natuurlijk rijders genoeg,, maar uiteindelijk is Alonso de man die er races mee moet rijden, dus zou het maar vreemd zijn om een wagen e bouwen naar de voorkeur van andere rijders..

FIRE 02-11-2009 17:10

Quote:

Originally Posted by smiley (Post 253152)
Alonso zou trouwens pas in februari voor het eerst met de farrari rijden

Ik vraag me af welke piloten ze dan gaan inzetten voor ontwikkelingen..
Alle ze hebben natuurlijk rijders genoeg,, maar uiteindelijk is Alonso de man die er races mee moet rijden, dus zou het maar vreemd zijn om een wagen e bouwen naar de voorkeur van andere rijders..

In welke periode mag men uberhaupt testen?

Fonne 02-11-2009 21:18

Quote:

Originally Posted by FIRE (Post 253156)
In welke periode mag men uberhaupt testen?

In Februari zijn er testdagen voor zien voor de ontwikeling van de wagens.

The Interceptor 03-11-2009 23:17

Toyota zou op 8 november de F1 plannen voor volgend jaar bekend maken. Sneller dan verwacht. Blijven ze in de F1? Dat wordt de grote vraag.

Kobayashi zal vooral spannend afwachten. Moesten ze doorgaan lijkt hij wel zeker van een zitje.
Ik las nog op f1-live.com dat hij ook geen budget heeft om nog een jaar in de GP2 te rijden. Wordt het geen F1, dan gaat hij terug in het sushi restaurant van zijn vader werken ...
Laten we maar hopen dat Toyota nog in de F1 blijft, en we Kobayashi volgend jaar net zo strijdlustig zien rijden als in de voorbije 2 races.

En zowel f1-racing.net als f1-live.com hebben een overzichtje van de zekerheden en geruchten over de rijdersmarkt gemaakt.
En geen van beide noemt Baguette als serieuze kandidaat voor een zitje ...

Weet er trouwens iemand wanneer de beloofde Renault F1 test voor hem doorgaat?

1 t.e.m. 4 december zijn er in alle geval F1 testen in Jerez.

Jan 04-11-2009 09:55

Quote:

Originally Posted by The Interceptor (Post 253201)
Toyota zou op 8 november de F1 plannen voor volgend jaar bekend maken. Sneller dan verwacht. Blijven ze in de F1? Dat wordt de grote vraag.

Volgens The Financial Times zou Toyota baas Akio Toyoda vandaag reeds het vertrek uit de F1 aankondigen. Dat is natuurlijk jammer, maar ergens hoop ik dat ze nu de focus gaan richten op Le Mans.

marcel 04-11-2009 11:32

http://www.autosport.com/news/report.php/id/80003
't is officieel, Toyota stopt.

smiley 04-11-2009 16:07

Spijtig om weer een groot team te zien vertrekken. Maar van de andere kant heeft toyota in al die jaren nooit echt iets weten te presteren, dus hun exit is wel te begrijpen.

gwyllion 04-11-2009 17:36

Dit betekent dus dat de opvolger van BMW Sauber (Qadbak Investments) op de grid zal staan in 2010.

Ik hoop ook dat Toyota nu terug keert naar Le Mans. Bv. volgend jaar als motorleverancier voor Dome en vanaf 2011 met eigen wagen.

Benieuwd wat Renault gaat doen. Volgen zij het voorbeeld van Honda, BMW en Toyota of blijven ze in F1?

Superdiesel 04-11-2009 19:28

Toyota zit wel vast aan het concorde akkoord dat ze getekend hebben.

Normaal moeten ze op de grid staan volgend jaar. Of het kost hen veel geld. Qadbak is dus nog niet zeker van zijn plaatske op de F1 grid. Normaal is het plaatske voor de opkoper van het Toyota F1 team. Die hebben het concorde akkoord immers al getekend en zijn zeker van hun plaatske. Qadbak heeft dus niet getekend.....

Er gaan ook nog geruchten dat ook Renault zich zou terugtrekken,

De grid zal volgend jaar alleszins heel wat nieuwe namen tellen : Campos, Lotus, USF1, Manor, Qadbak........

Belle 04-11-2009 19:33

Quote:

Originally Posted by Superdiesel (Post 253226)
Er gaan ook nog geruchten dat ook Renault zich zou terugtrekken,

Gingen zij vandaag ook niet een persbericht de wereld insturen daaromtrent?

EDIT: Lees net dit op Formule1 fb-pagina:

Quote:

Formula 1 Renault have called for an emergency board meeting to decide the future of their F1 team. This could well be the end of Renault in F1. The meeting is scheduled for next Wednesday.

FIRE 04-11-2009 20:34

2009 Geen Honda meer
2010 Geen Toyota meer
2011 Geen Bridgestone meer
2012 Geen enkele Japanse vertegenwoordiger in F1?

Mark 04-11-2009 22:31

Quote:

Originally Posted by FIRE (Post 253230)
2009 Geen Honda meer
2010 Geen Toyota meer
2011 Geen Bridgestone meer
2012 Geen enkele Japanse vertegenwoordiger in F1?

Dan zie ik Suzuka nog verdwijnen van de kalender in de komende jaren. Met dit tempo gaat het rap, van hero to zero op 12 maanden tijd. We kunnen nog blij zijn dat er wat nieuwe teams in aantocht zijn.

Dat de fabrikanten niet voor eeuwig aanwezig zouden zijn in de F1 was te verwachten maar dat het zo snel gaat? Het lijkt wel domino day. Met het vertrek van BMW, Honda en Toyota is de uitdaging van Renault ook weg.

Welke gevolgen gaat dit hebben voor de junior single seater klassen? Ook al die opleidings programma's van de fabrikanten zien het einde naderen.

Sennake 04-11-2009 22:37

Quote:

Originally Posted by Superdiesel (Post 253226)
De grid zal volgend jaar alleszins heel wat nieuwe namen tellen : Campos, Lotus, USF1, Manor, Qadbak........

Lotus is niet echt nieuw met wereldtitels behaald in 1963, 1965, 1968, 1970, 1972 en 1978, maar ik begrijp wel wat je bedoelt ;)

Neo-242 04-11-2009 23:29

Buiten de naam Lotus is er inderdaad niets overgebleven.
Die blaaskaak van een Gascoigne komt nog niet aan de enkels van de engineers van het vroegere Lotus:)

All times are GMT +2. The time now is 12:23.