De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   de wagens van 2010 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=19467)

smiley 29-01-2010 10:39

de wagens van 2010
 
Ferrari heeft gisteren de spits afgebeten...
http://www.f1fotos.be/launches2010/F...0-B%20(17).jpg
f1-club.be

Er is ook nog een gelekte versie van de williams te zien
http://cdn.images.autosport.com/edit...1264694745.jpg

vandaag krijgen we de nieuwe mclaren te zien, zondag de nieuwe sauber en renault, en maandag de nieuwe torro rosso en de nieuwe brawn. :gas:

Guido 29-01-2010 11:59

Quote:

Originally Posted by smiley (Post 255401)
en maandag de nieuwe torro rosso en de nieuwe brawn. :gas:

Hebben ze de Mercedes GP niet eerder deze week al voorgesteld?

http://www.mercedes-gp.com/newsread....94%7C%8C%96%86

fenixracing 29-01-2010 13:22

Dat was de de oude auto de niewe is pas te zien op 1feb, als ze gaan testen.

valie 29-01-2010 14:17

Mclaren presenteerde deze MP4/25

http://en.espnf1.com/PICTURES/CMS/1200/1243.jpg

smiley 29-01-2010 21:41

Jammer dat mclaren weer maar eens dezelfde livery heeft.
Voor de rest heeft de mclaren wel een bijzondere motorkap, wat voledig is doorgetrokken naar de achtervleugel.

The Interceptor 30-01-2010 00:31

Toch wel veel mooier, die zo-goed-als-flapjesloze wagens.

Ik vind vooral de nieuwe McLaren er indrukwekkend uitzien, ben zeer benieuwd naar de prestaties ervan. En ook wel blij dat Jenson terug met zijn bekende helmdesign lijkt te gaan rijden.

Mark 30-01-2010 00:50

Het blijft altijd een van de mooiste periodes van het jaar, steeds in het kader van: "Wat hebben ze nu weer verzonnen?" Die McLaren heeft wel wat, zeer apart die doorgetrokken rug naar de achtervleugel? Een flop zoals in '95 of een doorslaand succes? We gaan het beleven binnen enkele weken.

Had alleen op een spannende livery gehoopt, helaas een voortzetting van hetgeen we al kende. Trouwens, erg weinig €€ betalende stickers op die wagen te zien ;) Geen best teken.

Echter, ik zit echt met honger te wachten op de 4 nieuwe teams......lang geleden dat ik uitkeek naar de nieuwe wagens.

FIRE 30-01-2010 02:30

Lijkt wel of die foto met de McLaren in Photoshop uitgerekt is. ;)

marcel 30-01-2010 02:35

doorgetrokken rug naar de achtervleugel zagen we vorig jaar toch ook al bij de rode stieren?

http://www.motorsport.com/photos/f1/...ad-xp-0851.jpg

marcel 30-01-2010 02:39

het seizoen begint al sterk, de groene tafel zal weer werk hebben:
http://www.f1fanatic.co.uk/wp-conten...1/mp4_25_3.jpg


(al kan het natuurlijk hetzelfde soort Mclaren-humor zijn als voor de eerste GP in Singapore)

fenixracing 30-01-2010 09:05

Ferrari maakt zich al zorgen.


http://www.autosport.com/news/report.php/id/81128


En is al bezig met een B-spec van de niewe wagen.

http://en.espnf1.com/ferrari/motorsport/story/7644.html

En als mclaren fan ben ik blij dat de mclaren toch is met iets niews komt. Vooral de voorvleugel heeft iets speciaal en de sidepods ook.

Guido 30-01-2010 16:06

De McLaren is gewoonweg ronduit lelijk.

Nu dat eruit is nog even het volgende. Natuurlijk kan je verwachten dat in een 2de jaar van dezelfde reglementering, de ingenieurs de technische ontwikkeling naar de limieten van het interpreteerbare duwen. Niks nieuws lijkt me, want dat was 30 jaar geleden ook al zo. Dat Ferrari zich nu al zorgen begint te maken, zegt veel meer over Ferrari dan over het reglement op zich...

marcel 31-01-2010 18:10

de Renault
http://www.f1fanatic.co.uk/wp-conten...enault_r30.jpg
http://www.f1fanatic.co.uk/wp-conten...ault_r30-1.jpg

en de sauber:
http://www.f1fanatic.co.uk/wp-conten...uber_c29_4.jpg
http://www.f1fanatic.co.uk/wp-conten...9_studio-1.jpg
f1fanatic.co.uk

Grig-O 31-01-2010 19:01

Damn, wat een verschil met vorig jaar! :eek:

smiley 01-02-2010 11:38

De nieuwe Mercedes GP
http://images.gpupdate.net/large/144320.jpg

De nieuwe STR
http://images.gpupdate.net/large/144321.jpg

bron : gpupdate.net

naast een veelbelovend rijders veld, zien ook de livery's van dit jaar er niet slecht uit.
De wagens blijven wel wat raar met hun kleine achter vleugel.

valie 01-02-2010 12:18

Renault R30:
http://en.espnf1.com/PICTURES/CMS/1200/1286.jpg

Williams FW32:
http://en.espnf1.com/PICTURES/CMS/1300/1301.jpg

marcel 01-02-2010 13:54

ik vind die mercedes spuuglelijk

Jan 01-02-2010 15:01

Volgens mij vergist Sauber zich schromelijk van competitie. Als je de neus van de nieuwe bolide bekijkt, kan je niet anders dan besluiten dat ze een tuig ontworpen hebben om tussen de pikdorsers, om 't er snelst een maïsveld af te maaien.

Meer in 't algemeen kunnen de staartvinnen mij niet bekoren, maar ja, mochten ze geen aerodynamisch voordeel opleveren, dan blijft het nog altijd financieel aantrekkelijk omwille van de vierkante meters beschikbaar voor publiciteit.

Raceboy 01-02-2010 15:37

Quote:

Originally Posted by Jan (Post 255533)

Meer in 't algemeen kunnen de staartvinnen mij niet bekoren,

jij gaat het nog lastig krijgen als endurancefan. ACO gaat ze verplichten op LMPs voor de aerodynamische stabiliteit.

marcel 01-02-2010 16:40

ik vind die staartvinnen nog wel knap. enkel die van Mclaren ziet er wat vreemd uit

Belle 01-02-2010 17:57

Damn, ik vind F1-wagens er echt op achteruit gaan wat de looks betreft. Ik heb het ook niet op die staartvinnen, jakkes...

Guido 01-02-2010 18:16

De Mercedes GP motorkap is wel heel erg vreemd. Zo te zien is er gewoon een open ruimte onder de lucht inlaat van de motor, of vergis ik mij. Het is precies een los staande buis die de motor van lucht verziet, zo'n handvat dat aan een grote kookpot vastzit... :confused:

De "Bitten Hisses" actige livery van de Renault vind ik wel iets hebben. Die gaan tenminste duidelijk herkenbaar zijn. Enkel de slang mankeert er nog op aan de zijkanten. Niet dat we deze vaak vooraan gaan zien, want in vergelijking met andere bolides, ziet deze er gewoon traag uit.

Guido 01-02-2010 18:19

Quote:

Originally Posted by Guido (Post 255544)
De Mercedes GP motorkap is wel heel erg vreemd. Zo te zien is er gewoon een open ruimte onder de lucht inlaat van de motor, of vergis ik mij.

Ik vergis mij... :rolleyes: er is geen in de breedte doorlopende opening, maar wel "een dubbele inlaat"... Zouden ze weer zo'n "geniale" oplossing bedacht hebben waar niemand anders op gekomen is?

valie 02-02-2010 12:54

Ik zat te kijken naar de foto’s van de F1 tests op Valencia en daar zag ik dat vooral de Ferrari met een enorme zendmast rondrijden, de andere hebben wat kleinere voorbeelden ervan. Weet enig iemand wat dit goed oor zouden zijn?

ICEMAN 02-02-2010 15:10

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 255422)
Trouwens, erg weinig €€ betalende stickers op die wagen te zien ;) Geen best teken.

Er staan er toch al meer op dan op de Sauber ;)

ICEMAN 02-02-2010 15:15

Ik vraag mij toch af welk doel dit heeft aan de achterkant van Renault? Die beschermkap.

Guido 02-02-2010 16:27

Quote:

Originally Posted by valie (Post 255565)
Ik zat te kijken naar de foto’s van de F1 tests op Valencia en daar zag ik dat vooral de Ferrari met een enorme zendmast rondrijden, de andere hebben wat kleinere voorbeelden ervan. Weet enig iemand wat dit goed oor zouden zijn?

Naar ik meen:

Die zendmasten zijn pitot buizen, die als referentiepunten dienen voor oa drukmetingen. Tijdens het seizoen staan die ook op de wagens, maar meestal ter hoogte van de neus en veel lager. Tijdens de testen wordt er een exemplaar hoog boven de wagen gezet om metingen te doen die niet beïnvloed worden door de luchtstromen rondom de wagen en dus als referentiepunt kunnen gebruikt worden.

Pitot buizen worden ook in de luchtvaart gebruikt en zijn op elk vliegtuig te vinden. Bij straaljagers meestal "de punt" op de neus.

valie 02-02-2010 17:05

Guido,

Bedankt voor de info, nu heb ik weer iets nieuws bijgeleerd.

The Interceptor 02-02-2010 22:21

Quote:

Originally Posted by ICEMAN (Post 255569)
Ik vraag mij toch af welk doel dit heeft aan de achterkant van Renault? Die beschermkap.

Ge bedoelt waarschijnlijk die fluo plaat die ge in de pits wel ziet achterop de Renault:

http://images.gpupdate.net/large/144652.jpg

Volgens mij gewoon een plakaat dat ze zodra ze kunnen er voor plaatsen om pottenkijkers weg te houden van hun dubbele diffuser.
Tijdens het testen zelf zit die plaat er zeker niet:

http://images.gpupdate.net/large/144371.jpg

ICEMAN 02-02-2010 23:18

Idd, die bedoelde ik. :) Aha, dat verklaart al veel. Dacht al, als die daarmee rondrijden... :P

The Interceptor 02-02-2010 23:21

En wat zou er nog komen van US F1 en vooral Campos, het blijft toch maar heel stil rond deze teams, ondanks dat US F1 wel nog maar pas Lopez als rijder aankondigde.

Moest 1 van de teams Bahrein niet halen, er staat in alle geval een kandidaat klaar. Stefan GP test einde februari en ze zouden zelfs afreizen naar Bahrein!

ICEMAN 02-02-2010 23:24

Idd, het blijft akelig stil rond die 2. Ben echt benieuwd. Heeft Stefan GP dan wel 2 piloten onder contract?

The Interceptor 02-02-2010 23:33

Quote:

Originally Posted by ICEMAN (Post 255599)
Idd, het blijft akelig stil rond die 2. Ben echt benieuwd. Heeft Stefan GP dan wel 2 piloten onder contract?

Ze zouden over een paar weken met twee rijders testen ja, Nakajima (dank u Toyota) zou er een van zijn.
Ben benieuwd. Al gaat die Stefan GP wagen volgens mij niet veel meer zijn dan de wagen waar Toyota dit jaar mee zou gereden hebben.

ICEMAN 02-02-2010 23:34

Klinkt logisch aangezien SGP het ontwerp van Toyota dat bedoeld was voor 2010 heeft.

Mark 02-02-2010 23:39

Quote:

Originally Posted by ICEMAN (Post 255599)
Heeft Stefan GP dan wel 2 piloten onder contract?

Dat is geloof ik nog het minste probleem, er loopt altijd wel een of andere GP2 piloot rond die met dispensatie mag starten ;) Anders is er nog altijd iets te vinden de categorie Heidfeld, Fisichella en noem maar op.

Wat betreft Campos, dat lijkt het slachtoffer te worden
Quote:

Stefan GP does not have a formal position as first reserve, but boss Zoran Stefanovich is closely associated with Bernie Ecclestone, and one assumes that the new team’s passage to the grid in Bahrain will be eased by the F1 supremo.

http://formula-one.speedtv.com/artic...-dallara-deal/
Leuk artikel.

ICEMAN 02-02-2010 23:42

Het ziet er dus naar uit dat Campos er niet by zal zijn?

smiley 03-02-2010 08:28

Wegens financiele redenen zou sauber de teamnaam van vorig jaar behouden, dus BMW sauber f1. En dat terwijl ze met ferrari motoren rijden :)

Integra 03-02-2010 10:59

Quote:

Originally Posted by Guido (Post 255574)
Naar ik meen:

Die zendmasten zijn pitot buizen, die als referentiepunten dienen voor oa drukmetingen. Tijdens het seizoen staan die ook op de wagens, maar meestal ter hoogte van de neus en veel lager. Tijdens de testen wordt er een exemplaar hoog boven de wagen gezet om metingen te doen die niet beïnvloed worden door de luchtstromen rondom de wagen en dus als referentiepunt kunnen gebruikt worden.

Pitot buizen worden ook in de luchtvaart gebruikt en zijn op elk vliegtuig te vinden. Bij straaljagers meestal "de punt" op de neus.

Klopt volgens mij.

Ze kunnen gebruikt worden om zowel absolute druk als de dynamische druk te meten. Met een pitotbuis kan dus zowel snelheid als absolute druk gemeten worden. Bij vliegtuigen zijn er meestal naar mijn weten altijd 2, waarvan 1 voor absolute druk en 1 voor snelheid. (gezien de variatie van absolute druk naargelang hoogte zou de snelheidsmeting anders waardeloos zijn)

Guido 03-02-2010 11:52

Quote:

Originally Posted by smiley (Post 255610)
Wegens financiele redenen zou sauber de teamnaam van vorig jaar behouden, dus BMW sauber f1. En dat terwijl ze met ferrari motoren rijden :)

:confused:

marcel 03-02-2010 14:36

de Virgin, voorlopig de knapste livery

http://www.f1fanatic.co.uk/wp-conten...2/2284ddd3.jpg


All times are GMT +2. The time now is 19:24.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.