De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   GP F1 Bahrein 2010 - Sakhir (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=19581)

Ottooke 13-03-2010 16:05

GP F1 Bahrein 2010 - Sakhir

De piloten zijn klaar voor de race en wij zullen ook eens vooruitblikken nu we de machtsverhoudingen gezien hebben tijdens de kwalificaties.

Ferrari en McLaren doen zoals verwacht werd weer mee voor de titel. McLaren zit iets achter Ferrari, maar als beide piloten de juiste balans weten te vinden voor de race kunnen ze Ferrari wel aan. Ze kloegen namelijk over een gebrek aan balans tijdens de kwalificaties. Button is trager dan Hamilton, maar dat was ook wel een beetje de algemene verwachting.
Red Bull doet ook weer mee. Vettel op pole, maar Webber op een magere 6e startplaats.
Mercedes is wat teruggevallen in vergelijking met vorig jaar, maar met steun uit Stuttgart kunnen ze wel nog verbeteren. Schumacher doet voorlopig nog onder voor zijn teamgenoot Rosberg.
Renault, Force India en Williams lijken de snelste subtoppers te zijn.
De nieuwe teams hinken voorlopig nog achterop met als absolute hekkensluiter HRT F1 die 3 seconden langzamer zijn dan Lotus F1 en Virgin Racing.
Todt is alvast voor de herinvoering van de 107% regel.

Nu is het uitkijken naar de race waarin niet meer getankt mag worden. De banden en de rijstijl van de piloten gaan dit seizoen een sterk bepalende factor worden. Wie kan de perfecte balans vinden om zowel met een volle als lege tank snel te rijden en de banden tot op de limiet weet te benutten.?

Jakke.be 13-03-2010 17:33

Ik zal de race in uitgesteld relais moeten zien. Ik moet morgen werken :mad:.
Wat is feitelijk het voordeel voor de tv-kijkende fan van die 107% regel? Trage deelnemers niet laten rijden -> minder auto's op de baan (en zo'n drukte is het nu toch ook niet) -> nog minder inhaalacties...
Of zie ik dat fout?

De Qualif. zijn nog vrij 'traditioneel' te noemen. Vettel, Massa, Alonso... Moest je deze uitslag voorspellen, zou er geen reden zijn om je zot te verklaren. Toch petje af voor Massa. Sterke prestatie na zijn ongeluk van vorig jaar...

J.

FIRE 13-03-2010 19:20

Quote:

Originally Posted by Jakke.be (Post 256815)
Wat is feitelijk het voordeel voor de tv-kijkende fan van die 107% regel? Trage deelnemers niet laten rijden -> minder auto's op de baan (en zo'n drukte is het nu toch ook niet) -> nog minder inhaalacties...
Of zie ik dat fout?

Volgens sommige coureurs zijn die trage deelnemers gevaarlijk. :rolleyes: Mag hopen voor de betreffende coureurs dat ze nooit deel hoeven te nemen aan Le Mans of een andere endurance race. :rolleyes:

Als men die 107% regel opnieuw in gaat voeren dan zijn de nieuwe teams ten dode opgeschreven. Of mag men dit seizoen wel testen? Geef die nieuwe teams 2 seizoenen de tijd. Ze hadden maar een korte voorbereidingstijd en bovendien niet de budgetten die fabrikanten wel hebben.

A.J. 14-03-2010 18:55

iedereen vond het precies saai als ik al de reacties hier zie :-)

Jan 14-03-2010 19:46

Quote:

Originally Posted by A.J. (Post 256837)
iedereen vond het precies saai als ik al de reacties hier zie :-)

Je neemt me de woorden uit de mond :D
Heb moeite gehad om niet in slaap te vallen.
Marketinggewijs niet de juiste GP om het seizoen mee te starten.:no:

Ottooke 14-03-2010 20:53

In het begin leek alles nog mogelijk omdat verschillende wagens dichtbij elkaar zaten. Uiteindelijk durfde of kon niemand inhalen omdat ze banden wilden sparen. Na de pitstops reed iedereen precies op automatische piloot en de weinige inhaalacties die er waren, waren gedubbelde piloten of Vettel met een probleem. Ik denk wel dat de GP in Australië spannender gaat worden.

Positief is alvast dat Lotus wist te eindigen op slechts 2 ronden. HRT en Virgin haalden de finish niet doordat ze redelijk vroeg uitvielen. Zo hebben ze in ieder geval niemand in de weg gereden.

Belle 15-03-2010 00:30

Vandaag hoorde ik van een aantal piloten 'now I know what the limit of the tyres are' (oa Button), dus hopelijk durven ze de volgende keer meer voluit te gaan (en was het niet weer een excuus), want vandaag was echt 'gaaaaaaaaaaaap'...

gwyllion 15-03-2010 11:18

Oersaai behalve die ene bandenwissel van Vettel ;)

A.J. 15-03-2010 12:47

Quote:

Originally Posted by Belle (Post 256854)
Vandaag hoorde ik van een aantal piloten

hebben ze u opgebeld?

Belle 15-03-2010 18:50

Quote:

Originally Posted by A.J. (Post 256859)
hebben ze u opgebeld?

Dat ga ik niet allemaal aan uwe neus hangen.:p

Sennake 15-03-2010 19:24

Wat mij betreft was de GP goed om de verschillende wagens en hun bezetting te leren kennen. Nog een GP of 2 en ik weet weer wie er allemaal meerijdt ;)

Voor de rest inderdaad een saaie vertoning, maar dan kan het in het vervolg alleen maar beter worden zeker?

The Interceptor 15-03-2010 22:52

Dit leek me nu toch echt het saaiste raceweekend in jaren. Zelfs in Monaco ziet ge meer inhaalpogingen.
Rijders geven gewoon toe dat ze niet voluit reden, om de banden te sparen, en geen 2e stop te moeten maken.
En i.p.v. in een slipstream te rijden, wordt die gewoon ontweken. Hopelijk heeft het veel te maken met de warme temperaturen in Bahrein, maar ik vrees er toch wat voor.

Al jaren proberen ze de regels aan te passen zodat er meer actie op de baan komt. In mijn ogen gaat het zeker nu echt wel de tegenovergestelde kant uit.

En waarom ze in Bahrein die nieuwe 2e sector doen, is ook niet te snappen.
In vorige wedstrijden (totaal andere raceklassen) zou het voor extra spectakel gezorgd moeten hebben. Bij de F1 dus totaal niet...

En weten we nu al iets over de machtsverhoudingen, nog niet zo heel veel denk ik.
Al denk ik wel dat Ferrari een auto heeft waar ze mee voor de titel kunnen vechten. Als de Red Bull bespaart blijft van problemen, gaan ze ook veel voorin rijden. Mercedes en McLaren hebben potentieel, maar toch nog wat werk te doen willen ze voor de zeges strijden.

En wat alle debutanten betreft.
Eerst en vooral pet je af voor de kwalificatie van Chandhok. Nog nooit in die auto gezeten, en toch maar mooi op 'slechts' 1,6 sec van teamgenoot Senna.
En Petrov was best sterk in de race, tot hij zijn ophanging beschadigde.
En zeer mooi dat Lotus meteen beide wagens aan de finish krijgt.

gwyllion 16-03-2010 14:20

Ik begrijp niet dat ze de dubbele diffuser pas in 2011 afschaffen. Het doel in 2009 was om minder downforce te hebben door al die vleugeltjes af te schaffen, maar door dat achterpoortje in het reglement is dat mislukt. Waarom corrigeren ze dat dit jaar dan al niet?

Ik begrijp ook niet waarom ze verplicht met de 2 bandensoorten moeten rijden. Iedereen gebruikt hierdoor een gelijkaardige strategie. Als ze enkel met de zachte mogen rijden, zullen veel meer teams voor 2 stops kiezen...

Raceboy 16-03-2010 14:33

Quote:

Originally Posted by gwyllion (Post 256925)
. Als ze enkel met de zachte mogen rijden, zullen veel meer teams voor 2 stops kiezen...

en kiest iedereen weer voor de dezelfde strategie

Guido 16-03-2010 14:54

Ik vind het jammer dat ze onderling overeengekomen zijn om geen KERS meer te gebruiken. Dit "device" gaf vorig jaar toch nog al eens aanleiding tot interessante situaties tussen KERS en niet-KERS machines.

Ik vrees dat het een oersaai kampioenschap gaat worden, en daar heeft de terug keer van "der Michael" deze keers niks mee te maken.

Ik heb de start en het einde gezien. Toen ik plots een sms-je kreeg met de melding dat Alonso Vettel voorbij was, dacht ik nog van: aha, toch nog actie, maar toen ik weer aan het scherm kwam, bleek dat deze laatste "mecano" pech had. Niks actie dus.

camso belgium 16-03-2010 20:40

Quote: Eerst en vooral pet je af voor de kwalificatie van Chandhok. Nog nooit in die auto gezeten, en toch maar mooi op 'slechts' 1,6 sec van teamgenoot Senna.

Volgens Auto Hebdo is Bruno Senna bij de traagste piloten in de F1. Indien dit klopt, dan nog 1,6 sec trager zijn ....
Eveneens volgens Auto Hebdo had het Luxemburgse Renault Team (!) gehoopt op de zeer vele roebels welke vader Petrov beloofd had (er werd met Gazprom, Putin en nog veel meer geheimzinnig gedaan), maar is er (tot nu toe) niets van in huis gekomen. Tja, een investeringsfonds werkt natuurlijk met het geld van anderen. Zich eerst luxueuse burelen aanschaffen; zich dan een rijkelijke wedde toekennen; eventjes 75% van de aandelen van Renault afkopen om met een grote badge op de borst te kunnen rondlopen in het rijk der rijken en als er nog wat winst overblijft uitkeren aan de beleggers. Want of het beleggen in de Formule 1 zo een grandiose winst gaat opleveren, daar heb ik mijn twijfels over.

The Interceptor 16-03-2010 23:20

Quote:

Originally Posted by camso belgium (Post 256950)
Volgens Auto Hebdo is Bruno Senna bij de traagste piloten in de F1. Indien dit klopt, dan nog 1,6 sec trager zijn ....

Ge moet het ook wel in de juiste omstandigheden zien natuurlijk.
Senna had toch al 31 rondjes kunnen rijden in zijn auto in de vrije trainingen.
Chandhok had nog geen meter gereden voor de kwalificatie, de kwalificatie was voor zijn auto nog de shakedown. En hij bleef ook enorm rustig onder de omstandigheden.

Maar om op snelheid terug te komen. Ik zie in Senna ook helemaal geen groots piloot. En ook niet in Chandhok.
Er rijden in GP2, F2, World Series toch wel een aantal piloten die eerder een plaats in F1 verdienen. Maar met talent alleen kom je nog niet in F1, dat weten we allemaal al veel langer.

Jan 17-03-2010 01:14

Quote:

Originally Posted by Sennake (Post 256877)
Wat mij betreft was de GP goed om de verschillende wagens en hun bezetting te leren kennen. Nog een GP of 2 en ik weet weer wie er allemaal meerijdt ;)

...en dan kunnen we jou aan een quizke onderwerpen ???:rolleyes:

All times are GMT +2. The time now is 16:01.