![]() |
BMW 3 serie Autocross - Revell - 1/24
Hallo iedereen,
na lange tijd hier te hebben meegelezen en af en toe ook wat commentaar gegeven, zal ik ook maar eens zelf een thread opstarten. Het zal wel nog een tijdje duren vooraleer de werkzaamheden echt starten (ik zal eerst nog een truck afwerken) maar dit projectje kwam eerder door toeval tot stand. Ik koop ten behoeve van ombouwen en restauraties af en toe eens een lot onderdelen en/of gebouwde modellen. Een (heel lange) tijd terug vond ik dit ergens daartussen: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/...300656-520.jpg Een splinternieuwe BMW 3 Coupé body!!! Ik had niet direct plannen daarvoor en heb die body enkele keren meegedaan naar een tentoonstelling met het gedacht dat ik daar wel iemand een plezier mee zou kunnen doen (bv iemand die zijn body verknoeid had bij het spuiten of iemand die een 2de body nodig had om deuren open te snijden of iets dergelijks). Helaas, BMW is blijkbaar niet zo geliefd bij mijn collega autobouwers want telkens moest de body weer terug mee naar huis. Een (kortere) tijd terug vond ik op een rommelmarkt dan deze: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/...300615-020.jpg De brave man had erop geschreven "niet volledig" en mij gezegd dat er geen interieur in zat (dat heb ik er dan maar zelf bijgeschreven). Voor een paar euro van eigenaar verwisseld. Nog geen plannen................ tot................. een paar weken terug. Op een rommelmarkt lag deze: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/...300574-370.jpg Deze was wel volledig en voor 4 euro van eigenaar veranderd. Thuisgekomen herinnerde ik me dat ik nog wat BMW spullen liggen had en eens alles bijeengeharkt. De inhoud van de dozen uitgelegd: ik had dus wél een interieur van de 325i. Maar dit ontbrak dan wel bij de 325i: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/...5300532-30.jpg Tot mijn (beetje) teleurstelling moest ik verder vaststellen dat er tussen de 325i en de Alpina B6 eigenlijk geen verschil is buiten de voorbumper/spoiler en de velgen, althans toch niet bij Revell. Wat mij wel meer verraste was dat de body van de coupé dezelfde wielbasis heeft als de 4-deurs. En toen begonnen er ineens wél plannen op te borrelen. Misschien zou het mogelijk zijn een coupé te bouwen op het onderstel van een 4-deurs 325i????? Wat betreft dat ontbrekende gietraam: daar zit o.a. het kleppendeksel en het uitlaatspruitstuk aan, maar aangezien de coupé geen open motorkap heeft, zou ik ermee kunnen leven dat deze stukken er niet op zitten. Wat betreft de ophangingsonderdelen, er staat hier nog een 323i (zo'n Fujimi/Revell ding die door de vorige eigenaar roze geschilderd werd, waarschijnlijk was de bedoeling rood maar is een en ander misgelopen), die kan desnoods ook nog wat onderdelen leveren. Er zullen nog een heleboel aanpassingen nodig zijn, want bv de voorruit komt verder naar voren en ik heb enkel dat 325 dashbord, ik heb ook geen coupé vensterpartij en nog veel meer niet. Misschien wordt dit dus wel een "crossauto" want daar heb ik wel een boontje voor maar heb er nog nooit een gebouwd. Ik heb een kameraad die jaaaaaaren gecrosst heeft, en ik was veelal wel ergens in de buurt, helaas heb ik nooit foto's genomen, maar ik weet nog wel hoe een en ander in elkaar zat. De auto's: de zijne een proto, zijn broer een Toyota MR2 en zijn vrouw een Renault 5. Aan die Toyota MR2 ben ik indertijd eens aan begonnen, maar toen is de broer gestopt en heb ik het model ook niet verder afgewerkt. Een R5 wrakje heb ik ook nog liggen. Misschien een dubbelbouw? Of triplebouw (de MR ook ineens afwerken?). Ai, dat worden dan 3 threads en ik had er maar 1 in gedachten....... Intussen ben ik gisteren weer op een rommelmarkt gaan rondlopen en misschien heb ik weer een paar interessante onderdelen weten te "scoren", nl. dit wrak: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/...300439-830.jpg Op zich niets speciaals: een Escort Cosworth van Burago zonder linkerdeur. Maarrrrrr....... na wat sloopwerk (niets spectaculairs hoor: 2 schroefjes losdraaien) had ik dit over: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/...225144-380.jpg 2 mooie zeteltjes, 4 mooie velgen+banden, een sportstuur en een versnellingspookje. Ik heb nu ook nog een 4cilinder motorblok (wel redelijk simpel nagebootst) en een achterbrug, maar die heb ik voorlopig nog laten zitten, misschien komen deze van pas in plaats van de 323i onderdelen. Maar wees gerust: een en ander zal wel ergens van pas komen in dit project. En terwijl ik deze woorden neerpen (of hoe je dat op een klavier?) heb ik al een en ander geprobeerd: de wielkasten van de 325i zijn te breed (of de neus van de coupé is te smal) en de voorste en achterste overhang zijn ook te lang. Maar geen probleem: voor- en achtersteven worden ingekort: de ingegoten benzinetank wordt vervangen door een stukje plaat (tank en radiateur staan meestal toch IN de auto). |
Ik ben benieuwd wat je hier van zult maken, mijn aandacht heb je al!
|
Ha, iemand van Ertrieke. :bye:
Mijn kameraden de crossers waren van Wiendale :gas::gas: |
Bricoleren en "kit-bashen" (het samenbouwen van meerdere kits) is iets wat mij altijd kan bekoren! Ik volg. Veel succes en bouwplezier ermee!
|
Een BMW in de autocross heeft zijn motor meestal achteraan liggen, ofwel kunnen ze niet mee...
|
Bart, bedankt voor de tip.
Bedoel je volledig achteraan of centraal zoals bij de Toyota MR? Wat begon als een fantasietje van mijn kant zal dus nog wat meer voeten (of wielen) in de aarde krijgen dan??? Laat de tips maar komen. Ik zie dan later wel wat ik fabriceer (in functie van de beschikbare onderdelen, want ik ben niet van plan om hieraan "fortuinen" aan aftermarkets te gaan spenderen hoor). |
Vandaag een dagje thuis, de kriebels waren er en de dremel lag binnen handbereik..............
Zo zag de bodemplaat er origineel uit. In mijn enthousiasme was ik een fotoke vergeten te nemen voor de werkzaamheden maar dit is toch dezelfde (en deze laat ik in het zakje zitten moest er onverhoopt nog een liefhebber opdagen voor de Alpina). http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/...472044-350.jpg Na wat drastisch gedremel http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/...472007-670.jpg Achtersteven ingekort en tank weggehaald. Doordat de Coupé body smaller en lager is dan een 4deurs, moest ik de bovenkant van de binnenvoorspatborden (van onder op de foto) wegsnijden en ze alle 4 smaller maken. Een eerste dryfit http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/...471970-190.jpg Opzij ziet het er zo uit http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/...471675-150.jpg Zoals je ziet zijn ook de wieluitsnijdingen groter gemaakt (het "opstaande" lipje is ruim weggesneden). Bart, ik denk dat ik de motor toch vooraan laat liggen hoor. Er zijn verschillende categorieën en ik kan best aannemen dat bij de topklasse de motor achteraan of centraal ligt (ik herinner me nog een 2PK met Rover V8 motor achteraan), maar dit is een fantasieprojektje en als de motor zichtbaar ligt moet ik hem nog gaan bekabelen ook. Ik denk dat in dit "uitspattinkje" al met al toch nog meer werk gaat kruipen dan vooraf gepland. |
je hebt het over een BMW Coupe. Maar ben je eigenlijk niet een compact aan het bouwen?
Quote:
Veel succes met de verdere bouw. |
Ha, dit wordt hier stilaan een westvlaams onderonsje (ben er ook een hoor).
Quote:
Ik weet alleen dat ze in Duitsland zeggen dat BMW betekent: Bei Mercedes Weggeschmissen :applaus::applaus: En daarmee heb ik dat hier ook eens gezegd, hopelijk krijg ik nu niet het halve forum op mijn nek :fight: Quote:
In eerste instantie moest de Alpina dienen als donor. Maar eenmaal een beetje op weg en nu ik alles goed en wel overweeg, zal ik bij dit project wel niet veel nodig hebben uit deze kit. Anderzijds: verkopen doe ik in principe niet. Ruilen wel, dus als je iets liggen hebt van vrachtwagens, laat maar weten. Maar hij loopt niet weg hoor. Na afbouw van deze crossauto smijt ik er nog alle overschot van de 325i bij (is toch bijna dezelfde kit, en te beginnen met de body) want veel auto's zal ik toch niet gaan bouwen. |
Quote:
Je gaat je met deze ombouw al genoeg op de hals halen, ik zou me geen zorgen maken over die motor, of het moet zijn dat alles zó goed verloopt dat je tijd en ruimte hebt om die nog in te bouwen. Je bent volgens mij een compact aan het bouwen. die zijn korter (vooral zichtbaar aan de achtersteven) dan de normale modellen. De Coupé is dan weer een meer sportievere lijn van de gewone wagen, dus op het chassis van de 4-deurs. Is wel degelijk een verschil. Of zit ik hier onzin uit te kramen? Waar zitten de Bee-Em-Wee specialisten hier eigenlijk? |
Daarom laat ik de motor maar vooraan, ik was ook helemaal niet van plan om met deze "tot het uiterste" te gaan.
Intussen weer wat gezaagd: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/...492487-780.jpg De vensteropening in de deuren wat uitgezaagd, wordt veel gedaan om beter in en uit de auto te kunnen (deuren worden dichtgelast). Ook de neus moest er aan geloven http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/...492604-060.jpg omdat de radiator naast de piloot staat is er vooraan geen behoefte meer aan een "koelopening", hier komt een vlakke plaat in de plaats (meer publiciteit). Achteraan is er slechts een korte overhang, die laat ik waarschijnlijk zo. Misschien steek ik ook nog een plaat in de achterste zijramen. |
Quote:
|
De wielbasis van de sedan, coupe en compact zijn identiek hetzelfde. Alleen is de compact een 10-tal cm eerder afgekapt:cool:.
Echte afmetingen : sedan: 4,33m coupe (m3):4.43m compact:4,21m |
Staat een paar posts hierboven......
Quote:
|
Quote:
|
Liever een "ster" in mijn vooruit dan eentje om mee te rijden.:applaus:
Ik heb het model gezien nu. Je had er eventueel een perfecte ijsracer of belcar "ECHO" BMW van kunnen maken. Maar dit is ook echt uniek. Suces nog. Mvg, Walter BMW...Kraftbayers!:gas::gas::gas: |
Walter, dat is wel bescheiden zeg. De meesten willen liever 10 sterren in de voorruit dan 1 op de grille :fight:
Nadat bekend raakte dat tv uitzendingen via antenne zouden gestopt worden, ben ik overgeschakeld op digitaal (het kabeltijdperk heb ik overgeslagen) en kreeg de eerste paar weken een aantal zenders extra gratis w.o. MotorsTV. Daar toonden ze altijd de Andros Trophée, eerlijk gezegd vond ik daar niet veel aan. Een paar gepensioneerde rally grootheden en een paar andere die tussen metershoge sneeuwmuren 6 of 8 rondjes rijden/glijden. Een Belcar heb ik ook nooit live gezien. Echo ken ik wel, dat is/was een plaatselijk advertentiekrantje hier in de Vlaanders (à la Streekkrant), maar de combinatie van beiden??? Zoals gezegd in het begin van deze thread bouw ik bijna uitsluitend trucks en was ik een paar jaar geleden toen mijn kameraad nog crosste er redelijk dicht bij: ik stond altijd aan de ingang toen hij zijn eigen cross organiseerde, ik was af en toe in de werkplaats en ging af en toe ook eens kijken naar de cross. Daarbij ben ik ooit gestart aan de Toyota MR2 crossauto van zijn broer. En ik kan de auto's nadien nog op een truck plaatsen als lading........... |
Quote:
|
Ik heb trouwens een verzoek: zou het mogelijk zijn om eens een foto te posten van zo'n cross-BMW, zodat we een idee krijgen van waar je naartoe wil met je model?
Alvast bedankt! |
Quote:
Quote:
Kan fantasie op dit forum niet misschien??? Moet alles werkelijk naar een voorbeeld nagebouwd worden? Dan heb ik slecht nieuws voor jullie, want dit wordt het dus niet!!! |
Quote:
Het komt over alsof je je aangevallen voelt en je moet verdedigen of iets? Ik geloof dat Guy alleen vrijblijvend om een voorbeeldfoto vroeg. Dat is het gevaarlijke van mail en forums, uit een tekst kan je nou eenmaal niet opmaken welke emotie en gevoel ermee samen gaat... Het gaat er tenslotte om dat je lol hebt in het door jou te bouwen project....:) Succes met je bouw!:eek::eek: :bye: |
Quote:
Vind dit een tof projectje en dit thema is nog niet veel gezien. Ben zeer benieuwd wat je ervan gaat maken. En vooral, amuseer u eraan, 't is een hobby, hé. De werken tot nu toe zien er alleszins al veelbelovend uit.:applaus: |
Quote:
|
|
Ik zie elders op dit forum dat jullie een rally- of racewagen tot in detail nabouwen vooral wat betreft het uiterlijk, ik zit ook in een modelbouwclub waar sommigen een klein fortuin (in mijn ogen dan toch) spenderen aan extra decals en resin.
Dit wordt meer een budgetbouw. Ik had de Compact body en een onvolledige 4deurs doos, dus waarom niet eens zot gaan doen? Die 4deurs body doe ik daarna bij de Alpina B6 kit, als die dan een akkefietje heeft bij het spuiten is er nog een reservebody. En ik had ook zoiets als de laatste foto van Bart in gedachten, daarom dat ik de neus al zo drastisch heb ingekort. Er is nog plaats genoeg voor het motorblok. Achteraan weet ik het nog niet, een compact heeft niet veel achteraan, maar zoals hij nu is vind ik hem "te mooi". |
Quote:
Sennake houdt van details, dus dat hij naar referentiefoto's vraagt, mag toch geen verassing zijn. Het eerste stuk van je antwoord was dus eigenlijk voldoende geweest. De rest is er bij gesleurd om een onduidelijke reden. Zoals in het echte leven ook geldt: wees vriendelijk en behulpzaam. De rest regelt iedereen best met zijn hond, vis of parkiet. :) Ik zit al te wachten op de volgende update! ;) |
Quote:
Want straks zitten we op blz 3 en vraagt er weer iemand (die de voorgaande bladzijden niet leest misschien??) naar een of de voorbeeldfoto(s) terwijl er reeds bij de inleiding stond dat die er niet zijn............ :confused: Dus jongens: no hard feelings, maar beperk je niet tot prentjes kijken en lees aub de tekst van bij de start, dan weet je hoe en waarom van dit alles. En nu::gas: |
Quote:
Trouwens, je bent met een model bezig dat je zeer grote vrijheid biedt qua opbouw en zelfs algemeen uiterlijk. Ik kan me voorstellen dat die crosswagens allemaal van elkaar verschillen, en dat je geen 2 dezelfde wagens zult vinden. Wat trouwens ook zijn charme heeft. Met andere woorden: laat je maar ne keer goed gaan en wees niet te gierig met je updates (ook al is het "slechts" tekst). :) |
@ Aerodyne; Of je nu waarheidsgetrouw bouwt of niet , dat maakt hier niet veel uit. Als je mijn post ooit hebt gevolgd, dan weet je dat ik hier af en toe wel eens een tuninggeval of iets dergelijks laat zien.
Dus, waarom je inhouden, lekker ne cross-bmw bouwen, veel foto's maken zodat we je bouw kunnen volgen en U amuseren, meer moet dat niet zijn en zo is iedereen tevree. Ik vind je project wel iets hebben, een bepaald model maken met juist datgene dat je op voorrad hebt, zonder bepaalde extra's zoals PE en dergelijke is immers ook een uitdaging. En zo'n cross-auto bouwen heeft immers ook een voordeel, je spuitwerk moet immers niet van hoog niveau zijn dat je je haren erin kunt kammen. Dus laat de updates maar komen, ik lees graag en kijk ook graag prentjes.:p |
Quote:
Quote:
|
Sennake, wanneer ik zeg dat er geen foto's zijn, dan zijn er ook geen.
Niet van mezelf, niet van iemand anders, niet van het internet, doodgewoon GEEN. Ik wist heus niet dat ik dat met zovele woorden moest zeggen in het begin van dit topic, er stond voor mij al meer dan genoeg tekst. Ik verwonder me dan ook heel erg over de "felle emoties" die in dit topic naar boven komen. En nu voor de laatste keer: in de tijd dat ik naar de crossen ging, had ik nog geen digitale camera, nu heb ik er wel een maar ga ik niet meer naar de cross. Op internet gaan zoeken heeft volgens mij ook niet veel zin, want een echt voorbeeld heeft de mijne toch niet. Ik heb wat in mijn koppie en daar ga ik het (proberen) mee (te) doen. Zoals deze avond dus: eerst een template gemaakt van het zijraam, dan uitgesneden in 0.5mm plasticplaat en erin gekleefd. http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/...679940-490.jpg Met een beetje opzet een naad tussen gelaten en die wordt niet dichtgeplamuurd! Daarna de neus dichtgebouwd met een stukje styreenplaat http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/...680085-750.jpg De achtersteven heeft ook moeten wijken: afgezaagd ter hoogte van de achterlichten en ook dichtgemaakt met een plaat http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/...5680212-60.jpg En tot slot nog wat geprutst aan het interieur http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/...680286-030.jpg dashbord naar voren verlengd (hier komt nog een opstaande boord op), transmissietunnel voorlopig dichtgemaakt en ook al een begin gemaakt met de rugwand van de achterzetel |
Eindelijk eens een "speciale bouw" van een crossauto.
Mijn collega rijdt speedway en daar zie je soms ook meesterlijk "omgebouwde" auto's. Misschien ook eens iets voor als je in de toekomst nog eens een model over hebt.:applaus: Ik blijf dit volgen met of zonder referentiefoto's.Eindresultaat telt tenslotte. Als het voor jezelf prima is moet iedereen zich daar bij neerleggen. Veel succes nog. Mvg, Walter BMW...Kraftbayers:gas::gas::gas: |
Quote:
|
Deze morgen zou ik naar de rommelmarkt gaan op zoek naar ergens een of andere speelgoedauto met "cross"banden met een diameter van een 50cent stuk of iets groter.
Helaas de weergoden hebben daar anders over beslist, het regende pijpestelen, zodat ik onverrichterzake moest terugkeren. Volgend weekend ben ik naar Engeland, dus kan ik pas op zoek binnen 2 weken. Vandaag toch nog wat uitgespookt: de motortunnel wat afgerond, ik moet nog de kant tegen de motor wat afwerken. Ik kon het ook niet laten om de voorruit (of toch de opening ervan) wat te verkleinen. Daarop komt nog een raster, dat zal ik uit een oud vliegenraam knippen. Ik zit wel nog te twijfelen of ik dat aan de buitenkant zal doen of aan de binnenkant. En dan een karweitje waar ik wel een beetje (veel) tegenop zag, nl. de rolkooi. Omdat dit een lowbudget project is, heb ik geen gebruik gemaakt van de altijd groene producten (evergreen), maar gewoon wat stukjes sprue aan elkaar gelijmd. Man, man, man, wat een gefriemel inderdaad. Hoe begin je daaraan? Begin je vanaf de bodem of begin je vanuit het dak (carrosserie ondersteboven op het werkblad)? Ik ben begonnen vanuit het dak, eerst een kadertje gemaakt dat boven de pilootzetel zit, dan de buizen naar achteren, telkens een milimeter verder ingekort (want hoe bepaal je de lengte van een schuine buis?). Dan de twee naar voren, erop lettende dat het dak evenwijdig met de bodemplaat bleef. Als laatste die schuine achter de zetel (die er nog niet in staat). Al met al ben ik er best tevreden over, het is wat aan de grove kant, maar bij de echte is het ook niet altijd even subtiel, ik heb indertijd zelfs houten constructies gezien, dus ik denk dat mijn constructie ook mag gezien zijn (al zeg ik het zelf). Een paar prentjes: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/...852395-820.jpg http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/...852444-190.jpg http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/...852484-410.jpg http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/...852525-080.jpg Vannacht de lijm laten uitharden en morgen dan wat bijschuren. |
Aerodyne,
Deze auto laat met verlangen terugdenken aan de tijden toen ik ook met aan elkaar geflansde wagens op een steenkool asbaan had gereden. Eerst met een Alfa met een 1700 cc Ford motor en de Alfa versnellingsbak erin, toen met een Beetle met een 1500 Fiat motor en later met een Triumph Spitfire met een 1600 Crossflow Ford motor met een Fiat versnellingsbak en uiteindelijk met een VW 411 met een Ford V4 uit een Ford Transit. Ja, ik had ook verschillende rolkooien in auto's gezien, maar de beste was die vent dat eerst niet door de scrutineers was toegelaten, omdat hij geen rolkooi had. Een uur later was hij terug met een volledige rolkooi wat agteraf, nadat zijn wagen over de kop is gegaan, blijkt dat de kooi van plastic waterpijpen aan elkaar waren geschroeft. Natuurlijk geniet ik van jouw verslag. Keep 'em coming! Greetz, Gert |
Dit is een serieus dikke rolkooi en komt wat monsterachtig over, wat ik bij dit project echt wel kunnen vind.:champagne:
Dit wordt een knap ding dat je hier even uit je duim zuigt. Ik blijf volgen.:applaus: |
Ik heb de rolkooi vandaag wat opgeschuurd, en heb zo bij mezelf gedacht dat het vooraan (in het echt dan) wel eens zou kunnen omslaan bij een rol. Niet dat ik het op het model zou kunnen forceren (ja, met brute kracht kan alles natuurlijk), maar achteraan voelde het wel iets steviger aan met die schuine.
Nu de rolkooi op haar plaats staat kan ik beginnen met de kleinere prutsen in het interieur. Want het laatste wat ik wilde was dat bv het dashbord of de radiateur in de weg hadden gestaan van de rolkooi. Vandaag nog wat onderdelen bijeengesprokkeld: aan de rechterzijde komt in de "voetenzone" de batterij, die heb ik gerecupereerd uit de Escort van Burago. Op dat verhoog van de passagierszetel komt de radiateur met een schroef erachter, die ben ik nog aan het zoeken, maar niet zo veel auto's blijken ook een echte radiateur te hebben. Desnoods ga ik uit een slooptruck een kleintje versnijden. Een kuipzetel heb ik ook wel nog ergens liggen. Achteraan komt aan het dak ook nog een plaat met 3 rode achterlichten, die heb ik ook van de Escort gerecupereerd (moet ik wel nog versnijden). Waar ik ook achter gekomen ben tijdens de laatste dagen: de achterasconstructie van de BMW zit aan het gietraam dat ik niet heb. :( En omdat ik de doos van de Alpina B6 ongeschonden wil laten, ga ik de achterbrug van de Escort nemen en de cardanassen worden dan een beetje scratchen. Maar hiermee wacht ik tot ik wielen gevonden heb, want weerom: eerst de wielen en dan de ophanging er tussen scratchen, en niet andersom en dan vaststellen dat de wielen te wijd gaan staan, dan kan ik de body gaan verbreden en daar heb ik geen zin in (het opzet was een lowbudget model te maken met hetgeen hier lag en wat in mijn koppie zat aan herinneringen, geen dure resin of foto-ets toestanden). Ik zal nu een (of een paar) we(e)k(en) niet meer verder bouwen, volgend weekend zit ik in Gaydon (GB) en moet stilletjesaan een en ander beginnen inpakken om mee te nemen. Ik hoop dat ik rap "noppenbanden" of zoiets zal vinden zodat ik verder kan. |
Beste Aerodyne,
Zoals U reeds vermeld hebt weekt uw posting behoorlijk wat reactie los. Of er ref-pics zijn ga ik zéker niet vragen omwille van "geen gezeik" aan men kop. Persoonlijk volg ik ook deze tak van de autosport en geef u het volgende advies; Een model bouwen -op schaal- houdt meer in dan wat ik hier te zien krijg. Wat is mijn opbouwende kritiek? De rolkooi is véél te grof. Ook al is het een -zoals u zelf aangeeft- budgetbouw -en daar is niks mis mee- dat had je mits enige creativiteit anders kunnen oplossen. (koperdraad van 1.5M²) Die "noppenbanden" ga je zelf moeten maken vrees ik, Hulp van mijn kant kan je altijd krijgen,ik heb er wel wat trukjes van de foor voor :) Hoe ga je de auto ,spuiten? Welke decals? Komt er modder op zitten? Zoveel vragen.... Ik lees de antwoorden wél. en P.S. beleefdheid kost geen moeite. Mvg, Gert 2Cv Mertens |
All times are GMT +2. The time now is 04:05. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.