De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   F1 Nieuwtjes en weetjes (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=20188)

NetForce84 10-12-2010 14:40

F1 Nieuwtjes en weetjes
 
Artikel van het nieuwsblad: Testrijder Badoer na dertien jaar weg bij Ferrari

Ottooke 10-12-2010 22:02

Eigenlijk te verwachten na het debacle in Duitsland dit jaar: Afschaffing teamorders

Niels 14-12-2010 18:59

Men spreekt nu weer over een GP in Vietnam, een project van de zakenman Hans Geist, die ook achter het plan voor een GP in Korea zat. (bron: Autohebdo)

Mark 18-12-2010 00:17

Krijgen we weer echte cowboys in de F1?

Quote:

Luca di Montezemolo heeft zijn plannen om een derde Ferrari in te zetten in de F1 nog altijd niet uit zijn hoofd gezet. De Italiaan wil graag dat Penske of Ganassi het runnen van de derde Ferrari voor zijn rekening neemt.

http://www.racexpress.nl/index.php?n...ikel&nid=29443

Niels 18-12-2010 00:33

Heb de indruk dat Montezemolo zijn hoofd op hol geslagen is, komt met nog meer straffe uitspraken:
" Ferrari dreigt opnieuw met vertrek uit Formule 1"
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws...uit-formule-1/

Mark 18-12-2010 00:44

Quote:

Originally Posted by Niels (Post 264421)
Heb de indruk dat Montezemolo zijn hoofd op hol geslagen is, komt met nog meer straffe uitspraken

Waarschijnlijk een Prosecco teveel voor onze Luca ;) Hoe vaak heeft Ferrari nu gedreigd in het verleden? Veel roepen maar uiteindelijk weinig presteren.....

FIRE 18-12-2010 13:12

Nou als ze het niet eens zijn stappen ze maar op. Continue die dreigementen die uiteindelijk loos blijken te zijn maakt Ferrari niet echt geloofwaardig.

smiley 19-12-2010 21:31

Quote:

Originally Posted by FIRE (Post 264435)
Nou als ze het niet eens zijn stappen ze maar op. Continue die dreigementen die uiteindelijk loos blijken te zijn maakt Ferrari niet echt geloofwaardig.

hoe gaat die grap van de gelijkenissen tussen italianen en krokodillen ook al weer ?

Opzich wel goed dat ze voor zich zelf opkomen, maar met dreigen alleen zijn ze niet veel. En met de komst van nieuwe teams aan de top zou de afwezigheid van ferrari misschien niet eens zo opvallend zijn. Dus kunnen ze misschien toch maar zulke dreigementen achterwegen laten.

Niels 21-12-2010 22:07

De Formule 1 moet spannender, daarom voorstel om vanaf 2013; kleinere vleugels, terug een bodemplaat met downforce,grote banden.
http://www.racexpress.nl/index.php?n...ikel&nid=29504

Grig-O 21-12-2010 22:10

Quote:

Originally Posted by Niels (Post 264555)
De Formule 1 moet spannender, daarom voorstel om vanaf 2013; kleinere vleugels, terug een bodemplaat met downforce,grote banden.
http://www.racexpress.nl/index.php?n...ikel&nid=29504

Ik vraag mij af waarom het nu opeens wel zou werken... (al was 2010 een schitterend seizoen)

Niels 21-12-2010 22:18

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 264556)
Ik vraag mij af waarom het nu opeens wel zou werken... (al was 2010 een schitterend seizoen)

Omdat hoop doet leven. Horen al jaren dat F1 spannender moet worden, maar voorlopig blijven dezelfde teams aan de top ondanks alle aanpassingen.

Mario 22-12-2010 08:52

Quote:

Originally Posted by Niels (Post 264557)
Omdat hoop doet leven. Horen al jaren dat F1 spannender moet worden, maar voorlopig blijven dezelfde teams aan de top ondanks alle aanpassingen.

Nochtans zijn Brawn en Red Bull relatieve nieuwkomers.
Dat ze nu eens een paar jaar (5 bijvoorbeeld) dezelfde basis behouden i.p.v. dit soort van paniekvoetbal.

Niels 29-12-2010 15:12

Red Bull, heeft een contract voor 2 jaren getekend met Renault voor motor. Daarna is alles open zegt Dietrich Mateschitz, zelfs het ontwikkelen van een eigen motor behoort tot demogelijkheden. (bron: Autohebdo)

Baron 02-01-2011 02:53

Quote:

Originally Posted by smiley (Post 264479)
hoe gaat die grap van de gelijkenissen tussen italianen en krokodillen ook al weer ?

Opzich wel goed dat ze voor zich zelf opkomen, maar met dreigen alleen zijn ze niet veel. En met de komst van nieuwe teams aan de top zou de afwezigheid van ferrari misschien niet eens zo opvallend zijn. Dus kunnen ze misschien toch maar zulke dreigementen achterwegen laten.

Jarenlang heeft men gezegd "De Formule 1 heeft Ferrari nodig". Ook Bernie Ecclestone kon zich de Formule 1 zonder Ferrari niet voorstellen; en heeft deze uitspraak meermaals gedaan.
Anno 2011 denk ik dat het echter omgekeerd is; "Ferrari heeft de Formule 1 nodig". De Ferrari-dreigementen om de F1 te verlaten beginnen intussen al tot de folklore te behoren. Het hoort er gewoon bij, maar niemand die het nog echt au sérieux neemt.

McLarenboy 05-01-2011 20:58

http://en.espnf1.com/ferrari/motorsp...ory/37447.html

Zo zie je maar, bij Ferrari win je als een team maar bij verlies wordt er steeds met de vinger gewezen. Dyer heeft een mooi cv opgebouwd bij de Italianen maar als een titel verloren gaat betekent dit volstrekt niets meer voor hun.

Mooi hoor, je zo profileren - prachtige normencultuur.

De concurrentie lacht zich een bult waarschijnlijk en de overwinning van Red Bull smaakt nu nog veel zoeter. Zo openlijk aantonen het verlies van de titel niet te kunnen verwerken...

Niels 05-01-2011 22:57

McLaren gaat de kleur van zijn wagen wijzigen. Nu Mercedes in de Formule 1 zit is de verwijzing naar de zilverpijl voor McLaren zinloos, integendeel McLaren beweert zelfs dat Mercedes een deel van hun identiteit ingepikt heeft. Er zijn heel wat speculaties over het nieuwe kleurenschema, Oranje (zoals eerste Mc Larens), zwart of zelfs rood-wit.

smiley 06-01-2011 12:00

Quote:

Originally Posted by Niels (Post 264859)
McLaren gaat de kleur van zijn wagen wijzigen. Nu Mercedes in de Formule 1 zit is de verwijzing naar de zilverpijl voor McLaren zinloos, integendeel McLaren beweert zelfs dat Mercedes een deel van hun identiteit ingepikt heeft. Er zijn heel wat speculaties over het nieuwe kleurenschema, Oranje (zoals eerste Mc Larens), zwart of zelfs rood-wit.

Het werd eens tijd. De huidige livery hebben ze nu toch wel al behoorlijk lang.
Ik ben trouwens wel eens benieuwd naar de wagens van 2011.

marcel 06-01-2011 14:47

Quote:

Originally Posted by smiley (Post 264865)
Het werd eens tijd. De huidige livery hebben ze nu toch wel al behoorlijk lang.

in tegenstelling tot, pakweg, Ferrari?
ik vind teams die trouw blijven aan een livery toch een streepje voor hebben. het is toch je belangrijkste identiteitskaartje, en om dat dan om de haverklap te gaan veranderen...

Niels 06-01-2011 15:14

Quote:

Originally Posted by smiley (Post 264865)
Het werd eens tijd. De huidige livery hebben ze nu toch wel al behoorlijk lang.
Ik ben trouwens wel eens benieuwd naar de wagens van 2011.

Sorry, maar naar blijkt wenst sponsor Vodafone bij de oude kleuren (Chroom en rood)te blijven.

smiley 06-01-2011 18:20

Quote:

Originally Posted by marcel (Post 264867)
in tegenstelling tot, pakweg, Ferrari?
ik vind teams die trouw blijven aan een livery toch een streepje voor hebben. het is toch je belangrijkste identiteitskaartje, en om dat dan om de haverklap te gaan veranderen...

Dar ze zich aan bepaalde kleuren houden oke, maar daarom moet de layout van de livery toch niet jaren hetzelfde blijven ?

De livery en kleuren zijn inderdaad een identiteits kaart van een team, maar er valt nog altijd mee te spelen he..:)

Niels 06-01-2011 19:18

Narain Karthikeyan meldt op zijn twitter-pagina dat hij een contract heeft met HRT om volgend jaar te racen in F1.

eyckles 07-01-2011 00:37

Quote:

Originally Posted by Niels (Post 264859)
McLaren gaat de kleur van zijn wagen wijzigen. Nu Mercedes in de Formule 1 zit is de verwijzing naar de zilverpijl voor McLaren zinloos, integendeel McLaren beweert zelfs dat Mercedes een deel van hun identiteit ingepikt heeft. Er zijn heel wat speculaties over het nieuwe kleurenschema, Oranje (zoals eerste Mc Larens), zwart of zelfs rood-wit.


Wauw rood wit of oranje zou wel heel leuk zijn. Want met dat zilver chrome gedoe vond ik het al jaren geen mooi zicht meer. Ach, waar is de tijd gebleven dat tabaksreclame nog mocht.

Lesley

McLarenboy 07-01-2011 21:00

ongetwijfeld al opgemerkt op andere sites, maar de livery blijft gewoon - pak van mijn hart, super design gewoon

Ferrari rules 08-01-2011 10:21

Eigenlijk vind ik het jammer dat ze niet terugkeren naar het oranje van vroeger... want geef toe, het zilver verwijst eigenlijk alleen maar naar Mercedes en aangezien die nu met een eigen team op de grid staan...
Al vond ik de laatste livery's in het chroom zeer mooi!

Niels 22-01-2011 20:17

Rome werpt de handdoek in de ring, geen Grand Prix daar. Eclestone wil geen twee GP's per land meer, wel meer races in economische groeilanden. Nochtans was hij de aanzetter voor twee GP's in Duitsland in volle Schumi rage.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/89031

marcel 22-01-2011 22:43

en de GP in Valencia.
Als het geld opbrengt, zal Bernie het steunen. Als die opbrengst wegvalt, laat hij het ook helemaal vallen.

Niels 24-01-2011 21:28

Paul di Resta zou overmorgen als nieuwe rijder bij Force India aangekondigd worden.
bron: RaceXpress

Niels 25-01-2011 23:08

Zuid-Afrika heeft plannen voor een GP op een nieuw stratencircuit dat zou komen in Kaapstad.
http://www.racexpress.nl/index.php?n...ikel&nid=30228

Niels 26-01-2011 00:16

De nieuwe F1 wagen van Ferrari zal F150 noemen.
Bron: alle F1 sites

NetForce84 28-01-2011 21:34

F1: 2011 Ferrari F150 launch

http://www.motorsport.com/photos/f1/...en-tm-0202.jpg

Niels 30-01-2011 23:55

Maandag tijdens de persvoorstelling van de Lotus Renault R31 wordt Romain Grosjean aangekondigd als derde rijder.

Luigi 31-01-2011 18:43

Quote:

Originally Posted by Niels (Post 265538)
Maandag tijdens de persvoorstelling van de Lotus Renault R31 wordt Romain Grosjean aangekondigd als derde rijder.

Ze zijn met 2 dit jaar: Bruno Senna is ook derde rijder.

gwyllion 31-01-2011 20:49

Volgens http://adamcooperf1.com/2011/01/31/b...ve-at-renault/ is Senna de eerste reserve rijder.

smiley 31-01-2011 21:08

Te hopen zal senna ook enkele vrijdagen mogen rijden. Ik zou hem graag eens aan het stuur van een betere wagen willen zien.
Morgen eindelijk de eerste testdag, ik ben eens benieuwd naar de machtsverhoudingen aan de top.
Verder ben ik ook benieuwd naar welke stap voorwaarts de 'nieuwe teams' hebben gemaakt ten opzichte van vorig jaar.

gwyllion 01-02-2011 09:19

Het is blijkbaar niet de bedoeling dat het legertje Renault test- en reservepiloten op vrijdag gaat rijden.
Quote:

He also said it was unlikely that any of the testers would run on Fridays: “If it’s possible it’s only because the engineers on the race team are convinced we can run one Friday morning without affecting the race programme.”

Mark 01-02-2011 22:15

Het is misschien toch wel gewenst dat er sprake is van objectieve verslaggeving ;) Als je bepaalde schreeuwerige koppen leest (ze lijken de Telegraaf wel!) denk je bijna dat er een wonder is geschied. Tijd voor een kritische noot :)

Quote:

D'Ambrosio bij debuut sneller dan 'Schumi' en Barrichello

start in de Formule 1 niet gemist. Onze 25-jarige landgenoot zette met een Virgin de zevende tijd neer tijdens testritten in Valencia.

Er kwamen dertien piloten in actie op het Spaanse circuit. D'Ambrosio legde zijn snelste van 71 rondjes af in 1:16.003. Daarmee deed hij onder andere beter dan Michael Schumacher (Mercedes), Rubens Barrichello (Williams) en Nico Rosberg (Mercedes).

http://www.hln.be/hln/nl/954/Formule...richello.dhtml
Quote:

F1: D'Ambrosio sneller dan Schumacher!

Er kwamen 13 rijders in actie en opvallend was de zevende plek van onze Jérôme D'Ambrosio, die in zijn Virgin Marussia onder meer Michael Schumacher en Nico Rosberg achter zich hield. Mogelijk is het maar een voetnoot in de geschiedenis van de F1, maar het is dan toch een leuke!

http://sport.turbomagazine.be/news_N...humacher_.html
Lezers die niet beter weten denken dat D'Ambrosio een wereldprestatie heeft geleverd. Let wel, D'Ambrosio zal best goed gereden gehebben maar een nuance is wel wenselijk.

De feiten:
  • D'Ambrosio reed dik 70 ronden in een 2010 wagen, zelfs Virgin heeft dat ding op punt staan na 12 maanden.
  • Schumacher heeft krap 15 ronden gereden in de uitrol sessie van de nieuwe 2011 wagen. Veel technische problemen, net zoals collega Rosberg in de ochtend. Die reed 9 rondjes welgeteld.

Zowat iedere coureur had in een 2010 spec wagen sneller gereden dan Schumacher in de kakelverse nieuwe Mercedes spec 2011 met 15 rondjes op de teller. Al met al, makkelijk scoren voor de schrijvende BE pers.

Mogen we het bestempelen als non-nieuws?

Belle 01-02-2011 22:27

Het zou inderdaad wel mooi zijn maar lezers van HLN (met geringe autosportachtergrond) zullen nu extra hoge verwachtingen hebben bij de eerste GP en dan zien dat Jerome verre van een 7de tijd zal behalen (wel indien er een klein wonder gebeurt).

En tuurlijk wil ik een Belg zien schitteren tijdens in de Formule-1, maar met een Virgin moeten we natuurlijk realistisch blijven ook. Vettel zou er ook geen potten mee breken, hé. ;)

Mark 01-02-2011 22:57

Quote:

Originally Posted by Belle (Post 265598)
Het zou inderdaad wel mooi zijn maar lezers van HLN (met geringe autosportachtergrond) zullen nu extra hoge verwachtingen hebben bij de eerste GP en dan zien dat Jerome verre van een 7de tijd zal behalen.

Exact! Ze scheppen een verwachtingspatroon van D'Ambrosio waar de beste jongen nooit aan kan voldoen. Al was ie beter dan Senna dan lukt hem dat nog niet. Bij de eerste GP is het dan weer bijltjes-dag en krijgt D'Ambrosio de volle bak kritiek en azijnpis over hem heen. Heeft D'Ambrosio niet verdiend maar is wel het gevolg van de mensen die denken iets te kunnen schrijven in bepaalde media.

gwyllion 02-02-2011 11:11

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 265597)
Zowat iedere coureur had in een 2010 spec wagen sneller gereden dan Schumacher in de kakelverse nieuwe Mercedes spec 2011 met 15 rondjes op de teller.

Karthikeyan was trager in de HRT. Waar zou dat aan liggen? De wagen of de piloot? :D

Nismo 02-02-2011 12:23

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 265600)
Exact! Ze scheppen een verwachtingspatroon van D'Ambrosio waar de beste jongen nooit aan kan voldoen. Al was ie beter dan Senna dan lukt hem dat nog niet. Bij de eerste GP is het dan weer bijltjes-dag en krijgt D'Ambrosio de volle bak kritiek en azijnpis over hem heen. Heeft D'Ambrosio niet verdiend maar is wel het gevolg van de mensen die denken iets te kunnen schrijven in bepaalde media.

Dat is dan ook weer een voorbeeld van typische belgische sportverslaggeving. Bij de eerste wapenfeiten wordt de sportman de hemel ingeprezen, en de volgende dag botweg de grond ingeboord.
En dat gebeurt in elke sport, zowel bij voetbal, wielrennen, ..... en ga zo maar door.
Mensen met enige interesse die de F1 volgen weten ook wel hoe de vork in de steel zit, maar als de journalisten zich niet de moeite getroosten om ter plaatse zich te informeren, tja, dan krijg je zulke krantekoppen.

Het is te hopen dat onze landgenoot zich kan manifesteren binnen de F1 met hier en daar een uitschieter.;)


All times are GMT +2. The time now is 19:38.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.